معرفی رمزارزها

ارز پنکیک سواپ چیست؟ همه چیز درباره رمز ارز CAKE

در سال‌های اخیر در دنیای بلاک‌ چین شاهد پروژ‌ه‌های جدیدی هستیم که در جهت سهولت و افزایش سرعت تراکنش‌ها و معاملات ارزهای دیجیتال مطرح می‌شوند. یکی از این نوآوری‌ها، راه‌اندازی پنکیک سواپ (pancakeswap) است. این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بایننس اسمارت چین است که در کمتر از یک سال بعد از راه‌اندازی، مورد توجه کاربران حوزه ارز دیجیتال قرار گرفت. کاربرانی که به خرید توکن‌های صرافی‌‎هایی مثل بایننس علاقه دارند، خرید و فروش توکن cake را در برنامه‌های خود قرار داده‌ند. برای معرفی ارز دیجیتال کیک ابتدا نیاز است پلتفرم پنکیک سواپ را معرفی کنیم.

پنکیک سواپ چیست؟

پنکیک سواپ چیست

پنکیک سواپ محبوب‌ترین پلتفرم غیرمتمرکز (DEX) در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که در سپتامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این پلتفرم به دلیل نقدینگی عظیم، مجموعه ویژگی‌های گسترده و پایگاه کاربری قابل‌توجه توانسته است به پدیده‌ای مهم در دنیای بلاک‌چین تبدیل شده است.

این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد بدون اتکا به خدمات متمرکز یا از دست دادن کنترل کلیدهای خصوصی خود، به طور کاملاً امن، بایننس کوین (BNB) و طیف گسترده‌ای از توکن‌های BEP-20 را معامله کنند. به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، تمام معاملات در پنکیک سواپ به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود.

اگرچه تیم سازنده این پلتفرم کاملاً ناشناس است، اما توسط چندین شرکت امنیتی برجسته بلاک‌چین مانند Certik و Slowmist مورد بررسی قرار گرفته است. این پلتفرم همچنین کاملاً متن باز است و وب‌سایت PancakeSwap و کد قرارداد هوشمند آن در دسترس عموم قرار گرفته است.

پنکیک از زمان راه‌اندازی خود در سپتامبر ۲۰۲۰، نه تنها در تعداد کاربران و نقدینگی دارایی‌های پشتیبانی شده، بلکه در ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر، PancakeSwap را می‌توان یک اکوسیستم کامل از ابزارهای DeFi در نظر گرفت که همه آنها بر اساس توکن اصلی پلتفرم، رمز ارز کیک CAKE ساخته شده‌اند. 

رسانه های اجتماعی پنکیک سواپ

شما می‌توانید اخبار پنکیک سواپ و ارز محبوب کیک را در شبکه‌های اجتماعی آن دنبال کنید:

توییتر: https://twitter.com/pancakeswap

اینستاگرام: https://www.instagram.com/pancakeswap_official/

رددیت: https://www.reddit.com/r/pancakeswap

رمزارز CAKE، توکن بومی پنکیک سواپ

کیک (CAKE) توکن بومی این شبکه است. از رمزارز کیک برای اهداف مختلفی مانند فارم محصول، استیکینگ، شرکت در قرعه‎‌کشی و رای‌گیری در مورد پیشنهادات مربوط به پنکیک سواپ استفاده می‌شود. براساس اطلاعات کوین مارکت کپ: تا اوت ۲۰۲۲، مقدار ۱۶۷,۷۹۸,۶۰۳ توکن کیک در گردش است.

نام پروژهپنکیک سوآپ (CAKE)
نمادCAKE
سال عرضه۲۰۲۰
نوع ارزتوکن
وب سایت رسمیPancakeswap.Finance
کارکردحاکمیتی
عرضه کل۷۲۴.۴۷ میلیون

روش‌های کسب ارز کیک

کسب پنکیک سواپ

هدف اصلی ارز دیجیتال کیک ایجاد انگیزه مالی برای تأمین‌کنندگان نقدینگی در PancakeSwap است. توکن کیک به کاربران این امکان را می‌دهد که از قابلیت‌های این پلتفرم استفاده کنند. یکی از راه‌های کسب کیک، خرید آن از صرافی است. اما از روش‌های دیگری نیز می‌توان توکن کیک را به بدست آورد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱. کشت سود (yeald farming)

در کشت سود (yeald farming) کاربران دارایی خود را در استخر mining pool قرار می‌دهند و در ازای آن به عنوان پاداش، ارز دیجیتال کیک دریافت می‌کنند. Yield Farming به معنای سپرده‌گذاری توکن نقدینگی و به حداکثر رساندن سود از یک سرمایه است، به همین دلیل در اغلب موارد کاربران سود نسبتاً خوبی به دست می‌آورند. اما باید توجه داشت که پاداش کشت سود با توجه به میزان نقدینگی (Liquidity) استخر فارمینگ، درصد سالیانه یا APR و Multiplier تعیین می‌شود و به صورت دوره‌ای در حال تغییر است.

 ۲. استیکینگ در استخرهای سیروپ (Syrup Pools)

استیکینگ در استخرهای سیروپ (Syrup Pools) یکی از قابلیت‌های PancakeSwap است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد که توکن‌‌های خود را در استخر سیروپ استیک یا سهام‌گذاری کنند و توکن کیک بیشتری دریافت کنند. البته کاربران با با سهام‌گذاری در استخر‌های Syrup علاوه بر توکن کیک هر نوع رمزارزی که در بلاکچین بایننس باشد را می‌توانند دریافت کنند.

 ۳. شرکت در لاتاری و برنده شدن

یکی از بخش‌های جذاب پلتفرم pancakeswap، قسمت بخت آزمایی آن است. کاربران می‌توانند با ۱۰ توکن Cake، یک بلیط بخت آزمایی تهیه کنند و در لاتاری پنکیک شرکت کنند. هر شش ساعت یک قرعه‌کشی انجام می‌شود و یک کد بلیط به عنوان برنده اعلام می‌شود.

 خرید ارز کیک ( CAKE)

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم آسان‌ترین روش بدست آوردن توکن کیک، خرید آن است. برای خرید ارز کیک می‌توان از خود pancakeswap استفاده کرد. البته برخی صرافی‌های دیگر مانند کوکوین، گیت و … نیز امکان خرید و فروش توکن کیک را فراهم کرده‌اند.

 اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ایران از طرف برخی صرافی‌های خارجی احتمال فریز حساب، بلوکه کردن دارایی یا مسدودسازی اکانت کاربران ایرانی وجود دارد. بنابراین در حال حاضر امن‌ترین روش خرید رمزارز کیک از طریق صرافی معتبر داخلی است.

 صرافی والکس از توکن کیک در سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با شارژ هر یک از حساب‌های خود، اقدام به خرید و فروش کیک در سایت والکس کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  •  ثبت نام و احراز هویت در سایت والکس
  • شارژ حساب کاربری
  • ثبت سفارش خرید کیک در بازار معاملاتی

کیف‌ پول‌های ارز کیک

با توجه به این‌که PancakeSwap در بستر اسمارت چین فعال است، هر کیف پولی که از توکن‌های زنجیره بایننس پشتیبانی می‌کند می‌تواند گزینه خوبی برای نگهداری کیک باشد. در ادامه تعدادی از بهترین کیف‌پول‌های پشتیبانی‌ کننده رمزارز این شبکه می‌پردازیم. شما همچنین می‌توانید در مقاله بهترین کیف پول پنکیک، مفصلاً به بررسی و مقایسه ولت‌های ارز دیجیتال کیک پرداخته‌ایم.

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول کانکت (WalletConnect)
  • مث ولت (MathWallet)
  • کیف پول متامسک (MetaMask)

جایگاه ارز کیک

چارت قیمت پنکیک سواپ

در زمان نگارش این مقاله (۱۵ اوت ۲۰۲۲) ارز کیک رتبه ۶۸ بازار را به خود اختصاص داده است. قیمت توکن CAKE حرکت صعودی خود را از نوامبر ۲۰۲۰ آغاز کرد و با رشد ۵۰۰ درصدی توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرد.

متخصصین حوزه کریپتوکارنسی با تحلیل تکنیکال PancakeSwap به این نتیجه رسیده‌اند که توکن این پلتفرم تا پایان سال ۲۰۲۵ رشد چشمگیری خواهد داشت و به نظر می‌رسد در آینده بسیار نزدیک رقیب جدی‌تری برای سایر صرافی‌های غیرمتمرکز باشد. اما نباید فراموش کرد که در هیچ‌کدام از بازارهای سرمایه‌گذاری هیچگاه هیچ اطمینانی وجود ندارد و هیچکس نمی‌تواند به صورت قطعی آینده را پیش‌بینی کند.

درصورتی که قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال cake را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید ارز پنکیک را مطالعه کنید.

آینده ارز کیک

پنکیک سواپ از نظر حجم معاملات و تعداد کاربران، یکی از پروژه‌های بزرگ و موفق بایننس است. این پلتفرم به دلیل خدمات سریع‌ و ارزانی که نسبت به بلاکچین اتریوم ارائه می‌دهد مورد توجه قرار گرفته است. توسعه‌دهندگان PancakeSwap تلاش‌های قابل توجهی را برای بازاریابی و توسعه این پروژه کرده‌اند که باعث شده تحلیل‌گران حوزه کریپتو آینده خوشبینانه‌ای برای آن پیش‌بینی کنند. نظر شما درباره آینده ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان در بخش کامنت‌ها هستیم.

سوالات متداول (FAQ)

ارز کیک چیست؟

CAKE ارز بومی PancakeSwap است که برای اهداف مختلفی مانند کشت سود، استیکینگ، شرکت در قرعه‎‌کشی و رای‌گیری در مورد پیشنهادات مربوط به پنکیک سواپ استفاده می‌شود.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیک کدام است؟

با توجه به این‌که PancakeSwap در بستر زنجیره بایننس فعال است، هر کیف پولی که از این شبکه پشتیبانی کند می‌تواند گزینه خوبی برای نگهداری از توکن‌ کیک باشد مانند تراست ولت.

آیا کیک رمز ارز مناسبی است؟

کیک حجم روزانه بسیار بالایی دارد و این خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال توکنی برای سهام‌گذاری هستند. ورود و خروج به کیک بدون دردسر است. هر توکنی در فضای ارزهای دیجیتال این قابلیت را ندارد.

آیا کیک آینده خوبی دارد؟

آینده ارز دیجیتال CAKE به میزان استفاده از PancakeSwap و احساسات بازار ارزهای دیجیتال در آینده بستگی دارد.

ارز دیجیتال کیک قابل استخراج است؟

ارز cake قابلیت استخراج ندارد و کاربران برای سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتال، باید آن را از طریق صرافی‌ها خریداری کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۵ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
coinmarketcap
من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شکوفه پسند
شکوفه پسند
1 سال قبل

با سلام
ممتون میشم در مورد icake اطلاعات بدید.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  شکوفه پسند

سلام
وقت شما به خیر
حتما، به تیم تحریریه منتقل شد. امیدواریم سایر مقالات بلاگ را هم مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا