معرفی رمزارزها

ارز AMP چیست؟ معرفی ارز دیجیتال AMP و پروژه آمپ

ارز دیجیتال آمپ یک دارایی اگنوستیک (مستقل) است. ارز AMP بلاکچین اختصاصی ندارد و بر روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شده است. هدف این ارز، انتقال سریع، با امنیت بالا و امکان برگشت ناپذیری تراکنش‌ها است. آمپ برای رسیدن به این اهداف از ویژگی پارتیشن وثیقه استفاده می‌کند.

از این طریق، تمامی معاملات در شبکه به کمک این ارز تضمین می‌شود و تایید تراکنش آن‌ها با سرعت بیشتری به دست می‌آید. در ادامه، توضیح می‌دهیم که پروژه و ارز AMP چیست و چه کاربردهایی دارد.

معرفی ارز دیجیتال AMP و پروژه آن

پروژه آمپ به جهت اطمینان از انتقال دارایی‌ها در ارتباط با شبکه Flexa راه‌اندازی شده است. شبکه بلاکچینی “فلکسا” (Flexa) یک شبکه پرداخت تجاری است که به بسیاری از صرافی‌ها و موسسات مالی مختلف اتصال دارد. این شبکه از روش‌هایی مانند توافق در بلاکچین و وثیقه گذاری برای پرداخت‌های دیجیتال مقرون به صرفه استفاده می‌کند. در واقع، این شبکه کاربران را قادر می‌سازد تا خریدهای خود از بسیاری از فروشگاه‌ها را به صورت دارایی دیجیتال پرداخت کنند.

حالا می‌توان ارتباط میان شبکه Flexa با آمپ را بررسی کرد. ارز AMP چیست؟ برای آشنایی با رمز ارز آمپ باید بگویم، ارز دیجیتال آمپ با نماد”AMP”، همان توکن بومی در شبکه Flexa است که در بلاکچین اتریوم ساخته شده و استاندارد “ERC-20” دارد. این توکن به شما اطمینان می‌دهد که تمامی تراکنش‌ها در شبکه Flexa به صورت ایمن و سریع انجام می‌شود. همچنین، اگر به هر دلیلی تراکنش شما در این شبکه تایید نشد، توکن آمپ به عنوان وثیقه وارد عمل شده و تراکنش شما را تایید می‌کند.

پروژه AMP

این موضوع در شرایطی است که تراکنش شما پس از تایید، انجام شود. زیرا در صورت انجام نشدن تراکنش، همان میزان توکن آمپ که به عنوان وثیقه عمل کرده بود، به عنوان جریمه یا خسارت خرج می‌شود. در واقع، از اهداف اصلی این پروژه می‌توان به سرعت بخشیدن به معاملات و معاملات بدون بازگشت اشاره کرد. تاریخچه ارز دیجیتال آمپ

آمپ برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ توسط بنیانگذاران شبکه فلکسا، تایلر اسپالدینگ (Tyler Spalding) و زاخاری کیلگور (Zachary Kilgore) راه اندازی و معرفی شد. این ارز در ابتدای معرفی، ارزشی معادل با ۰٫۰۱ دلار داشت ولی با گذشت یک‌سال، یعنی در سال ۲۰۲۱، به ارزش ۰٫۰۳ دلار رسید. شرکت ConsenSys Diligince، پس از معرفی ارز دیجیتال آمپ، تصمیم گرفت که مسئولیت توسعه دادن و بررسی بر روی قراردادهای هوشمند این پروژه را بر عهده بگیرد.

ویژگی‌های ارز AMP چیست؟

تا به اینجای مقاله، به معرفی ارز دیجیتال AMP پرداختیم و تا حدودی با این ارز دیجیتال آشنا شدیم. حالا باید بدانید که ارز آمپ دارای ویژگی‌های مهمی است که آن را به یک ارز دیجیتال مهم تبدیل کرده است.

امنیت

امنیت از مهم‌ترین ویژگی‌های هر رمزارزی است و تیم توسعه دهنده آن، هر روزه به دنبال راه‌هایی برای افزایش میزان امنیت این پروژه هستند. از آن جایی که پروتکل این پروژه متن باز است، افراد می‌توانند قراردادهای هوشمند پروژه را مورد بررسی قرار دهند. توسعه دهندگان پروژه آمپ معتقد هستند که این پروژه یک پایگاه مناسب برای تمامی توسعه دهندگانی است که به دنبال امنیت برای پروژه خود هستند. می‌توان برداشت کرد که پروژه آمپ بسیار مقاوم و انعطاف پذیر است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال آمپ

ضمانت دارایی

همان‌طور که در معرفی ارز دیجیتال آمپ توضیح دادیم، این ارز ضمانت دارایی‌های دیجیتال و دارایی‌های واقعی شما را در شبکه برعهده دارد. از این رو، شما هر معاملاتی را که بخواهید در شبکه انجام دهید، می‌توانید ارز آمپ را وثیقه گذاشته تا معامله شما به درستی و در سرعت بالایی انجام شود.

قابلیت همکاری

از آن جایی که ارز دیجیتال آمپ بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و دارای استاندارد ERC-20 است، به تمامی اکوسیستم ERC-20 دسترسی دارد. همچنین، اتریوم بزرگترین جامعه DApp یا اولیکیشن‌های غیرمتمرکز بازار را در اختیار دارد که این موضوع، امکان همکاری با تمامی این برنامه‌ها را برای آمپ به وجود می‌آورد. از این رو، آینده ارز AMP بسیار مثبت پیش بینی می‌شود.

عملکرد ارز AMP

پارتیشن وثیقه مهم‌ترین و اصلی‌ترین عملکرد آمپ به حساب می‌آید. حالا به نظر شما، پارتیشن وثیقه ارز AMP چیست؟ پارتیشن وثیقه (Collateral Partitions) در واقع یک فرایند برای سازماندهی وثیقه گذاری در بلاکچین است. هر پارتیشن وثیقه مربوط به یک نهاد، برنامه یا معامله می‌شود که از توکن‌های آمپ آن پارتیشن برای معاملات استفاده می‌شود. این توکن‌های آمپ با پارتیشن مخصوص به خود در بلاکچین اتریوم نمایش داده می‌شوند و هر پارتیشن نیز قوانین مخصوص به خود را دارد.

زمانی که شما بخواهید معامله‌ای در شبکه انجام دهید، از پارتیشن‌های وثیقه آمپ استفاده می‌کنید. توکن‌های آمپ به شما کمک می‌کنند تا فرایند تراکنش شما با سرعت بیشتری تایید شود. از طرفی، امکان دارد که برخی از تراکنش‌ها از سوی شبکه تایید نشود. در این جا، آمپ وارد عمل می‌شود و تضمین تراکنش را به عهده می‌گیرد تا تراکنش تایید شود. Flexa نیز اولین شبکه‌ای است که از آمپ به عنوان وثیقه استفاده کرده و تراکنش‌هایش با این توکن تضمین می‌شود.

عملکرد پروژه و ارز دیجیتال آمپ

روش‌های خرید و فروش رمزارز آمپ

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، در داخل ایران به دلیل تحریم‌های موجود، کمی سخت است. البته، صرافی‌های داخلی مانند صرافی والکس، خدمات بسیار خوبی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. در ادامه به بیان نحوه خرید و فروش ارز AMP می‌پردازیم.

خرید ارز دیجیتال آمپ

راه‌های خرید ارز AMP چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، برای خرید این ارز دیجیتال شما باید به پایگاه اینترنتی صرافی مورد نظر مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید. در نهایت، برای سرمایه گذاری یا نگهداری این توکن باید از کیف پول‌های مخصوص ارز آمپ استفاده کنید. برخی از صرافی‌های خارجی که از ارز آمپ پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • بایننس (Binance)
  • یونی سواپ (UniSwap)
  • بیترکس (Bittrex)
  • کوین بیس (CoinBase)

اگر برای خرید ارز دیجیتال آمپ نمی‌توانید از این صرافی‌های نام برده استفاده کنید، به سایت “CoinMarketCap” مراجعه کرده و لیست کامل صرافی‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که قصد استفاده از صرافی‌های داخلی برای خرید ارز آمپ را دارید، به یاد داشته باشید که حتما از خدمات صرافی معتبری مانند صرافی والکس استفاده کنید.

فروش ارز دیجیتال آمپ

روش‌های فروش ارز AMP نیز همانند روش‌های خرید آن است. یعنی، بستر اصلی برای خرید و فروش، صرافی‌های امن هستند. برای فروش نیز می‌توانید از همان صرافی‌های معرفی شده برای خرید استفاده کنید. اگر در این صرافی‌ها حساب کاربری ندارید، کافیست یک بار در آن‌ها حساب کاربری بسازید و در صورت نیاز به احراز هویت، مراحل آن را طی کنید.

روش‌هایی برای خرید و فروش آمپ

در نهایت، مقدار توکن‌های آمپ خود را که قصد فروششان را دارید، ثبت کرده و در صرافی بفروشید یا با توکن‌های دیگر معامله کنید. بهترین راه برای خرید و فروش ارز دیجیتال آمپ یا هر ارز دیجیتال دیگری، استفاده از صرافی‌های داخلی یا خارجی معتبر است. روش‌های دیگری مانند خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی، راه‌های ایمنی نیستند و امکان کلاهبرداری در آن‌ها وجود دارد.

کیف پول‌های مناسب برای ارز دیجیتال آمپ

برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال آمپ می‌توانید از انواع کیف پول‌های سرد یا گرم استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری، امنیت بیشتری را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. پس اگر قصد نگهداری مقدار زیادی توکن آمپ را دارید، بهتر است آن‌ها را در کیف پول‌های سردی که در ادامه معرفی شده، ذخیره سازی کنید. برخی از بهترین کیف پول‌های ارز AMP را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کیف پول سخت افزاری “Trezor”

یکی از بهترین نمونه کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول “Trezor” است که نه تنها از ارز دیجیتال آمپ، بلکه از بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. به دلیل آفلاین بودن این کیف پول، احتمال حملات هکری به آن بسیار پایین است.

کیف پول سخت افزاری “Ledger”

کیف پول سخت افزاری “Ledger” نیز مانند کیف پول “Trezor”، آفلاین است. این کیف پول از ارز دیجیتال آمپ پشتیبانی کرده و امکان نگهداری آن در این کیف پول وجود دارد. کیف پول‌های سخت افرازی به طور کلی، به دلیل ارائه خدمات به صورت آفلاین، از دارایی شما در برابر حملات هکری محافظت می‌کنند. از این رو، معمولا دارایی‌های دیجیتال با ارزش بالا را در این کیف پول‌ها نگهداری می‌کنند تا امنیت بیشتری داشته باشند.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت برای ارز آمپ

تراست ولت یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های نرم افزاری است که از مبتدی‌ترین افراد تا حرفه‌ای‌ترین آن‌ها، می‌توانند از آن استفاده کنند. این کیف پول دارای رابط کاربری بسیار ساده و جذاب است که باعث می‌شود، همه بتوانند از آن استفاده کنند. تراست ولت از ارز دیجیتال آمپ پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این کیف پول، تنها کافی است که اپلیکیشن آن را داخل تلفن همراه هوشمند خود نصب کرده و دارایی‌های خود را به آن منتقل کنید.

به دلیل پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در تراست ولت، امکان استفاده از آن‌ها و مبادله ارزهای دیجیتال در آن نیز وجود دارد. با این امکانات، به راحتی می‌توانید تمامی دارایی‌های دیجیتال از جمله آمپ خود را مدیریت و در نهایت، مبادله کنید.

کیف پول نرم افزاری “SafePal”

کیف پول نرم افزاری سیف پل، یک اپلیکیشن است که بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود. از طریق این کیف پول می‌توانید ارز دیجیتال آمپ خود را مدیریت کرده و معاملات خود را در آن انجام دهید. این کیف پول نیز مانند تراست ولت دارای رابط کاربری ساده برای افراد مبتدی است.

آینده ارز دیجیتال آمپ

ارز دیجیتال آمپ یکی از ارزهای فعال با عملکرد بسیار خوب است. این ارز در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار به بالاترین قیمت خود یعنی ۰٫۱۲۱ دلار رسید. البته پس از آن با افت زیادی رو به رو شد که در طمان نگارش این مطلب با قیمت ۰٫۰۰۴ دلار به فروش می‌رسد.

هیچ پیش‌بینی مطمئنی برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد و تمامی پیش‌بینی‌ها، بر اساس تاریخ و عملکرد یک ارز دیجیتال است که کاملا احتمالی به حساب می‌آید. با این حال، با توجه به ویژگی‌های آمپ، احتمال می‌رود که این ارز به مدت یک سال، یعنی در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۰٫۱۱ دلار برسد.

برای سال ۲۰۲۴ نیز پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است که ارز دیجیتال آمپ احتمالا به ارزش ۰٫۱۴ دلار برسد. البته این پیش‌بینی با توجه به پیشرفت‌های فنی و بخش‌های پررونق این پروژه است که در سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی خواهد داشت.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال آمپ

ارز دیجیتال AMP برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

در این مقاله ابعاد مختلف پروژه آمپ را مورد بررسی قرار داریم و توضیح دادیم که ارز AMP چیست و چه کاربردی دارد. این پروژه کریپتویی معاملات را تضمین کرده و سرعت می‌بخشد و در صورتی که بتواند مزیت‌های رقابتی خود را در جمع دیگر پروژه‌های کریپتویی حفظ کرده و گسترش دهد، می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد. با این حال باید توجه داشت که هر سرمایه‌گذاری نیازمند تحقیقات شخصی با توجه به ویژگی‌های فردی مانند میزان ریسک‌پذیری است. بنابراین در نظر داشته باشید که پیش از تصمیم‌گیری درباره هرگونه سرمایه‌گذاری، بررسی جامعی در خصوص پروژه مورد نظر خود داشته باشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا