معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال اسکالوپ چیست؟ معرفی کامل رمز ارز Scallop

کاربران کریپتو در سراسر جهان همچنان برای خرید در دنیای واقعی با مشکل پرداخت با ارزهای دیجیتال مواجه هستند. به عنوان مثال، شما به‌راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال را بین صرافی‌ها، پروتکل‌های دیفای و کیف پول خود جابه‌جا کرده و معامله کنید، اما تلاش برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال در زندگی روزمره آسان نیست. اسکالوپ (Scallop) پروژه‌ای است که برای حل این مشکل به میدان آمده است.

فرض کنید می‌خواهید کار ساده‌ای انجام دهید؛ مانند خرید قهوه. کاربران کریپتو برای خرید در دنیای واقعی همچنان مجبورند رمز ارز خود را به ارز فیات تبدیل کنند که فرآیند پیچیده‌ای دارد. تبدیل آلت کوین‌ها به یکدیگر، فروش در صرافی، انتقال وجه به حساب بانکی، انتظار برای تسویه، همه این‌ها برای یک خرید ساده بیش از حد پیچیده است. بنابراین، شما باید همیشه مقداری ارز دیجیتال در صرافی و مقداری ارز فیات را در حساب بانکی خود نگه دارید. داشتن دو سیستم مجزا در عین اینکه هزینه‌ دارد، زمان‌بر است.

Scallop یک سیستم بانکداری با قابلیت دیفای است که از بلاکچین برای مدیریت ایمن ارزهای دیجیتال و فیات در یک مکان واحد استفاده می‌کند. این پلتفرم قوی، امور مالی غیرمتمرکز را با ویژگی‌های سیستم سنتی مانند حساب‌های بانکی، کارت‌ها، حواله‌ها و موارد دیگر ترکیب می‌کند. هدف این پروژه، ترویج استفاده عمومی از رمزارزها در زندگی روزمره بدون هیچ یک از موانع موجود است. در این مطلب با پروژه و ارز دیجیتال اسکالوپ، هدف، کاربرد آن و خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد آشنا خواهیم شد.

آشنایی با اسکالوپ

Scallop یک مؤسسه بانکی دارای مجوز و قانونی است که مجموعه جامعی از محصولات بانکی نوآورانه را ارائه می‌دهد. اسکالوپ قصد دارد صنعت بانکداری سنتی را متحول کرده و شکاف بین دیفای و امور مالی سنتی را پر کند. این پروژه، مفهوم بانکداری به عنوان یک سرویس (BaaS) را دنبال می‌کند؛ یعنی به کاربران در مدیریت و استفاده از ارزهای دیجیتال و فیات از طریق انواع محصولات و خدمات منحصر به فرد کمک می‌کند.

اسکالوپ یک نئو بانک

پلتفرم اسکالوپ به عنوان «اولین نئوبانک دنیا با قابلیت دیفای» از طریق یک حساب ترکیبی قدرتمند فیات/کریپتو طراحی شده است. این پروژه، هم یک حساب بانکی شخصی و هم تجاری ارائه می‌دهد که در عرض چند دقیقه با استفاده از KYC مجهز به هوش مصنوعی افتتاح می‌شود. این حساب‌ها به همان شیوه بانک‌های سنتی کار می‌کنند، اما با قابلیت‌های دیفای. Scallop تنها سرویس بانکی است که مستقیماً حساب‌ها را به کیف‌پول‌های ارز دیجیتال متصل می‌کند؛ در نتیجه، تبدیل یکپارچه ارزهای دیجیتال به فیات (و بالعکس) را تسهیل می‌کند.

اسکالوپ چگونه کار می‌کند؟

Scallop یک برنامه ساده و با کاربری آسان ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای دسترسی به حساب‌های سنتی و ارزهای دیجیتال در یک مکان استفاده کرد. در حال حاضر، اکوسیستم اسکالوپ از ۱۰ محصول تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها را در دو بخش نوآوری‌های دیفای و خدمات بانکی معرفی می‌کنیم.

نوآوری‌های دیفای

  • Scallop Earn: این ویژگی امکان استفاده از کریپتو یا ارز فیات را برای کسب درآمد از پروتکل‌های محبوب دیفای مانند Compound، Aave، DYDX و غیره را فراهم می‌کند.
  • Scallop Payments: یک سرویس درگاه پرداخت با قابلیت سوییچ از کریپتو به فیات و بالعکس است.
  • Scallop Exchange: یک پلتفرم ساده برای معاملات اسپات، فیوچرز، آپشن، مارجین (با حداکثر ۱۲۵ برابر اهرم) و سایر ابزارهای دیفای است. این صرافی متمرکز از تبدیل ارز فیات به کریپتو (بالعکس) و یکپارچگی مستقیم با صرافی Uniswap پشتیبانی می‌کند.
  • Hardware wallet: با استفاده از کیف پول‌های سرد Scallop امکان ذخیره و مبادله رمز ارزها وجود دارد. این کیف پول‌ها در برابر ضرر تا سقف ۱۰۰ میلیون دلار بیمه می‌شوند.
  • NFT Marketplace: یک بازار داخلی NFT که کاربران می‌توانند با ارز فیات، NFT خریدوفروش کنند.
  • Scallop Chain: اولین بلاکچین قانونی جهان که برای میزبانی مجموعه محصولات Scallop و در نهایت توکن SCLP استفاده می‌شود.

خدمات بانکی

  • Accounts: حساب‌های GBP و IBAN (شماره حساب بین‌المللی) برای استفاده روزانه، هم برای کاربران شخصی و هم برای کاربران تجاری. این حساب‌ها با ویژگی‌های دیفای ادغام شده‌اند.
  • Cards: کارت‌های مجازی و فیزیکی، در شبکه پرداخت ویزا (Visa) با قابلیت اتصال به کیف پول ارز دیجیتال.
  • Multi-currency Wallet: این کیف پول امکان ذخیره، خرج کردن و ارسال بیش از ۱۵ ارز بین‌المللی را فراهم می‌کند.
  • Transfer: ارسال و دریافت پول در قالب همه ارزهای اصلی، برای هر فردی، در هر کجای دنیا.

ارز دیجیتال اسکالوپ

رمز ارز Scallop با نماد SCLP یک توکن کاربردی مبتنی بر شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که برای انجام تراکنش در اکوسیستم Scallop به کار می‌رود. این توکن ابتدا مبتنی بر ERC-۲۰ بود. شبکه BSC به دلیل توانایی آن در ادغام با اکوسیستم گسترده دیفای انتخاب شد. کاربرانی که SCLP را در اختیار داشته باشند می‌توانند از مزایا و پاداش‌های خاصی بهره‌مند شوند.

رمز ارز اسکالوپ

برخی از کاربردهای رمز ارز Scallop:

  • برای دریافت پاداش معاملات و موارد دیگر.
  • کاربران برای باز کردن حساب‌ها و دسترسی به خدمات، باید توکن SCLP را استیک کنند.
  • پرداخت کارمزد تراکنش‌ها.
  • پرداخت کارمزد صرافی و کارمزد مدیریت ماهانه حساب.

ساختار پرداخت پاداش‌ در این پروژه

Scallop برای دارندگان حساب یک برنامه پاداش‌دهی ارائه می‌دهد. توکن SCLP قرار است به عنوان پاداش برای این برنامه‌ها استفاده شود:

  • Crypto Back: از ۰.۵٪ تا ۱٪ در هر خرید در فروشگاه با توکن SCLP بازگردانده می‌شود.
  • Institutional Offers: تخفیف‌ها شبکه‌های تجاری مؤسسه با SCLP پرداخت می‌شوند.
  • Travel Offers: تا ۱٪ تخفیف برای تراکنش‌های خارجی.
  • Business Rewards: مشوق‌های تجاری برای استفاده از استیبل کوین‌های ARTH که با SCLP پرداخت می‌شوند.
  • Deposit Incentive: پرداخت پاداش ۵ درصدی با توکن SCLP.
  • Referral Bonus: پرداخت ۲۰ توکن SCLP هنگامی که فردی با معرفی شما در اپلیکیشن اسکالوپ ثبت نام می‌کند.
  • Sign up Bonus: هنگام ثبت نام در اپلیکیشن اسکالوپ، ۱۰ توکن SCLP پاداش داده می‌شود.

این پلتفرم در ابتدا دو سطح عضویت (Basic و Elite) را ارائه می‌دهد که دارای مزایای مختلفی هستند. در جدول زیر، خلاصه‌ای از تفاوت‌های بین دو سطح عضویت ارائه شده است:

Elite Basic
٪۱ کارمزد صرافی ٪۱.۵ کارمزد صرافی
دبیت کارت رایگان دبیت کارت رایگان (با خرید ۳۰ دلار توکن SCLP)
کیف پول سخت‌افزاری رایگان (با خرید ۷۵ دلار SCLP) کیف پول سخت افزاری رایگان (با خرید ۱۵۰ دلار SCLP)
تا ۵۰۰ برداشت از خودپرداز در ماه تا ۲۵۰ برداشت از خودپرداز در ماه
بیمه مسافرتی رایگان در سراسر جهان  
مدیر مشتری اختصاصی  

تیم پروژه اسکالوپ

حدود چهل متخصص مالی و فناوری تیم پروژه Scallop را تشکیل می‌دهند. راج باگادی (Raj Bagadi) مدیرعامل و میندی بیجاون (Mindy Bejawn) مدیر اجرایی ارشد، هر دو از هم‌بنیانگذاران این پروژه هستند. راج باگادی، نه تنها متخصص بانکداری و فین‌تک با ۱۰ سال تجربه است، بلکه یک متخصص مبارزه با پولشویی است. از این رو، دانش عمیق او از این صنعت باعث می‌شود که بتواند به‌راحتی در آن تحول ایجاد کند. میندی بیجاون نیز دارای ۴۰ سال تجربه در زمینه مهندسی توسعه به همراه مدرک پست دکتری از دانشگاه آکسفورد است.

چرا اسکالوپ منحصر به فرد است؟

اسکالوپ در حال ساخت یک هاب دیفای است که به هر کسی، صرف‌نظر از سطح دانش یا تجربه، اجازه می‌دهد به ابزارهایی دسترسی پیدا کند که پیش از این فقط برای افراد آشنا با فناوری بلاکچین، امکان‌پذیر بود. با این کار، Scallop امیدوار است که دسترسی به ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال -از جمله NFT- را برای عموم مردم آسان‌تر کند. برای انجام این کار، Scallop ویژگی‌های متمایزی دارد که به برتری آن از رقبا و رسیدن به هدف خود برای محبوب کردن دیفای کمک می‌کند. برخی از این موارد عبارتند از:

قانون‌مند و دارای مجوز

هدف Scallop رهبری صنعت بانکداری از نظر انطباق با مقررات است و پیش از این از رگولاتوری کشور استونی مجوز دریافت کرده است و در حال دریافت مجوز در بریتانیا و اتحادیه اروپا است.

بلاکچین بومی

اسکالوپ قصد دارد در نهایت محصولات و توکن خود را به یک بلاکچین بومی به نام Scallop Chain منتقل کند. این ویژگی به طور چشمگیری سرعت و کارایی آن را بهبود می‌بخشد که برای برنامه‌های دیفای مناسب‌تر است.

Scallop Chain از رول آپ‌های zk استفاده می‌کند و ویژگی‌های انتخابی برای حریم خصوصی دارایی را در شبکه ارائه می‌دهد. این زنجیره از قراردادهای هوشمند مبتنی بر EVM و WASM پشتیبانی می‌کند.

Scallop بلاکچین بومی

برخی از اطلاعات ارائه شده درباره این زنجیره عبارتند از:

  • بلاکچین تنظیم شده با مقررات KYC و AML (قوانین ضد پولشویی)
  • زمان تراکنش کم (کمتر از ۳ ثانیه)
  • وضعیت شبکه: در حالت Testnet
  • تاریخ راه‌اندازی شبکه اصلی: Q1 ۲۰۲۳

مارکت پلیس NFT

یکی از ویژگی‌های برجسته این پلتفرم، بازار یکپارچه NFT آن است که کاربران به‌راحتی می‌توانند طیف گسترده‌ای از ان‌اف‌تی‌ها را مشاهده، مرتب‌سازی و خریدو‌فروش کنند. علاوه بر این، Scallop یکی از اولین پلتفرم‌هایی خواهد بود که از خریدهای فیات پشتیبانی می‌کند که برای سرمایه‌گذاران و کاربران معمولی آسان‌تر است.

پشتیبانی از ذخیره‌سازی سرد

از آنجایی که اسکالوپ غیرحضانتی است، این پروژه خود را از بسیاری دیگر از ارائه‌دهندگان راه حل‌های بانکداری کریپتو جدا کرده است. اسکالوپ یک کیف پول سخت‌افزاری امن ارائه می‌دهد که برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین استفاده می‌شود. برخلاف سایر پلتفرم‌ها، کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته و می‌توانند آزادانه دارایی‌های خود را منتقل کنند. آن‌ها می‌توانند ارزها را مستقیماً از کیف پول سخت‌افزاری خود در حساب‌های بانکی Scallop خریداری کرده، بفروشند و مبادله کنند. این کیف پول‌ها دارای مشخصات درجه بانکی هستند که عبارتند از:

  • ساخته شده از تراشه رمزنگاری درجه مالی +EAL 5 که به طور کامل از کلیدهای خصوصی محافظت می‌کند.
  • مجهز به امنیت +Infineon CCL 6، بالاترین درجه امنیتی صادر شده برای برنامه‌های امور مالی.
  • برخورداری از مکانیزم خود تخریب‌کننده و پاک‌کننده کلید تعبیه شده که از دارایی‌ها در برابر هرگونه احتمال هک محافظت می‌کند.

اسکالوپ با Ledger (سازنده کیف پول محبوب سخت افزاری) نیز همکاری می‌کند. همچنین، این پروژه مشارکت خود با Binance Custody را اعلام کرده است. Binance Custody راه حل‌های امنیتی و نقدینگی ذخیره‌سازی سرد و گرم پیشرفته را برای موسسات فراهم می‌کند تا به‌راحتی و ایمن دارایی‌های دیجیتال را مدیریت کنند.

اسکالوپ در کدام صرافی‌ها معامله می‌شود؟

رمز ارز Scallop در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز زیر لیست شده است:

کاربران ایرانی به دلیل شرایط تحریم امکان فعالیت در این صرافی‌ها را نداشته و نمی‌توانند احراز هویت کنند. در مورد صرافی‌های غیرمتمرکز نیز بهتر است با آی پی کشور دیگری کیف پول خود را به صرافی مورد نظر متصل کنند. این کاربران می‌توانند به‌راحتی ارز دیجیتال اسکالوپ را از صرافی والکس تهیه کنند.

کیف پول‌های مناسب برای رمز ارز Scallop

در حال حاضر، کیف پول‌های زیر از این توکن پشتیبانی می‌کنند:

  • متامسک (Metamask) 
  • تراست ولت (TrusWallet)

 دارندگان توکن SCLP می‌توانند توکن‌های خود را برای دریافت پاداش در کیف پول متامسک استیک کنند.

آینده پروژه و ارز دیجیتال اسکالوپ

از مجموعه محصولات اسکالوپ مشخص است که این پروژه تا حد زیادی روی بهبود دسترسی، امنیت و کاربرد ارزهای دیجیتال متمرکز است؛ در حالی که همچنان از طیف گسترده‌ای از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند. این پروژه با این کار قصد دارد استفاده و خرج کردن ارزهای دیجیتال را به اندازه ارزهای فیات رواج دهد.

آینده رمز ارز Scallop

پلتفرمی که همه این ویژگی‌ها را در یک مکان فراهم کند، قطعاً تحول‌آفرین خواهد بود. در حال حاضر، هیچ گزینه‌ دیگری وجود ندارد که همه این امکانات را به صورت یک‌جا ارائه دهد. با این ویژگی‌ها و از آنجایی که این پروژه به صورت قانونی فعالیت می‌کند، پیش‌بینی می‌شود آینده روشنی در انتظار آن و رمز ارز Scallop باشد.

اسکالوپ؛ راه حلی به موقع برای پرداخت‌های کریپتو

Scallop با اتصال دیفای به خدمات بانکداری سنتی، نحوه تعامل مردم با فین تک و دیفای را تغییر داده است و ارز دیجیتال اسکالوپ در رأس آن قرار دارد. این راه حل بانکداری ضمن ارائه تمام خدمات بانکی سنتی، سطح بالایی از امنیت، شفافیت کامل و پاداش‌های بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. این پروژه راه حلی به موقع در دنیایی است که در حال تغییر به سمت پرداخت‌های دیجیتال است.

به نظر شما آیا اسکالوپ می‌تواند مشکلات و موانع موجود برای پرداخت با ارزهای دیجیتال را حل کند؟ نقطه نظرات خود را در مورد این پروژه با ما به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منتشر شده توسط
coinmarketcap.com
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا