معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال RSR چیست؟ آشنایی با رمزارز رزرو رایتس

نوسانات زیاد، تورم، عدم پذیرش کریپتو و کم بودن اعتماد معامله‌گران از مواردی هستند که مانع از استفاده گسترده صنعت کریپتو می‎شود. ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR) به میدان آمده و امیدوار است بتواند با ارائه یک سیستم دوگانه، در صنعت کریپتو تحول ایجاد کند. ارز RSR که در نقطه حیاتی توسعه رمزارزها قرار گرفته، امکان انجام تراکنش‌های ارزان و راحت را برای کاربران در سراسر جهان فراهم می‌کند. علاوه بر این، از یک رویکرد همتا به همتا استفاده می‌کند و سیستم نظارتی نظیر سیستم‌های مالی سنتی را حذف می‌کند.

RSR چیست؟ اگر درباره این توکن چیزی نمی‌دانید به صفحه درستی هدایت شده‌اید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا دریابید تیم توسعه‌دهنده رزرو رایتس چه اقداماتی انجام می‌دهند تا سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنند و چگونه می‌توانید در ارز RSR سرمایه‌گذاری کنید.

ارز دیجیتال RSR چیست؟

آشنایی با رمزارز رزرو رایتس

بیش از یک دهه از ساخت و معرفی اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین می‌گذرد و پس از آن ارزها و پروتکل‌های بلاکچین زیادی معرفی شده‌اند، اما صنعت کریپتو همچنان با مشکل مقیاس‌پذیری دست‌وپنجه نرم می‌کند. این مشکل، بازار را از دستیابی به پذیرش گسترده باز می‌دارد. ارز دیجیتال RSR در ماه مه سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و تیم توسعه‌دهنده آن، توکن RSR را در یک عرضه اولیه در پلتفرم Huobi Prime معرفی کردند. این تیم متخصص یک استیبل کوین دوگانه ایجاد کرده‌اند و امیدوار هستند که در آینده ارز RSR بتواند صنعت کریپتو را به استفاده جهانی برساند.

بر اساس وایت پیپر (whitepaper) این پروتکل، «نوسان پذیری ارزهای دیجیتال موجود به طور قابل توجهی مفید بودن آن‌ها را کاهش می‌دهد» اما ارز دیجیتالی که پایدار باشد، به‌عنوان ذخیره کننده ارزش، وسیله مبادله و استاندارد پرداخت می‌تواند استفاده گسترده‌تری داشته باشد. به همراه پروتکل رزرو، سه توکن وجود دارد که به تقویت آن کمک می‌کند. استیبل کوین رزرو (RSV)، توکن رزرو رایتس (RSR) و توکن‌های وثیقه (Collateral Token) که طبق پروتکل Reserve دارایی‌های دیگری هستند که توسط قرارداد هوشمند رزروم نگه‌داری می‌شوند تا بتوانند از ارزش استیبل کوین توکن RSR حمایت کند.

ارز دیجیتال RSV در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و توسط دارایی‌های توکن شده پشتیبانی می‌شود. هر واحد از این ارز دیجیتال است. هدف اصلی ایجاد استیبل کوین رزرو، ارائه یک اکوسیستم قابل‌اعتماد و قوی برای کشورهای درحال‌توسعه و کمک به انجام تراکنش‌های ارزان‌تر است. توکن RSR یک ارز دیجیتال کاربردی است و دارندگان این توکن می‌توانند در مورد پیشنهادها حاکمیتی رأی دهند. به‌طورکلی از توکن RSR برای تثبیت رمزارز RSV در قیمت ۱ دلار استفاده می‌شود.

نحوه کار ارز دیجیتال RSR چیست؟

توکن‌های رزرو رایتس روی بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند و هدف اصلی پروتکل رزرو پیاده‌سازی روشی نوآورانه برای کاربران جهت حفظ ذخیره ارزش این استیبل کوین است. از آنجایی که قیمت آن به دلار آمریکا وابسته است باید ارزش ۱ دلاری خود را حفظ کند. اگر توکن RSV به کمتر از ۱ دلار برسد، پروتکل RSV بیشتری را می‌خرد و قیمت توکن در صرافی‌ها به ۱ دلار برمی‌گردد. اگر ارزش آن بالاتر از ۱ دلار برود، پروتکل استیبل‌کوین‌های ذخیره شده تازه ضرب شده یا اضافی در بازار را برای دارایی‌های توکن شده یا RSR می‌فروشد و به کاهش قیمت استیبل کوین به ۱ دلار کمک می‌کند.

درصورتی‌که دارایی‌های نگهداری شده با پروتکل رزرو کاهش یابد و دیگر نتواند وجود RSV را تضمین کند، نقش توکن RSR این است که در بازار مجدداً سرمایه‌گذاری کند. در نتیجه هنگامی که عرضه توکن RSV افزایش یابد، تعداد RSR نیز کاهش پیدا می‌کند.

بنیان گذاران توکن RSR چه کسانی هستند؟

بنیان گذاران توکن RSR

توکن RSR در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازش شد و توسط فردی به نام نوین فریمن (Nevin Freeman) که مدیرعامل پروژه Reserve و یک کارآفرین موفق است، تأسیس شد. یکی دیگر از بنیان‌گذاران این پروژه مت الدر (Matt Elder) نام دارد که جایگاه مدیر ارشد فناوری را بر عهده گرفته است. او قبلاً برای شرکت گوگل (Google)، موتور جستجوی اپلیکیشن Quixey و پایگاه استاندارد لینوکس (Linux) کارکرده است.

از زمان اولین عرضه این توکن بر روی پلتفرم Huobi Prime، تیم توسعه‌دهنده پروتکل رزرو به طور قابل‌توجهی رشد کرده‌اند و اکنون بیش از ۲۴ عضو از جمله توسعه‌دهندگان، مهندسان، کارکنان حقوقی تشکیل شده‌است. این پلتفرم همچنین از سود سرمایه‌گذاران برجسته نظیر Coinbase Ventures حمایت‌های قابل توجهی را دریافت کرده‌اند.

چه چیزی توکن RSR را منحصر به فرد می‌کند؟

پروتکل Reserve منحصربه‌فرد است؛ زیرا استیبل‌ کوین آن توسط سبدی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند که توسط قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شوند. این برخلاف سایر استیبل‌کوین‌هایی است که معمولاً توسط ارزهای باثبات مانند دلار آمریکا پشتیبانی و توسط صادرکننده استیبل کوین مدیریت می‌شود.

ارزهای دیجیتالی که پشتوانه این استیبل کوین هستند شامل اتریوم (Ethereum)، یو‌اس‌دی کوین (USDC)، ترو یو‌اس‌دی (TUSD) و پکسوس (PAX) می‌شود. بااین‌حال، برنامه‌هایی برای افزایش تعداد توکن‌های وثیقه وجود دارد تا دامنه متنوع‌تری از جمله ارزهای فیات و اوراق بهادار را شامل شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پروتکل رزرو این است که توکن RSR برای افزایش یا کاهش قیمت استیبل کوین درصورتی‌که ارزش آن به دلیل سیستم آربیتراژ کمتر یا بالاتر از ۱ دلار باشد، استفاده می‌شود.

ارزش توکن های Reserve Rights از کجا می‌آید؟

ارزش قابل توجهی به توکن جهت کاربرد آن در سیستم دوگانه داده می‌شود که به پروتکل رزرو کمک می‌کند تا به اهداف خود برسد و با کمک توکن RSV تیم توسعه‌دهنده به سه ارزش دست پیدا می‌کنند؛ تورم بیش از حد را حذف می‌کنند، اکوسیستمی قابل دسترس و قوی ایجاد می‌کنند و در نهایت یک ارز دیجیتال پایدار را ارائه می‌کنند.

هر دو توکن RSR و RSV از طریق فرآیندهای استخراج آربیتراژ و ثبات به هم مرتبط هستند که راه‌حل‌های ایده‌آل برای تورم و ابر تورم را ارائه می‌دهند. استیبل کوین رزرو، عاری از تورم است و به لطف پشتوانه متنوع استیبل کوین، می‌تواند خود را در برابر مقررات دولتی حفظ کند.

امنیت رمزارز RSR چگونه تامین می‌شود؟

سطح ایمنی رمزارز RSR

رمزارز رزرو رایتس یک توکن ERC-20 است که بر روی بستر شبکه اتریوم قرار دارد. در نتیجه، این پروژه در حال حاضر از طریق الگوریتم اثبات اجماع کار (Proof of Work) که توسط ماینرهای اتریوم پشتیبانی می‌شود، ایمن شده است. الگوریتم PoW بسیار زمان‌بر است و همچنین انرژی زیادی را صرف می‌کند به همین دلیل اتریوم نیز به‌تازگی الگوریتم اجماع خود را به اثبات سهام (Proof of Stake) تغییر داده است و معاملات در آن بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شوند. برخلاف PoW که برای پردازش و دریافت پاداش به ماینرها متکی است، الگوریتم PoS به مکانیسم اجماع الگوریتم متکی است که یک گره را برای برنده‌شدن در بلوک‌های معامله انتخاب می‌کند.

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال رزرو رایتس

والت های ارز دیجیتال رزرو رایتس

ارز دیجیتال RSR یک توکن ERC-20 است و می‌توانید هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید. کیف پول های ارز RSR در دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارند. کیف پولی که برای ذخیره این رمزارز انتخاب می‌کنید به نیاز شما بستگی دارد. کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند که رمزارزها را به‌صورت آفلاین نگه‌داری می‌کنند. این والت‌ها برای افرادی مناسب هستند که قصد نگه‌داری مقادیر زیادی از ارز RSR را دارند؛ زیرا قیمت بالایی دارند.

در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول‌های نرم‌افزاری امنیت کمتری را ارائه می‌دهند و رمزارزها را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند. این والت‌ها اکثرا رایگان هستند و کاربری بسیار ساده‌ای دارند. این نوع والت‌ها را می‌توانید روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود به‌عنوان یک اپلیکیشن یا برنامه نصب و اجرا کنید. در این نوع والت‌ها کلید خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات مدیریت و پشتیبانی می‌شود. در نوع دیگر والت‌ها از عناصر امن در دستگاه برای ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی استفاده می‌شود. درحالی‌که استفاده از این والت‌ها برای ارز دیجیتال RSR راحت‌تر است، نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری کمتر دیده می‌شوند و برای مقادیر کم رمزارز یا کاربران تازه‌کار مناسب هستند.

کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول تحت وب نیز به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارند و با استفاده از مرورگر وب قابل‌استفاده هستند. با این حال، آن‌ها از جمله کیف پول‌های داغ در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند از گزینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امنیت کمتری داشته باشند. از آنجایی که برای نگه‌داری از ارز RSR به یک کیف پول با امنیت بالا زیاد دارید باید پلتفرمی را انتخاب کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد و امتحان خود را پس داده باشد. کیف پول‌های تحت وب برای افرادی که با مقادیر کم به‌صورت مکرر ترید می‌کنند، مناسب‌ترین است. برخی از کیف پول های ارز RSR عبارتند از:

  • کیف پول ترزور (Trezor Wallet)
  • کیف پول انجین (Enjin Wallet)
  • کیف پول اینفینیتو (Infinito Wallet)
  • کیف پول کول (CoolWallet)
  • کیف پول تراست (Trust Wallet)
  • کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

 خرید و فروش ارز دیجیتال RSR

معامله ارز دیجیتال RSR در صرافی والکس

برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال رزرو رایتس شما نیاز به راهنمای خرید و فروش ارز RSR دارید. به طور کلی برای خرید ارز دیجیتال RSR می‌توانید از صرافی‌های معتبر متمرکز و غیرمتمرکز استفاده کنید. طبیعی است که خرید ارز دیجیتال از اشخاص فروشنده روشی مطمئن و قابل اعتماد نیست.

بهترین روش برای خرید ارز دیجیتال، ثبت سفارش در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است. صرافی‌های ایرانی و داخلی زیادی نیز وجود دارند که از ارز دیجیتال RSR پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید پس از ثبت‌نام معاملات خود در را این پلتفرم‌ها شروع کنید. شماری از صرافی‌هایی که از ارز RSR پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی بیترکس (Bittrex)
  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی کوین استور (Coinstore)

اما امن‌ترین راه برای خرید ارز RSR چیست؟ با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، برخی از صرافی‌ها به کاربران ایرانی اجازه فعالیت در پلتفرم خود را نمی‌دهند و در صورت مشاهده حساب کاربری ایرانی، آن را بلوکه می‌کنند. بهتر است برای اطمینان خاطر بیشتر از صرافی‌های غیرمتمرکز یا صرافی‌های معتبر ایرانی نظیر والکس برای معامله ارز RSR استفاده کنید.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال رزرو رایتس

 تحلیل قیمت ارز رزرو رایتس

ارز دیجیتال رزرو رایتس با نماد اختصاری RSR یک ارز رمزنگاری شده یا شکلی از دارایی است که در زمان نگارش این مقاله با ارزش حدود ۲۹۹.۲۵ میلیون دلار در رتبه ۱۲۲ از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. این ارز دیجیتال سهم ۰.۰۲ درصدی از کل بازار کریپتو را در اختیار دارد و در زمان نگارش این مقاله (نوامبر سال ۲۰۲۲) با قیمت ۰.۰۰۶۱۸۵ دلار معامله می‌شود. حجم مبادلات روزانه آن نیز ۳۷.۹۱ میلیون دلار است. بالاترین قیمتی که ارز RSR ثبت کرده، معادل ۰.۱۱ دلار بوده که پس از آن با ریزش ۹۹ درصدی مواجه شده‌است. تعداد کل واحدهای این رمزارز ۱۰۰ میلیارد خواهد بود که هم اکنون ۴۲.۳ میلیارد آن در گردش بازار کریپتو است.

آینده ارز دیجیتال RSR چگونه خواهد بود؟

پس از آشنایی با رمزارز رزرو رایتس و بررسی کامل این توکن اکنون نوبت آن است که بررسی کنیم که چشم‌انداز آینده ارز RSR چیست. این رمزارز در سال‌های اخیر رفتاری مشابه با سایر ارزهای دیجیتال در کریپتو دارد؛ یعنی بعد از فوریه ۲۰۲۰ کاهش و بعد از مارس ۲۰۲۰ افزایش قیمت داشته است. با شروع سال ۲۰۲۱ و همراه با رالی صعودی دیگر ارزهای دیجیتال، قیمت ارز RSR هم رشد خوبی داشته و تا محدوده ۰.۱۱ دلار بالا رفته است. با توجه به برنامه‌های خوبی که این رمزارز دارد و در صورت عملی‌شدن اهداف تیم توسعه‌دهنده رزرو رایتس، پیش‌بینی می‌شود که آینده این رمزارز روبه‌رشد باشد.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال RSR تا پایان سال ۲۰۲۲

در ابتدای سال ۲۰۲۲ انتظار می‌رفت قیمت این رمزارز به ۰.۰۲۹ دلار برسد و بتواند مقاومت ۰.۰۲۹ دلار را با قدرت بشکند و تا آخر سال به ۰.۰۳۱ دلار برسد. اما در حال حاضر این ارز در حدود قیمت ۰.۰۰۶۲ دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت رمزارز RSR در سال ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بلند را دارند، گزینه مناسبی است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار نمی‌رود که قیمت ارز RSR 0.1 دلار را لمس کند. در ابتدای سال ۲۰۲۳ ممکن است به سطح ۰.۰۳۵ دلار برسد و سپس از ۰.۰۴ دلار عبور کند. تحلیلگران ارز دیجیتال برای سال ۲۰۲۳ قیمت متوسط این رمزارز را ۰.۰۳۸ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

ارز دیجیتال رزرو رایتس در یک نگاه

در این نوشتار بررسی کردیم که ارز دیجیتال RSR چیست و چه اهدافی را در سر دارد. پروژه رزرو رایتس یکی از انواع پروژه‌های غیرمتمرکز است که دارای ۳ توکن مختلف است. قیمت این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۰ تقریباً ثابت بود و پس از آن یک روند صعودی خیلی خوبی را طی کرد. در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید؛ اما پس از آن به همراه دیگر ارزهای دیجیتال سقوط کرد. پیش‌بینی‌های انجام شده خبر از روشن بودن آینده ارز RSR می‌دهند و بر این اساس شروع سرمایه‌گذاری در این رمزارز می‌تواند یک انتخاب حرفه‌ای باشد.

نظر شما درباره ارز RSR چیست؟ آینده سرمایه‌گذاری این رمزارز را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ نظرات خود را در همین صفحه به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۶

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا