معرفی رمزارزها

ایپ ان اف تی چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال APENFT

در روزگاری به سر می‌بریم که شاهد رشد توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) هستیم. همراه با این رشد و گسترش، استفاده و جمع‌آوری این گونه دارایی‌ها، رواج پیدا کرده است. اما اطمینان از اعتبار و اصالت یک اثر هنری دیجیتال در قالب توکن‌های غیر مثلی بسیار کار مشکلی است. بنابراین کاربران نیاز به فضایی دارند تا بتوانند به راحتی و اطمینان، آثار هنری دیجیتال را تهیه کرده و به خرید و فروش این دارایی‌ها بپردازند.

پلتفرم ایپ ان اف تی دقیقا به همین منظور ساخته شده است. APENFT یک پلتفرم معاملاتی متاورس، GameFi و NFT است که دارای عملکرد چند زنجیره‌ای است. ماموریت ایپ ان اف تی این است که پُلی بین دنیای NFT و آثار هنری ایجاد کند و پیشگام در حرکت به سمت توکنیزه کردن آثار با کیفیت بالا و دموکراتیزه کردن سرمایه گذاری در آثار هنری دیجیتال باشد.

در این مقاله به معرفی و تحلیل ایپ ان اف تی پرداخته‌ایم و با طرز کار و توکن NFT آشنا می‌شویم.

ایپ ان اف تی چیست؟

ایپ ان اف تی و چیستی آن

ایپ ان اف تی یک پلتفرم چند زنجیره‌ای است که بر روی بلاکچین‌های ترون، اتریوم و بی ان بی چین ساخته شده است. NFT های آن از استانداردهای توکن TRC-721/ERC-721 استفاده می‌کنند و از BitTorrent File System برای ذخیره سازی غیر متمرکز اطلاعات بهره می‌برند. BTFS از شبکه TRON استفاده می‌کند که توان عملیاتی بالای آن BTFS را بسیار کارآمد می‌کند.

ایپ ان اف تی پلتفرمی برای دیجیتالی کردن آثار هنری در قالب توکن‌های غیرقابل تعویض و ذخیره آن‌ها در بلاکچین است. Apenft با ماموریت ثبت آثار هنری در سطح جهانی به عنوان توکن‌های غیر قابل تعویض در بلاکچین، ایجاد پُلی بین هنرمندان و بلاکچین و کمک به محبوبیت NFT در بین همه ایجاد شده است.

در ۲۹ مارس ۲۰۲۱، این پروژه به طور رسمی در سنگاپور به ثبت رسید تا به فرصت‌ها و حل مشکلات در صنعت توکن‌های غیر قابل تعویض بپردازد. این پلتفرم به عنوان یک پروژه مبتنی بر توکن‌های غیر مثلی، فناوری بلاک چین را در دنیای آثار هنری گسترش می‌دهد. پروژه APENFT بیشتر به عنوان خریدار و حفظ کننده آثار هنری سنتی و دیجیتال معروف به دارایی‌های اساسی شناخته می‌شود.

ایپ ان اف تی به سه مورد استفاده اصلیِ صنعت بلاک چین یعنی تبادل ارزش، همکاری و نگهداری سوابق خدمت می‌کند. هدف این پروژه سرمایه‌گذاری بر روی آثار هنری و ترویج هنر سنتی و دیجیتال، با بهره‌گیری از نقاط قوت بلاک چین است.

پلتفرم ایپ ان اف تی چگونه کار می‌کند؟

فعالیت‌های اصلی APENFT شامل سرمایه‌گذاری بر روی پلتفرم‌ها و مجموعه‌های برتر NFT، پرورش هنرمندان برتر برای ایجاد پُلی بین هنرمندان کلاس جهانی و دنیای NFT، حمایت از گالری‌ها، سازماندهی نمایشگاه‌ها یا نشریات هنری و ایجاد جوایز برای حمایت از خلق آثار هنری. با استفاده از فناوری بلاکچین در دنیای توکن‌های غیر قابل تعویض، سرمایه گذاری‌های ایپ ان اف تی موارد استفاده از بلاکچین را گسترش می‌دهد. این پلتفرم به وسیله این سرمایه گذاری‌ها، آثار هنری سنتی و دیجیتال که به عنوان دارایی‌های اساسی شناخته می‌شوند را خریداری می‌کند و به بهبود الگوی معاملات NFT کمک می‌کند. این پروتکل از سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و نخبگان صنعت کریپتو در صدور سیاست‌هایی که به توسعه سالم این صنعت کمک می‌کند، حمایت می‌کند.

پلتفرم ایپ ان اف تی، به عنوان یک شرکت پلاک چینی روی آثار هنری سنتی و دیجیتال برجسته سرمایه‌گذاری می‌کند. حتی به کشف استعدادهای جدید در حوزه آثار دیجیتال می‌پردازد و راه را برای رشد این هنرمندان هموار می‌کند. کاربران نیز می‌توانند در این سرمایه گذاری‌ها شرکت کرده و توسط مارکت اختصاصی این پروژه از هنرمندان مورد علاقه خود حمایت کنند.

ارز دیجیتال APENFT و کاربردهای آن

ارز دیجیتال APENFT و کاربرد آن

توکن NFT، ارز بومی پلتفرم ایپ ان اف تی است که بر بستر ترون ساخته شده است. این ارز بعد از همکاری با بلاکچین بی ان بی چین، در این شبکه نیز قابل دسترسی است. البته توکن NFT که اختصار توکن بومی ایپ ان اف تی است با توکن‌های غیر قابل تعویض که NFT خوانده می‌شود متفاوت است.

قیمت ایپ ان اف تی در حال حاضر برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۵۶ دلار است و با مارکت کپ ۱۳۹ میلیون دلاری در رتبه ۲۳۴ ارزهای دیجیتال قرار دارد.

این رمز ارز، توکنی کاربردی در شبکه ایپ ان اف تی است که برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • ثبت آثار هنری به صورت دیجیتالی: توکن NFT برای ثبت آثار هنری در سطح جهانی به عنوان توکن‌های غیر مثلی توسعه یافته است تا این پلتفرم را به آرشیوی جهانی برای حفظ و نگهداری آثار هنری تبدیل کند.
  • حق رای در تصمیمات پلتفرم: توکن NFT امکان حق رای در مورد مدیریت آثار هنری در اکوسیستم APENFT DAO، تصمیم گیری در مورد آینده آثار هنری دیجیتال و شرکت در فعالیت‌های پلتفرم در سطوح مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • استیکینگ: دارندگان ارز دیجیتال APENFT می‌توانند با سهام‌گذاری توکن‌های خود، پاداش دریافت کنند.

توکن NFT را از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال APENFT را می‌توانید از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خریداری کنید.

صرافی‌های متمرکز:

  • پولونیکس
  • هیوبی
  • کوکوین
  • اوکی ایکس
  • والکس

صرافی‌های غیرمتمرکزی که این توکن را لیست کرده‌‌اند شامل دکس‌های زیر می‌شوند:

  • پنکیک سوایپ
  • سان سوایپ

توصیه‌های ایمنی برای کار با صرافی‌های خارجی

نکات ایمنی در استفاده از صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های متمرکز در کنار مزایایی که دارند شامل معایبی نیز هستند. در ادامه به معرفی برخی از این معایب می‌پردازیم:

  • احتمال هک و سرقت دارایی‌ها وجود دارد.
  • کارمزد بالا
  • نظارت بر روی همه تراکنش‌ها
  • احتمال بلاک شدن سرمایه وجود دارد.

به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران و برخی از کشورها، در صورت مشکوک شدن به تراکنش‌های کاربران، امکان بلاک شدن دارایی‌ها وجود دارد. بنابراین فعالیت در صرافی‌های ایرانی، مطمئن‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

پیش از واریز وجه و استفاده از صرافی متمرکز بهتر است موارد زیر را بررسی کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید:

حجم معاملات صرافی: هر چی حجم معاملات و نقدینگی صرافی بیشتر باشد، خرید و فروش سریع‌تر انجام می‌شود و کاربران اعتماد بیشتری به صرافی خواهند داشت. مخصوصا در صورت اختیار داشتن سرمایه زیاد، این مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لزوم انجام احراز هویت: در برخی از صرافی‌ها انجام احراز هویت الزامی است، ولی در برخی دیگر لزومی ندارد. در صرافی‌هایی که احراز هویت الزامی نیست، معمولا محدودیت‌هایی برای انجام معاملات یا واریز و برداشت برای کاربرانی که هویت خود را احراز نکرده‌اند وجود دارد.

امنیت: قبل از واریز دارایی‌های خود به صرافی، از امنیت آن مطمئن شوید.

کارمزدها: در هنگام انتخاب یک صرافی برای انجام معاملات باید به این نکته توجه کنید که صرافی چه میزان کارمزد برای انجام معاملات دریافت می‌کند.

پشتیبانی: به دلیل نوظهور بودن این بازار، معمولا در حین استفاده از صرافی، کاربران با ابهاماتی مواجه می‌شوند. این مورد مهم است که صرافی‌ای که برای استفاده انتخاب می‌کنید، به سوالات کاربران پاسخ دهد.

آینده پلتفرم ایپ ان اف تی

بازار NFT ها با ارزش ده‌ها میلیارد دلار در حال رشد است و طبق پیش بینی‌ها این ارزش در سال ۲۰۲۳ بیشتر خواهد شد. ایپ ان اف تی با ثبت آثار هنری در سطح جهانی بر بستر بلاکچین، امکان فعالیت کاربران علاقمند را در این حوزه مهیا کرده است. حتی آثار پابلو پیکاسو نقاش بزرگ در این پلتفرم در قالب توکن‌های غیر قابل تعویض موجود است که توسط آثار اصلی و فیزیکی این هنرمند پشتیبانی می‌شود. این پلتفرم به کاربران و هنرمندان کمک می‌کند به صنعت NFT نزدیک‌تر شده و بتوانند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

بنابراین کارشناسان آینده درخشانی برای این پلتفرم متصور هستند. زیرا با رشد بازار NFT، امکان جذب کاربران و هنرمندان بیشتری به این پلتفرم وجود دارد و در کنار آن، موقعیت ایپ ان اف تی و رمز ارز NFT بهبود می‌یابد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۹ / ۵. مجموع آرا: ۹

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا