معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال پولکا استارتر چیست؛ دروازه‌ای برای استارت آپ‌های کریپتویی

پولکا استارتر بازیکنی کلیدی در صرافی‌های غیر متمرکز است و پلتفرمی امن و مطمئن برای معامله دارایی‌های دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ارز پولکا استارتر، یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌ها در صنعت بلاکچین است و بی‌شک، نقش بسیار مهمی در آینده این صنعت ایفا خواهد کرد. خرید این ارز دیجیتال به همین دلایل جذاب و وسوسه‌کننده است.

اما ارز دیجیتال پولکا استارتر چیست؟ شبکه Polkastarter چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد؟ استفاده از این پلتفرم چه مزایای برای کاربران به‌همراه دارد؟ برای آشنایی با این اعجوبه صنعت بلاکچین و کارکرد آن در دنیای معامله ارزهای دیجیتال، تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشید.

تعریف

این ارز یک لانچ‌پد IDO برای استخرهای توکن غیر متمرکز و چندزنجیره‌ای است که در سال ۲۰۲۰ توسط تیاگو مارتینز (Tiago Martins)، دنیل استاک‌هاوس (Daniel Stockhaus) و میگل لیت (Miguel Leite) راه‌اندازی شد. این پلتفرم کاربران را قادر می‌سازد که توکن‌های خود را در چند بلاک‌چین به‌فروش برسانند و در آن سرمایه‌گذاری کنند. توکن POLS، رمزارز بومی پروتکل Polkastarter است.

پروتکل این رمزارز، امکان فروش توکن‌های هیبریدی را فراهم می‌کند. از این طریق، کاربران می‌توانند در فروش توکن‌هایی که تنها به یک بلاکچین محدود نمی‌شوند، شرکت کنند. همچنین، Polkastarter یک صرافی غیر متمرکز (DEX) دارد که کاربران از طریق آن می‌توانند توکن‌ها را بدون نیاز به شخص ثالث و واسطه معامله کنند.

پلتفرم پولکااستارتر به‌گونه‌ای طراحی شده است که راه‌اندازی فروش توکن برای هر کسی آسان و امکان‌پذیر است. برای انجام این کار، به هیچ سرمایه حداقلی نیاز نیست و این پلتفرم از انواه بلاکچین‌های محبوب پشتیبانی می‌کند.

این ارز چه تفاوتی با پولکادات دارد؟ ما در مقاله تفاوت پولکا استارتر با پولکادات، پاسخ این سوال را برای شما آورده‌ایم.

IDO و پولکا استارتر

IDO، یک روش سرمایه‌گذاری جمعی در فضای بلاکچین است. پولکااستارتر به‌دلیل مقیاس‌پذیری و تعامل‌پذیری بالای خود، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های IDO است. از طریق شبکه، پروژه‌های بلاکچین می‌توانند خودشان را به کاربران بیشتری معرفی کنند، پروژه‌شان را گسترش دهند و از تخصص مشاوران و همکاران خود بهره‌مند شوند.

به‌علاوه، Polkastarter این امکان را در اختیار استارتاپ‌های کریپتو قرار می‌دهد که سرمایه خود را در یک استخر مبادله ثابت افزایش دهند و توکن‌های جدید خود را در میان سرمایه‌گذاران اولیه توزیع کنند.

از اوایل سال ۲۰۲۲ تاکنون، این فناوری به بیش از ۱۰۰ پروژه کمک کرده است که از طریق فروش عمومی و خصوصی ۴۵ میلیون دلار درآمد کسب کنند. سوای IDO، این پلتفرم از لانچ‌پدهای GameFi، فروش زمین متاورس و سایر بازارهای فروش NFT پشتیبانی می‌کند.

پولکا استارتر، محبوب‌ترین پلتفرم برای IDO

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

همان‌طور که گفته شد، Polkastarter یک صرافی غیر متمرکز کراس‌چین (cross-chain) است که امکان مبادله دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. این فناوری توسط Polkadot پشتیبانی می‌شود و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن برای ارائه یک پلتفرم امن و مطمئن جهت معامله دارایی‌ها بهره می‌برد. در نتیجه، به‌راحتی می‌توان اذعان کرد که خرید این رمزارز ارزشش را دارد.

فیچرهای پولکااستارتر

برخی از ویژگی‌های کلیدی این توکن عبارت است از:

۱. سرعت و کارآیی

استفاده از ریلی چین (relay chain Polkadot)، باعث شده است که معامله دارایی‌ها در این پلتفرم با سرعت و کارآیی بالایی انجام شود. علاوه بر این، از آن‌جایی که این شبکه با حساب آنلاین کاربر همگام می‌شود، هر گونه تغییری در پروژه‌های او، در تمامی دستگاه‌هایش (موبایل، تبلت و کامپیوتر) به‌روز خواهد شد. اگر از موقعیت‌های مکانی گوناگونی پروژه‌هایتان را پیش می‌برید یا به رایانه‌تان دسترسی ندارید، این قابلیت خیلی به کارتان می‌آید.

۲. مدیریت غیر متمرکز

پولکا استارتر توسط کاربران خود اداره می‌شود و تمام تصمیم‌گیری‌های لازم با رای‌گیری اعضای جامعه آن اتخاذ می‌شود.

۳. مبادله دارایی‌های دیجیتال سوآپ به‌صورت میان‌زنجیره‌ای (کراس‌چین)

کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را از پروتکل‌های مختلف بلاکچین در شبکه پولکااستارتر معامله کنند. کراس‌چین‌بودن Polkastarter، قابلیت همکاری بین بلاکچین‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.

۴. امنیت

در این پلتفرم، از مشخصه‌های امینتی Polkadot استفاده شده است و در نتیجه، اطمینان بسیار بالایی از ایمنی دارایی‌های کاربر وجود دارد.

۵. سهولت استفاده و کاربر پسند بودن

این پلتفرم رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و معامله دارایی‌ها از طریق آن برای کاربر بسیار ساده است. این رابط کاربری ساده و کاربردی، با برخورداری از قابلیت‌هایی مثل لیست وظایف، یادداشت‌ها و مدیریت فایل، اطلاعات پروژه‌های کاربر را در یک مکان نگه می‌دارد و او را در مدیریت پروژه‌هایش یاری می‌رساند.

ارز دیجیتال POLS چیست؟

بررسی توکن پولز

POLS توکن بومی پلتفرم این رمزارز است. این دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد و نوآورانه، ویژگی‌ها و مزایای گوناگونی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. بعضی از مشخصه‌های کلیدی این توکن عبارت‌اند از:

  • ناشناس‌بودن و امنیت: این توکن برای بالاترین حد امنیت و ناشناس‌بودن طراحی و ساخته شده است. برای محافظت از اطلاعات و تراکنش‌های کاربران، این توکن از رمزنگاری بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند.
  • سریع و کارآمد بودن: این توکن بسیار سریع و کارآمد است و به کاربران کمک می‌کند که تراکنش‌های خود را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهند.
  • کارمزد پایین: این توکن کارمزد پایینی دارد و برای همه مقرون‌به‌صرفه است.
  • غیرمتمرکز بودن: این توکن غیر متمرکز است؛ یعنی هیچ نهاد واحدی آن را کنترل نمی‌کند. در نتیجه کاربران کنترل کاملی بر وجوه خود دارند.
  • دسترسی جهانی: این توکن جهانی است و کاربران از سراسر جهان می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.
  • استفاده آسان: سهولت استفاده موجب شده است که همه افراد بتوانند از قابلیت‌های توکن POLS بهره ببرند.

کاربردها

توکن POLS را به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. در وهله اول، از این توکن می‌توانید برای خرید محصولات یا خدمات کسب‌وکارهایی که پرداخت از طریق توکن POLS را قبول می‌کنند، استفاده کنید. همچنین، این توکن برای پرداخت اجاره آب، برق و سایر قبوض هم قابل استفاده است. از دیگر موارد استفاده POLS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به موسسات خیریه
  • استفاده به‌عنوان ارز در پلتفرم‌ها یا بازارهای آنلاین
  • مبادله با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات
  • ذخیره به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت
  • و…..

لازم به ذکر است که با رشد کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که توکن‌های POLS را می‌پذیرند، موارد استفاده از این توکن هم افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، با رشد شبکه توکن POLS ممکن است ارزش توکن‌های شما افزایش پیدا کند و استفاده از POLS انعطاف‌پذیری و راحتی بیشتری را در پرداخت‌ها برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین، استارت‌آپ‌ها و پروژه‌ها می‌توانند در زیرساخت‌های غیر متمرکز و تعامل‌پذیر سرمایه جمع‌آوری کنند. علاوه بر جذب سرمایه، این پلتفرم کاربردهای دیگری هم دارد، از جمله:

  • انجام معاملات بسته OTC) Closed OTC deals) با محافظت از رمز عبور
  • فروش تخفیف‌دار با آدرس‌های موجود در لیست سفید
  • تامین مالی جمعی

مزایا

Polkastarter یک برنامه غیر متمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد پروژه‌های مبتنی بر توکن را ایجاد و آن‌ها را مدیریت کنند. از طریق این پلتفرم، هر کسی به‌راحتی و بدون آن‌که نگران مشخصات فنی و پیچده مربوط به آن باشد، می‌تواند پروژه جدیدی را راه‌اندازی کند. به‌علاوه، این ارز طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و ابزارها را ارائه می‌کند که سازندگان پروژه‌ها از طریق آن‌ها می‌توانند توکن‌های خود را سفارشی‌سازی کنند، قرارداد هوشمند تنظیم کنند و غیره.

یکی از اصلی‌ترین مزایای Polkastarter این است که بر بستر Polkdot ساخته شده است. در نتیجه، پروژه‌های راه‌اندازی‌شده روی این پلتفرم، از امنیت و تعامل‌پذیری پولکادات برخوردار هستند و دنیایی از امکانات را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. از این طریق، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های غیر متمرکزی را ایجاد کنند که در دسترس کاربران بیشتری قرار دارد.

از دیگر مزایای این رمزارز این است که استفاده از آن کاملا رایگان است؛ هیچ هزینه‌ای برای ایجاد یا مدیریت پروژه‌ها در این پلتفرم وجود ندارد و کاربران حتی با شرکت در انجمن Polkastarter، می‌توانند توکن‌های POLS را به‌عنوان جایزه دریافت کنند.

تاکنون، از پولکا استارتر برای راه‌اندازی پروژه‌های موفقی همچون بازی محبوب  استفاده شده است. با توجه به امنیت، سرعت، کارآمدی و تعامل‌پذیری که Polkadot.network در اختیار این فناوری قرار می‌دهد، آینده پولکا استارتر بستر راه‌اندازی پروژه‌های هیجان‌انگیز بیشتری قرار خواهد گرفت.

پولکا استارتر و معاملات ثابت

آشنایی با fixed swap در پولکااستارتر

یکی از مهم‌ترین وجه تمایز Polkastarter با سایر فناوری‌های و پلتفرم‌های صنعت بلاکچین، برخورداری از استخر معاملات ثابت (fixed swap) است. چون معاملات ثابت با نوسانات قیمتی که اغلب در بازارسازی خودکار دیده می‌شود مقابله می‌کند، تیم سازنده Polkastarter تصمیم به استفاده از این معماری در پلتفرم خود گرفت. با توجه به این‌که معاملات ثابت شفافیت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، همچنان برای تامین مالی و به‌طور کلی جذب سرمایه ترجیح داده می‌شوند.

بر خلاف اکثر صرافی‌های متمرکز که بازارسازی خودکار را ترجیح می‌دهند، Polkastarter از استخرهای مبادله ثابت استفاده می‌کند. این رویکرد باعث شده است که این پروتکل بر بسیاری از چالش‌های پیش روی صرافی‌ها غلبه کند و مهم‌تر از همه، بر تورم مصنوعی ناشی از تخلیه توکن‌ها توسط سرمایه‌گذاران خصوصی فائق بیاید. این مسئله تثبیت قیمت‌ها را در عرضه‌های جدید توکن در پی داشته است.

یکی دیگر از مزایای استخر معاملات ثابت این است که تضمین می‌کند توکن‌ها به‌طور عادلانه‌تری توزیع می‌شوند و در عین حال، کلاهبرداری (rug pulls) در استخرهای نقدینگی هم تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

در شرایطی که بازارسازی خودکار از رویکرد منحنی پیوند برای تعیین قیمت‌ها استفاده می‌کند، در پولکا استارتر هنگام مبادله توکن‌ها قیمت‌ها ثابت است. این مسئله باعث شده است که پارامترهای مازادی به سیستم اضافه شود (مثل تعیین حداکثر میزان مشارکت یک فرد در یک پروژه). علاوه بر این، دست توسعه‌دهندگان در ایجاد مولفه‌هایی که عدالت و شفافیت را برای دارندگان توکن جدید به‌ارمغان می‌آورد، بازتر است.

معرفی کیف پول

ولت برای نگهداری POLS

با توجه به قابلیت کراس‌چین‌بودن، برای سپرده‌گذاری و ذخیره آن می‌توانید از انواع کیف پول‌ها اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید. در ادامه، به معرفی انواع کیف پول پولکا استارتر می‌پردازیم.

۱. لجر (Ledger) و ترزور (Trezor)، کیف پول هایی سخت افزاری

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری رمزنگاری‌شده‌ای همچون لجر و ترزور، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی POLS هستند. در این کیف پول‌ها از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که از وجوه شما در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های فیشینگ محافظت می‌کنند. این حملات و کلاهبرداری‌ها برای کاربرانی که وجوه خود را در کیف پول نرم‌افزاری یا وب‌سایتی نگه‌داری می‌کنند، زیاد رخ می‌دهد. مدل‌های پایه لجر و ترزور تقریبا ۵۰ تا ۶۰ دلار قیمت دارند. هر دوی این کیف‌پول‌ها می‌توانند POLS را ذخیره کنند و آن را آفلاین و امن نگه دارند.

۲. تراست والت (Trust Wallet)، کیف پولی قابل اطمینان

تراست والت که صرافی بایننس از آن پشتیبانی می‌کند، یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌ها در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برای ذخیره POLS است. اگر به‌تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اید یا صرفا دنبال مکانی امن برای ذخیره POLS هستید، کیف پول موبایلی تراست گزینه‌ای عالی برای شماست. برای استفاده از این کیف پول، کافی‌ست از پلی‌استور یا اپ‌استور اپلیکیشن آن را دانلود کنید و آموزش‌های لازم برای استفاده از آن‌ها را دنبال کنید.

۳. کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)، کیف پولی چند پلتفرمی

کیف پولی اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال از جمله POLO و سایر توکن‌های ERC20 و BEP2 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یک صرافی داخلی دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دارایی‌هایی پشتیبانی‌شده را از طریق آن مبادله کنند. این کیف پول در نسخه‌های اندروید، دسکتاپ و iOS در دسترس کاربران قرار دارد. در صورت استفاده از کیف پول اتمی، حتما به این نکته توجه داشته باشید که کیف‌پول‌هایی که هم نسخه موبایلی دارند و هم نسخه اندرویدی، امنیت کمتری در مقایسه با سایر کیف‌پول‌ها دارند. در نتیجه، نسخه دسکتاپ آن را روی سیستمی تمیز و ایمن نصب کنید که کمتر به اینترنت وصل می‌شود یا اصلا وصل نمی‌شود. با توجه به این‌که بدافزارها معمولا به سیستم‌عامل‌های تلفن همراه حمله نمی‌کنند، خیلی‌های کیف پول موبایلی را ایمن‌تر می‌دانند.

۴. مای اتر والت (MyEtherWallet)، کیف پولی مبتنی بر وب

مای اتر والت، یکی از قابل‌اعتمادترین و آزمایش‌شده‌ترین کیف‌پول‌هاست. با استفاده از این کیف پول، می‌توان تمام توکن‌های ERC20 از جمله را بدون نیاز به دانلود کلاینت یا نرم‌افزار می‌توان در بلاکچین اتریوم ذخیره کرد. با توجه به این‌که مای اتر والت مبتنی بر وب است، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از هر مکانی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که برای مقابله با کلاهبرداری فیشینگ سایت‌های جعلی، باید جانب احتیاط را در استفاده از این کیف پول رعایت کنید.

پولکا استارتر، نوید بخش آینده ای روشن برای معامله گران ارزهای دیجیتال

این ارز یک پلتفرم کراس‌چین برای مبادله دارایی‌های دیجیتال است. این فناوری بسیار امن، ساده، سریع و کارآمد است و بستری رایگان جهت ایجاد پروژه‌های کریپتو و جذب سرمایه‌گذار برای آن را فراهم کرده است. در مقاله حاضر به معرفی این فناوری نوآورانه پرداختیم و سعی کردیم به این سوال که ارز پولکا استارتر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد پاسخ دهیم. آیا تابه‌حال با پولکااستارتر کار کرده‌اید؟ کارآیی و عملکرد آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سوالات متداول

پولکااستارتر چیست؟

پلتفرم آنلاینی‌ست که به استارتاپ‌ها کمک می‌کند با افراد و منابعی که برای رشد خود نیاز دارند، ارتباط برقرار کنند. این فناوری، منبعی رایگان برای کارآفرینان است و دسترسی به خدماتی مثل مشاوره، آموزش و تامین مالی را فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از بلاکچین Polkastarter چیست؟

پلتفرمی مقایس‌پذیر با توانایی پردازش هزاران تراکنش در ثانیه است. کارمزد تراکنش کمی دارد و معامله از طریق آن بسیار ساده، سریع و ایمن است.Polkastarter آزادی و اختیار عمل بیشتری برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

POLS چیست؟

توکن POLS، نوعی دارایی دیجیتال بسیار نوآورانه است که ویژگی‌ها و مزایای مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌کند. سهولت معامله، سرعت بالا، کارآیی، ایمنی و کاربردهای فراوان، از جمله مزایای این توکن هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کلمات پناه‌اند، شکوه‌اند، شعراند، شوق‌اند... من آنم که زاده شده برای زیباترکردن دنیا با کلمات. باشد که آیندگان با خواندن نوشتک‌هایم بگویند: کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب، تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند...
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا