مقالات ارز دیجیتال

نات کوین چیست؟ آیا کسب درآمد از بازی notcoin واقعی است؟

نات کوین (Notcoin)، پدیده این روزهای دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. اگر اخبار مرتبط با دنیای بلاکچین و رمزارزها را دنبال کنید، بدون شک نام این میم کوین جدید در هفته‌های اخیر بسیار به گوش شما رسیده است. به‌ویژه برای کاربران ایرانی و افرادی که از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند، نات‌کوین واژه‌ای آشنا و حتی شاید روشی برای کسب درآمد سریع و آسان به شمار رود! اما آیا واقعاً امکان کسب درآمد با Notcoin و تبدیل این ارز به پول واقعی وجود دارد؟

در این مقاله به صورت کامل به بررسی بازی نات کوین پرداخته و تمام ویژگی‌های آن را به شما معرفی کرده‌ایم. اگر قصد آغاز این بازی و افزایش تعداد نات‌کوین‌های خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی این مقاله را مطالعه کنید!

نات کوین چیست؟

نات کوین یک بازی کوچک (mini-app) در محیط پیام‌رسان تلگرام است. کاربران این بازی می‌توانند از طریق مکانیزمی ساده و تنها با کلیک‌های متوالی بر روی صفحه گوشی، ارز Notcoin به دست آورند. هرچند که ظاهر این بازی تقلیدی از استخراج ارزهای دیجیتال واقعی است؛ اما در حال حاضر نات کوین صرفاً به عنوان یک واحد پول درون بازی به شمار رفته و در دنیای واقعی ارزشی ندارد. دلیل این مسئله، عدم راه‌اندازی نات‌کوین بر روی یک بلاکچین است. در واقع توکن‌هایی که شما در این شبکه کسب می‌کنید، هنوز بر روی هیچ بلاکچینی ثبت نشده و به معنای واقعی یک ارز دیجیتال به شمار نمی‌روند.

نات کوین توسط یک تیم نسبتاً ناشناخته به نام Open Builders توسعه یافته است. با این حال بنیاد شبکه‌های باز (TON) از این میم‌کوین حمایت می‌کند. بنیاد TON در ابتدا توسط توسعه‌دهندگان تلگرام راه‌اندازی شد؛ اما در سال ۲۰۲۰ این تیم به دلیل مسائل نظارتی و قانون‌گذاری، ناچار به ترک این بنیاد شدند.

نات کوین در ظاهر یک بازی ساده است؛ اما به لطف بخش اجتماعی و منحصربه‌فرد شبکه تلگرام، به سرعت به یک بازی محبوب تبدیل شد. هر کاربری می‌تواند در کسری از ثانیه و بدون نیاز به عبور از موانعی نظیر ایجاد کیف پول دیجیتال یا ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال، تنها از طریق بازی کردن به صورت رایگان به کسب Notcoin بپردازد. علاوه بر این، مکانیزم جذاب بازی باعث شده تا کاربران از روند تکراری کلیک بر روی صفحه خسته نشده و با یک هیجان دائمی افول ناپذیر این کار را انجام دهند!

بررسی پروژه Notcoin

تاریخچه نات‌کوین: از یک میم‌کوین تا موضوعی جهانی!

نات‌کوین در نوامبر ۲۰۲۳ در نسخه بتا تلگرام در دسترس قرار گرفت. در آن زمان Open Builders به‌عنوان تیم توسعه‌دهنده این بازی، تجربه زیادی در زمینه پروژه‌های بلاک‌چینی نداشت. بازی نات کوین در زمان عرضه اطلاعات بسیار محدودی را در مورد نحوه بازی یا زمان ارزشمند شدن توکن‌های دریافتی ارائه کرد. در واقع تیم توسعه‌دهنده Notcoin در ابتدا قصد داشت این توکن را به عنوان یک میم‌کوین روانه بازار کنند. میم‌کوین‌ها در اغلب موارد صرفاً یک توکن مبتنی بر شوخی بوده و تنها با هدف مشهور شدن ناگهانی (و البته بدون ارزش مادی برای مالکان خود) ارائه می‌شوند. با این وجود محبوب شدن انفجاری و استقبال کاربران از این توکن، توسعه‌دهندگان نات کوین را غافل‌گیر کرد.

مکانیزم ساده این بازی و شبیه‌سازی شرایط استخراج ارز دیجیتال در محیط آن باعث شد تا تنها در عرض چند هفته، نسخه بتا نات کوین بیش از ۶۵۰ هزار کاربر را به سمت خود جذب کرده و در لیست میم کوین های انفجاری قرار گیرد. در همین مدت میلیاردها توکن نات نیز در این بازی استخراج شد. این رشد سریع، توجه بنیاد TON را جلب کرد. با ورود بنیاد TON به این قضیه، مشروعیت Notcoin برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال واقعی نیز افزایش یافت. سرانجام در اول ژانویه ۲۰۲۴، بازی نات کوین به صورت رسمی از حالت بتا خارج شد و در دسترس تمام کاربران قرار گرفت. در اولین هفته شروع فعالیت، این بازی بیش از ۵ میلیون کاربر به دست آورد و رکورد سریع‌ترین رشد در بین بازی‌های P2E را به خود اختصاص داد.

تاریخچه ارز نات کوین

مکانیزم بازی Notcoin

درک مکانیزم بازی نات کوین حتی برای کاربرانی که در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین تجربه‌ای ندارند، بسیار ساده است. در حالت کلی اجزای مختلف این بازی شامل موارد زیر می‌شود:

  • استخراج: هسته اصلی بازی شامل کلیک‌های مکرر بر روی نماد متحرک نات‌کوین در صفحه گوشی است. در آغاز کار با هر کلیک، یک نات‌کوین استخراج می‌شود؛ اما به مرور می‌توان با ارتقا سطح و امتیاز، تعداد نات‌کوین‌های دریافتی در هر کلیک را افزایش داد.
  • انرژی و تقویت‌کننده‌ها: توسعه‌دهندگان برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی کاربران، به‌ازای هر کلیک میزان انرژی مشخصی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. این مسئله باعث محدودتر شدن امکان استخراج در یک زمان مشخص می‌شود. انرژی به مرور زمان دوباره پر شده و قابلیت استخراج را فراهم می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند با نات‌کوین‌های دریافتی، تقویت‌کننده‌هایی را برای شارژ سریع انرژی و امکان استخراج بیشتر خریداری کند.
  • تبدیل شدن به توکن واقعی: بنیاد TON در نظر دارد در آینده، نات کوین را به یک توکن واقعی بر روی شبکه بلاکچین تبدیل کند. در این حالت کاربران قادر به خرید و فروش این توکن و کسب درآمد با آن خواهند بود.
  • جوایز و پاداش: بازی نات کوین برای موارد مختلفی نظیر دعوت از دوستان یا پیوستن به گروه‌های اجتماعی، پاداشی را در نظر گرفته است. گروه‌ها (squads) در واقع همان کانال‌های تلگرامی هستند که در یک جدول رده‌بندی، با یکدیگر رقابت می‌کنند. پیوستن به گروه باعث افزایش امتیاز و رتبه آن شده و کاربران را برای همکاری با یکدیگر تشویق می‌کند.
مکانیزم بازی نات کوین

آیا بازی نات کوین کلاهبرداری است؟

ظهور و رشد سریع تعداد کاربران نات‌کوین باعث ایجاد شک و تردیدهایی در مورد مشروعیت آن بین جوامع کاربران ارز دیجیتال شده است. با این حال Notcoin نیز مانند هر پروژه جدید دیگری، موافقان و مخالفان خود را دارد. برخی از استدلال‌های مخالفان این طرح برای اثبات کلاهبرداری بودن نات کوین شامل موارد زیر است:

  • تیم توسعه‌دهنده نات‌کوین سابقه محدودی داشته و به صورت رسمی برنامه بلندمدتی برای این بازی در نظر نگرفته‌اند. به عبارت دیگر، هیچ تضمینی برای تبدیل شدن نات کوین به ارز دیجیتال وجود ندارد.
  • از زمان انتشار این بازی، همچنان اقدامی برای ثبت توکن‌های آن در بلاکچین انجام نشده است؛ به عبارت دیگر تمامی نات کوین‌های استخراج شده فعلی فاقد ارزش واقعی هستند. در نتیجه این نگرانی وجود دارد که این بی‌ارزش بودن، برای همیشه ادامه‌دار باشد.
  • این احتمال وجود دارد که تعداد کاربران نات‌کوین از طریق بات‌ها افزایش یافته و در واقع محبوبیت آن ساختگی باشد!
  • سیستم پاداش‌دهی بازی Notcoin به طرح‌های هرمی و کلاهبرداری‌های پانزی شباهت دارد. با این وجود کسب پاداش از طریق دوستان یک مورد رایج در بین پلتفرم‌های ارز دیجیتال است.
بیشتر بخوانید: طرح پانزی چیست؟
کلاهبرداری بودن نات کوین

در سمت دیگر، موافقان نات‌کوین دلایل زیر را برای نظریه خود مطرح می‌کنند:

  • حمایت عمومی بنیاد TON از این پروژه باعث شده تا امیدواری‌ها برای به رسمیت شناخته شدن این توکن افزایش یابد؛ زیرا TON به عنوان توسعه‌دهنده تون کوین یک سازمان جدی و شناخته‌شده در اکوسیستم بلاکچین است.
  • کدهای این بازی برای توسعه‌دهندگان در دسترس و قابل بررسی است؛ در نتیجه احتمال هرگونه کلاهبرداری در روند آن به شدت کاهش می‌یابد.
قیمت پپه
پپه Pepe (PEPE)
۰.۴۴ تومان
$ ۰.۰۰۰ -۷.۰۲%

خرید و فروش امن، سریع و آسان پپه در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید پپه
  • علاقه بالای صرافی و پلتفرم‌های خرید ارز دیجیتال به لیست کردن این توکن، نشان از پتانسیل بالای آن در درازمدت دارد.
  • رشد سریع و ارگانیک این بازی بدون هیچ‌گونه تبلیغات پولی صورت گرفت. از همین رو می‌توان نات کوین را یک پروژه جذاب ذاتی توصیف کرد.

با توجه به استدلال‌های فوق، نمی‌توان کلاهبرداری بودن نات‌کوین را به صورت قطعی رد کرد؛ اما این توکن مسیر مشخصی را برای قانونی و ارزشمند بودن خود در نظر گرفته است. در حال حاضر توصیه می‌کنیم از Notcoin صرفاً به عنوان یک بازی بهره ببرید! در این شرایط اگر این توکن به ارزش واقعی و قابل فروش رسید، تبدیل به یک بازی دوسر برد برای شما خواهد شد!

توکن‌سوزی نات‌کوین: امیدواری برای واقعی شدن؟

در یکی از جدیدترین رویدادهای مرتبط با بازی نات کوین، توسعه‌دهندگان این بازی اقدام به توکن سوزی کردند. کاربران این بازی با پیامی مبنی بر ارسال توکن برای پاول دوروف (بنیان‌گذار تلگرام) مواجه شدند. هر کاربر می‌توانست میزان دلخواهی از توکن‌های خود را ارسال کرده و از دست بدهد. البته این کار صرفاً مربوط به توکن‌ها بوده و امتیازات و ارتقا سطح کاربران بدون تغییر باقی می‌ماند. از نظر برخی تحلیل‌گران، این توکن‌سوزی ممکن است امیدها برای تبدیل نات‌کوین به یک توکن ارزشمند را افزایش دهد. با این حال در زمان انتشار این مقاله همچنان اطلاعات دقیقی در مورد علت این رویداد و یا زمان لیست شدن Notcoin در صرافی‌ها وجود ندارد.

جذابیت به سبک بازی، تلگرام و بلاکچین!

بدون شک نات‌کوین یکی از ترندهای پر حرف‌وحدیث در میان علاقه‌مندان به فناوری بلاکچین است. این پروژه با یک مکانیزم ساده، توانست به سرعت به محبوبیت بالایی دست یابد. با این حال عدم ثبت شدن توکن‌های آن در شبکه بلاکچین، باعث شده تا در حال حاضر Notcoin چیزی بیش از یک بازی سرگرم‌کننده نباشد.

با این وجود حمایت بنیاد TON و اکوسیستم TON Labs از این پروژه، طرفداران این بازی را امیدوار نگه داشته است. به عقیده کارشناسان حتی اگر بازی نات کوین هیچ‌گاه نتواند به یک منبع واقعی برای کسب درآمد تبدیل شود، باز هم می‌تواند الهام‌بخش پروژه‌های آتی بلاکچین برای جذب کاربر از میان افراد عادی و بی‌تجربه در زمینه ارزهای دیجیتال باشد.

نظر شما در مورد پروژه Notcoin و آینده آن چیست؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود در مورد این بازی را با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۲۶

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
19 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
صدرا صابری فرد
صدرا صابری فرد
30 روز قبل

به نظر من نات کوین آینده خیلی خوبی داره یکی تز دلایلش هماینه که توی یک نرم افزار معتبر اجرا شده

Saeed
Saeed
1 ماه قبل

دوستان یه مشکل پیش اومده برام تان کویین من منفی شده دیگه پر نمیکنه ،چکار کنم رفع بشه

Hh
Hh
29 روز قبل
پاسخ به  Saeed

برای منم ابنجوری شده

آرزو سلمانی
آرزو سلمانی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
چرا وقتی من روی سکه ها کلیک میکنم بعد از چند تا کلیک دیگه نمیتونم انجامش بدم و کنار رعد و برق پایین صفحم منفی میشه عددش چندبار هم ری استارت کردم بات رو ولی درست نمیشد

نیک کار
نیک کار
1 ماه قبل

سلام میزان استخراجی که مهمه کدومه؟عددی که موقع ضربه زدن نمایش داده میشه یا عدد کل نات کوینی که از اول تا الان استخراج کردیم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  نیک کار

سلام
عدد کل نات کوینی که استخراج کرده اید.

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

فعلا که دیدید همتا به همتا باز شده با کف قیمت ۸۰ دلار هر ۱۰ میلیون نات فروش میره بزودی هم لیست میشه بد به حال اونایی که همش فاز منفی میدن تو کریپو هیچ چیز از هیچکس بعید نیست
شاید هیچی 🤣🤣🤣
بماند به یادگار امیدوارم روزی برسه قیمتش برسه به ۰/۰۰۰۱

آرمان ویسی
آرمان ویسی
1 ماه قبل

سلام تعداد سکه های که تو قسمت کاپ نشون میده برا فروش یا رو صحفه اول ؟

غریب
غریب
1 ماه قبل

آقا اصلا تهش هیچی نباشه روزی ده دیقه یا اصن یه ساعت بیشترکه وخ نمیذاری فک کن تو اینیستا ول چرخیدی ولی اگه بشه چی میشه

سهراب نوروش وجدان
سهراب نوروش وجدان
1 ماه قبل

سلام مدتیه هرچی تاچ میکنم امتیازبالا میره ولی وقتی
از برنامه خارج میشم عدد برمیگرده به عدد قبل البته امتیازاتی که ربات کسب میکنه درسته کسی میدونه دلیلش چیه ایا هک ده؟

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

اگه نات کوین لیست بشه به ولت تلگرام اضافه میشه؟ اگه اضافه بشه چجوری میشه تو صرافی های ایرانی فروختش؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
پاسخ ۱: در حال حاضر خبر موثقی در این باره وجود ندارد.
پاسخ۲: در صورت لیست شدن آن در صرافی های ایرانی، میتوانید توکن خود را نقد کنید.

اریا
اریا
2 ماه قبل

سپاسگزارم ازشما کارشناس محترم تحلیلی عالی ارائه نمودید ،ارزدیجیتال یک اقتصاد بادانش تکنولوژی بسیار پیشرفته وغیرمتمرکزکه در دنیا دسترس همگان قرار گرفته،وهرروزهم ارزهای جدیدی توسط افراد تحصیل کرده و اساتید ونخبگان و سرمایه داران خاص به بازاررمزارزها افزوده می‌شود،کسی هم تابحال نتوانسته باقاطیعت،قیمت واقعی رمزارزها درمدت ۶ماهه یا یک‌ساله نزولی خواهد بود یا صعودی،بهترین راه سرمایه گذاری دررمزارزها طولانی مدت حداقل دوسال بیشتر ,

حقیقت
حقیقت
2 ماه قبل

باسلام. احتمالا تا ۱۰۰ تریلیون ماین بشه که تا اون موقع حدود ۳۰ تریلیون خرج یا توکن‌سوزی میشه و ۷۰ تریلیون میمونه. چون نات‌کوین از اعتبار چندین ساله تلگرام استفاده کرده و سرمایه اجتماعی سنگین تلگرام رو پشتش داره می‌تونه مارکت‌کپ ۵ میلیارد دلاری مثل شیبا رو جمع کنه که در اینصورت قیمتش بعداز لانچ‌شدن در صرافی‌ها بعداز چندماه تا یه سال در دوران بولران ارزهای دیجیتالی می‌تونه به ۰.۰۰۰۰۷ برسه. یعنی اگه به لیگ الماس برسید با ۱۰ میلیون نات‌کوین میشه ۷۰۰ دلار 👌😘

محمد سیاحی
محمد سیاحی
2 ماه قبل

نات کویین مثل pi و p، براوزر کریپتو و جیوه داخل چرخ خیاطی هست. ادامه نمیدم خودت بقیشو میفهمی. سره کارین .

Basir rahmani
Basir rahmani
2 ماه قبل

نمی‌دونم چه خواهد شد

Garfild
Garfild
2 ماه قبل

سلام
نات کوین را جدی بگیرید که بزودی تبدیل به ارز دیجیتال و رقیب سرسخت بیت کوین خواهد شد.. طبق خبرهای منبع موثق از آلمان

حامی
حامی
2 ماه قبل
پاسخ به  Garfild

داداش دیگه چ خبر این میم کوینه بیت کجا این کجا

محمود پاینده
محمود پاینده
2 ماه قبل
پاسخ به  حامی

دوست عزیز مگه ۱۲ سال پیش که بیت آمده بود قیمتش چند بود ؟؟؟ فقط۵ دلار

دکمه بازگشت به بالا