معرفی رمزارزهامقالات ارز دیجیتال

شیبا چیست؟ معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو و مزایای آن

شیبا که با عنوان SHIB در بازار رمزارزها معامله می‌شود، یک توکن غیرمتمرکز است که طی یک سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. علی‌رغم اینکه عمر زیادی از تولد این ارز دیجیتال نگذشته، این ارز با رشد خیره کننده‌اش توانسته نام و جایگاهی درخور را در بازار کریپتو کارنسی برای خود دست و پا کند.

در ادامه این مقاله به معرفی بیشتر ارز دیجیتال شیبا، پلتفرم ShibaSwap، مقایسه آن با دوج کوین و کیف پول‌های این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت و برای خرید و فروش از والکس شما را راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا بدانیم ارز دیجیتال شیبا چیست؟ 

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

این ارز یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-20 است که در ماه اوت ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس ملقب به «ریوشی» ایجاد شد. واژه shiba inu در زبان ژاپنی نام نژاد سگی شکاری است که دقیقاً تصویر آن در لوگوی دوج کوین هم به چشم می‌خورد. این ارز به طور گسترده‌ای نزد حامیانش به «قاتل دوج کوین» معروف است و طرفداران این میم کوین آن را جایگزینی خلف برای DOGE می‌دانند. از آنجایی که این ارز یک توکن ERC-20 محسوب می‌شود، دارای بلاکچین اختصاصی نیست. ریوشی در وایت پیپر آن عنوان کرده است:

به این دلیل بستر اتریوم را برای ساخت اکوسیستم انتخاب کردم، که پیش از این امنیت این شبکه بر همگان ثابت شده بود و این بلاکچین به خوبی به پروژه اجازه می‌دهد که غیرمتمرکز باقی بماند.

چرا شیبا یک میم کوین است؟

میم‌ها، جوک‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی هستند که به فراخور زمان، بر اساس یک سوژه خاص طراحی می‌شوند. بنابراین اساساً رسالت میم‌ها بر مبنای شوخی و خنده است. پس همانطور که از نام میم کوین‌ها (میم + کوین) بر می‌آید، آنها ارزهایی دیجیتال هستند که پیدایش آنها ارتباط نزدیکی با میم‌های اینترنتی دارد. به عنوان مثال، دوج کوین به عنوان معروف‌ترین میم کوین بازار، در ابتدا با الهام از میم محبوبِ سگ shiba و شوخی با ماهیت بیت کوین ساخته شد.

باید اشاره کنیم که تاکنون بیش از ۸۰ میم کوین در CoinMarketCap لیست شده و بسیاری از آنها مقلد و پیرو برادر بزرگ خود، دوج کوین هستند.

معرفی توکن shiba inu

اولین نکته قابل توجه در مورد توکن، عرضه آن است. در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. حدود ۵۰ درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ بلاک شده است. ۵۰ درصد مابقی هم به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم اهدا شد. بوترین طی اقدامی حمایتی از جامعه و تورم‌زدایی، اکثر قریب به اتفاق این توکن‌ها را با ارسال به آدرس یک کیف پول فاقد دسترسی سوزاند و بخشی از آنها را (به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) هم با هدف کمک‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد.

اما کل داستان پروژه به همینجا ختم نمی‌شود. ریوشی، توسعه‌دهنده این ارز، جدیدترین عضو این اکوسیستم به نام ShibaSwap را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. سواپ در اصل یک صرافی غیرمتمرکز است که از shiba inu در کنار دو توکن «LEASH» و «BONE»، به عنوان توکن‌های ابزاری بهره برده است. در ادامه به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

ShibaSwap چیست؟

شیبا اینو چیست

این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز است. نوعی پلتفرم معاملاتی همتا به همتا مشابه یونی سواپ که به کاربران امکان معامله بدون واسطه ارزهای دیجیتال را در بستر اتریوم می‌دهد. شما می‌توانید لیست ارزهای قابل معامله در این پلتفرم را در coinmarketcap.com مشاهده کنید. همچنین کاربران این پلتفرم می‌توانند با اعطای نقدینگی (واریز وجوه خود به استخرهایی برای استفاده سایر معامله‌گران) و استیکینگ (سپرده‌گذاری وجوه در یک قرارداد هوشمند)، در قالب شیبا و دو توکن دیگر (BONE و LEASH) کسب سود کنند.

  • BONE: توکنی حاکمیتی با مجموع عرضه ۲۵۰ میلیون کوین است که دارندگان آن می‌توانند از طریق سیستم “Doggy DAO” تغییراتی را در پروتکل پیشنهاد داده و آن را به رأی‌گیری بگذارند. این توکن همچنین در قالب پاداش هم به ارائه‌دهندگان نقدینگی در پلتفرم اعطا می‌شود.
  • LEASH: این توکن در حقیقت یک ریبیس توکن (rebase token) یا توکن با قیمت انعطاف‌پذیر است. LEASH نوعی توکن شبیه استیبل‌کوین است که برای اتصال بهای آن به ارزش یک دارایی ثانویه، عرضه آن به طور خودکار توسط یک الگوریتم کامپیوتری افزایش یا کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، عرضه LEASH با نرخ ۱/۱۰۰۰، بهای دوج کوین را ردیابی می‌کند.

این یعنی اگر قیمت دوج کوین ۰/۰۵ دلار باشد، عرضه LEASH طوری تغییر می‌کند (با افزایش یا کاهش عرضه) که قیمت آن به ۵۰ دلار برسد.

معرفی فانکشن‌های (عملگر) شیبا سواپ

Dig: عملگر مربوط به استخر نقدینگی در پلتفرم است. در این قسمت کاربران می‌توانند دارایی‌های کریپتو خود را به صورت جفت ارز در استخرهای نقدینگی موجود سپرده‌گذاری کنند. ارائه‌دهندگان نقدینگی به عنوان پاداش، توکن‌های استخر نقدینگی (SSLP) را دریافت می‌کنند. این توکن‌ها میزان سهم نقدینگی کاربران در هر استخر را نشان می‌دهند. همچنین کاربران توسط آنها می‌توانند توکن‌های شیبا رایگان دریافت کنند.

Woof: این عملگر برای دریافت پاداش BONE با نقد کردن توکن‌های SSLP است.

Bury: کاربران توسط این عملگر می‌توانند توکن‌های SHIB ،LEASH و BONE خود را به منظور کسب سود با بهره بالا که در قالب BONE پرداخت می‌شود، استیک کنند. در حال حاضر، نرخ بهره این ارزها به ترتیب ۱۷۱، ۲۶۶ و ۸۱۴ درصد است.

نکته: ۳۳٪ پاداش‌های BONE ناشی از استیکینگ، بلافاصله در دسترس قرار می‌گیرند و ۶۶٪ باقی مانده به مدت شش ماه بلاک می‌شوند.

Swap: کاربران توسط این عملگر قادر خواهند بود رمزارزهای خود را معامله کنند.

Bonefolio: این عملگر در حقیقت یک داشبرد تحلیلیست که کاربران می‌توانند نرخ‌ لحظه‌ای بهره و سود خود را مشاهده کنند.

NFT: در این قسمت کاربران می‌توانند ۱۰ هزار توکن غیرقابل تعویض (NFT) با نام «شیبوشی» را معامله کنند. شیبوشی‌ها همانند کریپتوپانک‌ها (CryptoPunks)، تصاویر کارتونی این توکن بوده که دارای درجه کمیابی متفاوتی هستند.

مقایسه shiba inu و dogecoin

مقایسه شیبا و دوج

در ادامه به مقایسه این میم کوین و دوج کوین از نظر نوع تکنولوژی، میزان عرضه و کارکرد می‌پردازیم.

نوع تکنولوژی

وقتی صحبت از فناوری می‌شود، ممکن است عده‌ای ندانند که دوج کوین شباهت زیادی به بیت کوین، این پادشاه ارزهای دیجیتال دارد. در حقیقت دوج کوین دقیقاً از فناوری لایت کوین، برادر کوچک بیت کوین استفاده کرده است.

الگوریتم مورد استفاده DOGE بر اساس اثبات کار (PoW) است. یعنی همانند بیت کوین، از قدرت محاسباتی رایانه‌ها در بلاکچین خود استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، این ارز بر بستر بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود و توکن اصلی آن یک توکن ERC-20 و بر اساس الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) است.

میزان عرضه

اگرچه هر دو این رمزارزها عرضه قابل توجهی دارند، اما در این زمینه برتری با shiba است. دوج کوین هیچ محدودیت عرضه‌ای ندارد. هر دقیقه، ۱۰ هزار DOGE تولید می‌شود. به این معناست که روزانه ۱۵ میلیون و سالانه ۵ میلیارد دوج کوین جدید روانه بازار می‌شود.

در طرف دیگرshiba inu قرار دارد که محدودیت عرضه ۱ کوادریلیونی را برای خود در نظر گرفته است. به این معنا که تمام توکن‌ها از همان ابتدا تولید شده‌اند. ضمن این که نیمی از آن‌ها توسط ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم برای همیشه از چرخه خارج شده که تا حدی از بروز تورم و کاهش ارزش این توکن جلوگیری می‌کند.

نوع کارکرد

دوج کوین ارز دیجیتالی با بهای کم، عرضه زیاد، کاربرپسند و فاقد هرگونه پیچیدگی خاص است. چنین مواردی باعث شده این رمزارز برای پرداخت‌های خُرد گزینه‌ای مناسب باشد.

هرچند هدف اولیه دوج کوین هم همین بوده؛ یعنی بدل شدن به ابزاری برای پرداخت‌های روزمره. همانند یک نسخه دیجیتالی از پنی یا اسکناس یک دلاری که همیشه ته جیب افراد است. بنابراین از این منظر، عرضه نامحدود دوج کوین تا حدی قابل توجیه است.

اما از آنجا که این ارز بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند، از قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند قرارداد هوشمند هم بهره‌ برده است. بنابراین علاوه بر پرداخت‌های خرد، به عنوان یک توکن ابزاری و بومی در پلتفرم استفاده می‌شود.

به طور خلاصه تفاوت‌های دوج کوین و شیبا اینو عبارتند از:

شیبا اینودوج کوین
نماد معاملاتیSHIBDOGE
نوع ارزتوکنکوین
بلاکچین اختصاصیخیر (بلاکچین اتریوم)بله (بلاکچین دوج کوین)
نوع الگوریتماثبات سهاماثبات کار
میزان عرضه۱ کوادریلیون (۱۵^۱۰)نامحدود
  • دوج کوین دارای بلاکچین اختصاصی است اما shiba بر بستر اتریوم قرار دارد.
  • SHIB یک توکن است ولی دوج کوین یک کوین است.
  • دوج کوین مبتنی بر الگوریتم اثبات کار و استخراج است اما shiba از مدل اجماع اثبات سهام بهره می‌برد.
  • تعداد دوج کوین بی‌نهایت است ولی shiba دارای محدودیت عرضه یک کوادریلیون (۱۵^۱۰) توکن است.
  • کارکرد دوج کوین استفاده در پرداخت‌های خُرد است، در صورتی که SHIB علاوه بر آن، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap محسوب می‌شود.

روند پذیرش در شرکت‌های مختلف

پذیرش یک ارز دیجیتال توسط یک پلتفرم یا کسب‌وکار دیگر، می‌تواند در نقش سکوی پرتاب آن به سمت موفقیت عمل کند! هنگامی که یک ارز دیجیتال توسط یک نهاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرمایه‌گذاران بیشتری مایل به خرید آن خواهند بود. همچنین پذیرش یک رمز ارز دروازه استفاده از آن در زندگی روزمره نیز به شمار می‌رود. در این بخش به بررسی برخی از مهم‌ترین و جدیدترین پذیرش‌های شیبا اینو توسط کسب‌وکارهای مختلف پرداخته‌ایم.

زنجیره سینمایی AMC

از نظر بسیاری از تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال، پذیرش شیبا اینو توسط زنجیره سینمایی AMC به عنوان بزرگترین مجموعه سینمایی جهان، یکی از نقاط عطف بزرگ در تاریخ این ارز به شمار می‌رود. مشتریان این مجموعه پس از این رویداد، قادر به پرداخت هزینه بلیت با استفاده از شیبا اینو هستند. آدام آرون (Adam Aron) مدیرعامل AMC پیش از پذیرش شیبا اینو به صورت رسمی از این موضوع پرده برداشت و در ادامه به نحو احسن نیز به قول خود عمل کرد. پس از پذیرش رسمی Shiba Inu توسط AMC، امیدواری برای پذیرش آن توسط کسب‌وکارهای مطرح دیگر نیز افزایش یافته است.

شایعه پذیرش از سوی تسلا

پذیرش شیبا در تسلا

ساویر مریت (Sawyer Merritt)، از بنیانگذاران کمپانی مد و پوشاک Twin Birch مدتی قبل در توییتی نوشت:

در کدهای وبسایت تسلا، در قسمت انتخاب روش پرداخت، نام این توکن هم به چشم می‌خورد که فعلا فعال نیست. اما از آنجایی که من برنامه‌نویس نیستم، شما خودتان پی ببرید که این چه معنایی دارد!

تاکنون هیچ خبر رسمی از سوی شرکت تسلا در این مورد منتشر نشده است. همانطور که ساویر اشاره کرد، این کد فعال نیست و با کلیک روی آن هیچ اسکریپتی اجرا نمی‌شود.

تسلا همواره نگاه مثبتی به دارایی‌های دیجیتال دارد و آنها را جایگزینی مناسب برای پول نقد می‌داند. از نظر این شرکت، رمزارزها می‌توانند در بلندمدت ارزشمندتر شده و به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت نیو اِگ (Newegg)

اخیراً فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی نیواگ Newegg شایعات جدیدی مبنی بر پذیرش را برای کاربران خود مطرح کرده است. این شرکت در توییتی مرموزانه، صفحه رسمی این توکن را تگ و از توسعه‌دهندگان این ارز برای پاسخ به چند سوال دعوت به عمل آورد.

بلافاصله پس از انتشار این توییت، حامیان این ارز شایعاتی را در خصوص احتمال پذیرش SHIB به عنوان یک روش پرداخت توسط این شرکت منتشر کردند. گفتنی است این شرکت در ماه آوریل هم دوج کوین را به لیست ارزهای مورد پذیرش خود اضافه کرده بود.

پیش از، شرکت نیواگ در سال ۲۰۱۴ جزو اولین فروشگاه‌های بزرگی بود که بیت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرفت. در حال حاضر علاوه بر بیت کوین و دوج کوین، رمزارزهایی از جمله بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم، دای و چهار استیبل کوین (BUSD ،USDCT ،GSDC ،GUSD و PAX) در لیست روش‌های پرداخت این شرکت حضور دارند.

گالری اتومبیل وگاس اتو  (Vegas Auto)

اخیراً گالری اتومبیل وگاس اتو، نماینده رسمی خودروهای لوکس در لاس وگاس، این ارز را به فهرست گزینه‌های پرداخت خود اضافه کرده است. این شرکت که توسط نیک دوسا (Nick Dossa) و اد گی‌بن (Ed Ghaben) در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، دارای مجموعه متنوعی از خودروهای لوکس از جمله لامبورگینی، استون مارتین، رولزرویس و بنتلی است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که تراکنش‌های مشتریان این فروشگاه، به‌طور خودکار از طریق پردازشگر پیشرو رمزارزی بیت پی، بلافاصله به دلار تبدیل می‌شوند. با این کار هیچ خطری وگاس اتو را در خصوص نوسانات بالای قیمت تهدید نمی‌کند.

پلتفرم Gamestop

یکی از جذاب‌ترین پذیرش‌های شیبا اینو در سال ۲۰۲۳، مربوط به پلتفرم گیمینگ Gamestop می‌شود. به لطف این همکاری، کاربران امکان پرداخت‌‌های درون‌برنامه‌ای و خرید آیتم و بازی‌های ارائه شده در Gamestop را از طریق ارز دیجیتال شیبا اینو دارند. پذیرفته شده این توکن توسط یک پلتفرم گیمینگ و ورود آن به حوزه بازی‌های رایانه‌ای، تأثیر قابل توجهی بر روی تبلیغ و افزایش ارزش آن خواهد داشت.

انجمن سرطان آمریکا

اغلب میم‌کوین‌ها اغلب توسط کاربران جدی گرفته نشده و پس از مدتی فراموش می‌شوند؛ اما داستان شیبا اینو بسیار متفاوت است. این ارز دیجیتال بامزه به لطف شهرت خود موفق شد در سال ۲۰۲۳ مسیر خود برای استفاده در انجمن سرطان آمریکا به عنوان یک نهاد نیمه‌رسمی را نیز هموار کند. افراد خیر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از سراسر جهان در قالب شیبا، به این انجمن واریز کرده و نقش مهمی در ریشه‌کن کردن این بیماری از سراسر جهان داشته باشند.

تاثیر توییتهای ایلان ماسک

توییت‌های ایلان ماسک

هرچند راه‌اندازی این توکن در ابتدا نتوانست مورد توجه همگان قرار گیرد، اما در بازه زمانی که ایلان ماسک و سایر افراد برجسته شروع به ابراز علاقه به دوج کوین از رقبای شیبا کردند، این ارز هم سروصدای زیادی به پا کرد. اولین باری که ایلان ماسک در توییتی به این ارز اشاره کرد، مربوط به زمانیست که او از نیت خود برای خرید سگی از نژاد ژاپنی shiba inu برای خانواده‌اش پرده برداشت. بلافاصله پس از این توییت، بهای این ارز رشد چشمگیر ۳۰ درصدی را تجربه کرد.

از دیگر تاثیرات این مدیرعامل تسلا برای دوج کوین و این توکن، می‌توان به تغییر تصویر پروفایل او اشاره کرد که عکسی از خودش با عینک آفتابی منعکس‌کننده لوگوی Doge را برای اکانت توییتر خود برگزید. این کار مجددا باعث افزایش بهای دوج کوین و این ارزشد.

بنابراین این رمزارز همانند دوج کوین به شدت متاثر از ایلان ماسک بوده و همواره با صحبت‌ها و توییت‌های این مدیرعامل تسلا، نوسانات شدیدی را تجربه کرده است.

نمودار قیمتی

نمودار قیمت شیبا اینو

این توکن که در زمان راه‌اندازی خود توکنی ناشناخته در بستر اتریوم محسوب می‌شد، برای اولین بار با قیمت نزدیک به صفر دلار در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ عرضه شد. اما سال ۲۰۲۱ برای این میم کوین به صورت رویایی پیش رفت. تا جایی که این رمزارز در ماه اکتبر بیش از ۸۰۰ درصد و نسبت به ماه مارس بیش ۷۰۰ هزار درصد افزایش یافت.

این رشد خیره‌کننده باعث شد ارزش بازار آن در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ (با ۳۶/۹ میلیارد دلار) برای مدت کوتاهی از دوج کوین هم پیشی بگیرد. این امر موجب شد شعار معروف «شیبا، قاتل دوج کوین» بیشتر از هر زمان دیگری از سوی حامیان این ارز مطرح شود.

البته قیمت شیبا اینو همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر از اواسط سال ۲۰۲۱ تا ابتدای سال ۲۰۲۲ با روند نزولی همراه شد. با این حال این کاهش قیمت با توجه به تغییرات عمده بازار یک مسئله عادی به شمار رفته و باعث از دست رفتن امید سرمایه‌گذاران و جامعه شیبا اینو نسبت به این ارز دیجیتال محبوب نشد.

معرفی بهترین کیف پولها

کیف پول‌های شیبا

شما می‌توانید این توکن را در دو بستر اتریوم و اسمارت چین خریداری کنید که در زیر تعدادی از بهترین کیف پول‌ شیبا معرفی شده است:

تراست والت (Trust Wallet)

تراست ولت را می‌توان در زمره بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای درنظر گرفت که در دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است. این کیف پول از نظر امنیت یکی از برترین ولت‌های نرم‌افزاری در دنیای کریپتو محسوب می‌شود. همچنین تراست ولت علاوه بر ذخیره این توکن در بستر اتریوم، از این توکن در بستر اسمارت چین هم پشتیبانی می‌کند که برای دوستداران این رمزارز یک مزیت ویژه است.

اتمیک ولت (Atomic Wallet)

یکی دیگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری که می‌توانید از آن به منظور ذخیره استفاده کنید، اتمیک ولت است. این کیف پول دارای دو نسخه تلفن همراه و دسکتاپ بوده و قابلیت ذخیره در بستر ERC-20 را داراست.

مای اتر ولت (My Ether Wallet)

همانطور که می‌توان از نام مای اتر ولت حدس زد، این کیف پول به طور ویژه مختص شبکه اتریوم است. به این معنا که از تمام توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند و در زمره یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ارز دیجیتال به شمار می‌رود. مای اتر والت دارای نسخه‌های تلفن همراه و همچنین مبتنی بر وب است.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس، یکی از معروف‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول ظاهری شبیه به یک فلش مموری دارد و صفحه ‌نمایش روی بدنه آن به کاربران امکان مشاهده و تایید تراکنش‌ها را مستقیماً از روی دستگاه می‌دهد.

نحوه خرید و فروش

معاملات شیبا در والکس

نحوه خرید شیبا همانند سایر ارزهای دیجیتال است و کاربران با تحلیل و آنالیز بازار می‌توانند اقدام به خرید و فروش این ارز کنند. یکی از متداول‌ترین روش‌های معامله، استفاده از صرافی‌های‌ آنلاین ارز دیجیتال است. بنابراین افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این ارز را دارند، می‌توانند با ثبت‌نام در وبسایت والکس، به دنیای خرید و فروش در سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین ورود کنند.

در والکس هر کاربر برای هر  ارز دیجیتال یک آدرس کیف پول مجزا دارد. همچنین دارایی‌ افراد به صورت سرد (سخت‌افزاری) و با بالاترین سطح امنیتی نگهداری می‌شود.

آینده ارز دیجیتال SHIB چیست؟

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارند، قطعا آینده شیبا اینو برای شما حائز اهمیت است. باید بگوییم که رشد فوق‌العاده آن در سال ۲۰۲۱ توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو کارنسی را به خود جلب کرد. همزمان لیست شدن این ارز در صرافی‌های معتبری ازجمله بایننس، حجم معاملاتی آن را بالا برد. اما نکته‌ای که در مورد آینده این ارز باید مدنظر قرار دهیم این است که افزایش قیمت و حجم معاملات آن ممکن است به دلیل هیجانات بازار باشد. این بدین معناست که ارزش این ارز صرفاً به دلیل فناوری یا کاربردهای آن نیست. بنابراین هرچند بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران نسبت به آینده خوش‌بینند، اما صرفاً درنظر گرفتن پارامترهایی چون رشد قیمتی، ملاک قطعی برای سرمایه‌گذاری در یک میم کوین نیست.

کارشناسان هشدار می‌دهند هرگونه سرمایه‌گذاری هیجانی در ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به از دست دادن کل سرمایه شما شود. آنها به‌طور کلی توصیه می‌کنند که صرف‌نظر از اینکه کدام ارز دیجیتال را انتخاب می‌کنید، فقط آن مقدار سرمایه‌ای را که طاقت از دست دادن آن را دارید، برای ورود به آن اختصاص دهید.

در این مقاله سعی کردیم پاسخی به سوال شیبا چیست، سیر طی شده قیمت آن، کیف پول‌ها و نحوه معامله این ارز دیجیتال بپردازیم. در حال حاضر این ارز با ارزش بازار بالغ بر ۵ میلیارد دلار، سایه به سایه دوج کوین در حال رقابت است و شاید کمتر کسی این تصور را داشت که این میم کوین خلق شده از دل هیاهوی دوج کوین، روزی رقیبی جدی برای برادر بزرگ‌تر خود شود.

به نظر شما آینده ارز دیجیتال شیبا چیست؟ آیا این ارز واقعا آمده تا قاتل دوج کوین شود؟ منتظر دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

چرا شیبا اینو را قاتل دوج کوین می‌نامند؟

به گفته ریوشی بنیانگذار، به این دلیل shiba لقب «قاتل دوج کوین» را به خود اختصاص داد زیرا ارزش بازار آن آماده سبقت گرفتن از دوج کوین است. ریوشی اضافه کرد حتی اگر این ارز به ۰/۰۱ دلار هم نرسد، ارزش آن به مراتب بیشتر از دوج کوین خواهد شد.

چرا شیبا تیتر اصلی اخبار در اکتبر ۲۰۲۱ شد؟

در اکتبر ۲۰۲۱ ارزش این ارز بیش از ده برابر شد و این توکن در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار گرفت. همچنین ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا تصویری از فلوکی، توله سگ خود را توییت کرد که منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجه خرده‌فروشان در این میم کوین گردید.

آیا خرید SHIB سودآور است؟

با توجه به نظرات مختلف کارشناسان و البته نقشه را دقیق شیبا، آینده این ارز می‌تواند درخشان باشد و سرمایه‌گذاری روی آن سودآور خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

کارشناس ارشد الکترونیک، علاقه‌مند به مباحث حوزه تکنولوژی، ارز دیجیتال و عاشق نوشتن هستم. اینجا قصد دارم اطلاعاتی که در حوزه بلاکچین و رمزارزها کسب کرده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کریمی
کریمی
1 سال قبل

سلام ببخشید هر چند وقت یه بار برام مسج میاد شما برنده ۲۵۰/۰۰۰شیباشدید با اهراز هویت در ***** جایزت را دریافت کن یعنی چی

صادقی
صادقی
1 سال قبل

سلام جناب رواقی . در اغلب خانواده ها مجموع سرمایه های خرد یک خانواده نه آنقدری هست که بخواهند در جایی مطمئن سرمایعه گذاری کنند و نه آنقدر هم کم که بخواهند قید نزول ارزش سالانه آن سرمایه را بزنند. در این شرایط بیکاری زیاد افراد خانواده ؛ خرید دستگاه ما ینر در خانه به تعداد اندک جهت درآمد زایی مستمر را صلاح میدانید ‌یا خیر ؟ منت میگذارید اگر پاسختان را جیمیل بفرمایید .ممنون .

دکمه بازگشت به بالا