معرفی رمزارزها

ارز اکسی اینفینیتی چیست؟ از کاربردها تا تولید مثل

افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، می‌دانند که بازار آن در تاریخ‌های مختلف بسیار متفاوت است. در این میان ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده‌ای که وارد این بازار شده‌اند توانسته‌اند جایگاه خوبی از لحاظ قیمت و میزان خرید و فروش پیدا کنند. ارز اکسی اینفینیتی یکی از همین ارزهای جدید و جذاب است. به همین دلیل است که خرید توکن و سرمایه گذاری در آن به افراد علاقه‌مند توصیه می‌شود. اما ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست؟

در پلتفرم Axie Infinity سیستم یک بازی ویدئویی جذاب آنلاین با سیستم ارز دیجیتال و خرید و فروش آن یک جا جمع شده است. به همین دلیل است که با وجود مدت زمان کمی که از انتشار آن گذشته است، رشد خوبی داشته و توانسته به خوبی بین افراد فعال در این زمینه شناخته شود.

تعریف

جدیدترین عبارتی که در دنیای رمز ارزها ممکن است به گوشتان بخورد اکسی اینفینیتی است. در یک توضیح کلی باید این گونه بگوییم که در واقع این پلتفرم نوعی بازی آنلاین شبیه Pokemon است که با کریپتو ترکیب شده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ارائه شده است. جالب است بدانید که این پلتفرم برای اولین بار در استارت آپ کوچکی در ویتنام به نام اسکای موویز شروع به کار کرد و در نهایت در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی با نام AXIE INFINITY در جهان عرضه شد. این ارز روی تمام سیستم عامل‌ها قابل نصب بوده و افراد می‌توانند به راحتی آن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنند.

داستان این بازی آنلاین حول محور حیوانات می‌چرخد. در واقع شما در این بازی می‌توانید هیولاهای بامزه و کوچکی تحت عنوان اکسی را خریداری کرده و آن‌ها را به جنگ و مبارزه با هیولاهای دیگر بفرستید. در این بازی می‌توانید کاراکتر خود را پرورش دهید، تربیت کنید، آموزش دهید و در نهایت به مبارزه بفرستید. لازم به ذکر است که Axie Infinity توسط کاربران آن اداره می‌شود و تعداد کاربران فعال آن به طور روزانه چیزی حدود ۳۵۰ هزار نفر است.

اکسی اینفینیتی جدیدترین پلتفرم

نگاهی عمیق‌تر اکسی اینفینیتی

بنابراین هر کاربر پشت سیستم خود می‌تواند هیولای خود را به مبارزه با هیولای یک کاربر دیگر فرستاده و کسب درآمد کند. این هیولاها که در این بازی به اکسی معروف هستند، در واقع نوعی از توکن‌های غیر مثلثی (NFT) هستند. در نتیجه شما با خرید و پرورش اکسی‌های خود می‌توانید با آن‌ها تشکیل تیم داده و به مبارزه با دیگر کاربران بپردازید. ما قبلا در بلاگ والکس در خصوص NFT چیست صحبت کرده‌ایم.

لازم به ذکر است که برخی از امکانات متفرقه این بازی با پرداخت درون برنامه‌ای برای کاربران فعال می‌شود. به طور مثال هر کدام از این هیولاهای کوچک اختصاصی برای کاربران دارای ۵۰۰ قطعه‌ی قابل تنظیم هستند که در زمان‌های مختلف می‌توانید به شکل‌های متفاوت آن را تنظیم کنید. همه افراد در سراسر دنیا می‌توانند با انجام این بازی و خرید و فروش توکن‌ها درآمدزایی کنند.

اکسی اینفینیتی بازی آنلاین

ارز دیجیتال AXS چیست؟

ارز AXS در واقع بر روی استاندارد ERC-20 اتریوم تشکیل شده است. حال برای اینکه این موضوع را واضح‌تر بیان کنیم می‌توانیم به شکلی ساده‌تر به این سؤال پاسخ دهیم. پلتفرم Axie Infinity درون خود چندین نوع ارز NFT فعال دارد که اکثر آن‌ها در روند بازی تأثیرگذار هستند. اما ارز AXS اصلی‌ترین توکن این سیستم است.

در مجموع در این سیستم ۲۷۰ هزار ارز عرضه شده است که توزیع آن طبق آمار زیر بوده است:

  •   ۴۹ درصد برای پاداش در بازی
  •  ۲۱ درصد برای اسکای میویز و تیم آن
  •  ۱۵ درصد برای فروش عمومی و خصوصی در سال ۲۰۲۰
  • ۸ درصد برای رشد و توسعه شرکت
  • ۷ درصد برای مشاوران

راه اندازی بازی آنلاین

دانلود و نصب این بازی برای تمام افراد در سراسر جهان و همه سیستم عامل‌ها آسان است. اما نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که ورود به بازی و فعال سازی آن فرایند سختی داشته و دیگر رایگان نیست. در واقع در همان ابتدا و برای شروع بازی، باید برای خرید کاراکتر بازی خود، سه توکن غیر مثلثی (NFT) را باید خریداری کنید. قیمت این سه توکن چیزی حدود ۶۰۰ دلار است که ممکن است برای خیلی از افراد ارزان نباشد. آموزش بازی نیز پیچیده نیست و شما را به دنیای از سرگرمی‌های جدید دعوت می‌کند.

پرداخت سه توکن axs برای شروع بازی

راه درآمدزایی از رمز ارز AXS چیست؟

بازی Axie Infinity در بازار خود از بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. پس برای اینکه بدانید راه درآمدزایی از رمز ارز AXS چیست با ما همراه باشید.

بازی کنید!

خیلی ساده است. اولین راه برای کسب درآمد از این پلتفرم  این است که به خوبی بازی کنید. در ابتدا و برای شروع باید هزینه‌ای پرداخت کنید که معادل ۳ واحد ارز AXS است. اما در نهایت پس از ورود، با آموزش و تربیت اکسی خود می‌توانید به مبارزه پرداخته و کسب درآمد کنید.

اما جالب است بدانید که طبق آنچه در راهنمای خرید ارز اکسی عنوان شده است در صورت نداشتن سرمایه کافی برای خرید ۳ ارز AXS می‌توانید به شکل بورسیه‌ای بازی کنید! در واقع در این عرصه افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار این ارز را دارند ممکن است شیوه‌ی بازی را ندانند یا وقت آن را نداشته باشند. در این صورت وظیفه بازی کردن را به گیمرها سپرده و به شکل مشارکتی از درآمدهای کسب شده بهره می‌برند.

تولید مثل اکسی

هیولاهای کوچکی که در بازی هستند مثل یک حیوان بامزه کوچک رشد کرده و در نهایت قابلیت تولید مثل را پیدا می‌کند. در این بازی شما می‌توانید با بزرگ کردن اکسی‌های خود، آموزش آن‌ها و در نهایت تولید مثلشان، یک اکسی جدید داشته باشید. در نتیجه با فروش هیولای کوچک جدید خود در بازار اکسی‌ها می‌توانید کسب درآمد کنید. لازم به ذکر است که تعداد دفعات مجاز برای تولید مثل اکسی‌ها، برای جلوگیری از غیر کنترل شدن جمعیت آن‌ها محدود است.

هر کدوم از این اکسی‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند که قدرت و قابلیت ویژه‌ای به این موجودات می‌دهد.

Skill (مهارت): اگر یک اکسی چندین کارت را همزمان و به صورت ترکیبی بازی کند، میزان ضربه را بیشتر می‌کند.

HP (جان اکسی): میزان ضرباتی است که اکسی می‌تواند قبل از آن‌ که شکست بخورد، تحمل کند.

Morale (روحیه جنگجویی): شانس ضربه‌های خطرناک و وخیم قدرتی (Critical) را در شرایط بحرانی افزایش می‌دهد.

Speed (سرعت): نوبت و ترتیب اکسی‌ها برای بازی کردن را تعیین می‌کند. به این صورت که هر اکسی که بیش‌ترین سرعت را دارد اول حمله می‌کند.

این ویژگی‌های اکسی به دو عامل نژاد اکسی و اعضای بدن آن بستگی دارند. بدن اکسی‌ها از شش عضو اصلی تشکیل شده‌ است که هر کدام قابلیت‌های مختلفی دارند. اعضای بدن اکسی‌ها عبارتند از: چشم‌ها (eyes)، گوش‌ها (ears)، شاخ (horn)، دهان (mouth)، پشت (back) و دم (tail).

در نهایت باید بگوییم که اکسی اینفینیتی یک بازی ماجراجویی است که دارای لایه‌های استراتژیک مختلف است. برای شروع این بازی، بازیکن باید تیمی شامل سه هیولای اکسی را ایجاد کند.

تولید مثل اکسی‌ها و فروش آن‌ها

بنیان‌گذاران

 ایده اولیه Axie Infinity در سال ۲۰۱۸ بین چند جوان علاقه‌مند به دنیای کریپتو آغاز شد. بعدها این تیم بزرگتر شد و اعضای تشکیل‌دهنده این تیم ۲۵ نفره، چهره‌هایی بودند که هر کدام کارنامه درخشانی داشتند. در ادامه درباره دو تن از مهره‌های اصلی این پروژه صحبت می‌کنیم.

TRUNG NGUYEN – مهندس ارشد، کارآفرین

TRUNG NGUYEN در سال ۲۰۱۲ در سن ۲۰ سالگی، مدیر ارشد فنی و یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ Lozi بود. در آن زمان، لوزی یک شبکه اجتماعی برای وبلاگ‌نویسان در حوزه غذا بود. این استارت‌آپ در میان نوجوانان و جوانان ویتنام با ۸ میلیون کاربر در آن زمان بسیار محبوب بود.

با رشد استارت‌آپ، نگوین احساس می‌کرد که مسیرش از مسیر سایر بنیانگذاران متفاوت است. نگوین در سال ۲۰۱۵ شرکت را ترک کرد و نزدیک به سه سال در شهر هوشی‌مین به عنوان مهندس نرم افزار برای Anduin Transactions کار کرد. او به‌عنوان یک گیمر، به CryptoKitties، یکی از اولین بازی‌‌های مبتنی بر بلاک‌چین، علاقه پیدا کرده بود. پروژه‌ای که بازیکنان می‌توانند گربه‌های مجازی را خریداری کنند و بفروشند.

نگوین دریافته بود که چگونه فناوری بلاک‌چین می‌تواند به طور بالقوه راه جدیدی برای ساخت بازی‌ها ایجاد کند. سپس او وارد این حوزه شد و در حال حاضر مسئول تصمیم‌گیری‌های مهم درباره محصولات بازی و نحوه بازاریابی آن‌ها است.

TU DOAN – مدیر هنری، طراح بازی

TU DOAN یکی از بنیان‌گذاران و مدیر طراحی استارت‌آپ لوزی بود. دوآن به عنوان یکی از بازیکنان حرفه‌ای پوکمون شناخته می‌شود. پوکمون یک بازی است که می‌توان گفت به نوعی ماجراجویی در دنیای واقعی به‌شمار می‌رود و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

دوآن در پروژه‌های بسیار زیادی نقش مهمی را بر عهده داشته است. طراحی شخصیت‌های بازی و مدیریت هنری اکسی اینفینیتی نیز بر عهده این شخص است. او فردی بسیار خلاق است که توانسته است در اکسی این توکن بسیار خوش بدرخشد.

ویژگی‌ها

در سال‌های اخیر بازی‌های رمزنگاری زیادی به بازار عرضه شده است. اما تنها تعداد معدودی از آن‌ها مانند اکسی اینفینیتی توانسته است به شهرت برسد. یکی از ویژگی‌های مهم این بازی رمزنگاری شده که باعث شده است اکسی اینفینیتی را از سایر بازی‌ها متمایز کند این است که برای توسعه محصول و ایجاد جامعه آن سال‌ها زمان سپری شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی دریافت پاداش دارندگان توکن‌های AXS است که برای بازی در این پلتفرم لازم است.

کاربردهای ارز دیجیتال Axie Infinity

ارز دیجیتال اکسی دارای دو کاربرد مهم است. این دو کاربرد باعث شده است تا نه‌ تنها توجه افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری را به خود جلب کند، بلکه افراد دیگری نیز به این بازی روی بیاورند.

خرید آیتم‌های موجود در درون بازی: اولین کاربرد مهم ارز اکسی این است که با استفاده از آن می‌توان آیتم‌های درون بازی را خریداری کرد. خرید این آیتم‌ها به بازی هیجان بیشتری می‌دهد. البته در برخی از بخش‌های بازی برای پاداش دادن نیز از ارز دیجیتال اکسی استفاده می‌شود.

سرمایه‌گذاری: افراد زیادی ارز دیجیتال اکسی را با هدف سرمایه‌گذاری می‌خرند. در ماه‌های اخیر بعد از رشد قیمت این ارز، علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری روی اکسی اینفینیتی افزایش پیدا کرده است.

آینده ارز دیجیتال AXS چیست؟

زمانی که اصطلاح بلاک چین را می‌شنوید احتمالاً در ابتدا نام بیت کوین در ذهنتان نقش می‌بندد. اما در صورتی که برنامه‌های کاربردی بلاک چین بسیار گسترده‌تر از یک روش پرداخت است. بازی‌های مبتنی بر بلاک چین مثل اکسی اینفینیتی یکی دیگر از موارد استفاده‌ی بلاک چین است. حال در ادامه ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا اکنون زمانی مناسبی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال AXS است؟

برای پرداختن به این موضوع خوب است با این خبر شروع کنیم که در فوریه ۲۰۲۱ یک قطعه زمین مجازی NFT در اکسی اینفینیتی به قیمت ۵.۱ میلیون دلار فروخته شد. بیش از ۹۰ هزار قطعه زمین در این بازی وجود دارد که دارای ویژگی‌های مختلفی بوده و به قیمت هزاران دلار به فروش می‌رسد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در این بازی آنلاین می‌توان در آینده سود بیشتری داشت.

همچنین برای پاسخ به سؤال آینده ارز اکسی می‌توان این گونه گفت که بازی اکسی اینفینیتی بازی جذابی برای افراد علاقه‌مند است که دارای فضای نامحدودی بوده و با بازی کردن در آن می‌توان رمز SLP و رمز AXS را به دست آورد. اما قیمت و ارزش ارز AXS در بازار ممکن است به عوامل متعددی بستگی مثل کیفیت بازی، پیشرفت و محبوبیت آن و … بستگی داشته باشد.

پیش بینی‌ها نشان داده است که در پاسخ به سؤال آینده ارز AXS چیست می‌توان به قیمت‌های پیش بینی شده‌ی زیر اشاره کرد:

  • سال ۲۰۲۲ یازده دلار
  • سال ۲۹۲۵ بیست و دو دلار
  • سال ۲۰۲۶ بیست و هفت دلار
  • سال ۲۰۲۸ سی و چهار دلار

آیا باید ارز AXS را خرید؟

سؤالی که ممکن است پس از کسب تمام این اطلاعات ذهن شما را درگیر کند این است که پس در نهایت سرمایه گذاری در اکسی اینفینیتی و خرید AXS کاری عاقلانه است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال در ابتدا باید چند سؤال دیگر را از خود بپرسید:

آیا شما به بازی کریپتو علاقه‌مند هستید؟

اگر رشد و افزایش قیمت یک عامل تنها دلیل شما برای سرمایه گذاری در آن است بهتر است که این کار را نکنید! زیرا علاقه‌ی شما به کاری که انجام می‌دهید در میزان موفقیت شما بسیار تأثیرگذار است. پس اگر به این بازی علاقه دارید فرصت مناسبی برای کسب درآمد به شما دست داده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سیستم Axie Infinity، امکان رشد آن و افزایش ارزش آن بسیار بالا خواهد بود.

آیا فکر می‌کنید پتانسیل سرمایه گذاری بلند مدت را دارید؟

چیزی که به طور کلی در ذهن عموم مردم نقش بسته است این است که با خرید یک سکه و صبر کردن می‌تواند با رشد قیمتی که آن کوین داشته است کسب درآمد کنند. اما سرمایه گذاری در بازی اکسی اینفینیتی مانند تمام ارزهای دیجیتال دیگر ممکن است تحت تأثیر نوسانات بازار و عوامل مختلف دیگر، دچار بالا و پایین‌های زیادی شود. بنابراین لازمه‌ی سرمایه گذاری در یک سیستم کسب اطلاعات کامل در مورد آن است.

اکسی اینفینیتی یک راه درآمدزایی

راه خرید و فروش ارز AXS چیست؟

شما برای خرید و فروش ارز اکسی (AXS) و کسب درآمد از آن در ابتدا به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پول اکسی اینفینیتی را با آیدی و حساب کاربری شخصی خود روی گوشی یا سیستم کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از آن باید از طریق صرافی‌های رمز ارزها مقدار مشخصی اتریوم به کیف پول خود منتقل کرده و پس از دانلود کیف پول رونین اتریوم‌های خود را به آن انتقال دهید. در این صورت توانایی خرید ارز AXS را خواهید داشت. صرافی والکس نیز از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اکسی اینفینیتی

با توجه به اینکه اکسی اینفینیتی یک توکن ERC20 است؛ تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از اتریوم، از این ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند. شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای ذخیره و مدیریت اکسی استفاده کرد، می‎‌توان به تراست والت (Trust Wallet)، کیف پول رونین والت (Ronin Wallet)، کیف پول لجر (Ledger Nano) و متامسک (MetaMask) اشاره کرد.

ترکیب هیولاهای رنگارنگ و سرمایه‌گذاری

Axie Infinity به عنوان جدیدترین پدیده در عرصه ارزهای دیجیتال بوده که ترکیبی از بازی ویدئویی آنلاین و دنیای رمز ارزها است. بدین ترتیب برای سرمایه گذاری در آن و کسب درآمد در ابتدا نیاز به آموزش بازی اکسی اینفینیتی و کسب اطلاعات کافی در مورد آن خواهید داشت. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تعریف کلی این پلتفرم آشنا کرده و به سؤال ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست پاسخی کامل ارائه دهیم.

سوالات متداول

اکسی اینفینیتی چیست؟

سیستم اکسی اینفینیتی نوعی بازی آنلاین بر پایه توکن AXS و دارای حق مالکیت NFT بوده و مبتنی بر بلاک چین و ارز دیجیتال اتریوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است.

ارز AXS چیست؟

ارز AXS نوعی توکن مثلثی است که در بازی اکسی اینفینیتی کاربرد داشته و به عنوان توکن حاکمیتی این سیستم شناخته شده است.

آینده رمز ارز AXS چیست؟

با توجه به پیشرفتی که ارز دیجیتال AXS از زمان انتشار تا کنون در بازار رمز ارزها داشته و افزایش میزان محبوبیت بازی اکسی اینفینیتی بین مردم در چند سال اخیر، آینده ارز AXS طی چند سال آینده روند روبه‌رشدی خواهد داشت. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
binance
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سعید ساعتی
سعید ساعتی
1 ماه قبل

درود بر شما. وقت بخیر
توضیحات تقریبا جامعی بود، ولی پیش بینی در حوزه ارزهای نوظهور ، مخصوصاً از یک منبع ، معمولا خطای بالایی به همراه دارد. با سپاس.

دکمه بازگشت به بالا