معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال هارمونی چیست؟ معرفی رمز ارز one

ارز دیجیتال هارمونی با نام اختصاری one، توکن حاکمیتی شبکه هارمونی است که به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند. از این رمزارز، برای پاداش دادن به کاربران، استیکینگ و کسب درآمد استفاده می‌شود. همچنین، هزینه تراکنش‌ها و کارمزدهای شبکه، در غالب ارز هارمونی دریافت می‌شود. برای پاسخ دقیق‌تر به پرسش، ارز دیجیتال one چیست؟ بهتر است ابتدا با شبکه هارمونی و عملکرد آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب از والکس با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال one چیست؟

قبل از پاسخ به سوال ارز دیجیتال one چیست، نیاز است با پروژه اصلی هارمونی و اهداف آن آشنا شویم. شبکه هارمونی (ONE)، یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که ابزارها و امکاناتی را برای ساخت، میزبانی، مدیریت و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در اختیار کاربران می‌گذارد. مهم‌ترین ویژگی این ابزارهای موجود در شبکه ارز هارمونی، حداکثر میزان مقیاس پذیری است. این شبکه بر بستر بلاکچین اتریوم میزبانی می‌شود و از این رو، به بهبود مقیاس پذیری و رفع محدودیت‌های شبکه هم کمک می‌کند.

در واقع، هدف اصلی چنین پروژه‌ای در بلاکچین، ایجاد یک محیط پایدار با استفاده از ابزارهای موجود در شبکه هارمونی است. در این صورت، کاربران می‌توانند بازارهایی با قابلیت همکاری و مقیاس پذیری بالا برای کوین‌ها و NFT ایجاد کنند. از دیگر ویژگی‌های مثبت شبکه هارمونی، امکان تولید بلاک در تقریبا یک ثانیه است. تراکنش‌ها در این شبکه سرعت بسیار بالاتری نسبت به شبکه اتریوم و شبکه‌های رقیب دارد.

پروژه هارمونی

عملکرد پلتفرم هارمونی

شبکه هارمونی، با استفاده از حالت تصادفی Sharding، سرعت تراکنش‌ها و تولید بلاک را افزایش می‌دهد و به مقیاس پذیری بالا دست می‌یابد. این وضعیت، پایگاه داده را به پارتیشن‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند و به این ترتیب، تاخیر در پردازش کاهش می‌یابد. در نتیجه، پروتکل شاردینگ، انجام تراکنش‌های سریع را امکان پذیر می‌سازد و از تراکم در شبکه نیز جلوگیری می‌کند. استفاده از این پروتکل، امنیت، مقیاس پذیری و تایید سریع تراکنش‌ها را در شبکه هارمونی به همراه دارد.

شبکه هارمونی، با پروتکل Byzantine Fault Tolerance که معروف به پروتکل Fast BFT است، عمل می‌کند. این پروتکل، با پردازش تراکنش‌ها به صورت موازی، سرعت و کارایی شبکه هارمونی را بهبود می‌دهد. همچنین، harmony، از قابلیت چند امضایی برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند که این موضوع، هزینه‌های ارتباطی را کاهش می‌دهد. با این ویژگی، تقریبا ۲۵۰ اعتبارسنجی یا حتی بیشتر می‌توانند در کمتر از دو ثانیه به اجماع برسند.

خدمات و سرویس‌های شبکه هارمونی

اصلی‌ترین خدمت شبکه هارمونی، ارائه یک بستر مناسب برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز در زمینه‌های مختلفی مانند دیفای، NFT و حتی متاورس است. خدمات این شبکه و ارز دیجیتال آن، تنها به همین موضوع خلاصه نمی‌شود. کاربران می‌توانند با استیک کردن کوین‌های خود در صرافی‌های غیرمتمرکزی که بر بستر این شبکه قرار دارند، کسب درآمد کنند.

علاوه بر امکان خرید و فروش ارز هارمونی و کسب درآمد از آن؛ کاربران این شبکه می‌توانند NFTهایی را بر بستر این شبکه طراحی کنند. سپس، آنها را در پلتفرم‌های مناسبی برای فروش قرار دهند. از دیگر سرویس‌های مهم شبکه هارمونی، امکان ولیدیتور (اعتبارسنج) شدن کاربران است. کاربرانی که ۱۰۰۰۰ کوین one را استیک کرده و اپلیکیشن مخصوص شبکه هارمونی را نصب کنند، می‌توانند یکی از اعتبارسنجان تراکنش‌های این شبکه باشند. اگر هم امکان استیک کردن این تعداد از کوین‌ها را نداشته باشند، می‌توانند با انتقال کوین‌ها به نودها ولیدیتور، از شبکه پاداش دریافت کنند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال one چیست؟

به نظر شما، ارز دیجیتال هارمونی، چه مزایا و معایبی می‌تواند داشته باشد؟ در ادامه از این مقاله، قصد داریم چند نمونه از ویژگی‌های مثبت و منفی این ارز دیجیتال و پروژه آن را بررسی کنیم. با کمک این بخش می‌توانید برای تحلیل هارمونی به دید بهتری برسید.

بررسی ارز دیجیتال هارمونی

مزایای ارز دیجیتال هارمونی:

  • شبکه هارمونی اولین دسته بندی چند لایه ارائه شده در جهان است.
  • هارمونی نسبت به دیگر رقبای خود، سرعت بالاتری دارد. در واقع، تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای مقیاس پذیری و افزایش سرعت در شبکه، در آن وجود دارد.
  • هارمونی با شرکای بسیار خوبی همکاری دارد که به پیشرفت پروژه کمک می‌کند. این پروژه با بودجه IEO و بایننس Labs توسعه یافته است.
  • از آن‌جایی که اتریوم نرخ بالایی از گس را دارد، بسیاری از مردم، نسبت به خرید آن منصرف می‌شوند. ارز دیجیتال وان که در شبکه اتریوم توسعه یافته است، نرخ پایینی از گس را دارد که امکان خرید و فروش با کارمزد کم را به آنها می‌دهد.

معایب ارز دیجیتال هارمونی:

  • اتریوم، هنوز هم در حال رفع ایرادات و بهبود عملکرد شبکه هارمونی است. پس، ممکن هنگام استفاده از آن با باگ‌هایی رو به رو شوید.
  • کارایی شبکه هارمونی، مبتنی بر فناوری پیشرفته شبکه ۵G است که فعلا، در برخی از کشورهای جهان پشتیبانی نمی‌شود.
  • در حال حاضر، هنوز بنیانگذاران و تیم توسعه دهنده هارمونی، درباره آینده و نقشه راه ارز دیجیتال هارمونی شفاف سازی نکرده‌اند.
  • ارز دیجیتال هارمونی، کندل استیک‌های قرمز رنگ در نمودار بلند مدت خود دارد.
خدمات شبکه و ارز دیجیتال هارمونی

کاربرد ارز دیجیتال one چیست؟

از هارمونی می‌توان برای توسعه و میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز، در یک اکوسیستم مقیاس پذیر و غیرمتمرکز استفاده کرد. همچنین، از این شبکه برای داشتن تراکنش‌هایی سریع و با کارمزد کم، استفاده می‌شود و نتیجه آن، انجام تراکنش‌هایی در عرض چند ثانیه است. ارز دیجیتال وان که توکن حاکمیتی چند منظوره این شبکه است، کاربرد بسیار زیادی دارد.

در واقع، از این توکن برای اعطای حق رای در حاکمیت شبکه به دارندگان آن، استفاده می‌شود. همچنین، به کاربرانی که در شبکه هارمونی فعال هستند و در اعتبارسنجی و ایمن سازی شبکه نقش گسترده‌ای را ایفا می‌کنند، توکن ONE به عنوان پاداش تعلق می‌گیرد. علاوه بر این موارد، از ارز دیجیتال وان، برای پرداخت هزینه‌های گس، کارمزد تراکنش‌ها و پرداخت هزینه‌های ذخیره سازی نیز استفاده می‌شود. در نهایت، یکی از مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال وان، امکان خرید و فروش آن و کسب درآمد ناشی از تغییر قیمت آن است. برای این‌کار، تنها کافی است که این ارز دیجیتال را خریداری کرده و در کیف پول متناسب با آن، ذخیره سازی کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال هارمونی

کیف پول‌های زیادی هستند که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. برای انتخاب والت مناسب ارز دیجیتال هارمونی، ابتدا باید به میزان دارایی و زمان ذخیره سازی خود دقت کنید. به عنوان مثال، کیف پول‌های گرم، مناسب برای دارایی‌های زیاد، در طولانی مدت نیستند. برخی از کیف پول‌های مناسب برای هارمونی، عبارت‌اند از:

کیف پول هارمونی
  • Harmony ONE: این کیف پول به عنوان یک افزونه گوگل کروم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و استفاده از آن، تنها با دسترسی به اینترنت، امکان پذیر است.
  • Ledger: تقریبا تمام مدل‌های کیف پول لجر از ارز دیجیتال هارمونی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید این دارایی دیجیتال خود را به این کیف پول منتقل کنید. معمولا از کیف پول‌های سخت افزاری برای نگهداری دارایی‌های زیاد در طولانی مدت استفاده می‌شود.
  • Trezor: رابط کاربری کیف پول سخت افزاری ترزور کمی پیچیده است و به همین دلیل، بیشتر به سرمایه گذاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که تروز رایگان نیست و برای خرید دستگاه سخت افزاری آن باید مبلغی را بپردازید.
  • Trust Wallet: این کیف پول گرم یا نرم افزاری، به صورت رایگان و تنها با دانلود نسخه‌های متناسب با سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه‌های اندروید، IOS و تحت وب تراست والت در دسترس است.
  • Atomic: این والت تقریبا از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که تنها یکی از آنها ارز دیجیتال One است. رابط کاربری ساده اتمیک والت باعث شده که تمام افراد به خصوص مبتدیان، امکان استفاده راحت از آن را داشته باشند.

صرافی‌های ارز دیجیتال هارمونی

درحال حاضر این ارز دیجیتال را می‌توانید از اکثر صرافی‌ها خرید کنید. پلتفرم‌هایی همچون Binance, AscendEX, BIB و Bilaxy از ارز دیجیتال ONE پشتیبانی می‌کنند. پیشنهاد ما به شما کاربران عزیز این است می‌‌توانید این توکن با ریال کشور ایران و مستقیما از صرافی والکس خریداری و به کیف پول خود واریز کنید.

از دیگر صرافی های مهم ارز دیجیتال هارمونی به موارد زیر نیز می‌توان اشاره کرد.

  • gate.io
  • OKX
  • KuCoin
  • Houbi Global

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال هارمونی و پلتفرم آن

شبکه هارمونی، توسط یک تیم توسعه دهنده حرفه‌ای و با تجربه تاسیس شد که قابلیت همکاری و بهبود مقیاس پذیری را در شبکه ارائه می‌دهد. اعضای اصلی تیم توسعه دهنده این پروژه، استفان تسه (Stephen Tse) بنیانگذار و مدیر عامل پروژه به همراه نیک وایت (Nick White) بنیانگذار و عضو فعال تیم توسعه هستند. این پروژه، برای اولین بار در سال ۲۰۱۷، با تیم توسعه دهنده ۱۲ نفره آغاز شد که تقریبا ۷ نفر از این اعضا، عضو تیم‌های گوگل، آمازون و مایکروسافت بودند. استفان تسه نیز در گذشته با تیم گوگل، مایکروسافت و اپل، به عنوان مهندس، همکاری می‌کرد. او پس از آغاز پروژه هارمونی تصمیم گرفت که زیرساخت‌های اصلی آن را تا پایان سال ۲۰۲۱ آماده و معرفی کند.

استیکینگ ارز دیجیتال هارمونی

زمان مورد نیاز: ۱۰ دقیقه

یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق شبکه هارمونی، استیکینگ آن به‌عنوان یک نود (Node) است. برای این‌کار، تنها کافی است که مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  1. ورود به صفحه استیکینگ هارمونی

    ابتدا کلمه Harmony Staking را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد صفحه مربوط به استیکینگ هارمونی شوید.استیکینگ ارز دیجیتال هارمونی

  2. انتخاب نود

    در صفحه اصلی، یک لیست طولانی از اسم‌ها را می‌بینید که هر یک از آنها، نودهای تایید کننده بلاک هستند. یکی از آنها را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوط به آن تایید کننده شوید. در ادامه، بر روی گزینه Delegate کلیک کنید.

  3. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری

    در این مرحله، نیاز به ساخت حساب کاربری یا ورود به اکانت قبلی خود دارید. در هنگام ثبت نام، یک کیف پول به اکانت تان متصل کنید تا درآمدتان به آن کیف پول منتقل شود.

  4. انتخاب گزینه Delegate

    پس از ساخت اکانت یا ورود به اکانت قبلی، مجددا بر روی گزینه Delegate کلیک کنید.

  5. واریز پاداش ساخت بلاک

    حالا باید کمی منتظر بمانید تا شبکه هارمونی، تایید کننده انتخابی شما را برای پردازش بلاک، تایید کند. در نهایت، مقداری از پاداش ساخت بلاک، به کیف پول ارز دیجیتال شما واریز می‌شود.

آینده ارز هارمونی one

تحلیلگران بازار کریپتو معتقدند که ارز دیجیتال هارمونی، یکی از ارزهای آینده‌دار خواهد بود. اغلب این متخصصان بر این باورند، ONE می تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۳۴۹۱۲ دلار برسد. اگرچه روند رشد این ارز در سال جاری نزولی خواهد بود اما پیش‌بینی می‌شود که این روند در دو سال آینده یعنی تا سال ۲۰۲۵ صعودی خواهد شد. شما درباره آینده این رمزارز چه پیش‌بینی‌هایی دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا