معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال CVX چیست؟ معرفی رمزارز کانوکس فایننس

اگر با حوزه ارزهای غیرمتمرکز آشنایی داشته باشید، احتمالا می‌دانید یکی از امکاناتی که سیستم تامین مالی غیرمتمرکز یا همان DeFi به دارندگان ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد این است که آن‌ها می‌توانند با ارائه و انباشت نقدینگی خود به یک بازار غیرمتمرکز (automated market maker) درآمد غیرفعال به دست آورند.

این ویژگی یعنی کسب درآمد غیرفعال، باعث شده تا سرمایه‌گذاران به این حوزه روی آورند و به دنبال آن نیز پلتفرم‌های بسیاری از جمله Curve Finance که توکن آن را به ارز CVX می‌شناسیم نیز پا به این عرصه گذاشته‌اند. پلتفرم کانویکس فایننس، علاوه بر امکانات DeFi و پاداش‌هایی که ارائه می‌دهد، توانسته با ارز دیجیتال خود در مدت کم محبوبیت زیادی به دست آورد. پس بیاید تا با هم ببینیم CVX چیست و چه رمز و رازی پشت این پلتفرم جوان و جذاب نهفته است.

رمز ارز کانوکس فایننس CVX چیست؟

قبل از هر چیز و برای درک بهتر این پروژه جذاب باید بدانیم CVX چیست؟ برای معرفی ارز کانوکس فایننس باید بگوییم که CVX رمز ارز بومی پلتفرم Convex است. آنطور که ادعا شده، برای هر توکن CRV که توسط ارائه‌دهندگان نقدینگی Curve در Convex Finance یک توکن  CVX ضرب می‌شود. کانوکس فایننس مجموعا دارای ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن در گردش، به شرح زیر است:

● ٪۵۰ پاداش ارائه دهندگان نقدینگی Curve (به عنوان پاداش به خریداران CVX داده شد.)

● ٪۲۵ به عنوان استخراج نقدینگی طی چهار سال توزیع شده است. (برنامه‌های تشویقی و در حال حاضر به صورت CVX/ETH و cvxCRV/CRV)

● ٪۹/۷ در اختیار خزانه (در طول بیش از یک سال واگذار شده است. برای برنامه‌های تشویقی در آینده یا سایر فعالیت‌های جامعه محور استفاده خواهند شد.)

● ٪۱ در اختیار دارندگان veCRV (ایردراپ بلافاصله قابل‌برداشت)

● ٪۱ در اختیار دارندگان veCRV که به قرارگرفتن کانوکس فایننس در لیست سفید رای دادند (ایردراپ بلافاصله قابل‌برداشت)

● ٪۳/۳ سرمایه‌گذاران (در طول بیش از یک سال واگذار شده است. تمام مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده در کارهای تقویتی استفاده و برای همیشه قفل می‌‌شوند)

● ٪۱۰ در اختیار تیم کانوکس فایننس (در طول بیش از یک سال واگذار شده است.)

رمزارز cvx چیست

این توکن در واقع سهمی از هزینه‌های پلتفرم کانوکس را به دارندگان ارائه می‌دهد. برای کسب cvxCRV می‌توان CVX را در Convex Finance قرار داد، که سهمی از درآمد CRV Curve LP و همچنین بخشی از هزینه‌ها را فراهم می‌کند. با افزایش درآمد پلتفرم کانوکس، مقدار بیشتری از این توکن بین دارندگان cvxCRV توزیع می‌شود. طبق گفته‌ها، در آینده دارندگان CVX همچنین می‌توانند به مکانیسم حاکمیت Convex Finance نیز رأی دهند.

معرفی  Convex Finance

پلتفرم Convex Finance یک بهینه‌ساز بازده برای پروتکل Curve Finance یا CRV  بوده که هدف آن ارائه اکوسیستم CRV به همه افراد با ساده‌سازی فرآیند سهام‌گذاری توکن و ارائه پاداش‌های ویژه به کاربران در قالب توکن اصلی خود، یعنی CVX است. به بیان ساده‌تر، convex یک پلتفرم برای دارندگان توکن CRV و ارائه‌دهندگان نقدینگی Curve است تا آن‌ها بتوانند پاداش‌های بهره اضافی و کارمزد معاملات Curve را روی توکن‌های خود کسب کنند.

همانطور که خواندید توضیح CVX چیست و در واقع کارایی محدود و ساده این پلتفرم ممکن است کمی تعجب‌آور باشد زیرا در عصر DeFi که پروتکل‌ها محصولات و گزینه‌های بی‌شماری را ارائه می‌دهند، منطقی است که انتظار بیشتری از پروژه Convex داشته باشیم. اما باید بگوییم که همین سادگی محض و تمرکز یکپارچه کانوکس چیزی بوده که تاکنون این پلتفرم را بسیار موفق و منحصربه‌فرد کرده است.

آشنایی با کانوکس فایننس

هنگامی که کاربری CRV را در پلتفرم قرار می‌دهد، آن CRV برای همیشه به عنوان veCRV قفل خواهد شد. سپس یک نسخه توکنیزه شده از veCRV، به نام cvxCRV، به کاربر بازگردانده می‌شود. بعد می‌توان cvxCRV را در پلتفرم قرار داد و با هزینه‌های مدیریت Curve مبادله کرد.

کاربران همچنین می‌توانند CRV را از هزینه عملکرد Convex و توکن CVX اصلی پلتفرم نیز دریافت کنند. سهامداران CVX نیز، می‌توانند توکن‌های خود را در پلتفرم این ارز سپرده‌گذاری کنند و هر زمان که تمایل داشتند آن را برداشت کرده یا به عنوان بخشی از هزینه‌های مورد استفاده قرار دهند.

مفهوم Curve در پلتفرم کانوکس

Curve یک صرافی غیرمتمرکز با تمرکز زیاد بر روی استیبل کوین‌ها است. از آنجایی که استیبل کوین‌ها نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نوسانات کمتری دارند، برای تامین‌کنندگان نقدینگی مناسب هستند و از ضررهای دائمی جلوگیری می‌کنند. اما جایی که Curve برای LPها بسیار دلنشین می‌شود، ساختار پاداش آن است. توکن‌های Curve (که به عنوان CRV شناخته می‌شوند) به‌عنوان پاداش‌های ییلد فارمینگ به LP‌ها صادر شده و می‌توانند به veCRV  تبدیل شوند.

 در حقیقت veCRV فقط یک نام فانتزی برای CRVهای قفل شده در کانوکس است که بعدها می‌توانند حکمرانی، افزایش پاداش، کسب کارمزد معاملات و دریافت airdrops مورد استفاده قرار گیرند. اما اجازه دهید به فرآیند پاداش‌های تقویت شده بازگردیم.

گفتیم هرچه veCRV بیشتری داشته باشید، می‌توانید پاداش‌های CRV بیشتری را در استخر نقدینگی خود داشته باشید و حتی در صورتی که مقدار veCRV مورد نیاز برای نقدینگی سپرده شده خود را اعمال کنید، می‌توانید پاداش‌های CRV را حتی تا ۲/۵ برابر افزایش دهید.

بنابراین برای دریافت حداکثر پاداش، veCRV زیادی لازم است. اگر شما یک LP کوچک هستید، احتمالاً دوست ندارید از خرید CRV، قفل کردن آن در veCRV و سپس استفاده از آن برای تقویت پاداش‌ها آن رنج بکشید و اگر LP بزرگی هستید، مقدار نجومی veCRV مورد نیاز برای افزایش حداکثری ممکن است برایتان دست نیافتنی به نظر برسد.

به همین دلیل برای رفع این مشکل، همه افرادی که از Convex استفاده می‌کنند دارایی‌های خود را با هم ترکیب می‌کنند تا پلتفرم بتواند CRV بیشتری به دست آورد و آن را به veCRV تبدیل کند و سپس تقویت را برای همه دارندگان توکن Curve LP به حداکثر برساند. در پایان، مهم نیست که سهام شما در استخر Curve چقدر بزرگ یا کوچک است. تا زمانی که توکن‌های Curve LP دارید، Convex معمولا به شما امکان می‌دهد حداکثر پاداش را از آن‌ها دریافت کنید.

کارمزد شبکه Convex

پلتفرم کانوکس بر بستر صرافی غیرمتمرکز Curve Finance که با نام Curve.fi شناخته می‌شود ساخته شده که یکی از بهترین کیف پول‌های کانوکس فایننس (CVX) نیز به شمار می‌رود. Convex همچنین به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند به راحتی پاداش‌های CRV و استخراج نقدینگی تقویت‌شده را به شکل CVX و با کارمزد سپرده و برداشت صفر دریافت کنند. به بیان دیگر این پلتفرم هیچ کارمزد برداشتی را دریافت نمی‌کند و کاربر فقط باید حداقل هزینه عملکرد را بپردازد.

همانطور که در قسمت CVX چیست گفتیم کانوکس فایننس هیچ کارمزدی ندارد اما یک کارمزد عملکرد ۱۶٪ بر تمام درآمدهای CRV وجود دارد که توسط ارائه‌دهندگان نقدینگی Curve در پلتفرم Convex Finance اعمال می‌شود.

بررسی Convex Finance

پیشینه کانوکس فایننس

پلتفرم کانوکس فایننس برای اجرای مبادلات خود از بلاک چین اتریوم (ETH) استفاده می‌کند. این بدان معنا است که  بیشتر از این که CVX صرفا کوینی ساده باشد، یک پلتفرم و سیستم ویژه است و کسانی که تمایل دارند به این پلتفرم بپیوندند باید یک کیف پول اتریوم راه‌اندازی کنند تا بتوانند توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی Curve را به اشتراک بگذارند، CRV را مبادله کنند و cvxCRV و CVX را بخرند و بفروشند. (تمامی این خدمات از طریق وب‌سایت رسمی این پلتفرم نیز قابل اجرا است)

این پلتفرم سال ۲۰۲۱ و توسط افرادی ناشناس به وجود آمد و هیچ نام و نشانی از بنیان‌گذاران این مجموعه در دست نیست؛ بنابراین افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کانوکس را دارند باید آگاه باشند که کسی در قبال آن‌ها پاسخگو نخواهد بود و از همه مهم‌تر این که این پلتفرم تا به امروز مدارکی تحت عنوان وایت پیپر فنی نیز ارائه نکرده است که این موضوع آینده کانوکس فایننس (CVX) را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. با این حال، برخلاف بسیاری از شیت‌کوین‌ها، Convex Finance یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پروتکل‌ها در امور مالی غیرمتمرکز محسوب می‌شود و به همین دلیل یک سرمایه‌گذاری نسبتا کم‌ریسک است.

Convex همچنین از زمان ورود به بازار پلتفرم‌های غیرمتمرکز به دلیل فشار تهاجمی آن بر قفل کردن حداکثر نقدینگی Curve وارد یک جنگ تمام عیار با پلتفرم  Yearn Finance شده زیرا هر دو پروژه به تمام توکن‌های CRV نیاز دارند تا بتوانند نرخ بهره را برای Curve LP افزایش دهند.

Curve Finance اکنون بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان با ارزش کل قفل شده (۸/۷۶ میلیارد دلار) به شمار می‌رود. بنابراین، هر پروتکل DeFi که نقدینگی را در پروتکل خود جذب کند، به طور پیش فرض رقم عظیمی حساب می‌شود، به همین دلیل است که Yearn و Convex همواره در حال مبارزه با یکدیگر بر سر این نقدینگی هستند.

روند قیمتی کانوکس فایننس

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال  CVX چیست؟

پس از بررسی مفاهیم مربوط به CVX چیست، خوب است تا نگاهی به تاریخچه قیمتی این ارز نیز بیاندازیم و آینده آن را نیز بررسی کنیم. البته باید بدانید که عملکرد گذشته رمز ارزها هرگز نباید به عنوان شاخصی از نتایج آینده در نظر گرفته شود، اما با این وجود دانستن این که توکن در گذشته چه رفتاری داشته می‌تواند به ما در پیش‌بینی حرکات آینده آن نقشه راهی بدهد تا با توجه به آن استراتژی خود را طراحی کنیم.

توکن CVX در آوریل سال ۲۰۲۱ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و در چند هفته اول با رشد بیش از ۲۰۳ درصدی، از قیمت ۶/۱۹ دلار به ۱۸/۷۷ دلار در ۲ ژوئن ۲۰۲۱ رسید که یک عملکرد بسیار خوب در کارنامه این ارز به شمار می‌رود و همین امر باعث شد تا سرمایه‌گذاران بسیاری به فکر خرید و فروش کانوکس فایننس (CVX) بیفتند. اما پس از این رشد، در مدتی کوتاه یعنی  در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ CVX سقوطی ۸۹ درصدی را به خود دید و به پایین‌ترین قیمت خود یعنی ۱/۸۸ دلار رسید.

روند نزولی این ارز ادامه داشت و علی‌رغم این که اخباری مبنی بر مارکت کپ ۳/۵ الی ۴ میلیارد دلاری کانوکس فایننس نیز منتشر شد و حتی این ارزش به مرز ۵ میلیارد دلار در ماه اوت نیز رسید، باز هم روند نزولی پایان نیافت.

بالاخره در اوایل اگوست ۲۰۲۱ روند نزولی ارز شکسته شد و در نهایت به دنبال خبر استیکینگ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار CVX قیمت ۱۴دلار را لمس کرد. این توکن پس از نوسانات و روند نزولی طولانی مدت در نهایت در ژانویه ۲۰۲۲ رکورد قیمتی خود را شکست و به بالاترین حد یعنی ۶۲ دلار رسید.

در ادامه با نزولی شدن بازارها ارزش این ارز بار دیگر کاهش داشت و اکنون (در زمان نگارش مقاله) بیش از ۳۵۰ هزار دلار و دارایی قفل شده معادل با رقمی بیش از ۳ میلیارد دلار، ۹۵امین ارز دیجیتال در میان ۱۰۰ ارز بزرگ بازار است و در حوالی ۵ دلار نوسان می‌کند. 

خرید و فروش ارز دیجیتال CVX

کانوکس فایننس از آن پروژه‌های جذابی است که می تواند نظر هر معامله‌گری را جلب کند. شما می‌توانید خرید و فروش کانوکس فایننس (CVX) در پلتفرم‌های مختلفی اعم از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز تجربه کنید. رمز ارز CVX در صرافی‌های معتبری لیست شده است:

  • صرافی Binance
  • صرافی Gate.Io
  • صرافی Huobi Global
  • صرافی KuCoin
  • صرافی Sushiswap
  • صرافی Uniswap
  • صرافی والکس

کیف پول مناسب رمز ارز کانوکس فایننس

برای انتخاب بهترین کیف پول‌های کانوکس فایننس (CVX) شما گزینه‌های متنوعی پیش‌روی خود دارید اما همیشه سراغ پلتفرمی بروید که امنیت و کاربری آسان را برایتان فراهم کند. بهترین والت‌های CVX به این ترتیب هستند:

  • Trust Wallet
  • MetaMask
  • SafePal
آینده CVX

پیش بینی قیمتی ارز دیجیتال CVX چیست؟

اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، می‌دانید که یش‌بینی‌های قیمت، به‌ویژه برای دارایی‌هایی به‌طور بالقوه ناپایدار مانند یک ارز دیجیتال، بسیار مهم است با وجود آن که پیش‌بینی‌ها بسیاری از مواقع اشتباه از آب در می‌آیند و می‌توانند با یک اتفاق به کل به هم بریزند اما آگاه بودن از حرکات احتمالی ارز کمک مهمی برای استراتژی شما خواهد بود.

حال برای این که به یک نظر جامع برای پاسخ به سوال آینده ارز دیجیتال CVX چیست برسیم، بیاید تا پیش‌بینی‌های چند مورد از بزرگترین سایت‌های ارز دیجیتال را به اتفاق بخوانیم.

سایت Captain Altcoin یکی از سایت‌هایی است که توانسته روند قیمتی CVX را به خوبی پیش‌بینی کند و معتقد است این ارز در کوتاه‌مدت روند نزولی خواهد داشت از اکتبر ۲۰۲۳ بازگشت خود را شروع کرده و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴ دلار خواهد رسید. در مقابل اما سایتی مانند DigitalCoinPrice نظری مخالف دارد و هم برای کوتاه مدت و هم بلند مدت روند صعودی برای CVX پیش‌بینی می‌کند و معتقد است این ارز تا پایان سال ۲۰۳۰، ۷۰ دلار را خواهد دید.

هنگام در نظر گرفتن پیش‌بینی قیمت توکن CVX، مهم است که به خاطر داشته باشید که بازارهای ارزهای دیجیتال به شدت نوسان دارند و پیش‌بینی دقیق قیمت یک کوین یا توکن در چند ساعت را دشوار و حتی برآوردهای بلندمدت را سخت‌تر می‌کند. به این ترتیب، تحلیلگران و پیش‌بینی‌کنندگان باید بر اساس بر الگوریتم‌هایی مانند تحلیل‌ها تکنیکال و بررسی نمودار‌ها تا جای ممکن جلوی اشتباهات خود را بگیرند و مطالعه دقیق در مورد این که CVX چیست رفتار آینده آن را حدس بزنند.

کانویکس فایننس، پلتفرم قدرتمند ییلد فارمینگ در DeFi

در این مقاله به بررسی کانوکس فایننس، یکی از پروژه‌های قدرتمند در حوزه دیفای و پلتفرم‌های غیرمتمرکز پرداختیم و نگاهی داشتیم به این که ارز دیجیتال CVX چیست. همانطور که گفتیم این پلتفرم به دلیل ساختار انگیزشی منحصربه‌فردی که دارد نقشی کلیدی در جنگ‌های Curve ایفا نیز می‌کند و به دارندگان خود با توکن‌های CRV پاداش‌هایی را ارائه می‌دهد. در مجموع اگرچه بنیان‌گذاران این پروژه ترجیح داده‌اند که همچنان ناشناس بمانند اما Convex همچنان جزو برترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز و فعال در بازار ارزهای دیجیتال است و با ریسک پایینی که برای دارایی سرمایه‌گذاران دارد یکی از پروژه‌های ایده‌آل به شمار می‌رود و به همین دلیل افراد بسیاری به دنبال جستجو در مورد این پلتفرم و این که CVX چیست می‌گردند. امیدواریم با معرفی رمزارز کانوکس فایننس، سرمایه‌گذاری‌های خود را با سود بیشتری پیش ببرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا