معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال متال چیست؟ آشنایی با رمزارز MTL و پروژه آن

همان‌طور که در جریان هستید، این روزها ارزهای دیجیتال فراوانی عرضه می‌شوند و هر یک از مزایای متفاوتی بهره‌مند هستند. در این بین یکی از جالب‌ترین ارزهای موجود در بازار را باید ارز متال بدانیم.

در این مطلب از بلاگ والکس به این پرسش می‌پردازیم که متال چیست و چه استفاده‌هایی از آن می‌شود. در ادامه نیز مطالبی را در خصوص برنامه‌ها و اهداف آن ارز و همچنین آینده آن و احتمالاتی که برایش در نظر گرفته شده است را ارائه می‌دهیم.

پروژه ارز دیجیتال متال

ابتدا برای پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال متال چیست، باید گفت که پروژه‌ای مبتنی بر بلاک چین است و کارکرد اصلی آن را نیز باید ساده‌سازی برخی از اقدامات مربوط به سرمایه‌گذاری به شمار آورد. تلاش تیم سازنده بر این بوده است تا با انجام این کار، ارزهای دیجیتال را بهتر و راحت‌تر از گذشته در دسترس مردم قرار دهد. در واقع افراد برای سرمایه‌گذاری روی برخی از ارزها، گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. این در حالی است که با کمک ارزهایی مانند متال، برخی از چالش‌ها تا حد زیادی برطرف شده است.

به بیان دیگر باید گفت که تیم سازنده این اقدامات را با استفاده از یک برنامه و پلتفرم انجام می‌دهند. وجود این پلتفرم که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم، باعث شده است تا هم سازندگان در کار خود با سرعت و پیشرفت بیشتری پیش بروند، هم این که مردم رضایت بیشتری از عملکرد خود در این بازار داشته باشند.

عملکرد پلتفرم متال

این پلتفرم خدمات بسیاری به معامله‌گران ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توان به مدیریت دارایی خرج شده، ارسال شده یا دریافتی از سوی مردم اشاره داشت که شاید در گذشته با مشکلاتی مواجه بود، اما امروزه و با وجود چنین پلتفرم‌هایی جذاب‌تر و آسان‌تر شده است. این دارایی‌ها شامل ارزهای فیات و رمزنگاری می‌شود.

اهداف ارز دیجیتال MTL

برای این که بدانید متال چیست، مطالعه کاربردها و اهداف اعلام شده از سوی تیم سازندگان نیز اهمیت زیادی دارد. تیم سازنده برای توکن‌های مربوط به ارز دیجیتال متال نیز مزایا و امتیازاتی را تعریف کرده‌اند. تا اینجا دانستیم متال شبکه‌ای برای نقل و انتقال آسان پول و به‌طور کلی مدیریت سرمایه است. باید گفت اگر چنین ارزهایی در این بازار وجود نداشتند، بی شک کار تبدیل و معامله دارایی‌ها برای مردم دشوارتر می‌شد.

البته همه چیز برای این ارز دیجیتال و این که متال چیست به همین جا ختم نمی‌شود. مبادله این ارز با پول نقد، تبادل توکن‌های آن با دیگر معامله‌گران و دریافت ارز فیات در ازای آن را هم می‌توان کاربردهای دیگری از متال به شمار آورد. سازندگان رفته رفته موفق شدند تا در این مسیر، کاربردهای ذکر شده را با موفقیت‌های بیشتری همراه کنند و مزیت‌های بهتری را هم برای مردم در نظر بگیرند تا به نوعی به تشویق آن‌ها پرداخته باشند. در یک کلام متال آمده تا خرید و فروش و مبادله دارایی آسان شود.

برنامه های ارز دیجیتال متال

بدون شک هر کدام از ارزهای دیجیتالی که موفقیت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، باید از رودمپ یا نقشه‌ای که از همان ابتدا برای خود تعیین کرده‌اند، پیروی کنند. حال برای رسیدن به این سوال که متال چیست، بد نیست مروری بر رودمپ این ارز دیجیتال نیز داشته باشیم تا در آخر بتوانید بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری روی رمز ارز متال داشته باشید.

متال با اهداف و برنامه‌های جالبی در بازار کریپتوکارنسی متولد شد. برای نمونه، یکی از آن‌ها این بود که شبکه‌های همتا به همتا باید با سرعت بالاتری کار خود را دنبال کنند و مردم نیز در این زمینه با هیچ چالشی روبه‌رو نباشند. به نقل از سازندگان این ارز، بیت کوین و اتریوم ارزهای مهمی در این بازار به شمار می‌روند، اما ارتباط با آن‌ها و رد و بدل کردنشان به نسبت ارزهای جوان و جدید سخت‌تر است.

بنابراین می‌توان به سراغ برنامه‌هایی رفت که شکاف موجود را تا حد زیادی برطرف می‌کند و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده‌تر از آن‌ها بهره ببرند. یکی از راه‌های پر کردن این شکاف، پلتفرم مربوط به ارز دیجیتال متال است که آن را با نام متال‌پی (MetalPay) می‌شناسیم.

توسعه‌هندگان یک برنامه پردازش ارز دیجیتال همتا به همتا برای کاربران ارزهای دیجیتال ایجاد کردند تا ثبت‌نام و استفاده از آن نیز ساده و مناسب همه افراد باشد. البته که پیش از این برنامه‌های زیادی در این زمینه خلق شده‌اند که چالش‌هایی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود؛ متال‌پی با کمترین چالش از نظر خطای پلتفرم و موارد دیگر همراه بوده و امنیت در آن نیز مشهود است.

جامعه هدف تیم سازنده نیز از همان زمان ساخت ارز، همه افراد سرمایه‌گذار در این بازار بوده‌اند؛ از معامله‌گران پیشرفته گرفته تا آن‌هایی که به تازگی قدم به دنیای ارزها گذاشته‌اند و اطلاعات چندانی ندارند. نقشه‌های تیم سازنده به مرور زمان اجرایی شد و اکنون بیشتر از دو میلیون نفر از این پلتفرم سود می‌برند. البته این طور که کارشناسان گفته‌اند، تعداد این افراد در آینده‌ای نه چندان دور با افزایشی چشمگیر همراه می‌شود. دو فاز مهم اجرایی این پروژه به ایم ترتیب بود:

سال ۲۰۱۷:

راه‌اندازی نسخه بتا پلتفرم متال

عرضه کیف پول چند امضایی با قابلیت پشتیبانی از رمزارزهای مختلف

سال ۲۰۱۸:

ایجاد حساب بانکی متال به همراه کارت‌های اعتباری برای استفاده در کسب و کارها

راه‌اندازی بخش استفاده تاجران

یکپارچه سازی خدمات مختلف

ایجاد قابلیت پرداخت از طریق NFC

اعضای تیم ارز دیجیتال متال چه کسانی هستند؟

شناسایی سازندگان این ارز برای این که بدانید متال چیست نیز می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. تیم پروژه رمز ارز متال ابتدا با نفرات کمی کارشان را آغاز کردند. بعدها آن‌ها متوجه شدند که به منظور پیشبرد اهدافشان به نفرات بیشتری نیاز برای همراهی و توسعه محصول نیاز دارند. از این رو، امروزه بیشتر از پنجاه نفر در دفتر این ارز مشغول به کار هستند که هر یک دانش و تخصص کافی برای فعالیت را هم دارند.

متال و تیم توسعه‌دهنده آن

در باب آشنایی با رمزارز  باید به این اشاره کرد متال در واقع نام یک شرکت توسعه‌هنده بلاک چین و نرم‌افزار است که کار خود را از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز کرد. مارشال هاینر (Marshall Hayner) فردی بود که این شرکت را بنا نهاد و توانست آن را در وضعیت خوبی قرار دهد. گلن مارین (Glenn Marien) و ایرینا برکن (Irina Berkon) دو عضو دیگر این پروژه هستند. گفتنی است که دفتر مرکزی این شرکت اکنون در سانفرانسیسکو قرار دارد و دفاتر دیگر به منظور توسعه همکاری‌ها و پیش‌برد اهداف در دیگر شهرها نیز به چشم می‌خورند.

خدمات ارز متال

توسعه‌دهندگان متال، ارز دیجیتال خود را یکی از ساده‌ترین و پرسرعت‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند. آن‌ها اعتقاد دارند که کار خرید، فروش و مدیریت معامله مربوط به ارز دیجیتال متال در سریع‌ترین زمان ممکن به نسبت دیگر ارزها صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی نیز در این خصوص به چشم نمی‌خورد.

اگر سری به پلتفرم این شرکت بزنید نیز به این حقیقت پی می‌برید. پس این نخستین خدمت از سوی سازندگان برای مردم بوده است. اگر از کاربران پلتفرم متال باشید می‌توانید از خدمات زیر نیز بهره‌مند شوید:

  1. تخفیف در هزینه تراکنش‌ها برای کاربران پلتفرم متال.
  2. تخفیف در هزینه تراکنش‌ها برای کاربرانی که از توکن MTL استفاده می‌کنند.
  3. تخفیف در کارمزد تراکنش‌ها برای افرادی که مبادلات با حجم بالا انجام می‌دهند.
  4. امکان خرید، فروش، ارسال و معامله در بیش ۱۰۰ رمزارز مختلف.

سرمایه گذاران و شرکای ارز MTL

سازندگان ارز دیجیتال Metal برای این که بتوانند در رسیدن به اهداف خود و سرمایه‌گذارانشان به خوبی عمل کنند، با برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها قرارداد امضا کرده و آن‌ها را به عنوان شرکای خود معرفی کردند. این برندها نیز به نوبه خود مزایای فراوانی را در دسترس این شرکت قرار داده‌اند.

متال‌پی بخش بزرگی از موفقیت‌های امروز خود را مدیون این دسته از شرکت‌ها است که از آن‌ها می‌توان Blocks.io را نام برد. البته تعداد شرکت‌های حامی این ارز به همین جا ختم نمی‌شود و موارد دیگری را هم در بر می‌گیرد. با این حال افراد برای این که بتوانند به این ارز اعتماد کنند و ببینند متال چیست، به بررسی اعتبار سراغ شرکای آن می‌روند. از دیگر شرکای متال باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • Alphabit Fund که شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه‌های بلاک چینی نوآورانه است.
  • G2 Ventures شرکت سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های جدید است که در زمینه توسعه سیستم‌های سنتی فعالیت می‌کند.
  • Erik Voorhees مالک و بنیان‌گذار پلتفرم شیپ شیفت (Shape Shift) است.
  • Andrew Lee
  • Gateway

معرفی ارز دیجیتال متال

در راستای آشنایی با ارز دیجیتال متال و رسیدن به این سوال که متال چیست، باید به معرفی آن به صورت مفصل‌تر بپردازیم. ما در این پروژه با ارزی بر بستر بلاک چین اتریوم سر و کار داریم و این بدان معنا است که طبق استاندارد ERC۲۰ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شما در درجه اول به وسیله این ارز می‌توانید ارزهای فیات خود را به ارزهای دیجیتال پایه و یا برعکس تبدیل کنید و از سرعت بالای پلتفرم آن لذت ببرید.

همچنین باید گفت که انجام اقدامات بر روی این پلتفرم بدون کارمزد خاصی صورت می‌گیرد و این می‌تواند به سود کاربران باشد. این در شرایطی است که شاید باقی پلتفرم‌های این حوزه، مقداری کارمزد بابت هر فعالیت از شما کسر کند. متال نوعی ارز دیجیتال غیر قابل استخراج است و ماینرها روی آن تمرکز ندارند. در واقع این تصمیم سازنده‌ها بوده است که تمرکز خود را بر روی بخش‌های دیگر این ارز بگذارند.

بررسی سرویس تبادل رمز ارز متال پی

عملکرد پلتفرم این ارز دیجیتال یعنی متال‌پی تا حد زیادی به سرویس‌های دیگر این حوزه مانند پی‌پال و Venmo شباهت دارد. با این وجود، تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها به چشم می‌خورد. برخی از این تفاوت‌ها به سود متال‌پی است و این باعث می‌شود که کاربران زیادی به سوی آن جذب شوند. سرویس‌هایی مانند پی‌پال و دیگر رقبا از برخی ارزهای دیجیتال برای پرداخت پشتیبانی می‌کنند، اما به نقل از کاربران، تعداد این ارزها کافی نیست. در همین راستا، متال‌پی با پشتیبانی درصد بیشتری از ارزهای دیجیتال آمده است تا در این زمینه یکه‌تازی کند.

کاربردهای ارز متال

در ادامه با دو بخش از مهم‌ترین خدمات رمز ارز متال آشنا می‌شویم:

مروری بر مزایای متال

تبدیل متال به رمزارزهای دیگر

در پلتفرم متال‌پی این امکان برای شما فراهم است که ارز دیجیتال متال را با سرعت بالایی به دیگر رمزارزهای موجود در این بازار تبدیل کرده و سپس اقدامات دیگری برای معامله‌گری انجام دهید.

تعویض متال با ارز فیات

امکان تبدیل ارز دیجیتال متال به فیات و یا برعکس نیز برای شما وجود دارد و این خود مزیت مهم دیگری به حساب می‌آید. این کار با کوچک‌ترین زحمت و بدون هزینه‌های اضافی در این پلتفرم برای شما پایان می‌یابد.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال MTL

با بررسی صحبت‌های بسیاری از کارشناسان می‌دانیم ارز دیجیتال متال در آینده می‌تواند به لحاظ سرمایه‌گذاری به کمک مردم بیاید. این ارز فعلا در وضعیت رنج به سر می‌برد و شاید تا زمانی نسبتا طولانی نیز به همین صورت باقی بماند. با این حال و به احتمال فراوان، در آینده می‌توانیم خبرهای جذاب‌تر بیشتری از متال بشنویم. آینده ارز دیجیتال متال به طور کلی به عواملی مانند وضعیت کلی بازار رمز ارزها و همچنین توسعه و پیشرفت خود این پروژه بستگی دارد. اینکه تا چه اندازه می‌تواند کاربران را با خود همراه کند به نقشه‌های تیم متال برای ارتقا وابسته است.

شیوه خرید و فروش ارز دیجیتال متال

خوشبختانه صرافی‌های زیادی از ارز دیجیتال متال پشتیبانی می‌کنند و این می‌تواند به سود معامله‌گران باشد. از این صرافی‌های خارجی باید به Binance، Houbi Global، Coinbase Exchange و Kucoin اشاره داشت که هر یک امکانات زیادی را در خود دارند نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال متال در آنها تقریبا یکسان است. فراموش نکنید برای کاربران ایرانی بهترین انتخاب استفاده از صرافی‌های داخلی است. صرافی ارز دیجیتال والکس ارز دیجیتال متال را پشتیبانی می‌کند و شما به راحتی می‌توانید این دارایی را با ریال خرید و فروش کنید.

نحوه دریافت متال MTL

کیف پول‌های مناسب برای ارز دیجیتال MTL

تعداد زیادی از کیف پول‌های ارز دیجیتال متال را پشتیبانی می‌کنند.

از این موارد باید به:

  • ●      لجر (Ledger)
  • ●      ترزور (Trezor)
  • ●      تراست ولت (Trust Wallet)
  • ●      متامسک (MetaMask)

اشار کرده. کیف پول های ارز دیجیتال متال حافظ دارایی شما هستند.

ارز دیجیتال متال؛ تبدیل با سرعتی باورنکردنی

در این مقاله دانستیم ارز دیجیتال متال چیست و چه کاربردهایی دارد. ضمن این که در خصوص آینده احتمالی آن نیز مطالبی را در دسترس قرار دادیم. همان‌طور که مرور کردیم این ارز می‌تواند از جهات مختلفی برای شما سودآور باشد. اما همچنان روندهای قیمیتی و تحلیل‌های به روز را مدنظر داشته باشید و بی‌گدار به دل دریای سرمایه‌گذاری نزنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coinmarketcap
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا