معرفی رمزارزها

بت چیست؟ معرفی ارز دیجیتال BAT و بررسی پروژه این رمز ارز

ارز دیجیتال بت (BAT) یک توکن بسیار ویژه، مخصوص تبلیغات است. امروزه افراد مختلف در زمینه تبلیغات آنلاین با موانع و گرفتاری‌های زیادی روبه‌رو هستند و اوضاع در حوزه تبلیغات آنلاین کمی آشفته به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل توکن بت برای انجام اصلاحات تبلیغات آنلاین به دنیا عرضه شد.

تیم توسعه ارز دیجیتال بت راه‌حل‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که باعث رفع چالش‌های تبلیغات آنلاین می‌شود. در این مقاله به بررسی تخصصی این موضوع که بت چیست و چه کاربردهای مهمی دارد، می‌پردازیم.

معرفی رمز ارز BAT

توکن بت را با نام بیسیک اتنشن توکن (Basic Attention Token) نیز می‌شناسند. این توکن مخصوص تبلیغات است و باعث حذف واسطه‌ها از روند تبلیغات می‌شود. در واقع بت اولین توکنی است که در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کند و بر بستر بلاک چین اتریوم (Ethereum) قرار دارد.

هدف این توکن ایجاد یک تحول اساسی در زمینه تبلیغات آنلاین است. افراد زیادی هستند که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند اما می‌دانند که در این زمینه، مسائلی مانند کلاهبرداری وجود دارد. این توکن می‌خواهد که کلاهبرداری و تخلفاتی که باعث از دست رفتن سرمایه‌های افراد می‌شود را تا حد چشمگیری کاهش دهد. همین موضوع نشان می‌دهد که آینده ارز بت (BAT) روشن است.

نماد رمزارز بت

مشکلاتی که در حوزه تبلیغات آنلاین وجود دارد افراد زیادی را به خصوص کاربران، ناشران و تبلیغ کننده‌ها به دردسر می‌اندازد. این مشکلات به شرح زیر هستند:

  • تبلیغات و ردیاب‌ها به صورت سالانه ۲۳ دلار را به کاربران تحمیل می‌کنند.
  • برای اینکه صفحه تبلیغات در گوشی کاربر نمایش داده شود ۵ ثانیه از کاربر وقت می‌گیرد.
  • باتری گوشی‌ها به خاطر تبلیغات عمر کوتاهی پیدا می‌کنند. مطالعات نشان داده که تبلیغات می‌توانند تا ۲۱ درصد از عمر باتری‌های گوشی کاربران کم کنند.
  • به دلیل وجود ردیاب‌ها در سایت‌های مختلف، حریم خصوصی کاربران نقض می‌شود.
  • به خاطر مشکلاتی که در زمینه تبلیغات وجود دارد، ۶۶ درصد از درآمد ناشران کاسته شده است.
  • در حدود ۶۰۰ میلیون گوشی و رایانه در دنیا از برنامه‌هایی برای مسدود کردن تبلیغات استفاده می‌کنند.
  • آگهی دهندگان نمی‌توانند کاربران هدف خود را به درستی شناسایی کنند به همین دلیل بخش مهمی از کاربران، تبلیغات را نمی‌بینند.

کمک به کاربران، ناشران و آگهی دهندگان توسط بت

تحلیل ارز بت نشان می‌دهد که این توکن با حذف واسطه‌ها می‌تواند نقش مهمی در تبلیغات داشته باشد. با کمک این توکن کاربران می‌توانند تبلیغات را مشاهده کنند و در مقابل پاداش بگیرند. به این ترتیب ناشران می‌توانند بخش قابل توجهی از درآمد ناشی از تبلیغات را به دست آورند.

در این میان آگهی دهندگان نیز به دلیل اینکه می‌توانند کاربران هدف را موفق‌تر انتخاب کنند، بخش مهمی از سرمایه‌هایشان برمی‌گردد. توکن بت این امکان را برای آگهی دهندگان فراهم می‌کند که به صورت دقیق‌تر تحلیل‌های خود را انجام دهند.

بررسی تاریخچه ارز دیجیتال بت

توکن بت قدیمی نیست و تاریخچه آن به ماه مارس سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. از این رو آن را یک پروژه جدید در حوزه ارزهای دیجیتال می‌دانند. برندان آیچ (Brendan Eich) و برایان باندی (Brian Bondy) این ارز دیجیتال را خلق کردند.

سال ۲۰۱۵ شرکت نرم‌افزاری بریو (Brave) تأسیس شد که برندان آیچ مدیرعامل آن بود. این فرد قبل از اینکه وارد پروژه توکن بت شود به عنوان مؤسس و مدیر ارشد شرکت موزیلا (Mozilla) فعالیت می‌کرد. برندان آیچ در جریان راه‌اندازی موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) در سال ۲۰۰۴ نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

اگر کمک‌ها و هوشمندی‌های این فرد نبود، موزیلا فایرفاکس نمی‌توانست به یکی از بهترین و معروف‌ترین مرورگرهای دنیا تبدیل شود. جالب است بدانید که در سال ۱۹۹۵ زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript) نیز توسط برندان آیچ اختراع شد.

برایان باندی به عنوان مدیر ارشد بخش فناوری این شرکت نرم‌افزاری مشغول به فعالیت است. به دلیل اینکه او مهندس نرم‌افزار است در این زمینه تجربه‌های فراوانی دارد و بهترین انتخاب برای عنوان مدیریت ارشد فناوری محسوب می‌شود.

اولین عرضه ارز دیجیتال بت

ارز دیجیتال بت برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این عرضه پس از (ICO) که عرضه اولیه‌ای کوین است توانست در ازای هر ۱ اتریوم به مبلغ ۴۰۰/۶ بت، به بازار ورود کند. عرضه اولیه کوین نقش مهمی را در کسب بودجه‌های بیشتر برای شرکت مورد نظر ایفا می‌کند. با عرضه اولیه کاربران متوجه شدند که ماهیت بت چیست و چطور می‌توانند با آن به سود و درآمد برسند.

در این مدل عرضه، شرکت‌ها می‌توانند با جذب مشتریان ویژه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را جذب کنند تا پروژه را بهبود ببخشند. راهنمای کامل خرید و فروش ارز بت (BAT) نیز شباهت زیادی به سایر ارزها دارد.

عرضه اولیه ارز بت

عرضه اولیه کوین در این پروژه توانست در مدت ۳۰ ثانیه حدود ۳۶ میلیون اتریوم را برای این شرکت جمع‌آوری کند. این رقم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به این پروژه و نقشی که می‌تواند در دنیای ارزهای دیجیتال ایفا کند، ایمان داشتند.

در حال حاضر پلتفرم بت بین کاربران محبوبیت زیادی دارد. ۳۰ میلیون کاربر به صورت ماهانه و ۱۰ میلیون کاربر به صورت روزانه از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند. چون این ارز بر پایه اتریوم است، بهترین کیف پول‌های ارز بت (BAT) همان کیف پول‌هایی هستند که از ارز دیجیتال اتر پشتیبانی می‌کنند.

مرورگر بریو (Brave)

تیم توسعه توکن بت برای این توکن یک مرورگر نیز طراحی کرده است. این مرورگر با عنوان بریو (Brave) شناخته می‌شود که متن‌باز است و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. هدف مرورگر بریو این است که بتواند یک تجربه تبلیغاتی بسیار مؤثر و کاربردی را برای کاربران، ناشران و آگهی دهندگان ایجاد کند. یکی دیگر از اهداف مهم این مرورگر احترام گذاشتن به حریم خصوصی کاربران است.

تبلیغات در وب‌سایت‌های معمولی که در آن‌ها از پی‌وال (Paywall) استفاده نمی‌شود گاهی رایگان است. پی‌وال به محتوایی گفته می‌شود که در بستر اینترنت قرار دارد. به این ترتیب است که شما برای تماشای آن باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید.

تبلیغات در بریو به صورت‌های مختلفی مانند: بنری یا ویدئوهایی که به صورت خودکار پخش می‌شوند، وجود دارند. شاید فکر کنید که این تبلیغات رایگان هستند، اما این‌طور نیست. در این بین انرژی شما، توجه و زمانی که برای دیدن یک تبلیغ می‌گذارید هزینه می‌شود.

مرورگر Brave

در واقع تبلیغ کننده برای اینکه توجه شما را به تبلیغات جمع کند، هزینه‌هایی را متحمل می‌شود. مرورگر بریو ویژگی‌های زیر را دارد:

  • این مرورگر را بر اساس حریم خصوصی طراحی کرده‌اند.
  • این مرورگر با مسدود کردن ترکرها (Tracker) مانع از نظارت سایر تبلیغ کننده‌ها می‌شود.
  • مسدودسازی برخی از تبلیغات که حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند، در این مرورگر صورت می‌گیرد.
  • بریو از جمع‌آوری داده‌های خصوصی کاربران خودداری می‌کند.
  • مرورگر بریو می‌تواند سایت‌هایی که توسط شما بیشترین بازدید را داشته‌اند در خود ذخیره کند.

نحوه کارکرد ارز دیجیتال بت

کارکرد این ارز دیجیتال پیچیده نیست. همان‌طور که گفتیم ارز دیجیتال بت بر بستر اتریوم قرار دارد. به این ترتیب تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال بت روی اتریوم انجام می‌شود. اتریوم به عنوان یک بلاک چین عمومی کمک زیادی به توسعه دهندگان می‌کند تا بتوانند به طراحی و بهره‌برداری از ارزهای دیجیتال بپردازند.

مرورگر بریو نقش مهمی در شناخته شدن بیشتر ارز دیجیتال بت دارد. این مرورگر با سرعت بالایی که دارد می‌تواند با دریافت اجازه از کاربران، تبلیغات را به آن‌ها نشان دهد. چون تبلیغات در این مرورگر هدفمند و کنترل شده صورت می‌گیرند، همین موضوع باعث افزایش سرعت این مرورگر می‌شود.

در این مرورگر یک برنامه پاداش‌دهی نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام کنند؛ با ثبت‌نام تبلیغات به آن‌ها نشان داده می‌شود و در ازای آن پاداش می‌گیرند. پاداش آن‌ها توکن‌های BAT است. تبلیغات نیز طبق سلیقه کاربران به آن‌ها نشان داده می‌شود.

در این پلتفرم امکان ارسال توکن‌ها نیز فراهم شده است. افراد می‌توانند توکن‌های خود را برای حمایت از تولیدکنندگانی که محتواهای برتر و مفید تولید می‌کنند، ارسال کنند. امکان مبادله توکن‌های بت با ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال دیگر نیز فراهم است.

تماشای تبلیغ در مرورگر بریو

این مرورگر یک دفتر پرداخت با عنوان «دفتر کل پرداخت‌‌های خرد» دارد. این دفتر کل برای همه کسانی است که از مرورگر استفاده می‌کنند. با این ویژگی آن‌ها می‌توانند برای اینکه پرداختی‌ها را بین خود جابه‌جا کنند به سراغ استفاده از قراردادهای هوشمند بروند.

همه این مراحل و اتفاقات با توکن بت صورت می‌گیرد. این توکن می‌تواند بررسی کند که یک کاربر چقدر از زمانش را برای تماشای یک تبلیغ صرف کرده است. توکن بت می‌تواند پیکسل‌های هر محتوای تبلیغاتی را به دقت اندازه‌گیری کند. طبق این بررسی‌ها برای عملکرد کاربران یک ارزش مادی مشخص می‌شود.

چه چیزی در این تبلیغات به انتشار دهنده می‌رسد؟

پاداشی که انتشار دهنده دریافت می‌کند، قابل توجه است. انتشار دهنده می‌تواند هم از کاربر و هم از تبلیغ کننده پاداش‌هایی را دریافت کند. این موضوع یک نکته مثبت برای انتشاردهندگان دارد. به این ترتیب که آن‌ها می‌توانند در مورد ویژگی‌های پلتفرم انتشاراتی خود تغییراتی را اعمال کنند و آن را بهبود ببخشند.

انتشار دهنده‌ها می‌توانند از طریق کاربران نظرات مختلفی را دریافت کنند و این موضوع روی بهبود و توسعه ویژگی‌های پلتفرم انتشاراتی تأثیر زیادی دارد.

فراز و نشیب‌های قیمت ارز دیجیتال بت

بت در عرضه اولیه توانست موفقیت‌های زیادی به دست آورد. کمی بعد از عرضه اولیه قیمت آن به ۰٫۳۲۷ دلار رسید. در سال ۲۰۱۷ فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال به وجود آمد. رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم به پایین‌ترین حد خود سقوط کردند. در این بین سایر ارزهای دیجیتال از جمله بت نیز با کاهش قیمت زیادی مواجه شدند.

نوسانات قیمت ارز بت

سال ۲۰۱۸ شانس به ارز بت رو کرد؛ قیمت ارز دیجیتال بت توانست روند صعودی به خود بگیرد و با قیمت ۰٫۸۶۴ دلار مبادله شد. تا سال ۲۰۲۱ این ارز دیجیتال گاهی روند نزولی داشت و گاهی روند صعودی به خود می‌گرفت. در اواخر سال ۲۰۲۱ بود که ارز دیجیتال بت توانست قیمت ۱٫۷۶ دلار را تجربه کند. بعد از این صعود، ارز بت دوباره سقوط کرد.

از سال ۲۰۲۱ تا کنون این ارز با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.

ارز دیجیتال بت چه آینده‌ای دارد؟

در آینده این ارز دیجیتال چالش‌هایی وجود دارد که باید دید تیم توسعه آن چه برنامه‌هایی را برای برطرف کردن آنها در نظر دارد. گوگل و فیس‌بوک برای همه ما شناخته شده هستند و قدرت زیادی دارند. این دو کمپانی توانسته‌اند ۷۰ درصد از تبلیغاتی که در بستر اینترنت انجام می‌شوند را به خودشان اختصاص دهند.

مرورگر بریو باید با این دو ابر کمپانی رقابت کند و بتواند حجم تبلیغات خود را افزایش دهد. مرورگرهای کروم (Chrome) و سافاری (Safari) کاربران میلیونی زیادی دارند. اما تعداد کاربران مرورگر بریو به پای آن‌ها نمی‌رسد. به همین دلیل برای اینکه آینده روشنی داشته باشد باید بتواند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

به طور کلی توکن بت در صورتی که بتواند جای پای خود را محکم کند، آینده روشنی خواهد داشت. همچنین با افزایش تعداد کاربران و انجام معاملات و تماشای تبلیغات، قیمت ارز دیجیتال بت نیز روند افزایشی را تجربه خواهد کرد.

آینده ارز بت و بریو

نقشه راه رمز ارز بت چیست؟

تیم توسعه ارز دیجیتال بت از زمان به وجود آمدن با ارائه مسیرهایی که در پیش رو دارد، کاربران و سرمایه‌گذاران مختلف را در جریان پیشرفت‌ها و تغییرات اساسی خود قرار می‌دهد. تیم توسعه آن اعلام کرد که سال ۲۰۲۱ سال بسیار مهمی برای رشد و توسعه مرورگر بریو و بت بوده است. بریو توانست در این سال بیش از ۲ برابر رشد مثبت را تجربه کند. در واقع کاربران مرورگر به ۵۰ میلیون نفر رسیدند. مهم‌ترین نکات به‌روزرسانی شده در نقشه راه ارز دیجیتال بت موارد زیر هستند:

کیف پول ارز دیجیتال بت

کیف پول بت در ویژگی‌های داخلی خود ایراداتی داشت که تیم توسعه آن را برطرف کردند. همچنین این امکان فراهم شده است که یک والت HD را نیز ایجاد کنند که بتواند از دو ارز مهم بیت کوین و اتریوم نیز پشتیبانی کند.

کیف پول بومی بت نیز در مرحله توسعه قرار دارد. به این ترتیب که در سیستم‌عامل‌های مختلف اندروید، IOS و دسکتاپ نیز به راحتی کار خواهد کرد. کیف پول بریو به صورت بومی از (JSON RPC API) اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند. تیم توسعه در کیف پول بریو نیز امکان سیستم رمزگذاری (RLP‌) را برای محافظت از تراکنش‌های اتریوم ایجاد کرده‌اند.

اقدامات مؤثر در زمینه صرافی‌های غیرمتمرکز بریو

تست کلیه آی‌پی‌های تجمیع کننده صرافی‌های غیرمتمرکز با یکدیگر صورت گرفته است. همچنین برای اینکه UI و APIهای مبادله‌ها را یکپارچه‌سازی کنند، پیش‌نویس آن را ارائه کردند.

بهبود مرورگر بریو

این مرورگر کمبودهایی داشت که توسط تیم توسعه برطرف شدند و برخی از کارکردهای آن نیز در حال بهبود هستند. تیم توسعه یک برنامه مخصوص برای اینکه کاربران در مورد کاربردهای بت اطلاعاتی به دست آورند، ایجاد کرده‌اند. تیم توسعه ارز دیجیتال بت توانستند فرایندی را ایجاد کنند تا همه محتواهای مرورگر بریو به زبان‌ها مختلف ترجمه شوند. به این ترتیب کاربران بیشتری جذب بریو و ارز دیجیتال بت خواهند شد.

گسترش همکاری‌ها

تیم توسعه بریو به دنبال گسترش همکاری‌های خود با پلتفرم‌های مختلف است. این تیم توانسته با صرافی معروف و معتبر اسمارت چین (BSC) همکاری کنند. همچنین این تیم همکاری‌های خود را با شرکت‌ها و پروژه‌های NFT که همان توکن‌های غیر قابل تعویض هستند، گسترش دادند.

یکی از اقدامات مؤثری که تیم بریو انجام دادند مربوط به تبلیغات است. بریو برای اینکه فروش NFT را بیشتر کند، کارت‌های اتر (Ether Cards) را به کار می‌گیرد. این کار برای آن‌ها پاداش ۵۹ میلیون دلاری به همراه دارد که این پاداش، همان ارز دیجیتال بت است.

یک همکاری مؤثر دیگر که توسط این تیم توسعه انجام شده است، به ارائه کد تخفیف مربوط می‌شود. برای این موضوع همکاری مثبتی با پروژه (Splinterlands) صورت گرفته است. این همکاری باعث می‌شود که کاربران بت تخفیف‌های قابل توجهی را دریافت کنند.

نحوه خرید ارز دیجیتال بت

برای اینکه ارز دیجیتال بت را دریافت کنید نیازی به استفاده از صرافی‌های مختلف ندارید. می‌توانید با دانلود مرورگر بریو و تماشای تبلیغات، توکن بت را دریافت کنید. برخی از افراد می‌خواهند توکن بت زیادی داشته باشند که با تماشای تبلیغات این حجمی که به دنبال آن هستند به دست نخواهد آمد.

به همین دلیل معامله توکن گزینه بهتری خواهد بود. می‌توانید به سراغ صرافی‌های معتبری بروید که از این توکن پشتیبانی می‌کنند. مهم‌ترین و بهترین صرافی‌هایی که می‌توانید این ارز را در آنجا پیدا کنید به شرح زیر هستند:

  • صرافی کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی هوبی (Huobi)

از آنجایی که برای ایرانی‌ها امکان معامله مستقیم در صرافی‌های خارجی وجود ندارد، کاربران ایرانی باید در ابتدا بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنند. به این ترتیب با وارد کردن ارز دیجیتال مورد نظر می‌توانند توکن بت را خرید و فروش کنند. البته پلفترم‌ها و صرافی‌هایی مانند والکس همواره کنار شما هستند.

نحوه دریافت ارز دیجیتال بت در مرورگر بریو

برای دریافت ارز دیجیتال بت ابتدا باید مرورگر بریو را دانلود کنید. در این مرورگر گزینه‌ای با عنوان (Brave Ads) وجود دارد که باید آن را فعال کنید. برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، بعد از باز کردن مرورگر روی مثلثی که در بالای صفحه و سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. مثلث، نماد بت را نشان می‌دهد.

دانلود مرورگر بریو برای دریافت بتآلت: دانلود مرورگر بریو برای دریافت بت

هر دو گزینه (Brave Rewards) و (Ads) را روشن کرده و بعد روی گزینه (Rewards Settings) کلیک کنید. وقتی در قسمت تبلیغات هستید می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید حداکثر چند تبلیغ را تماشا کنید. در هر ساعت امکان انتخاب یک تا پنج تبلیغ برای شما فراهم است. هر گزینه‌ای که انتخاب کردید طبق همان گزینه اعلان‌های آن برای شما نشان داده می‌شوند.

بخش تبلیغات در بریو

کاربرانی که تازه‌وارد هستند، وقتی این مرورگر را نصب کنند می‌توانند برای ۳۰ روز ۵ دلار ارز دیجیتال بت به دست آورند. امکان دارد که به صورت تصادفی نیز بت به شما تعلق بگیرد.

سازنده محتوا

کسانی که سازنده محتوا هستند و در زمینه موسیقی، پادکست‌ها یا یوتیوب فعالیت می‌کنند می‌توانند به عنوان یک سازنده به (Brave Rewards) ملحق شوند. این افراد دنبال کننده‌هایی پیدا می‌کنند که می‌توانند در بازه‌های زمانی مشخصی از شما و فعالیتی که می‌کنید، پشتیبانی کنند. برای دسترسی مخاطبان به کسب و کارتان باید وب‌سایت خود را در Brave Rewards وارد و ثبت کنید تا به درآمد برسید.

Brave Rewards و دریافت بت

از دوستان خود دعوت کنید

وقتی کاربر جدیدی از مرورگر بریو استفاده می‌کند یک لینک دعوت برای او در نظر گرفته می‌شود. با کمک این لینک کاربران می‌توانند دوستان خود را دعوت کنند تا بریو را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند. با این کار می‌توانند بین ۱ تا ۵/۷ دلار ارز دیجیتال بیت دریافت کنند. می‌توانید این درآمد را در کیف پول دریافت کنید یا به سراغ خرید یک ارز دیجیتال بروید.

دعوت از دوستان در مرورگر بت

کیف پول‌های ارز دیجیتال بت

ارز دیجیتال بت خودش یک کیف پول رسمی با عنوان آپ‌هولد (Uphold) را دارد. یکی از ویژگی‌های برتری که این ولت ارائه داده یکپارچه شدن آن با مرورگر بریو است. کاربران می‌تواند پاداش‌های خود را که به صورت ارز دیجیتال بت هستند در این کیف پول دریافت کنند. برای دریافت پاداش‌ها، کاربران باید به سراغ تکمیل مراحل احراز هویت خود بروند.

چون ارز دیجیتال بت بر پایه اتریوم است، می‌توانید از کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. مهم‌ترین کیف پول‌هایی که از ارز بت پشتیبانی می‌کنند به شرح زیر هستند:

کیف پول‌های سخت‌افزاری

  • کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • کیف پول کیپ کی (KeepKey)

کیف پول‌های نرم‌افزاری

  • کیف پول اتمیک (atomic)
  • کیف پول گواردا (Guarda)
  • کیف پول متامسک (MetaMask)

کسب درآمد با بیسیک اتنشن توکن

در این مقاله به بررسی این موضوع که بت چیست و چه کارکردهای مهمی دارد، پرداختیم. سرمایه‌گذاری روی BAT یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود و حفظ حریم خصوصی است. با استفاده از مرورگر بریو از دردسر تبلیغات وقت و بی‌وقت خلاص می‌شوید. به این ترتیب می‌توانید به صورت هدفمند آن تبلیغی که دوست دارید را تماشا کنید و پاداش بگیرید. پیش‌بینی شما درباره آینده این پروژه و قیمت توکن بت چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmarketcap
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا