معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال GAL چیست؟ آشنایی با پروژه و رمزارز پروجکت گلکسی

دنیای کریپتوکارنسی محل تلاقی فناوری هیجان‌انگیز و کاربردی است که باعث ایجاد پلتفرم‌ها و پروژه‌های جذاب زیادی شده است. یکی از این پروژه‌ها، پروجکت گلکسی (Project Galaxy) است. این پروژه برای پلتفرم‌ها و توسعه دهندگان دیگر بستری فراهم کرده است که از داده‌ها و اطلاعات اعتباری مختلف به شکل آنچین استفاده کنند. این شبکه برای جمع آوری اطلاعات با شبکه‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های قدرتمند زیادی همکاری می‌کند.

ارز GAL چیست؟ این سؤال به توضیحات قسمت قبل ارتباط دارد. ارز دیجیتال GAL، توکن اختصاصی شبکه Project Galaxy است که در تعداد محدودی عرضه شده است. شما فعالیت‌های ارزی خود را در این پلتفرم بدون نیاز به احراز هویت انجام خواهید داد. ضمن اینکه با استفاده از صرافی‌ و کیف پول مناسب و بعد از تحلیل و بررسی کامل رفتار توکن GAL در بازار می‌توانید به خرید و فروش آن بپردازید. در ادامه این مطلب به آشنایی با رمز ارز پروجکت گلکسی و پاسخ به سؤال GAL چیست می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال GAL

ارز دیجیتال پروجکت گلکسی (GAL) به عنوان رمز ارز اختصاصی این شبکه شناخته می‌شود. این رمز ارز روی دو بلاکچین “BNB Chain” و اتریوم بنا شده است و کاربردهای زیادی در شبکه پروجکت گلکسی دارد. در پاسخ به سؤال GAL چیست، می‌توان گفت که توکنی کاربردی و متعلق به پروژه Project Galaxy است که اصولا برای مواردی مثل تشویق، پرداخت و حاکمیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توکن GAL برای اولین بار در ۵ می سال ۲۰۲۰ و در لانچ پول بایننس عرضه شد و در دسترس عموم قرار گرفت. کاربرانی که به عنوان هولدر این توکن در شبکه Project Galaxy فعالیت می‌کنند، این اختیار را دارند تا کارمزدهای جمع شده در پلتفرم و سرمایه ذخیره شده در خزانه شبکه را کنترل کنند. همچنین می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های پروژه نیز شرکت کنند.

GAL چیست؟

کاربرد ارز دیجیتال GAL

ارز دیجیتال GAL در ابتدا به میزان ۲۰۰ میلیون واحد عرضه شد. اما در حال حاضر چیزی حدود ۳۶ میلیون واحد از آن در گردش است. پروژه پروجکت گلکسی به کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد. در همین راستا به افرادی که NFTهای این پروژه را نگهداری می‌کنند و در پلتفرم فعال هستند، طی کمپین‌های مختلف مقداری توکن GAL هدیه می‌دهد. حال برای اینکه با کاربردهای این رمز ارز آشنا شوید به موارد زیر توجه کنید:

  • هزینه ماژول
  • مجموعه داده اعتباری
  • تصمیمات حاکمیتی
  • هزینه اوراکل‌ها و اعتبارسنجی‌ها

هزینه ماژول مربوط به توکن‌هایی می‌شود که کاربران در ازای استفاده از داده‌های این پروژه پرداخت می‌کنند. این توکن‌های GAL به متصدیان تعلق می‌گیرد و قسمتی از آن نیز به خزانه پلتفرم واریز می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای توکن GAL این است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به خرید فروش سهام مجموعه‌هایی بپردازند که داده‌های بهتری دارند. مورد بعدی شرکت در تصمیم‌های حاکمیتی است که احتمالا با سازوکار آن آشنا هستید. دارندگان این توکن می‌توانند در رای‌گیری‌‌های پروژه شرکت کنند و خزانه آن را نیز مدیریت و کنترل کنند.

در نهایت آخرین کاربرد اصلی این توکن مربوط به اوراکل‌ها می‌شود. در واقع پروژه‌های مختلفی که از اعتبارسنج یا اوراکل این پلتفرم استعلام بگیرند، هزینه آن را باید از طریق توکن GAL پرداخت کنند. با توجه به این موارد و تأثیرگذار بودن این توکن، آینده GAL آینده روشن و امیدوارکننده‌ای است.

معرفی پروژه پروجکت گلکسی

حال که پاسخ مناسبی برای سؤال GAL چیست پیدا کردید، نوبت آن است که با پروژه ارائه دهنده آن نیز آشنا شوید. پروژه Project Galaxy به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین شبکه سوابق دیجیتال (Credential data) و داده‌های اعتباری Web3 در جهان شناخته می‌شود. این پلتفرم به توسعه دهندگان و پروژه‌های دیگر وب ۳ کمک می‌کند تا از طریق داده‌های اعتباری، محصولات بهتری بسازند.

آشنایی با Project Galaxy

منظور از این داده‌های اعتباری، سوابقی است که هویت دیجیتالی هر فرد را تشکیل می‌دهد. گزینش کنندگان (Data Curators) با جمع‌آوری این داده‌ها و استفاده مفید از آن‌ها موفق به کسب پاداش می‌شوند. برای اینکه متوجه مفهوم داده‌های اعتباری شوید، این گونه تصور کنید که شما وام‌هایی از پلتفرم‌های مختلف دریافت کردید که لیکویید نشده است. سوابق و آمار این وام‌ها می‌تواند یک داده اعتباری باشد.

پروژه Project Galaxy در می سال ۲۰۲۱ تأسیس شد. به عبارتی می‌توان گفت این پروژه جزو پروتکل‌های نوپا در بازار رمز ارزها است. چیزی از تأسیس آن نگذشته بود و توکن اختصاصی آن هنوز عرضه نشده بود که حدود ۱۰۰ شریک و ۵۰۰ کمپین برای همکاری اعلام آمادگی کردند. به همین دلیل است که اکنون نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال GAL جزو مواردی است که سرچ زیادی در اینترنت دارد.

هدف پروژه Project Galaxy

فکر می‌کنید هدف اصلی GAL چیست و چرا داده‌های اعتباری را مورد بررسی قرار می‌دهد؟ سوابق و داده‌های اعتباری کاربرد زیادی دارند و به همین دلیل است که از اهمیت زیادی هم برخوردار هستند. برای مثال رفتارهای ما در وب ۲ به عنوان یک کاربر در قسمت سوابق ما ثبت می‌شود. شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک و گوگل نیز از طریق همین داده‌ها و اجرای الگوریتم‌های مختلف روی آن متوجه علاقه‌مندی‌های ما می‌شوند و تبلیغاتی هدفمند برای ما ارسال می‌کنند. به عبارتی می‌توان گفت که داده‌های اعتباری کاربران به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا اعضای فعال جامعه را در نظر بگیرند و مخاطبان هدف را شناسایی کنند.

امروزه این داده‌های اعتباری و سوابق دیجیتال افراد مختلف در دیتابیس شرکت‌های بزرگ و اپلیکیشن‌های مختلف، مؤسسات مالی و اعتباری و سازمان‌های دولتی ذخیره می‌شود. از طرفی افرادی که به این داده‌ها نیاز دارند به آن‌ها دسترسی ندارند. تمام این موارد را گفتیم تا متوجه هدف اصلی پروژه Project Galaxy شوید. این پروژه قصد دارد یک شبکه دیتا اعتباری باز و مشترک ایجاد کند و به توسعه دهندگان شبکه‌های وب ۳ کمک کند تا از این داده‌های اعتباری برای ساخت کامیونیتی‌ها و محصولات بهتر استفاده کنند.

شبکه دیتا اعتباری باز توسط Project Galaxy

رودمپ پروژه Project Galaxy

افرادی که به پروژه Project Galaxy علاقه‌مند می‌شود معمولا این سؤال در ذهنشان شکل می‌گیرد که رودمپ GAL چیست؟ این پروژه از زمان تأسیس خود تاکنون موفق شده تا مواردی مثل استقرار روی پالیگان، آوالانچ، سولانا، آربیتروم و فانتوم را به مرحله اجرا برساند. همچنین کمی بعد و در فضل اول سال ۲۰۲۰، تعداد شبکه‌هایی که از زیرساخت Project Galaxy استفاده می‌کنند نیز از مرز ۳۰۰ عدد عبور کرد. حال مواردی که در فصل دوم سال ۲۰۲۲ در رودمپ این پروژه ذکر شده است از این قرار است:

  • اعتبار دادن اتوماتیک به شرکت کنندگان در AMA از طریق ربات دیسکورد
  • قابلیت Geofencing برای کمپین‌های مختلف
  • لانچ شدن دائوی Project Galaxy
  • آپگرید رابط کاربری سایت Project Galaxy

همچنین فصل سوم و چهارم سال ۲۰۲۲ در رودمپ این پروژه نیز شامل این موارد می‌شود:

  • لانچ اوراکل
  • راه اندازی نسخه دوم داشبورد ماژول برنامه‌ها
  • راه اندازی سیستم تگ دیتا
  • پشتیبانی از دیتاهای اعتباری محرمانه
  • ایجاد کمپین بدون نیاز به مجوز
  • کمپین پلاگین OAT

خوب است بدانید که فصل اول سال ۲۰۲۳ برای پروژه Project Galaxy طبق آنچه در رودمپ آن آمده است، با لانچ نسخه دوم آن همراه خواهد بود.

تیم توسعه دهنده شبکه Project Galaxy

حال که متوجه شدید GALA چیست و شبکه ارائه دهنده آن چگونه است، خوب است با تیم بنیانگذار و توسعه دهنده آن نیز آشنا شوید. هری ژانگ (Harry Zhang) اولین بنیانگذار شبکه Project Galaxy است که اکنون در سمت سرپرست پروژه نیز در حال فعالیت است. هری قبل از اینکه وارد این پروژه شود در شبکه “LION” به عنوان مدیرعامل و در “Dlive.tv” به عنوان بنیانگذار فعالیت کرده بود. او همچنین در پلتفرم “Club Factory” نیز به عنوان رئیس محصولات دیتا محور فعالیت می‌کرد.

هری در گذشته موفق شده بود تا زنجیره تأمین مبتنی بر داده را طراحی کند. چند سال بعد به طراحی و تأسیس پروژه Project Galaxy پرداخت. او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان رئیس قسمت کارآفرینان چینی (ACE) در برکلی فعالیت داشته است و مدرک لیسانس علوم کامپیوتر خود را از “UC Berkeley” دریافت کرد است.

هری ژانگ، از بنیان‌گذاران پلتفرم Project Galaxy

یکی دیگر از بنیان‌گذاران Project Galaxy چارلز وین (Charles Wayn) است که به عنوان رهبر استراتژی این پروژه نیز شناخته می‌شود. از سوابق کاری چارلز می‌توان به فعالیت او در “Dlive.tv” اشاره کرد. اما کمی بعد با ادغام “Dlive” و “BitTorrent” چارلز توانست به عنوان معاون سرگرمی‌های تعاونی در ” BitTorrent” شروع به کار کند. چارلز مانند هری در مدرک لیسانس خود را از ” UC Berkeley” گرفته است. البته مدرک تحصیلی او در رشته اقتصاد بوده است.

شرکا و همکاران پروژه Project Galaxy

یکی از جذابیت‌های پروژه پروجکت گلکسی این است که در مدت زمانی کم، موفق شد تا با پروژه‌ها و پروتکل‌های زیادی همکاری کند. تعدادی از مشارکت‌های انجام شده در این شبکه شامل این چند مورد می‌شود:

  • NodeReal، یکی از قدرتمندترین ارائه دهندگان Web3
  • Transak، توسعه دهنده مسیرهاب یکپارچه سازی پرداخت بین کریپتو و ارز فیات
  • XCarnival، تجمیع کننده وام‌دهی برای سرمایه‌های متاورسی
  • SynFutures، نسل بعدی صرافی‌های مشتقات
  • مث والت

همچنین بر اساس اطلاعاتی که از سایت کرانچ بیس منتشر شده است، پروژه پروجکت گلکسی موفق شده تا چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار سرمایه دریافت کند. از جمله سرمایه‌گذاران مطرح این پروژه می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • Solana Ventures
  • Coinbase Ventures
  • Multicoin Capital
  • Dragonfly Capital Management
  • The Spartan Group
  • Alameda Research

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال GAL

اگر به طور کامل بدانید که ارز دیجیتال GAL چیست و در چه شبکه‌ای ارائه شده است، قطع به یقین نسبت به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در آن جذب می‌شوید. خرید و فروش این توکن در بازار رمز ارزها می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. زیرا چشم انداز پروژه Project Galaxy روشن و امیدوار کننده است. ضمن اینکه تعداد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های این پروژه در همین مدت زمان کوتاه به اندازه‌ای بوده که هر فردی را برای معامله این توکن قلقلک دهد.

خرید و فروش توکن GAL

برای اینکه بتوانید توکن GAL را معامله کنید، باید صرافی‌هایی را که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند بشناسید. صرافی‌های متمرکزی که از GAL پشتیبانی می‌کنند شامل این موارد می‌شوند:

  • کوین بیس
  • بایننس
  • هیوبی
  • گیت
  • کوکوین
  • کوین لیست پرو
  • بای بیت
  • FTX
  • MEXC
  • LBANK

ضمن اینکه این توکن تازه وارد در دو صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ و یونی سواپ نیز پشتیبانی می‌شود. اما فراموش نکنید که محدودیت‌های موجود در ایران، ممکن است روند کاری شما را کمی مختل یا سخت کند. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که از صرافی‌های ایرانی برای انجام معاملات ارزی خود استفاده کنید. صرافی والکس به عنوان یک صرافی ایرانی معتبر، می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال GAL به آسانی پیش می‌رود و شما می‌توانید توکن را با ریال معامله کنید.

کیف پول‌های مناسب ارز دیجیتال GAL

GAL رمز ارزی است که روی دو شبکه بایننس اسمارت چین و اتریوم و با استانداردهای ERC20 و BEP20 بنا شده است. به همین دلیل والت‌های دیجیتالی که از این دو شبکه پشتیبانی می‌کنند، برای خرید، فروش و نگهداری این توکن قابل استفاده خواهند بود. در همین راستا چند مورد از کیف پول‌های نرم افزاری که از ارز دیجیتال GAL پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • Trust Wallet
  • Safepal
  • MyEtherWallet
  • Exodus
  • Atomic Wallet

علاوه بر این موارد، کیف پول سخت افزاری لجر نیز از این توکن پشتیبانی می‌کند. دست و بال شما برای انتخاب کیف پول های GAL باز است.

 GAL و والت‌های شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین

آینده رمزارز GAL

کاربران دنیای کریپتوکارنسی به دنبال فضایی غیرمتمرکز برای تبادل اطلاعات هستند. پروژه Project Galaxy این فضا را برای آن‌ها فراهم کرده است. بنابراین طبیعی است که در همین مدت کم طرفداران زیادی پیدا کند. این میزان محبوبیت نشان دهنده آینده روشن ارز دیجیتال GAL خواهد بود. البته فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی، بدون تحقیق، تحلیل و بررسی وارد معامله یک ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها نشوید.

نکته مهم دیگری که درباره آینده GAL وجود دارد مربوط به مفهوم وب ۳ می‌شود. مدت زیادی از پیدایش این مفهوم نمی‌گذرد و قطعا تکامل آن و پروژه‌هایی که بر اساس آن ایجاد شده‌اند مدت‌ها زمان می‌برد. اما به هر حال در آینده‌ای نزدیک خواهیم دید که تمام پلتفرم‌های وب ۲ به Web3 نقل مکان می‌کنند. در این صورت شاهد ورود موج عظیمی از سرمایه به این بخش خواهیم بود که در راستای آن پروژه‌های غیرمتمرکزی مثل Project Galaxy، قطعا رشد و پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهند کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا صادقی
رضا صادقی
3 ماه قبل

سلام آیا امکان داره در بلند مدت چند ساله دوباره ارز gal به قیمت ۲۰۰ دلار برسه ؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا