معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال سندباکس چیست؟ معرفی بزرگ ترین بازی متاورسی

خرید سندباکس و حضور در دنیای متاورس آن یکی از جذابیت‌های این روزهای حوزه بازی و البته کریپتوکارنسی است. ارز سندباکس الهام گرفته از بازی معروف Minecraft، یک دنیای مجازی جذاب برای کاربران است. اما ارز دیجیتال سندباکس چیست؟ برای درک بهتر، ابتدا در این مقاله به معرفی متاورس (Metaverse) سندباکس و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

تعریف 

این پلتفرم بازی آنلاین مجازی روی بلاک چین اتریوم است. تمامی بازیکنان حاضر با استفاده از SAND، می‌توانند آواتارهای مخصوص خود را بسازند و در بازی حضور داشته باشند. اما این بازی به همین آواتارها خلاصه نمی‌شود.

در این پلتفرم کاربران می‌توانند NFT ایجاد کنند. این NFT‌ها روی بلاک‌چین اتریوم پیاده شده است و تمامی کاربران می‌توانند از آن برای تبادل یا خرید و فروش زمین و سایر متعلقات بازی استفاده کنند.

تاریخچه

در سال ۲۰۱۱ بازی سندباکس روی تلفن‌های همراه منتشر شد و آموزش بازی سندباکس در اختیار کاربران قرار گرفت.. هدف از آن رقابت با بازی محبوب Minecraft بود. انتشار بازی با استقبال گسترده کاربران مواجه شد و بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در گوگل استور و اپ استور شرکت اپل دانلود شد.

در سال ۲۰۱۸ مالکان این پلتفرم، آرتور مادرید و سباستین بورگت تصمیم گرفتند این پلتفرم را وارد فاز جدیدی از رقابت در دنیای مجازی کنند. آنها تحقیقات خود را روی متاورس (Metaverse) سه بعدی در اکوسیستم اتریوم بررسی کردند و سرانجام در سال ۲۰۲۰ متاورس آن به صورت رسمی وارد حوزه کریپتوکارنسی شد.

این پلتفرم در کنار دو بازی محبوب Axie Infinity و Decentraland یکی از سریع‌ترین بازی‌های در حال رشد در کریپتوکارنسی است. استقبال از متاورس آن به حدی بود که بازی‌سازان معروف ژاپنی از جمله کمپانی Atari، بیش از ۹۳ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ویژگی‌ها

سندباکس دنیایی مجازی برای خلاقیت و یکی از بهترین پروژه‌های متاورس است. خلاقیتی بدون مرز که با استفاده از NFT‌ها برای کاربران متاورس آن ایجاد شده است. سه ویژگی منحصر به فرد این متاورس، VoxEdit، Game Maker و Sandbox Marketplace نام دارد.

VoxEdit

VoxEdit در سندباکس 

Voxedit یک نرم افزار کاربر پسند برای هنرمندان و بازیکنان است تا NFT های مبتنی بر Voxel خود را ایجاد کنند. Voxel‌ها پیکسل‌های سه بعدی مربعی هستند که شباهت زیادی به لگو‌ها دارند. شما می‌توانید Voxel‌ها را در VoxEdit به هر شکلی که تمایل داشته باشید ویرایش کنید. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند تجهیزات آواتار محور مانند لباس یا سلاح ایجاد کنند، یا حیوانات، فضای سبز، ابزار بازی و کالاها را برای استفاده در این پلتفرم طراحی کنند. در نهایت این کالاهای مجازی را می‌توان به عنوان NFT صادر و در Sandbox Marketplace داد و ستد کرد.

Game Maker

Game Maker به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌های سه بعدی منحصر به فرد خود را در متاورس این پروژه بسازند. این یک برنامه بازی سازی ساده است که برای استفاده نیازی به دانش کدنویسی ندارد. کاربران می‌توانند عناصر و اشیا مختلف از جمله NFT‌های ایجاد شده با VoxEdit را در محیطی به نام LAND طراحی و سازماندهی کنند. به‌عنوان مثال، آنها می‌توانند زمین‌های خود را ویرایش کنند، کاراکترها و ساختمان‌های جدیدی را درست کنند

Sandbox Marketplace

بازار سندباکس

Sandbox Marketplace که در آوریل ۲۰۲۱ راه اندازی شد، یک بازار NFT برای کاربران است تا دارایی‌های درون بازی را با توکن SAND، ارز دیجیتال بومی شبکه معامله کنند. این NFTها می‌توانند کاراکتر، ساختمان‌ها، ابزارهای پوشیدنی و موارد دیگر باشند که همگی در این پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منظور از Assets چیست؟

منظور از Assets ، دارایی‌های دیجیتال کاربران این پلتفرم است که معمولاً توسط NFT‌های آنها ارزیابی می‌شود. از Assets می‌توان به روش‌های مختلف در بازی استفاده کرد. کاربران می‌توانند دارایی‌های مختلف مانند یک ساختمان، یک حیوان متحرک یا یک ماشین داشته باشند. این دارایی‌ها همچنین می‌توانند به عنوان لباس یا سلاح به آواتار ساخته شده توسط کاربر متصل شوند.

منظور از LAND چیست؟

 LAND (زمین) یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات در متاورس است. LAND‌ها روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است و بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار Game Maker، سرزمین‌هایی را خریداری کنند تا نسخه‌ای از بازی‌های خود را با ASSETS روی آن بسازند. همچنین بازیکنان می‌توانند چندین زمین در یک منطقه داشته باشند و از آن به عنوان یک استان مجازی در متاورس  استفاده کنند.

LAND به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از تجربه بازی خود کسب درآمد کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند از سایر بازیکنانی که از LAND آن‌ها بازدید می‌کنند یا بازی‌هایشان را انجام می‌دهند، هزینه دریافت کنند.

در مجموع بیش از ۱۶ هزار زمین در این پتلفرم وجود دارد. زمین‌ها را می‌توان با ارز دیجیتال SAND و البته اتریوم از طریق فروش عمومی زمین خریداری کرد. از طرف دیگر کاربران می‌توانند زمین را از سایر کاربران در The Sandbox Marketplace و پلتفرم‌های NFT مانند OpenSea خریداری کنند.

معرفی ارز دیجیتال سندباکس

SAND ارز دیجیتال بومی متاورس سندباکس است. این توکن روی شبکه ERC20 ساخته شده است و بیش از ۳ میلیارد دلار عرضه کل داشته است. برای انجام هرگونه تراکنش و تعامل در متاورس، شما نیاز به ارز دیجیتال سند دارید. همچنین دارندگان می‌توانند از طریق پلتفرم غیر متمرکز DAO تغییراتی را در پلتفرم پیشنهاد دهند و در مورد آنها رای دهند.

Sand را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات مختلف در متاورس پروژه به دست آورد یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند والکس خریداری کرد.

تغییرات قیمتی

ارز دیجیتال Sandbox در اواسط سال ۲۰۲۰ با نرخ ۰.۰۵ دلار کار خود را در دنیای کریپتوکارنسی آغاز کرد. تغییرات قیمت این ارز بسیار ناچیز بود و تا سال ۲۰۲۱ تقریباً نوسانی را تجربه نکرد. اما همه چیز برای این توکن با معرفی مفهوم متاورس تغییر کرد.

فیسبوک با تغییر نام شرکت خود به متا و معرفی ویژگی‌های آن، دنیا را شگفت زده کرد. در این میان پلتفرم با الهام از این موضوع به رقیبی جدی در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شد. با معرفی متا، ارز دیجیتال Sand با جهش قیمتی چند صد برابری به نرخ ۸.۴ دلار در بازار رسید و رکوردی تاریخی برای توکن‌هایی با محوریت متاورس از خود بر جای گذاشت.

حداکثر و مجموع عرضه ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن SAND وجود دارد. در حال حاضر، حدود ۶۸۰،۲۶۶،۱۹۴ توکن SAND در گردش هستند که نشان دهنده ۲۳٪ از کل عرضه موجودی تا مارس ۲۰۲۱ است.

مزایا و معایب

این پلتفرم و توکن آن مانند هر پروژه دیگر مزایا و معایب دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مزایا

  • Sandbox یک ایده اصلی و بسیار فراتر از تمرکززدایی صرف بازی در بلاک چین را در بر می‌گیرد. 
  • توکن‌های مورد استفاده در این پلتفرم فراتر از دارایی‌های صرف هستند. در واقع، این توکن‌ها بازنمایی حقوقی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تجربه واقعی بازی را دریافت کنند (به‌علاوه، در مورد برخی، همان را ارائه می‌دهند).
  • پروتکل غیرمتمرکز Sandbox خرید، فروش و تجارت محصولات و خدمات مختلف را در metaverse Sandbox برای کاربرانش ساده می‌کند.
  • NFT ها یک آیتم پرطرفدار هستند و این پلتفرم از آنها به خوبی استفاده کرده است. NFT های مورد استفاده در این پلتفرم، هر قطعه زمین و شیء دنیای مجازی را به یک دارایی کامل و منحصر به فرد تبدیل می‌کند که به یک مولد درآمد برای صاحب آن تبدیل می‌شود.
  • این NFTها همراه با پروتکل غیرمتمرکز موجود دراین پلتفرم، مالکیت امن و مطمئن دارایی‌های درون جهان را تضمین می‌کنند.
  • همه دارندگان توکن در صورت تمایل می‌توانند فعالانه در مدیریت پلتفرم شرکت کنند.
  • Sandbox به طور منظم از فرمت (AMA (Ask Me Anything برای آموزش جامعه پلتفرم استفاده می‌کند.
  • سازندگان و شخصیت‌های کلیدی این پلتفرم در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند و جامعه پلتفرم را به خوبی آگاه می‌کنند.

معایب

  • محدودیت اقتصادی بزرگی پیرامون توکن SAND وجود دارد. در اصل، این توکن نه یک ارز دیجیتال تمام عیار است و نه یک دارایی دیجیتال. این فقط برای پیوند دادن عناصر مختلف سیستم آن و برای اجرای بازی‌ها بر روی پلتفرم وجود دارد. به این ترتیب، توکن SAND فقط کمی بیشتر از یک توکن در بازی در هر MMO معمولی ارزش دارد.
  • خروج از محدودیت‌های اقتصادی یک مخاطب هدف محدود برای The Sandbox است. اساسا، توکن SAND فقط برای توسعه دهندگان بازی یا خود گیمرها مفید است. دارندگان حقوق توکن‌های SAND و فرصت‌های پلتفرم به استفاده یا ساخت بازی محدود می‌شوند.
  • تمرکززدایی واقعی اکوسیستم موجود در این پلتفرم یک سوال مهم است زیرا توسعه دهندگان از پیش استخراج برای پروژه استفاده کردند. مشخص نیست که چه نوع الگوریتم احراز هویت در پروتکل استفاده خواهد شد و همچنین مشخص نیست که چگونه نودهای انگیزه و پاداش خواهند داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد که ضبط انتقال پروتکل به صورت متمرکز انجام می‌شود.

جایگاه در بازار

ارز دیجیتال سندباکس در حال حاضر بر اساس آمار سایت CoinMarketCap، در رتبه ۳۸ فهرست رمزارزها قرار گرفته است و قیمت آن هنگام نگارش این مقاله، حدود ۵.۵۷ دلار است. همچنین ارزش بازار یا مارکت کپ آن حدود ۵.۱۲  میلیارد دلار است.

معرفی کیف پول‌های برتر

کیف پول‌های سندباکس

کیف پول‌ها یکی از ابزارهای حیاتی در دنیای کریپتو محسوب می‌شوند. در این بخش به معرفی کیف پول‌ سندباکس می‌پردازیم.

کیف پول سخت افزاری LEDGER

یکی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال ، کیف پول سخت‌افزاری Ledger است. کیف پول‌های سخت‌افزاری از تکنیک‌های پیشرفته رمزنگاری استفاده می‌کنند تا از دارایی‌های شما در برابر حملات شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های فیشینگ محافظت کنند.

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت

کیف پول Trust Wallet بدون شک محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری در میان کاربران است و مکانی عالی برای ذخیره ارز دیجیتال Sandbox است. در صورتی که تازه به دنیای کریپتوکارنسی وارد شده‌اید و به دنبال کیف پولی مطمئن برای سرمایه خود هستید، تراست ولت گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما است.

کیف پول نرم‌افزاری اتمیک

کیف پول اتمیک در دو نسخه موبایل و تحت وب برای کاربران در دسترس است. این کیف پول بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال از جمله ارز دیجیتال Sandbox را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول همچنین قابلیت تبادل این ارز دیجیتال با سایر رمزارزها را برای کاربرانش فراهم کرده است.

کیف پول نرم‌افزاری MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای خیره سازی این ارز است. تمام توکن‌های ERC20 از جمله SAND را می‌توان با استفاده از MyEtherWallet، بدون نیاز به دانلود کلاینت یا نرم‌افزار در بلاک‌چین اتریوم ذخیره کرد.

Sandbox تجربه‌ای جدید از لمس دنیای مالی و تکنولوژی

در این مقاله به سوال ارز دیجیتال سندباکس چیست؟ پاسخ دادیم. متاورس Sandbox با استفاده از خلاقیت کاربران روزبه‌روز در حال گسترش است و ارز دیجیتال Sandbox یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در آینده ارز سندباکس است. برخلاف دیگر بازی‌های محبوب بازی برای کسب درآمد، The Sandbox دنیای بازی از پیش تعیین شده‌ای ندارد. Sandbox رویکردی منعطف برای خلاقان حوزه کریپتوکارنسی در پیش گرفته است تا همه چیز را با ابزارهای رایگان و آسان برای استفاده به شیوه خودشان سفارشی کنند.

سوالات متداول

 سندباکس چیست؟

Sandbox یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتالی خود را ایجاد کنند و می‌توانند به عنوان NFT  از آن کسب درآمد کنند.

آیا sandbox برای بازی رایگان است؟

The Sandbox فصل ۲ آلفا خود را راه اندازی کرد. این فصل برای بازی رایگان است و برای هرکسی برای پیوستن به رایانه های شخصی PC و Mac در دسترس است.

آیا می توان در سندباکس درآمد کسب کنیم؟

یک بازی دنیای باز مجازی سه بعدی است که در آن بازیکنان می‌توانند از تجربیات بازی خود بسازند، مالک شوند و درآمد کسب کنند. از برترین بازی‌های Metaverse است که از مدل «بازی برای کسب درآمد» برای پاداش دادن استفاده می‌کند.

سندباکس روی چه پلتفرمی است؟

اتریوم؛ سندباکس نرم افزاری است که روی اتریوم اجرا می‌شود و دنیای بازی‌های مجازی غیرمتمرکز را اداره می‌کند.

توکن SAND برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

SAND فرصت‌های سرمایه‌گذاری عالی‌ای برای هر کسی اتس که می‌خواهد در ارزهای دیجیتال درآمد زیادی کسب کند و به طور بالقوه با سرمایه‌گذاری‌های اولیه نسبتاً کوچک، میلیون‌ها دلار به دست آورد!

سندباکس بهتر است یا دیسنترالند؟

از نظر دسترسی به پلتفرم، Sandbox بسیاری از گزینه‌های در دسترس را برای ورود به پلتفرم، مانند رسانه‌های اجتماعی یا حساب ایمیل یا از طریق کیف پول Metamask، فراهم می‌کند. Decentraland اجازه دسترسی را تنها از طریق اتصال کیف پول می‌دهد.

آیا خرید زمین در متاورس سرمایه گذاری مناسبی است؟

تخمین زده می‌شود که فروش املاک و مستغلات Metaverse می‌تواند در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱ میلیارد دلار برسد و آن را به یک طبقه دارایی برای سرمایه گذاران در سراسر جهان تبدیل کند.

 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Binance
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا