معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال ادیوس چیست؟ معرفی رمزارز audio

 وقتی صحبت از موسیقی می‌شود نام بزرگ‌ترین پلتفرم‌های موسیقی “Spotify” و “Apple Music” در ذهنمان تداعی می‌شود؛ اصلاً به فکرمان نمی‌رسد که یک پلتفرم موسیقی مبتنی بر بلاک چین ممکن است وجود داشته باشد که بتواند در صنعت موسیقی تحول ایجاد کند. پلتفرم Audius و ارز ادیوس می‌تواند تصور ما را نسبت به آینده موسیقی تغییر دهد. ادیوس یک پلتفرم غیرمتمرکز پخش آنلاین موسیقی مبتنی بر بلاک چین است. این پروژه به دنبال آن است که هنرمندان و صاحبان آثار موسیقی حق امتیاز و کنترل بیشتری بر آثار خود داشته باشند. در حقیقت، در بلاک چین ادیوس هنرمندان می‌توانند حق مالکیت اثر موسیقی خود را داشته باشند و تصمیم بگیرند که چگونه از آثارشان در پلتفرم ادیوس سود کسب کنند.

در ادامه قصد داریم به معرفی رمزارز audio بپردازیم و ضمن بررسی ویژگی‌های این ارز دیجیتال، فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن را مورد بحث قرار دهیم. اگر شما هم می‌خواهید بدانید ادیوس چیست، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه والکس شوید.

معرفی ارز دیجیتال ادیوس

 بررسی ارز دیجیتال ادیوس

پس از آنکه بررسی کردیم ادیوس چیست حالا به معرفی رمزارز بومی آن  یعنی توکن (AUDIO) می‌پردازیم. رمزارز audio پروتکل ادیوس را تغذیه می‌کند و عملکرد اصلی آن ایمن کردن شبکه، عمل‌کردن به‌عنوان توکن حاکمیتی و همچنین امکان دسترسی به ویژگی‌ها و محتوای انحصاری را فراهم می‌کند. ارز دیجیتال ادیوس یک توکن ERC20 با عرضه اولیه ۱ میلیارد عدد و بدون حداکثر عرضه است. تا اواخر اکتبر سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰۰ میلیون توکن audio در شبکه توزیع شده است. استیک کنندگان این توکن می‌توانند به‌عنوان نودهای محتوا یا نودهای اکتشاف در عملیات شبکه شرکت کنند. چنانچه کاربران بخواهند به پیشنهادهای مرتبط با به‌روزرسانی آینده ادیوس رأی دهند می‌توانند با ایجاد ارزش مداوم برای شبکه قدرت حاکمیت به دست آورند.

توکن audio به هواداران موسیقی و همچنین موسیقی‌دانان این امکان را می‌دهد تا عضو سرویسی باشند که در آن هر کسی می‌تواند از موسیقی لذت ببرد، آن را به اشتراک بگذارد و حتی کسب درآمد کند. پروتکل ادیوس روند تعامل داشتن با طرفداران را برای موسیقی‌دانان از طریق راه‌های نوآورانه و پاداش مشارکت تسهیل کرده است.

تاریخچه ارز دیجیتال ادیوس

ارز دیجیتال ادیوس به‌عنوان یک سرویس غیرمتمرکز پخش موسیقی در سال ۲۰۱۸ توسط شخصی به نام رونیل رومبورگ «Roneil Rumburg» در سان‌فرانسیسکو «San Francisco» آمریکا طراحی و عرضه شد. اما این اکوسیستم بیشتر در سال ۲۰۲۰ با اجرای چند موسیقی زنده بر بستر خود توانستن در کریپتوکارنسی مطرح شود. پس از آن فعالان حوزه موسیقی توانستند با آپلود آثار خود در این پلتفرم، به طور مستقیم با طرفداران ارتباط داشته باشند. در زمان نگارش این مقاله (اکتبر سال ۲۰۲۲) قیمت ارز دیجیتال ادیوس حدود ۰.۱۸ دلار دارد. این ارز در رتبه ۱۵۴ مارکت کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار قرار دارد که از نظر تحلیلی در موقعیت نسبتاً مناسبی به سر می‌برد. به همین جهت سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ادیوس می‌توانید نمودار آن را زیر نظر بگیرید و با در نظر گرفتن ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

 ادیوس چیست؟

پلتفرم ادیوس

با توجه به افت فروش آثار موسیقی در دهه گذشته، هنوز هم صنعت موسیقی جایگاه خود را دارد و به‌صورت سالانه درآمدی چند میلیون دلاری خلق می‌کند. با این حال پس از پرداخت مبالغی مانند هزینه مدیریتی، زمان استفاده از استودیو و هزینه‌های تولید و بازاریابی هنرمندان با دستمزد بسیار کمی مواجه می‌شوند. همچنین هنرمندان با امضای قرارداد با برندهای بزرگ، از حقوق مالکیت و حق امتیاز خود دست می‌کشند. در این میان پروتکل ادیوس برای رفع این مشکل، یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین را ایجاد کرد است. این پلتفرم پخش موسیقی، به‌جای یک نهاد متمرکز توسط جامعه‌ای غیرمتمرکز از هنرمندان و طرفداران این صنعت کنترل می‌شود.

اگر با خدمات پخش موسیقی پلتفرم محبوب Spotify آشنا باشید می‌توانید درک کنید که ادیوس چیست. به طور کلی پروتکل ادیوس این امکان را برای هنرمندان فراهم می‌کند تا روی موسیقی و توانایی ایجاد تجارب انحصاری و منحصربه‌فرد خود کنترل کاملی را داشته باشند. این پلتفرم با بهره‌گیری از شبکه اپراتورهای نود غیرمتمرکز و انگیزشی،این امکان را به موسیقی‌دانان می‌دهد تا بتوانند نسخه غیر قابل تغییر موسیقی خود را از نظر محتوا و زمان تولید کنند.

پروتکل ادیوس چگونه به هنرمندان کمک می کند؟

مزیت ادیوس برای هنرمندان

پروژه غیرمتمرکز ادیوس قصد دارد انقلابی عظیم را در صنعت پخش موسیقی ایجاد کند. هنرمندان برای آنکه بتوانند با این پلتفرم تعامل داشته باشند باید شیوه مدیریت کردن ارزهای دیجیتال را بلد باشند. هر بار که فردی یکی از آثار هنری را پخش می‌کند، توسط توکن بومی “AUDIO” در بهترین کیف پول های ادیوس به آن هنرمند دستمزد پرداخت می‌شود. در همین راستا دیگر نیاز نیست هنرمند سال‌ها و یا ماه‌ها منتظر بماند تا دستمزد خود را دریافت کند. به لطف اقتصاد کارآمد این پروژه هنرمندان به‌صورت مستقیم و بدون وجود واسطه میان پرداخت کننده مبلغ پرداخت شده طرفداران خود را دریافت می‌کنند. این پلتفرم از رمزارز audio، توکن‌های هنرمندان، استیبل‌کوین‌های شخص ثالث به همراه یک راه‌حل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز استفاده می‌کند. همچنین دفتر کل توزیع شده ادیوس به هنرمندان اجازه می‌دهد تا فایل صوتی و متادیتاهای درخواست خود را به‌صورت کارآمد به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که ادیوس از یک پروتکل حاکمیتی غیرمتمرکز بهره می‌گیرد که به هنرمندان و هواداران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند در مورد ارتقا و تغییرات شبکه قابلیت تصمیم‌گیری داشته باشند.

پلتفرم ادیوس چگونه کار می کند؟

کاربران در این پلتفرم می‌توانند لیست پخش موسیقی محبوب خود را داشته باشند و بر اساس حالات روحی خود رده‌بندی کنند. این پلتفرم پخش موسیقی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند آهنگ مورد نظر خود را در بخش «مورد علاقه‌ها» ذخیره کنند و آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. در نهایت نیز می‌توانند با انجام این کارها ارز دیجیتال ادیوس را دریافت کنند. این پلتفرم دارای طیف گسترده‌ای از توابع و خصوصیت‌هایی است که به حفظ و نگهداری شبکه و ایجاد یک تجربه کاربری موفق کمک می‌کنند. برای درک بهتر اینکه ادیوس چیست بهتر است با نحوه کار این پلتفرم آشنا شوید.

نودهای محتوایی

کاربران می‌توانند از راه استیک کردن رمزارز ادیوس، نودهای محتوایی و  اکتشافی را اجرایی کنند. این نودها از دسترس بودن محتوای پخش اطمینان پیدا می‌کنند و مسئولیت متادیتا را در سراسر پروتکل ادیوس برعهده دارند. این کار با کمک “AudSP.AudSP” که پسوند بومی این پروتکل و متعلق به سیستم توزیع فایل همتا به همتا (IPFS) است انجام می‌شود.

AudSP

AudSP یک پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که برای توزیع فایل‌ها از طریق ادیوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی فایل‌هایی که قرار است در این سرویس پخش موسیقی قرار بگیرند باید غیرمتمرکز، آماده برای دسترسی و به‌صورت مستقل قابل تایید باشند. علاوه بر این، برای اینکه پروتکل ادیوس بتواند با سایر پلتفرم‌های موسیقی رقابت کند، AudSP امکان تجربه کاربری بسیار ساده‌ای را فراهم کرده که به‌راحتی می‌توانید روند کاری آن را دنبال کنید.

تیم توسعه دهنده بلاک چین ادیوس

تیم توسعه دهنده Audius

تیم سازنده پروژه ادیوس را کارآفرینان، مهندسان، علاقه‌مندان به موسیقی و متخصصان بلاک چین تشکیل می‌دهند. افرادی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم به همراه ۱۴ متخصص دیگر تیم اصلی پروژه ادیوس را تشکیل می‌دهند.

رانیل رامبرگ (Roneil Rumberg): رانیل هم بنیان‌گذار و مدیرعامل پروژه ادیوس است و اخیراً پروژه “Kleiner Perkins” را هم بنیان‌گذاری کرده است. او در این پروژه مسئول سرمایه‌گذاری‌های اولیه در شرکت‌های بلاک چین و هوش مصنوعی است.

فارست براونینگ (Forrest Browning): فارست هم بنیان‌گذار همچنین مدیر ارشد ادیوس است و نام او در لیست ۳۰ فرد تأثیرگذار زیر ۳۰ سال در مجله فوربز قرار دارد. او به‌تازگی پلتفرم “StacksWare” که یک پلتفرم مدیریت دیتاسنتر برای شرکت‌های بزرگ است را تأسیس کرده است.

سید ستی (Sid Sethi): این فرد اولین مهندس پروتکل ادیوس است که از دانشگاه “Carnegie Mellon” در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده‌است.

جولیان بیکر (Julian Baker): جولیان طراح ارشد پروژه است و همچنین بنیان‌گذار شرکت طراحی “Yellow Pencil Design” است.

هاریش ناگاراج (Hareesh Nagaraj): مهندس ارشد پروژه ادیوس به شمار می‌رود و قبلاً در شرکت مایکروسافت بر روی پروژه “Azure Service Fabric” کار کرده است.

مزایا پلتفرم ادیوس نسبت به سایر رقبا چیست؟

شاید با خودتان فکر می‌کنید که مزایا ادیوس چیست؟ چرا با وجود این‌همه پلتفرم پخش موسیقی بهتر است از اکوسیستم ادیوس استفاده کنید؟ جواب این سؤال کاملاً مشخص است؛ زیرا ادیوس می‌تواند کنترل موسیقی شما را به دستان خودتان بسپارد. به طور کلی پلتفرم‌های پخش موسیقی مبتنی بر بلاک چین مانند ادیوس می‌خواهند با توانمندسازی و امکان بخشی به هنرمندان، صنعت موسیقی جهان را متحول کنند. این هدف با کنار گذاشتن واسطه‌ها و صورت گرفتن پرداخت مستقیم به هنرمندان شکل می‌گیرد.

پلتفرم ادیوس این توانایی را دارد که فرصت‌های گسترده‌ای در زمینه مشارکت هواداران در راستای ایجاد ارتباط بین هنرمندان و مخاطبانش ایجاد کند. همچنین این پروتکل توزیع حق امتیاز اثر را به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند. در بسترهای سنتی معمولاً حق امتیاز پخش موسیقی مابین چند نفر تقسیم می‌شود و هر یک از واسطه‌ها مبلغی را به خود اختصاص می‌داند و در نهایت مقدار خیلی کمی پول برای هنرمند باقی می‌ماند. به همین جهت پلتفرم ادیوس برای حل این مشکل، بستری را ارائه کرد تا درآمد هنرمندان با کمترین میزان کسری به دستشان برسد.

علاوه بر این، پروتکل ادیوس از مسابقاتی به نام “Cypher Contest” که برای مهندسان صوتی، دی‌جی‌ها و تولید کنندگان برگزار می‌شود، میزبانی می‌کند. این پلتفرم چالش‌های دو هفته‌ای ساخت آهنگ‌هایی که به عنوان بسته‌های نمونه (Sample) شناخته می‌شوند را  به تولید کنندگان ارائه می‌کند. همچنین هنرمندان می‌توانند برای جوایز نقدی با هم رقابت کنند که برنده آن از طریق رای‌گیری مشخص می‌شود.

تفاوت سایر پلتفرم های استریم با ادیوس چیست؟

مقایسه اسپاتیفای و ادیوس
  • یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های مهم پروتکل ادیوس با پلتفرم‌هایی نظیر اسپاتیفای و ساندکلاد این است که از فناوری جنجالی بلاک چین به‌صورت غیرمتمرکز استفاده می‌کند. این در حالی است که در پلتفرمی مانند اسپاتیفای واسطه‌ای به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده وجود دارد.
  • به گفته بنیان‌گذار ادیوس، ۹۰ درصد درآمد این پلتفرم به طور مستقیم به هنرمندان تعلق می‌گیرد. این میزان در صنعت موسیقی سنتی به طور متوسط ۱۲ درصد است. به طور کلی پروتکل ادیوس به هنرمندان اجازه می‌دهد درآمد معقول‌تری داشته باشند و به حق واقعی خود برسند.
  • در پلتفرم ادیوس تمامی دارندگان ارز دیجیتال بومی آن می‌توانند در فرایند تصمیم‌گیری برای شبکه سهیم باشند.
  • هنرمندان در این پلتفرم می‌توانند پایگاه و جامعه طرفداران خود را پرورش دهند
  • این پلتفرم با “TikTok” همکاری می‌کند که این مشارکت به کاربران امکان می‌دهد تا آهنگ‌های روی پلتفرم ادیوس را مستقیماً به ویدئوهای خود اضافه کنند.
  • پلتفرم ادیوس با بازی بلاک چینی “DeFi Land” در حال همکاری است.

نحوه خرید و فروش ادیوس چیست؟

صرافی‌های بین‌المللی متعددی نظیر بایننس، کوکوین، FTX و یونی سوآپ تا به امروز امکان خرید و فروش ادیوس را فراهم کرده‌اند. همچنین با توجه به محبوبیت این رمزارز امکان معامله آن در صرافی والکس را برای شما همراهان همیشگی فراهم کرده‌ایم. توصیه ما به شما این است که در انتخاب صرافی هشیارانه عمل کنید تا به دردسرهایی همچون کلاهبرداری یا بلوکه شدن دارایی‌ها در صرافی خارجی نیفتید.

کیف پول های ادیوس

برای نگه‌داری این رمزارز که یک توکن ERC20 است می‌توانید از کیف پول معروف متامسک (MetaMask) و تراست والت (Trust Wallet) استفاده کنید.

 

 آینده ارز دیجیتال ادیوس چیست؟

آینده رمزارز ادیوس

مشکل کپی‌رایت به یکی از معایب پلتفرم ادیوس تبدیل شده است، اما توسعه‌دهندگان این سیستم در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ اعلام کردند که به هنرمندان اجازه می‌دهند تا آثارشان را به‌صورت توکن‌های غیرمثلی (NFT) در گالری خود به نمایش بگذارند و در نهایت به فروش برسانند. NFTها ماهیتی منحصربه‌فرد دارند و می‌توانند موضوع کپی‌رایت را پوشش دهند. تیم توسعه‌دهنده ادیوس در تلاش هستند تا مزایا خود را برای تولیدکنندگان موسیقی به حداقل برسانند. به همین دلیل امکان رشد این اکوسیستم در آینده بسیار زیاد است. ارز دیجیتال ادیوس برای سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تواند گزینه مناسبی باشد و اما حتماً قبل از خرید این توکن، نمودار قیمتی و اخبار موجود در بازار را باید تحلیل و بررسی کنید.

 ادیوس؛ پلتفرم غیرمتمرکز پخش موسیقی

در این نوشتار به سؤال ادیوس چیست پاسخ دادیم و تمامی ویژگی‌های آن را بررسی کردیم. ارز دیجیتال ادیوس یکی از رمزارزهای مارکت کریپتوکارنسی است که با هدف ارائه موسیقی در بلاک چین تولید شده‌است و یکی از رقیب‌های اصلی سیستم‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای است. هر چقدر این پلتفرم بتواند بیشتر مورد توجه کاربران، هنرمندان قرار بگیرد توکن آن رشد بیشتری می‌کند. همچنین شبکه ارز دیجیتال ادیوس نشان می‌دهد که چگونه صنعت بلاک چین می‌تواند در بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی و دنیای متاورس مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما درباره آینده ارز دیجیتال ادیوس چیست؟ نظرات و دلایل خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
binance
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا