معرفی رمزارزها

الروند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال الروند (EGLD)

الروند یک شبکه بلاک چین جدید است که با توکن بومی خود یعنی الروند (EGLD) در حال فعالیت است. این شبکه با ارائه سرعت بالا در پردازش تراکنش‌ها و دریافت کارمزد تراکنش پایین از کاربرانش، یک گزینه خوب برای معامله گران است.

برای دریافت توکن الروند می‌توانید آن را خریداری کرده یا از طریق استیک کردن به دست آورید. خرید ارز الروند و آگاهی از قیمت ارز الروند از طریق تمامی صرافی‌های ایرانی معتبر انجام می‌شود. در ادامه این مقاله از بلاگ والکس قصد داریم به پرسش ارز الروند چیست پاسخ دهیم.

بلاکچین الروند چیست؟

شبکه الروند (Elrond) با نام اختصاری “EGLD” یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. با کمک این پلتفرم، کاربران امکان ساخت و ایجاد اپلیکیشن‌ها و دیگر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز را دارند. از مهم‌ترین اهداف شبکه الروند می‌توان به بهبود ترافیک در بلاک چین اشاره کرد. این شبکه با ارائه راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر به بهبود ترافیک شبکه کمک می‌کند. از این رو، تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالا و کارمزد اندک انجام می‌شوند.

طبق بررسی‌های انجام شده بر روی شبکه ارز دیجیتال الروند، سرعت تأیید تراکنش‌های آن به ۱۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه می‌رسد. این موضوع به این معنا است که الروند یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاک چین به حساب می‌آید. شبکه ارز دیجیتال الروند دارای یک توکن بومی به نام “eGold” است که با نام اختصاری “EGLD” شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این ارز دیجیتال برای استیک کردن (Staking)، تراکنش در شبکه و رأی گیری در بلاک چین استفاده کنید. در حال حاضر، شبکه الروند به شرکت کنندگان در شبکه پاداش می‌دهد. همچنین، کارمزد تراکنش در این شبکه چیزی حدود ۰٫۰۰۱ دلار است.

الروند و توکن بومی آن

پاداش دهی این شبکه به افرادی است که با قدرت محاسباتی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند یا از این شبکه برای ایجاد برنامه غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند برای آینده ارز الروند بسیار مفید بوده و آن را به یک ارز مهم و آینده‌دار تبدیل کند.

عملکرد شبکه ارز دیجیتال الروند

برای افرادی که همچنان نمی‌دانند الروند چیست و چگونه کار می‌کند، باید بگویم که یک شبکه پیچیده برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و توسعه دارایی‌های دیجیتال به کمک قراردادهای هوشمند است. این شبکه از یک روش مقیاس بندی به نام “Adaptive State Sharding” استفاده می‌کند که در تحلیل ارز الروند بسیار مهم است. این روش به شبکه کمک می‌کند تا بتواند از تراکنش‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز بیشتری در دفتر کل خود پشتیبانی کند.

پروتکل اجماع استفاده شده در شبکه ارز دیجیتال الروند، اثبات سهام (POS) است. این پروتکل تمامی بخش‌های مختلف شبکه را به یک دفتر کل اصلی متصل می‌کند. همچنین، توسعه دهندگان می‌توانند از “Elrond Integrated Development Environment” که در شبکه الروند موجود است، برای ایجاد برنامه‌های خود استفاده کنند.

اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه ارز دیجیتال الروند با زبان‌های برنامه نویسی C، ++C و Rust انجام می‌شود. از آنجایی که نودها (Nodes) وظیفه پشتیبانی و ایمن سازی تراکنش‌ها را به عهده دارند، روش مقیاس بندی به کار گرفته شده در شبکه الروند به کمک آنها می‌آید. این روش مقیاس بندی “Sharding” در ابتدا شبکه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند. در این حالت نودها می‌توانند این بخش‌های کوچک تراکنش‌ها را به راحتی حل کنند. این در واقع همان فرایند جلوگیری از ترافیک موجود در شبکه است که باعث افزایش سرعت در شبکه می‌شود.

نحوه کارکرد الروند چیست

پروتکل اجماع اثبات سهام که در شبکه الروند اجرا می‌شود، نودهایی که در بخش بندی از یکدیگر جدا شدند را به یکدیگر متصل می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، شبکه الروند به کمک روش مقیاس بندی “Sharding” می‌تواند حدود ۱۵۰۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

تاریخچه ارز دیجیتال الروند

پس از پاسخ به سوال «ارز دیجیتال الروند چیست؟»، باید به تاریخچه آن و تیم توسعه دهنده پشت این پروژه در معرفی ارز دیجیتال الروند بپردازیم. شبکه ارز دیجیتال الروند برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط توسط بنیامین (Beniamin) و لوسیان مینکو (Lucian Mincu) همراه با لوسیان تودیا (Lucian Todea) راه اندازی شد. برادران “Mincu” در همان زمان یک صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال به نام “Meta Chain Capital” و یک گردآورنده اطلاعات به نام “ICO Market Data” را راه اندازی کردند. به کمک این دو محصول، تیم الروند توانست یک سرمایه گذاری خصوصی انجام دهد و به لطف آن ۲ میلیون دلار برای پروژه الروند به دست آورد.

پس از برگزاری یک “ICO” توسط تیم الروند در جولای سال ۲۰۱۹، توانستند حدود ۲۵ درصد از کل عرضه الروند را به ارزش بیش از ۳٫۲ میلیون دلار بفروشند. در اوایل فعالیت، الروند با نام “ERD” معامله می‌شد. ولی زمانی که بر روی شبکه اصلی الروند اجرا شد، به نام “EGLD” تغییر پیدا کرد.

پروتکل اثبات سهام الروند چیست

ویژگی‌های شبکه الروند

شبکه ارز دیجیتال الروند دارای چند ویژگی منحصر به فرد است که آن را از دیگر شبکه‌های ارز دیجیتال متمایز می‌سازد. ویژگی اول الروند چیست؟ اولین ویژگی آن، استفاده از روش مقیاس بندی شاردینگ (sharding) است. این روش کمک می‌کند که تراکنش‌ها به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شوند و هر نود به سرعت، آن بخش‌های کوچک تراکنش را پردازش کند. در حال حاضر، به لطف روش شاردینگ، شبکه الروند می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه با کارمزد پایین پردازش کرده و هیچ ترافیکی در شبکه موجود نباشد.

ویژگی‌های بعدی این شبکه، پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز سازمانی و ارائه سه زبان برنامه نویسی متفاوت برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است. اهداف اصلی شبکه الروند، ارائه یک شبکه مقیاس‌پذیر و غیرمتمرکز است که کاربران بتوانند با کارمزد پایین، تراکنش انجام داده، برنامه غیرمتمرکز ایجاد کرده و دارایی‌های جدید در آن اضافه کنند. راهنمای کامل خرید و فروش ارز الروند به شما کمک می‌کند که راه‌های خرید ارز دیجیتال الروند چیست.

بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال الروند

همان‌طور که تمامی ارزهای دیجیتال و شبکه‌های آنها دارای مزایا و معایبی هستند، الروند هم دارای چنین مواردی است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب ارز الروند می‌پردازیم.

مزایای ارز دیجیتال الروند

  • به دلیل استفاده از پروتکل اجتماع اثبات سهام (POS) در شبکه الروند، امنیت بسیار بالایی دارد.
  • بلاک چین الروند دارای یک کد منبع باز است.
  • افرادی که در زمینه توسعه و نوشتن قراردادهای هوشمند شبکه الروند فعالیت می‌کنند، ۳۰ درصد حق امتیاز یا پاداش به صورت توکن الروند دریافت می‌کنند.
  • از آنجایی که شبکه الروند بسیار قوی است، سرعت بالا در پردازش تراکنش‌ها و مقیاس پذیری مطلوبی را به کاربرانش ارائه می‌دهد.
خصوصیات شبکه الروند
  • به دلیل استفاده از سخت افزارهای تجاری در بلاک چین الروند، مصرف انرژی آن بسیار کم است.
  • داده‌های مربوط به معاملات در نودها ذخیره شده و بلافاصله پس از اضافه شدن داده جدید، نودها هم به‌روزرسانی می‌شوند.
  • داده‌های معاملات هرگز دست‌کاری نمی‌شود.
  • الروند کارمزد تراکنش بسیاری کمی را از کاربرانش دریافت می‌کند که این موضوع می‌تواند یک ویژگی خوب برای الروند به حساب بیاید.
  • این شبکه از سه زبان برنامه نویسی متفاوت پشتیبانی می‌کند.

معایب ارز دیجیتال الروند

در حال حاضر، تنها چالش شبکه الروند، عدم مشارکت و شبکه سازی آن است که آن هم خیلی موضوع مهمی به حساب نمی‌آید. مزایای این شبکه به قدری مهم و چاره ساز هستند که سرمایه گذاران تنها به آنها نگاه می‌کنند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال الروند

برای ذخیره سازی ارز دیجیتال الروند می‌توانید از کیف پول‌های مختلفی استفاده کنید که برخی از بهترین کیف پول های ارز الروند، عبارت‌اند از:

  • کیف پول نرم افزاری “Maiar”
  • کیف پول نرم افزاری “Frontier”
  • کیف پول سخت افزاری “Ledger”
  • کیف پول سخت افزاری “Trezor”
  • کیف پول وب “Kriptomat”

کیف پول نرم افزاری Maiar

هر چند کیف پول‌های نرم افزاری در مقابل کیف پول‌های سخت افزاری رایگان هستند، ولی امنیت بسیاری بالای آنها را ارائه نمی‌دهند. به هر حال، بسیاری از افراد همیشه برای ذخیره سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری استفاده می‌کنند. برای استفاده و نصب این کیف پول‌ها، تنها کافی است که تلفن همراه هوشمند یا سیستم کامپیوتر داشته باشید.

کیف پول مایار

کیف پول نرم افزاری Maiar یک کیف رسمی برای پروژه الروند است. این ولت بهترین گزینه برای مدیریت توکن‌های الروند شما است. زیرا به طور اختصاصی، تنها از توکن الروند پشتیبانی می‌کند.

کیف پول نرم افزاری Frontier

یکی دیگر از کیف پول‌های نرم افزاری که در تلفن همراه قابل استفاده بوده، کیف پول نرم افزاری Frontier است. این کیف پول از توکن الروند پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن رایگان است.

کیف پول سخت افزاری Ledger

کیف پول‌های سخت افزاری از ایمن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره سازی تمام ارزهای دیجیتال هستند. برای استفاده از این کیف پول‌ها، ابتدا باید آنها را خریداری کرده و سپس، با نحوه استفاده از آنها آشنا شوید. کیف پول‌های سخت افزاری آفلاین هستند و از سرمایه شما در برابر هک و حملات سایبری محافظت می‌کنند.

کیف پول سخت افزاری Ledger نیز یکی از نمونه کیف پول‌های سخت افزاری خوب، برای مدیریت و ذخیره سازی توکن‌های الروند است.

کیف پول سخت افزاری Trezor

یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری ترزور است که امکانات خیلی خوبی را برای ذخیره سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال به کاربران می‌دهد. همچنین، این کیف پول از ارز دیجیتال الروند هم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول وب Kriptomat

کیف پول آنلاین یا کیف پول وب یکی دیگر از نمونه کیف پول‌های گرم یا همان نرم افزاری است که بسیاری از معامله گران از آن استفاده می‌کنند؛ چرا که این کیف پول‌ها امنیت نسبتا کمتری از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری ارائه می‌دهند و برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت مناسب هستند. کیف پول وب Kriptomat یکی از بهترین کیف پول‌های وب برای ذخیره سازی توکن‌های الروند است. از این راه شما می‌توانید سرمایه خود را با چندین سیستم، از طریق مرورگر مدیریت کنید.

کیف پول کریپتومت برای ارز الروند

آیا الروند یک ارز دیجیتال ارزشمند است؟

ارز دیجیتال الروند چیست و چه چیزهایی آن را به یک ارز ارزشمند تبدیل کرده است؟ این پرسش یکی از پرتکرارترین سؤالات بین سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال است.

باید بگویم که ارزش الروند با توجه به قیمت آن مشخص نمی‌شود. بلکه ارزش این ارز دیجیتال با توجه به ویژگی‌های فنی، توانایی‌ها، فناوری‌های استفاده شده، دارایی‌های دیجیتال، موارد استفاده از الروند و ارائه راه حل‌هایش مشخص می‌شود. به طور کلی، همه این موارد می‌توانند ارزش اصلی الروند را مشخص کنند. از این رو، ممکن است قیمت الروند در بازار بالا نباشد ولی بسیاری از افراد همچنان، آن را یک ارز دیجیتال با ارزش بنامند.

قیمت الروند در بازار، همیشه تحت تأثیر نوسانات است. البته موارد زیادی روی قیمت ارز دیجیتال الروند تأثیرگذار هستند. ولی در نهایت، باید بدانید که هر چه کاربران این شبکه بیشتر شود، شبکه نیز ارزشمندتر خوانده می‌شود. پس کاربران فعال در این شبکه یکی از مواردی است که نشان می‌دهد الروند یک شبکه و ارز دیجیتال ارزشمند است.

موارد استفاده از ارز دیجیتال الروند

موارد استفاده از الروند چیست و در چه مواقعی بیشتر استفاده می‌شود؟ همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، شبکه الروند می‌تواند در هر ثانیه حدود ۱۵۰۰۰ تراکنش را پردازش کند. از این رو، شما می‌توانید برای انجام تراکنش‌های فوق سریع از شبکه الروند با توکن بومی “EGLD” استفاده کنید. همچنین، این شبکه به شما امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز جدید را می‌دهد که هدف آن، ایجاد یک اقتصاد اینترنتی است.

استفاده از ارز الروند

از توکن بومی الروند “EGLD” نیز می‌توانید در مشارکت در حاکمیت شبکه یا همان رأی گیری بلاک چین استفاده کنید. علاوه بر این موارد، الروند نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات و سودگیری از خرید و فروش‌ها، پرداخت کارمزد تراکنش و سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال الروند

با توجه به بررسی‌ها و تحلیل تکنیکال انجام شده روی قیمت ارز دیجیتال الروند، این ارز از نوامبر ۲۰۲۱ در حال اصلاح است. پس از آن، در هفته اول آوریل سال ۲۰۲۲ به یک افزایش قیمت و بهبود جزئی رسید. ولی باز هم به سرعت قیمت این ارز ریخت و کاهش پیدا کرد. همچنان پیش‌بینی می‌شود که ارز دیجیتال الروند به روزی یک روند صعودی را به پیش گرفته و با افزایش قیمت خوبی روبه‌رو شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۲

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، قیمت ارز دیجیتال الروند تا پایان سال ۲۰۲۲ (کمتر از چند ماه دیگر) به حداکثر ۲۰۵٫۹۳ دلار یا حداقل ۱۹۲٫۳۵ دلار می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۳

قیمت ارز دیجیتال الروند تا پایان سال ۲۰۲۳ با حداقل ۲۰۷٫۳۸ دلار و حداکثر ۲۴۸٫۴۹ دلار پیش‌بینی می‌شود. میانگین قیمت این ارز در سال ۲۰۲۳، ۲۳۰٫۶۹ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود که ارز دیجیتال الروند به حداقل ۱۹۲٫۶۴ دلار و حداکثر ۲۸۵٫۴۴ دلار برسد. در سال ۲۰۲۴، برخی اصلاحات جزئی بر روی ارز دیجیتال الروند انجام خواهد شد که این موضوع باعث کاهش قیمتش می‌شود. میانگین ارزش این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ معادل با ۲۲۴٫۸۱ دلار است.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۵

تخمین قیمت ارز دیجیتال الروند

پس از انجام اصلاحات روی شبکه ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۵، پیش‌بینی می‌شود که این ارز مجددا روند صعودی را در پیش بگیرد. طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت حداکثری ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۵ معادل با ۳۲۶٫۷۴ دلار می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۶

اگر در سال ۲۰۲۶ بازار ارزهای دیجیتال مساعد باشد و تمام اصلاحات شبکه الروند به درستی انجام شده باشد، پیش بینی می‌شود که این ارز به بالاترین قیمت خود برسد. با توجه به توانایی فوق‌العاده‌ای که شبکه الروند دارد، پیش‌بینی می‌شود که ارز به قیمت ۳۰۸٫۵۲ دلار برسد.

خرید ارز دیجیتال الروند

حالا که با مفهوم پرسش ارز الروند چیست، آشنا شده‌اید، بهتر است به نحوه خرید این ارز دیجیتال بپردازیم. شما برای خرید هر ارز دیجیتالی باید به صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مراجعه کنید. بیشتری نرخ خرید ارز دیجیتال الروند هم به صرافی بین‌المللی بایننس برمی‌گردد. از آن جایی که صرافی‌های خارجی برای ایران تحریم بوده و کاربران نمی‌توانند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند، صرافی‌های ایرانی جایگزین خوبی برای آنها هستند.

پس اگر قصد خرید ارز دیجیتال الروند را دارید، می‌توانید به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند والکس که معتبر هستند، مراجعه کنید. از این طریق، نه تنها الروند، بلکه بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال را می‌توانید خریداری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
kraken
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا