معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال کوین ۹۸ چیست؟ آشنایی با رمزارز C98 و پروژه آن

دنیای کریپتوکارنسی با برخورداری از قابلیت‌هایی همچون ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های غیر متمرکز و سرمایه‌گذاری در دنیای NFTها فرصت‌های بسیاری را برای سودآوری فراهم کرده است. با این حال، کاربران معمولاً مجبور می‌شوند که برای به‌دست آوردن سود بیشتر، در بین اکوسیستم‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف، در حال رفت‌وآمد باشند. در این میان، پلتفرم‌هایی مثل Coin98 هستند که احتمال و امکان سودآوری را برای کاربران افزایش می‌دهند. اگر بخواهید بدانید که ارز C98 چیست، باید با دنیای هیجان‌انگیز و غیرمتمرکز DeFi هم آشنایی کافی داشته باشید. کوین ۹۸ با پشتیبانی از بیش از ۲۰ شبکه بلاکچین مختلف و توکن‌های بومی آن‌ها، بستر مناسبی برای مارجرایی‌جویی در بازار ارز دیجیتال را به ارمغان آورده است. در این مقاله با توکن C98 آشنا خواهید شد.

پلتفرم کوین ۹۸ چیست؟

کوین ۹۸ همواره به‌عنوان یک راه حل موفق برای امور مالی غیرمتمرکز، فارمینگ ارز دیجیتال، معاملات بین‌زنجیره‌ای (cross-chain) و استیکنیگ ارز دیجیتال محسوب می‌شود. شاید این پرسش در ذهنتان ایجاد شده باشد که مگر چه مشکلی در این حوزه‌ها وجود دارد که کوین ۹۸ راه حلی برای آنهاست. پاسخ این است که کوین ۹۸ با برخورداری از شبکه‌ها، ارزهای دیجیتال و اکوسیستم‌های متفاوت و مختلف می‌تواند ایرادات یا باگ‌های هرکدام از پلتفرم‌ها را با آزادی عمل در انتخاب دیگر شبکه‌ها رفع کند.

کوین ۹۸ اکوسیستمی از محصولات کاربردی و غیرمتمرکز DeFi (دیفای) است که در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. پروژه‌هایی که در بستر کوین ۹۸ ساخته شده‌اند، اغلب مربوط به معاملات غیرمتمرکز، پروتکل‌های وام‌دهی، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و مواردی از این قبیل هستند.

ایده راه‌اندازی کوین ۹۸ در اوایل سال ۲۰۲۰ کلید خورد و این دقیقاً در زمانی بود که دیفای در اوج خودش به سر می‌برد و به کانون توجه کاربران کریپتوکارنسی تبدیل شده بود.

با افزایش ارزش افروزده دیفای توسط کاربران آن، زمان ایده‌آل برای ساخت یک پروژه جدید در بستر اتریوم فراهم شد. بازار ارزهای دیجیتال به یک زیرساخت مالی آزاد و باز نیاز داشت و کوین ۹۸ می‌توانست این نیاز را کاملاً پوشش دهد.

توکن بومی کوین ۹۸ چیست و چه عملکردی دارد؟

معرفی توکن بومی کوین 98

ارز دیجیتال C98 که توکن بومی کوین ۹۸ است، در بلاکچین اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و شبکه سولانا (Solana) در دسترس است. این توکن عملکردهای بسیاری دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بخشی از کارمزد تراکنش‌های خود را در همان لحظه دریافت کنند. همچنین کاربران می‌توانند با تکیه بر خاصیت این ارز دیجیتال، از تخفیف برای استفاده از محصولات و خدمات بهره‌مند شوند و با شرکت در استیکینگ ارزهای دیجیتال، پاداش دریافت کنند.

توکن C98 در واقع نشانگر یک دارایی یا ابزار قابل معامله است که در شبکه بلاکچین کوین ۹۸ قرار دارد. ارز دیجیتال c98 این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با مدیریت پروتکل‌ها و از طریق پیشنهادها، اکوسیستم را به‌صورت غیر مستقیم اداره کنند.

طبق اطلاعاتی که توسط رسانه معتبر coin98insights.com ارائه شده‌اند، مجموع عرضه کل این توکن برابر با یک میلیارد توکن coin98 است. عرضه در حال گردش این توکن برابر با ۱۸۵ میلیون و ارزش بازار آن هم تقریباً ۵۵۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

نگاهی بر نحوه سازوکار کوین ۹۸

با افزایش میزان رقابت در بازار ارزهای دیجیتال، ایجاد کردن یک شبکه باز و غیرمتمرکز در حوزه امور مالی اصلاً کار آسانی نیست. فضای بلاکچین به‌خودی‌خود دارای مفاهیم و عملکردهای دشوار است و همین مسئله کمی باعث سردرگمی کاربران می‌شود. با تمامی این اوصاف، کمتر پیش می‌آید که پلتفرم‌های جدید که نوآوری ندارند یا به فناوری خاصی تکیه نمی‌کنند، موفقیت خاصی کسب کنند. در حالت پیش‌فرض، بلاکچین‌ها نمی‌توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند و وارد تعامل شوند. اینجاست که کوین ۹۸ وارد کار می‌شود و فضای تعاملی شبکه‌های بلاکچین را فراهم می‌کند.

اکوسیستم کوین ۹۸ از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده است:

  • Coin98 Ventures
  • Coin98 Labs
  • Coin98 Network

بخش coin898 ventures برای این هدف طراحی شده تا با پیدا کردن توسعه‌دهندگانی که در این زمینه‌ها تخصص دارند، بلاکچین و دنیای دیفای را به سطح بالاتری ارتقا دهد. بخش coin98 Labs هم راه حل‌های جدیدی را در دیفای ایجاد می‌کند تا دسترسی به بازارها برای کاربران آسان و بی‌دردسر شود.

ویژگی‌های کلیدی و برجسته کوین ۹۸

خصوصیات برجسته کوین 98

شبکه کوین ۹۸ شامل عناصر بسیار متنوعی است که بعضی از آنها شامل کاربردی‌ترین بخش‌های اکوسیستم دیفای هم هستند. هرکدام از ۳ بخش مرکزی کوین ۹۸ که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم، نقش مهمی در رشد و توسعه مستمر پروژه c98 دارند. برای مثال، coin98 ventures یک انکوباتور (incubator) یا شتاب‌دهنده است که مخصوص توانمندسازی پروژه‌های جدید دیفای طراحی شده است. این بخش مرکزی، سرمایه‌گذاری در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و پروتکل‌های ساخته‌شده روی اتریوم، سولانا، BSC، پولکادات و غیره را تقویت می‌کند.

بخش Coin98 Labs هم برای برآورده کردن تقاضای دست‌نخورده (fulfill untapped demand) و افزایش ابزارهای مورد نیاز در فضای دیفای طراحی شده است. ابن بخش با ایجاد یک اکوسیستم متنوع از محصولات کاربردی دیفای و DApps در چندین بلاکچین مختلف حاصل شده است.

علاوه بر همه مواردی که ذکر شدند، بخشی با عنوان Coin98 Media هم وجود دارد که شبکه رمزنگاری پلتفرم کوین ۹۸ محسوب می‌شود. این بخش، جوامع مختلف و شرکای صنعتی گوناگون را در یک نقطه متمرکز، به یکدیگر متصل می‌کند. این شبکه، در واقع طیف وسیعی از منابع رسانه‌ای و ابزارهای یادگیری را برای مجهز کردن جامعه بلاکچین در حوزه دیفای فراهم می‌کند.

صرافی کوین ۹۸ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

صرافی Coin98 یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX است و با تکیه بر پروتکل تجمع نقدینگی متقابل زنجیره‌ای (cross-chain liquidity aggregation protocol)، نقدینگی را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند. این کار باعث می‌شود تا معامله توکن‌ها در سریع‌ترین و امن‌ترین حالت خودش صورت بگیرد. همچنین این صرافی غیرمتمرکز باعث می‌شود تا کاربران قادر باشند، توکن‌ها را از پلتفرم‌های مختلف اصطلاحاً قرض بگیرند، وام دهند یا حتی آنها را به اشتراک بگذارند.

با در نظر گرفتن همه این اوصاف، پلتفرم Coin98 یک اکوسیستم مستقل است که همه‌چیز دارد؛ از صرافی غیرمتمرکز و محصولات دیفای گرفته تا امکان تعامل بلاکچین‌ها با یکدیگر و کیف پول نرم‌افزاری. شاید بهتر است که کوین ۹۸ را به هایپرمارکت دنیای کریپتوکارنسی تشبیه کنیم؛ جایی که در آن همه چیزهایی که برای معامله‌گران ارز دیجیتال، هیجان‌انگیز است، پیدا می‌شود.

مزایا و معایب کوین ۹۸ چیست؟

برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه و درست در مورد سرمایه‌گذاری در این حوزه، برجسته‌ترین مزایا و معایب کوین ۹۸ و توکن بومی آن یعنی coin98 را در اختیارتان قرار داده‌ایم:

مزایامعایب
کوین ۹۸ در تلاش است تا دنیای دیفای را برای دسترسی هرچه‌تمام‌تر کاربران توسعه دهدآینده کوین ۹۸ به دلیل نوسانات زیاد قابل پیشبینی نیست
این مجموعه شامل بیش از ۲۰ نوع بلاکچین مختلف و توکن بومی آنهاستاین پروژه به‌دلیل نوپا بودن هنوز در دنیای واقعی مورد ارزیابی قرار نگرفته است
کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، دارایی‌های دیجیتال خود را همزمان به چند آدرس مختلف انتقال دهندبخش عمده‌ای از اثربخشی و کارایی واقعی این پروژه هنوز اثبات نشده‌اند

آموزش ساده تبدیل کردن ارز فیات به توکن کوین ۹۸

توکن‌های کوین ۹۸ را نمی‌توان مستقیماً با ارز فیات خریداری کرد. با این حال شما می‌توانید توکن‌های USDT را با پول فیات یا ارز رایج خریداری و سپس آن را با توکن‌های c98 مبادله و تعویض کنید. برای این کار شما باید ۳ مرحله زیر را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: یک حساب تجاری در یکی از پلتفرم‌های معتبر مثل Bybit بسازید. در این مرحله شما باید جزئیات مهمی را همچون نام، شماره تلفن، ایمیل و آدرس محل سکونتتان ارائه دهید. برای اینکه پس از احراز هویت دچار مشکلات نشوید، بهتر است که از خدمات صرافی والکس استفاده کنید؛ چرا که امکان معامله ارزهای دیجیتال برای ایرانیان ممنوع است و والکس این تحریم‌ها را دور می‌زند.
  • مرحله دوم: اگر ارز USDT ندارید، باید توکن‌های USDT را از طریق حساب‌های بانکی، کارت نقدی، کارت اعتباری یا صرافی‌های مجاز خریداری کنید.
  • مرحله سوم: تراکنش خود را با قیمت دلخواه و با استفاده از یک سفارش محدود (limit order) تکمیل کنید. در این مرحله باید قیمت پیشنهادی خود را برای خرید USDT و توکن‌های C98 وارد کنید. زمانی که قیمت به مقدار پیشنهادی شما برسد، سفارش شما مورد پردازش قرار می‌گیرد و توکن‌های c98 به حسابتان منتقل می‌شوند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال C۹۸

حدس و گمان ها درباره آینده رمزارز C98

طبق پیش بینی‌های کارشناسان، انتظار می‌رود که C98 تا سال ۲۰۲۶ به قیمت ۵۲.۵۶ دلار برسد. این افزایش قیمت نسبت به قیمت فعلی آن در زمان نگارش این مقاله (نوامبر ۲۰۲۲)، رشد ۱۶۰۰ درصدی دارد و این به‌منزله درخشان بودن آینده ارز C98 است. با توسعه اکوسیستم و عرضه محصولات بیشتر از جانب دیفای، توکن کوین ۹۸ هم با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود. طبق نظراتی که معامله‌گران حرفه‌ای منتشر کرده‌اند، کوین ۹۸ یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری روی ارزهای مجازی با پتانسیل بالا هستید، کوین ۹۸ می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد.

معرفی بهترین کیف پول های توکن c98

آشنایی با والت های کوین 98

کیف پول‌های مختلفی برای نگهداری توکن‌های c98 ارائه شده‌اند که در این میان، چند wallet قدرتمند بیشتر به چشم می‌آیند. در ادامه به معرفی چندتا از بهترین کیف پول های c98 می‌پردازیم:

  • کیف پول Safepal
  • کیف پول نرم‌افزاری Coin98 Wallet
  • کیف پول اپلیکیشنی Metamask
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

در این میان، کیف پول تراست ولت از بقیه مواردی که معرفی شدند، هم امنیت بهتری دارد و هم قابلیت‌های متنوعی را در خود جا داده است.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال c98

در حال حاضر، همه صرافی‌های معتبر و فعال در دنیای کریپتوکارنسی امکان خرید و فروش ارز دیجیتال c98 را فراهم کرده‌اند که با مراجعه به آن‌ها و دنبال کردن نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال c98 می‌توان این ارز را معامله کرد. چند مورد از این صرافی‌ها عبارتند از:

  • Kreken
  • Binance
  • والکس

آیا توکن C98 گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

بررسی سرمایه گذاری بر روی کوین 98

اگر بپرسید بهترین دلیل برای سرمایه‌گذاری در دنیای کوین ۹۸ چیست، باید بگوییم که کوین ۹۸ یک پروژه جدید با هدف بهبود زیرساخت دیفای است و با رشد این اکوسیستم، رشد می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، چون دنیای دیفای روزبه‌روز در حال رشد و توسعه است، می‌توان این انتظار را داشت که آینده کوین ۹۸ هم درخشان خواهد بود. در حال حاضر، کوین ۹۸ هم یک کیف پول کاربرپسند ارائه کرده و هم این فرصت را فراهم می‌کند تا کاربران در استخرهای آن سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کنند.

به نظر شما ویژگی ممتاز ارز دیجیتال کوین ۹۸ چیست؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حمیدرضا عزتی
حمیدرضا عزتی
1 سال قبل

با سلام. من قصد فروش C98 را دارم ولی اپلیکیشن والکس اجازه ی فروش را به من نمیدهد. لطفا راهنمایی بفرمایید.

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام
توکن C98 در حال حاضر به صورت otc در والکس لیست شده و شما صرفا میتوانید از بخش “خرید و فروش آنی” آن را خریداری کرده یا بفروشید. در صورت هرگونه مشکل در این خصوص لطفا آن را با همکاران ما در پنل پشتیبانی یا چت آنلاین والکس در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا