معرفی رمزارزها

گالا چیست؟ معرفی و بررسی ارز دیجیتال گالا (GALA)

صنعت بازی از دیرباز در زندگی افراد زیادی نقش مهمی داشته است. البته تا همین چند سال قبل، طرفداران این بازی‌ها تنها با هدف پر کردن اوقات فراغت خود به این بازی‌ها روی می‌آوردند. اما چند وقتی است که صنعت بازی دچار یک تحول بزرگ شده است و امکان کسب درآمد را برای گیمرها فراهم کرده است. با پیشرفت فناوری بلاک چین و ورود آن به بازی‌های ویدئویی، پروژ‌ه‌های بسیار جذابی به بازار عرضه شد که در مدت زمان کوتاهی توانستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند. پروژه ارز دیجیتال گالا یا همان Gala Games یکی از همین پروژه‌ها است. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که گالا چیست؟ و در مورد کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

تعریف گالا چیست؟

اگر جزو افرادی هستید که به بازی‌های ویدئویی مبتنی بر بلاک چین علاقه دارید، بدون شک نام گالا گیمز را تا به امروز شنیده‌اید و تا حدودی می‌دانید که این ارز چیست؟ زیرا این پروژه در حال حاضر توانسته است سهم بزرگی از بازار بازی را به خود اختصاص دهد.

برخلاف تصور اغلب افراد، این پلتفرم تنها یک بازی نیست، بلکه یک پلتفرم برای ساخت بازی‌های بلاکچینی است. مهم‌ترین هدف این پروژه خارج کردن بازی‌ها از حالت سنتی آن بوده است. در واقع تیم توسعه دهنده این پروژه اعلام کرده‌اند این ارز قرار است که به گیمرها کمک کند تا هرچه بیشتر کنترل و مدیریت بازی‌های خود را بر عهده بگیرند و قطعا هیچ چیز به اندازه این ویژگی برای گیمرها جذاب نیست. از دیگر پروژه‌های جهان کریپتو که در حوزه صنعت بازی فعال است پلتفرم UFO Gaming است.

ارز دیجیتال گالا چیست؟

آشنایی با gala

ارز بومی پلتفرم گالا، GALA نام دارد. این توکن ابتدا بر بستر اتریوم ساخته شد و مبتنی بر استاندارد ERC-20 بود. اما اخیرا این توکن به شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) انتقال یافته است و به‌عنوان یک رمز ارز BEP20 شناخته می‌شود. تعداد کل واحدهای  آن، ۳۵.۲۴ میلیارد خواهد بود و تعداد واحدهای در گردش آن در حال حاضر(۲۹ آوریل ۲۰۲۲) حدود ۶.۹۸ میلیارد است.

بنیان گذاران و تاریخچه گالا

بنیانگذار و موسس ارز دیجیتال Gala فردی به نام اریک شیرمیر (Eric Schiermeyer) است که در سال ۲۰۱۹ این پروژه را راه‌اندازی کرد. وی از علاقه‌مندان به صنعت بازی است و فعالیت‌های زیادی را در این حوزه انجام داده است. اریک شیرمیر هم‌بنیان‌گذار شرکت آمریکایی زینگا است که به عنوان یک شرکت محبوب تولید بازی‌های موبایلی شناخته می‌شود. تعداد اعضای تیم بالغ بر ۶۰ نفر هستند که جزو بهترین متخصصین در زمینه توسعه بازی‌های بلاکچینی قرار می‌گیرند.

 ویژگی های منحصر به فرد گالا چیست؟

بررسی فیچرهای گالا

تا به امروز بازی‌های بلاکچینی زیادی معرفی شده است اما تنها برخی از آن‌ها به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کردند. این ارز یکی از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های GALA عبارتند از:

  • توکن Gala به‌عنوان یک رمز ارز BEP20 روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود، به همین دلیل کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را با کارمزد بسیار پایین انجام دهند.
  • پلتفرم GALA محدود به یک بازی نیست و بازی‌های متنوع زیادی را معرفی کرده است. این بازی‌ها هر کدام فضاهای مختلفی دارند مانند: حفاظت از قلعه‌ها یا گردش در فضا
  • کاربران می‌توانند در فروشگاه داخلی، آیتم‌های درون بازی را با این رمزارز معامله کنند. خرید آیتم‌های جدید کاربران امکان ارتقا عملکرد گیمینگ خود را خواهند داشت.
  • برخلاف بیشتر بازی‌های بلاکچینی که جامعه کوچک و محدودی دارند جامعه این ارز بزرگ است و دارای ۱.۳ میلیون کاربر فعال است.

کاربرد رمزارز گالا چیست؟

استفاده‌های گالا

سال‌ها قبل از این بازی‌های ویدئویی بیشتر جنبه سرگرمی داشت و شاید از نظر افراد بسیاری هم یک نوع اتلاف وقت بود. اما با ظهور بازی‌های کریپتویی و فراهم شدن امکان کسب سود از این بازی‌ها همه چیز تغییر کرد. امروزه بازی‌های بلاکچینی به یکی از روش‌های کسب درآمد تبدیل شده است.

هرچند در ابتدا این بازی‌ها داری برخی محدودیت‌ها و مشکلات بودند، اما با گذشت زمان پیشرفت زیادی کردند. اکوسیستم Gala سعی در رفع مسائل بازی‌های ویدئویی دارد. این شبکه به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از طریق بازی کردن به سود برسند و کسب درآمد کنند. بازیکنان توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) یا سایر دارایی‌های دیجیتال را که از طریق این بازی به دست می‌آورند می‌توانند در صرافی‌های ارز دیجیتال بفروشند.

بهترین کیف پول برای نگهداری گالا

کیف پول مناسب گالا

باید توجه داشته باشید که برای انتخاب بهترین کیف پول گالا، شرایط و نیازهای خود را بررسی کنید. در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری کلان و بلند مدت دارید بهتر است که به سراغ کیف پول‌های سخت افزاری بروید. زیرا این کیف پول‌ها بالاترین سطح امنیت را برای دارایی های شما تضمین می کنند. از طرف دیگر حتما از امنیت کیف پول خود اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید با کمی تحقیق و مقایسه انواع کیف پول با یکدیگر در نهایت بهترین کیف پول Gala را از لحاظ امنیت انتخاب کنید.

با توجه به اینکه این توکن روی بلاک چین اتریوم و اسمارت چین فعال است، از تمام کیف‌پول‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند می‌توان برای نگهداری این رمزارز استفاده کرد. برخی از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌ گالا عبارتند از:

لجر نانو اس (Ledger Nano S):کیف پول لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای نگهداری این ارز دیجیتال است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول، پشتیبانی از تمام ارزهای دیجیتال پرطرفدار است. از دیگر مزایای این کیف پول به مقرون به صرفه‌ بودن آن می‌توان اشاره کرد. البته در عین قیمت مقرون به صرفه بودن، از امنیت و امکانات بالا برخوردار است. لجر نانو اس کاملا معتبر و قابل اطمینان است و ز سمت سازمان امنیت سایبری فرانسه تاییدیه دریافت کرده است.

متامسک (MetaMask):کیف پول متامسک یکی از کیف پول‌های نرم افزاری است که به صورت افزونه روی مرورگرهای کامپیوتر نصب می‌شود. یکی از ویژگی‌های این کیف پول داشتن رابط کاربری آسان است. با توجه به این که استفاده از متامسک بسیار راحت است حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از آن برای نگهداری استفاده کنند.

تراست ولت (Trust Wallet):یکی دیگر از کیف پول‌های محبوب برای نگهداری این رمزارز، تراست ولت است. تراست ولت کیف پول رمزنگاری رسمی بایننس است که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر این ارز، ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ذخیره و مبادله‌ کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول، غیر امانی بودن آن است. به این معنی که کلیدهای خصوصی تنها روی موبایل کاربر ذخیره می‌شود و هیچ فرد دیگری به آن دسترسی ندارد.

نقاط ضعف رمزارز گالا چیست؟

یکی از مهم‌ترین منابع برای افرادی که می‌خواهند روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند مطالعه وایت پیپر آن ارز است. وایت پیپر این توکن دارای اطلاعات کافی درباره این ارز نیست و جهت کسب اطلاعات بیشتر باید به سایت مدیوم (Medium) مراجعه کرد. از طرف دیگر نقشه راه این ارز نیز شفاف نیست و از نظر افراد متخصص در این حوزه دارای ابهاماتی است که باید برطرف شود.

یکی دیگر از ایرادهایی که به این توکن وارد است مربوط به تعداد بازی‌های عرضه شده است. در حال حاضر از بین پنج بازی معرفی شده توسط این پروژه، تنها یکی از آن‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است.

روش‌های خرید و فروش گالا چیست؟

در حال حاضر صرافی‌های خارجی زیادی هستند که علاقه‌مندان به ارز دیجیتال، در آن‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز گالا اقدام کنند. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت‌های صرافی‌های خارجی برای ایرانیان، معاملات در این صرافی‌ها با ریسک بسیار زیادی همراه است.

برخی از افراد سعی می‎کنند از طرق مختلف در این پلتفرم‌های خرید ارز دیجیتال، معاملات خود را انجام دهند اما باید توجه داشته باشند که در صورت افشا شدن هویت آن‌ها، صرافی‌های خارجی حق فریز کردن دارایی کاربران را دارند و می‌توانند حساب آن‌ها را بلوکه کنند.

صرافی ارز دیجیتال والکس معتبرترین بازار خرید و فروش ارز Gala است. شما با عضویت در صرافی والکس می‌توانید با سایر کاربران ارز Gala را خرید و فروش کنید. بنابراین اگر تاکنون در پلتفرم والکس عضو نشده‌اید، در وبسایت آن ثبت نام کنید. پس از احراز هویت، وارد بازار شوید و با قیمت لحظه‌ای و هماهنگ با بازارهای جهانی، معامله‌ی خود را انجام دهید.

  • در والکس یک حساب کاربری بسازید (ثبت نام در والکس).
  • مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید.
  • از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.
  • به صفحه معامله‌ها بروید و سفارش خرید گالا را ثبت کنید.
  • شما می‌توانید در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین این ارز را معامله کنید.

توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اقدام برای خرید و فروش این رمزارز ابتدا وضعیت بازار را به درستی بررسی کنید و با جمع‌آوری اطلاعات از منابع معتبر به تحلیل گالا بپردازید تا بتوانید به سود برسید.

آینده گالا چیست؟

پیش‌بینی ارز دیجیتال gala

رمز ارز gala با قیمت ۰.۰۰۱۵ در سپتامبر سال ۲۰۲۰ وارد بازار رمزارزها شد. اما قیمت گالا در ابتدا یک روند بسیار ریزشی را تجربه کرد. به طوری که در دسامبر ۲۰۲۰ قیمت این توکن به ۰.۰۰۰۲‍۱ کاهش یافت. در حالی که افراد زیادی انتظار داشتند تا این روند نزولی ادامه دار باشد اما این رمزارز با یک رشد انفجاری یک روزه همه را متعجب کرد. به طوری که توانست ریزش قیمت چند ماهه خود را جبران کند و کارشناسان را به آینده گالا امیدوار کند.

این ارز دیجیتال به رشد صعودی خود ادامه داد تا در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ به بالاترین قیمت خود معادل ۰.۸۳ دلار رسید. بعد از آن تاریخ، قیمت این ارز تا به امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۲) پایین‌تر از آن قرار دارد. البته بخشی از این ریزش را می‌توان مرتبط با شرایط نزولی بازار رمزارزها دانست.

 گالا در زمان نگارش این مقاله رتبه ۷۳ بازار را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود که در سه سال آینده بتواند این رتبه را تا حد زیادی بهبود ببخشد. با توجه به اینکه از نظر اغلب تحلیل‌گران آینده گالا روشن است در حال حاضر افراد زیادی در حال سرمایه‌گذاری روی این ارز هستند.

آیا ارز دیجیتال گالا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز دیجیتال گالا چیست؟ نقشه نشان می‌دهد که تیم توسعه دهنده گالا، اهداف زیادی را برای آن در نظر گرفته‌اند. با توجه به اینکه تیم اجرایی این پروژه بسیار قوی و با تجربه است انتظار می‌رود که آینده روشنی پیش روی آن است و قرار است که دنیای بازی را در حوزه بلاک چین و کریپتو گسترش بدهد. بنابراین می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

اما نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال نیازمند تحقیق کافی است. برخی از افراد بدون داشتن دانش کافی اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند که در نهایت متحمل ضررهای سنگین‌ می‌شوند.

سوالات متداول

بهترین کیف پول گالا کدام است؟

gala روی بلاک چین اتریوم و اسمارت چین فعال است، از تمام کیف‌پول‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند می‌توان استفاده کرد. لجر نانوس اس، متامسک و تراست ولت برخی از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌ها هستند.

آینده رمز ارز gala چگونه است؟

با توجه به اینکه تیم اجرایی این پروژه بسیار قوی و با تجربه است انتظار می‌رود که آینده روشنی پیش روی آن باشد.

کاربرد ارز گالا چیست؟

اکوسیستم gala سعی در رفع مسائل بازی‌های ویدئویی دارد. این ارز به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از طریق بازی کردن به سود برسند.

آیا ارز دیجیتال gala ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

قوی و با تجربه است انتظار می‌رود که آینده روشنی پیش روی گالا است و قرار است که دنیای بازی را در حوزه بلاک چین و کریپتو گسترش بدهد. بنابراین می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۵ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
news.bitcoin
من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا