معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال اتم چیست؟ آشنایی با کازماس اینترنت بلاکچین

ارز دیجیتال اتم، در شبکه کازماس استفاده می‌شود. این شبکه برای پر کردن شکاف‌های بلاک چین کاربرد دارد و باعث تسهیل تراکنش‌ها می‌شود. شما می‌توانید بعد از مطالعه این مطلب با خیال آسوده خرید ارز اتم را در صرافی والکس انجام دهید.در ادامه این مقاله، می‌خواهیم به طور دقیق‌تری به پاسخ سؤال ارز دیجیتال اتم چیست، بپردازیم.

شبکه Cosmos چیست؟

کازماس همان اینترنت بلاک چین (Blockchain internet) است که با هدف ایجاد شبکه‌ای برای پر کردن شکاف‌های چین متقابل و تبادل با داده‌ها بدون نظارت مرکزی و ساده کردن تراکنش‌ها به وجود آمد. Cosmos Hun نیز به عنوان شبکه مرکزی برای اتصال چین‌های مختلف به یک نقطه اختصاصی جهت تعامل با یکدیگر عمل می‌کند. توکن بومی Atom برای حفظ اکوسیستم این شبکه با پاداش دادن، به اعتبارسنجی و استیکینگ استفاده می‌شود.جی کوان (Jae Kwon) دانشمند علوم کامپیوتری در سال ۲۰۱۴، Tendermint که یک نرم افزار منبع باز برای راه اندازی دفتر کل توزیع بلاک‌چین بود را توسعه داد. بعد از آن شبکه از طریق پشتیبانی Interchain Foundation)ICF) با هسته الگوریتم Tendermint راه اندازی شد. چند سال بعد، در سال ۲۰۱۷، ICF یک ICO از توکن‌های این ارز برگزار کرد و با موفقیتی بیش از ۱۷ میلیون دلار جمع آوری کرد. این بودجه جمع آوری شده از طریق سرمایه‌های سری A، از توسعه شبکه حمایت بیشتری می‌کنند. متعاقباً، Jae Kwon به همراه یکی دیگر از بنیان‌گذاران اتان بوخمن(Ethan Buchman)، در سال ۲۰۱۹، وایت پیپر شبکه را نوشتند. بعد از منتشر شدن این مقاله، کازماس به طور رسمی در مارس سال ۲۰۱۹ در شبکه اصلی راه اندازی شد.

شبکه کازماس؛ اینترنت بلاک چین

Cosmos Hub برای حفظ قابلیت همکاری بین تمام مناطق شبکه، از مکانیسم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. این ارتباط در میان بلاک چین‌های متفاوت که به عنوان پروتکل ارتباطات بین بلاک چین (IBC) شناخته می‌شود، به افزایش قابلیت همکاری غیر محدود به بلاک چین‌هایی که مبتنی بر Temdermint هستند، کمک می‌کند. به طور مثال، تمامی ارزهای دیجیتال اثبات سهام مثل Cardono) ADA)، امکان اتصال به IBC را دارند.

از دیگر اهداف کازماس این است که مسائل مربوط به حاکمیت در شبکه‌های دیگر مانند اتریوم را ایجاد و راه اندازی کند. ایجاد و راه اندازی آنها در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است که کار را برای کاربران آسان می‌کند.

لایه‌های شبکه

شبکه کازماس از سه لایه مهم تشکیل می‌شود که در ادامه مقاله به آنها می‌پردازیم.

  • لایه کاربردی: این لایه در بالای نرم افزار بلاک چین قرار دارد که عملکرد حالت و حالت گذار را تعریف می‌کند.
  • هاب‌ها و شبکه: در این لایه ارتباطات بین زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد که این تعامل برای تسهیل تراکنش در هر بلاک چین است.
  • اجماع: این لایه برای تسهیل توافق در شبکه است.

زمانی که این سه لایه با یکدیگر ترکیب می‌شود، توسعه دهندگان می‌توانند به راحتی یک اپلیکیشن بسازند. این ابزار تنها وسیله برون سپاری مانند موتور Tendermint Byzantine Fault Tolerance)BFT) قابل دستیابی است.

لایه‌های شبکه کازماس

این ابزار دقیقاً همان چیزی است که الگوریتم ۳۰۳۰ را به یک ستون فقرات شبکه تبدیل می‌کند. BFT نیز یک مکانیسم حاکمیت اثبات سهام است که باعث هماهنگی شبکه توزیع شده با کازماس هاب می‌شود.

کارکرد شبکه

تمام بلاک چین‌های موجود در شبکه که از طریق پروتکل IBC کار می‌کنند، با استفاده از الگوریتم Tendermint BFT به یکدیگر متصل می‌شوند. دیگر بلاک چین‌های جدا از هسته Tendermint از طریق رابط بلاک چین (ABCI) با هم ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین، به توسعه دهندگان امکان استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مختلف DApp را در شبکه‌های مربوطه می‌دهد. به همین دلیل، کاربران به توسعه DApp نیازی ندارند. در عوض، آنها می‌توانند از کدهای موجود برای تکرار DApp استفاده کنند.

به طور معمول، ABCI یک پل میان هسته Tendermint و کیت توسعه نرم افزار است. Cosmos SDK این اجازه را به توسعه دهندگان می‌دهد تا پروژه‌هایی را در شبکه بسازند. تمامی این سیستم‌ها با یکدیگر کار می‌کنند و به هسته اصلی شبکه که کازماس هاب است، متصل می‌شوند.

کازماس از شبکه PoS چگونه با شبکه‌های PoW ارتباط برقرار می‌کند؟

برای رسیدن به این هدف، کازماس از Peg Zones استفاده می‌کند. Zones در بلاک چین چیست؟ پگ زون یک سیستم مثل پل است که راه حلی را برای شبکه‌های PoW که قطعیت سریع ندارند، ارائه می‌دهد. اتریوم دارای قراردادهای هوشمند است. به همین دلیل، ایجاد آستانه نهایی، ارتباط قراردادها در منطقه تثبیت و پیوند آنها به هسته Tendermint با استفاده از ABCI آسان است. ولی بیت کوین دارای قراردادهای هوشمند نیست. به همین دلیل، اتصال بین بیت کوین به کازماس بسیار پیچیده‌تر از اتصال اتریوم است.

هدف شبکه کازماس

Cosmos SDK می‌تواند ابزارهای ساده‌ای را برای توسعه دهندگان بدون مسائل مربوط به حاکمیت موجود در اتریوم فراهم کند. به طور مثال، اگر توسعه دهندگان بخواهند یک DApp را در اتریوم به وجود آورند؛ باید قوانین و مقررات خاصی را که توسط شبکه اتریوم تعیین شده، رعایت کنند. ولی در مورد شبکه چنین قانونی وجود ندارد.

منظور از Zones چیست؟

به بلاک‌چین‌های سفارشی، Zones می‌گویند. Zone‌ها برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مختلف استفاده می‌شوند. این اصطلاح در واقع یک نام جایگزین برای زنجیره‌های جانبی بلاک‌چین است. هر Zone می‌تواند تراکنش‌های خود را احراز هویت کند. همچنین توسعه دهندگان می‌توانند هر کدام یک Zone شخصی با قابلیت تعامل را داشته باشند.

Zone‌ها از معماری Hub & Spoke استفاده می‌کنند که هاب‌ها مانند مسیریاب‌ها برای مناطق مختلف عمل می‌کنند. Cosmos Hub یکی از محبوب‌ترین این هاب‌ها است، اما هاب‌های دیگری نیز وجود دارند. در واقع هر توسعه دهنده‌ای توانایی ایجاد هاب شخصی خود را روی شبکه دارد. با اتصال به یک هاب، یک بلاک چین می‌تواند به هر Zone متصل به همان هاب وصل شود. هاب‌ها همچنین می‌توانند به یکدیگر متصل شوند. همچنین، هر کسی می‌تواند Cosmos Hub را فورک کند و نسخه خود را راه‌اندازی کند، مشابه کاری که بایننس در سال ۲۰۱۹ روی زنجیره بایننس انجام داد.

Cosmos Hub چیست؟

Cosmos Hub، بلاک‌چین اصلی کازماس است که سایر بلاک چین‌های سفارشی‌شده به نام Zones را به هم متصل می‌کند. این کار با پیگیری وضعیت هر Zone از طریق پروتکل ارتباطات بین بلاک چین (IBC) انجام می‌شود. از طریق این پروتکل، اطلاعات می‌توانند به راحتی بین هر منطقه متصل به Cosmos Hub جا به جا شوند.

Cosmos Hub به عنوان یک دفتر کل مرکزی برای اکوسیستم عمل می‌کند که در آن Zones ،پیام‌های ارتباطی بین بلاک چین‌ها را مبادله می‌کنند. این پیام‌ها از دو نوع تراکنش استفاده می‌کنند که به  IBCBlockCommitTx و IBCPacketTx  معروف هستند.

IBCBlockCommitTx آخرین هش بلوک را در هر Zone معینی ارتباط می‌دهد و IBCPacketTx  به یک Zone اجازه می‌دهد تا ثابت کند که زنجیره اطلاعات ارسال شده قانونی است و توسط برنامه فرستنده منتشر شده است.

بیایید تصور کنیم دو برنامه غیر متمرکز در دو منطقه مختلف می‌خواهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای انجام این کار، پیام‌های IBC به Cosmos Hub ارسال می‌شود. پس از آن، پیام‌ها از طریق Cosmos Hub به Zone‌های مختلف ارسال می‌شوند و هر Zone نتایج تعاملات خود را روی بلاک چین‌های خود ثبت می‌کند.

در نهایت نتیجه تعامل دو برنامه غیرمتمرکز مورد مثال و همچنین Cosmos Hub در بلاک چین قابل رویت است و در واقع این تعامل با موفقیت صورت گرفته است. این توانایی بلاک چین‌ها در تعامل با یکدیگر، به این ارز لقب اینترنت بلاک چین‌ها را داده است.

Cosmos SDK چیست؟

Cosmos SDK یک کیت توسعه نرم‌افزار متن باز است که به کاربران امکان می‌دهد زنجیره‌های بلوکی سفارشی ایجاد کنند. پروتکل اجماع پیش‌فرض در Cosmos SDK ،Tendermint Core است، اما ماژول‌های مختلف از پیش ساخته شده‌ای وجود دارد که توسعه دهندگان می‌توانند بدون Tendermint از آن استفاده کنند. البته که استفاده از Cosmos SDK این فرآیند را به طور قابل توجهی ساده می‌کند و تمام استانداردهایی را که هنگام ساخت یک بلاک چین انتظار می‌رود را ارائه می‌دهد.

از بهترین مثال‌های ایجاد شده در Cosmos SDK، می‌توان از بایننس چین نام برد.

Tendermint چیست و چرا مهم است؟

Tendermint پروتکلی است که مکانیزم اجماع بلاک‌چین را فراهم می‌کند. علاوه بر آن Tendermint ابزاری را فراهم می‌کند که به برنامه‌های مختلف شبکه اجازه اتصال به بلاک چین را می‌دهد. Tendermint Core پروتکل اجماع پیش‌فرض است.

Tendermint Core، با نگه داشتن یک کپی از داده‌های بلاک چین، اعتبار سنجی لازم برای گره‌های شبکه را انجام می‌دهد. البته محدودیت اعتبار سنجی در Cosmos Hub وجود دارد. به طوریکه تنها ۱۰۰ گره به صورت همزمان قابلیت دریافت اعتبار از شبکه را دارند و برای اضافه شدن بلوک جدید به بلاک چین، باید رای گیری در سیستم حکومتی انجام شود.

برای رای دادن و اعتبار سنجی در کازماس باید از توکن بومی این شبکه یعنی Atom استفاده کرد. مکانیسم Tendermint به گونه‌ای طراحی شده است که به اعتبار دهنده‌ها در شبکه پاداش می‌دهد. به این صورت که به ازای رای گیری و اختصاص اعتبار به هر ۱۰۰ گره ایجاد شده، سیستم به صورت خودکار به آنها پاداش می‌دهد. این کار به افزایش اعتبار توکن بومی کازماس و همچنین امنیت بالاتر تراکنش‌ها منجر می‌شود.

 Tendermint در حال حاضر بین مشارکت کنندگان در سیستم به دلایل بسیار محبوبت فراوانی دارد. برای مثالTendermint  برای بلاک چین‌های خصوصی و عمومی بسیار مناسب است. Tendermint  همچنین قابلیت اجرای هزاران تراکنش را در هر ثانیه دارد و تاییده این تراکنش‌ها زیر یک ثانیه انجام می‌شود. تراکنش‌ها به محض ایجاد در شبکه، تایید می‌شوند که این امر در مقایسه با بلاک چین اتریوم و بیت کوین، بسیار سریعتر رخ می‌دهد.

تعریف

آشنایی با رمز ارز اتم

حالا می‌خواهیم به پاسخ سؤال ارز atom چیست، بپردازیم. توکن بومی اتم برای اجرای خدمات در شبکه استفاده می‌شود. توکن‌های این ارز مانند شبکه‌های PoW قابلیت استخراج شدن را ندارند. قدرت محاسباتی گره‌ها، پاداش استخراج آنها را تعیین نمی‌کند. در عوض، گره‌ها بر اساس تعداد توکن‌ها که استیک کردند، پاداش می‌گیرند. با این تفاسیر هر چه بیشتر استیک کنید، پاداش بیشتری را دریافت می‌کنید.

در این شرایط شما باید توکن‌های ارز اتم خود را برای مدت معینی قفل کنید تا زمانی که شبکه بتواند از توکن‌های شما برای ایمن کردن خود استفاده کند. پس از اتمام دوره استیکینگ، توکن‌های خود را می‌توانید پس بگیرید. علاوه بر آن، توکن‌های اضافی را به عنوان انگیزه‌ای برای ادامه دادن استیکینگ ارز دیجیتال ATOM را به شما می‌دهند. اگر یک گره به درستی تشخیص داده نشود، آن گره جریمه شده و توکن‌ها از بین می‌رود.

توکن اتم

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم، استفاده از آن برای تقویت مشارکت گره‌های اعتبارسنجی است. به طور مثال، برای شرکت در اعتبارسنجی شبکه، یک شرکت کننده باید حداقل در ۱۰۰ نفر برتر باشد تا امکان به اشتراک گذاری را به دست آورد. در صورتی که یک شرکت کننده در بین ۱۰۰ نفر برتر باشد، حق رأی دادن به تغییرات شبکه را به دست می‌آورد. در عین حال، قدرت رأی گیری به میزان زیادی به مقدار ارز وابسته است. به همین دلیل، این قدرت رأی گیری همیشه در معرض خطر است.

ATOM یک عرضه کلی بسیار خاص دارد – به طور دقیق ۲۶۰,۹۰۶,۵۱۳ توکن دارد . از این تعداد، در زمان نگارش این مقاله (۱۵ می ۲۰۲۲) ، حدود ۲۰۳،۱۲۱،۹۱۰ توکن آن در گردش است. شایان ذکر است که این ارزهای رمزپایه استخراج نمی‌شوند – در عوض، آنها از طریق سهام به دست می‌آیند.

دو فروش خصوصی در ژانویه ۲۰۱۷ و به دنبال آن یک فروش عمومی در آوریل همان سال برگزار شد. این پروژه در مجموع ۱۶ میلیون دلار جمع آوری کرد که معادل حدود ۰.۱۰ دلار به ازای هر ATOM است.

با شکستن توزیع توکن، حدود ۸۰٪ به سرمایه گذاران اختصاص یافت، در حالی که ۲۰٪ باقی مانده بین دو شرکت تقسیم شد: All In Bits و Interchain Foundation.

ویژگی‌ها

استیک کردن: ماژول Staking Hub که بر روی موتور Tendermint ساخته شده است، یکی از کارآمدترین پیاده سازی‌های صورت گرفته روی الگوریتم اثبات سهام در جهان است. دارندگان توکن می‌توانند با قفل کردن توکن خود، زنجیره بلاک‌چین را در ازای کارمزد تراکنش، ایمن کنند.

رای دادن: با استیک کردن توکن، دارندگان می‌توانند در فرآیند‌‌های رای گیری شبکه مشارکت داشته باشند.

رقبای اصلی

 در حال حاضر تمرکز اصلی توسعه دهندگان در حوزه بلاک چین، روی شبکه اتریوم است. به عنوان مثال پولکادات با ارائه مفهوم مولتی‌چین، سعی در تغییر شبکه اتریوم و اتصال نقاط مختلف این شبکه به یکدیگر را دارد. در صورت تحقق این امر بار ترافیکی شبکه اتریوم بسیار کمتر از گذشته خواهد بود.

اتم خوش آیته و بهترین کیف پول‌های آن

شبکه در ابتدای ورود، خود را به عنوان یک شبکه انقلابی ارزهای دیجیتال معرفی کرد. بعد از انتشار این نام، اسم کازماس را بر روی شبکه خود گذاشت. به همین دلیل، توکن‌ها به طور گسترده توسط بسیاری از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال پذیرفته شدند. ارز اتم در حال حاضر در پلتفرم‌های بزرگ و معتبر خرید ارز دیجیتال موجود است.

ذخیره سازی ارز اتم

برای ذخیره ایمن دارایی‌های خود، همیشه آن را در یک کیف پول رمزنگاری شده، نگهداری کنید. اگر دارایی شما در صرافی‌های رمزنگاری شده بماند، هر لحظه ممکن است که هک شود. برای ذخیره سازی دارایی‌هایتان در بهترین کیف پول اتم، گزینه‌های زیادی از جمله کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری وجود دارد. همچنین، می‌توانید از کیف پول کاغذی هم استفاده کنید.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای شبکه شامل:

  • Ledger Neno X
  •  Ledger Neno S

بهترین کیف پول‌های نرم افزاری موبایل برای شبکه شامل:

  • Cosmostation
  • Wetez

بهترین کیف پول‌های نرم افزاری وب برای شبکه شامل:

  • Lunie
  • Cosmostation

نگاهی به گذشته

در طی چند سال گذشته، شبکه اکوسیستم خود را با شرکای جدید و پروژه‌های جدید گسترش داد. همین موضوع، باعث بالا رفتن قیمت آن شد. به‌عنوان‌مثال، بایننس چین بر روی شبکه کار می‌کند. Akash در حال کار بر روی ارائه یک بازار برای توسعه دهندگان در آنجا است. E-Money یک شبکه اروپایی است که بر روی شبکه کار می‌کند. IRISnet با Cosmos SDK ساخته شده و برنامه‌هایی برای تمرکز بر حوزه تجاری دارد که قابلیت همکاری با بلاک چین را به او می‌دهد. همچنین، Loom، پروژه‌ای بود که در اتریوم آغاز شد. ولی به دلیل ویژگی‌های زیاد الگوریتم Tendermint BFT، اکنون به شبکه منتقل شد.

مسیر پشت سر شبکه کازماس

تمام این پروژه‌هایی که مثال زدیم و بسیاری دیگر، کازماس را به یک شبکه نسبتاً مطلوب برای توسعه دهندگان و سرمایه گذاران تبدیل می‌کند. برای افزودن اعتبارنامه‌های ناشناس به شبکه، این تیم در سال ۲۰۲۰ با Nym همکاری کرد. ولی چند ماه بعد، شبکه پروتکل IBC را همراه با Stargate راه اندازی و برای عموم منتشر کرد.

تجزیه و تحلیل قیمت

ارز اتم در مارس سال ۲۰۱۹ با قیمت پایه ۷.۵۰ دلار راه اندازی شد. قیمت آن در عرض چند روز به ۳.۴۵ دلار کاهش یافت. زیرا، کسانی که ارز اتم خود را در ICO خریداری کرده بودند، از قیمت جدید استفاده و توکن‌های خود را فروختند. به همین ترتیب، در ژوئن همان سال قیمت ارز اتم به ۷ دلار رسید. اما در سپتامبر، دوباره به ۲ دلار کاهش یافت. در نهایت، اتم، سال ۲۰۱۹ را با قیمت ۴.۲۰ دلار به پایان رساند.

در سه ماه اول سال ۲۰۲۰، قیمت ارز اتم به ۱.٫۶۰ دلار مجدداً کاهش یافت. در این شرایط سرمایه گذاران زیادی شروع به خرید ارز اتم کردند و به سرعت قیمت آن تا ماه اوت به ۸.۵۰ دلار رسید. مجدداً تا دسامبر همان سال به ۵ دلار رسید.

از ابتدای سال ۲۰۲۱، ارز اتم رشد قابل توجهی داشت و تقریباً ۷ برابر رشد کرد. در این سال، به بالاترین حد خود یعنی ۳۲.۱۴ دلار در ۷ می ۲۰۲۱ رسید. روند صعودی بیت کوین به قیمت ارز اتم نیز کمک کرد تا در می ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود برسد. این افزایش قیمت ۴۴۸ درصدی ارز اتم در طی چهار ماه بود و بعد از آن روند نزولی را طی کرد. ارز اتم تا ۱۵ جولای ۲۰۲۱ با قیمت ۱۱.۵۷ دلار معامله می‌شد.

تجزیه و تحلیل بازار کازماس

پیش‌بینی قیمت ارز اتم

شبکه یک سری مشکلات مقیاس پذیری را دارد که به دنبال حل آنها است. با این حال، هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که پیش بینی آینده اتم را به طور قطع ثابت کند. در ادامه به برخی پیش‌بینی‌ها با توجه به وضعیت فعلی می‌پردازیم.

بر اساس پیش‌بینی ، میانگین قیمت ATOM در سال ۲۰۲۲ می‌تواند ۲۷.۷ دلار باشد که در سال ۲۰۲۳ به ۳۱.۱ دلار، در سال ۲۰۲۵ به ۴۲ دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۹۸ دلار می‌رسد. طبق پیش‌بینی قیمت، میانگین قیمت ATOM می‌تواند به ۴۱.۷ دلار در سال ۲۰۲۲ برسد. ۲۱۲ دلار در سال ۲۰۲۵ و ۷۷۴ دلار در سال ۲۰۳۰.

سکه‌ها در آینده

در این مقاله راهنمای خرید ارز اتم را بررسی کردیم. شبکه به عنوان «اینترنت بلاک چین‌ها» معرفی می‌شود. اکنون نیز با ایجاد Gravity DEX، یک بازار ساز خودکار (AMM) که می‌تواند نقدینگی شبکه را افزایش دهد، روی ادغام DeFi در شبکه خود کار می‌کند. یکی از ویژگی‌های کلیدی این AMM، داشتن احتمالی یک نسخه ترکیبی از استخرهای نقدینگی و مدل‌های کتاب سفارش سنتی است. توسعه دهندگان معتقدند که این ممکن است دلیل اصلی برای تبدیل شدن Gravity DEX به یکی از کارآمدترین بازارسازان خودکار (AMM) در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

آینده شبکه کازماس

نوآوری AMM و اتصال بلاک چین‌ها مختلف، از دلایلی است که شبکه را به یکی از بهترین شبکه‌های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. همچنین، اضافه شدن ویژگی IBC، در گذشته نیز تأثیر مثبتی بر شبکه داشته و در سال‌های آینده هم این کار ادامه می‌یابد.

یکی دیگر از برنامه‌های آینده شبکه، اضافه کردن Gravity Bridge است. این ویژگی یک Peg Zone متصل را مستقیماً به کازماس هاب اضافه می‌کند تا توکن‌های بلاک چین‌های مختلف بتوانند به طور مستقیم برای ایمن سازی شبکه استفاده شوند. به دلیل تمام این ویژگی‌های گفته شده و عرضه محدود، قیمت آن را کاهش می‌دهد. ولی به‌روزرسانی‌های آینده در شبکه، احتمال افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ارز اتم را بیشتر می‌کند. تمامی این موارد پاسخ کلی به سوال ارز دیجیتال اتم چیست بوده است.

سوالات متداول

آیا ارز اتم و کازماس، یکی هستند؟

اتم، ارز دیجیتال اصلی موجود در شبکه کازماس است که برای تسهیل ارتباطات، مقیاس بندی و تعامل بین چین‌های مستقل طراحی شد.

چرا شبکه کازماس، اتم نامیده می‌شود؟

کازماس هاب از مکانیزم اجماع ثابت سهام پشتیبانی می‌کند. در این شبکه از ارز اتم به عنوان ارز دیجیتال اصلی استفاده می‌شود. این بدان معناست که اعتبارسنجی تراکنش‌ها در سراسر شبکه، بر اساس میزان ارز اتم است.

کازماس برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

شبکه کازماس با ارائه ابزارهایی برای کمک به توسعه دهندگان جهت ایجاد سریع بلاک چین‌های مستقل و امکان برقراری ارتباط بلاک چین‌ها در شبکه با یکدیگر است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Binance
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا