معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال skl چیست؟ آشنایی با رمزارز اسکیل نتورک و پروژه آن

 در سال‌های اخیر رفع مشکل مقیاس‌پذیری به یکی از دغدغه‌های توسعه‌دهندگان رمز ارزها تبدیل شده‌است. فناوری که در گذشته برای تعداد کمی از کاربران طراحی شده بود حالا برای انجام هزاران معامله به طور هم‌زمان با مشکلاتی مواجه است. شبکه اسکیل نتورک (SKALE network) راه‌حلی را ارائه کرد تا بتواند این مشکل را به‌کلی حل کند. اتریوم در حال حاضر از پروتکل اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) انتقال ‌یافته تا مقیاس‌پذیری کارآمدی را برای شبکه فراهم کند. قبل از آنکه اتریوم بتواند بستر مقیاس‌پذیری برای توسعه‌دهندگان فراهم کند، شبکه SKALE یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ را ارائه کرد. ارز SKL توکن ارائه شده شبکه اسکیل نتورک است که در این مقاله از بلاگ والکس قصد داریم به بررسی این ارز دیجیتال بپردازیم. این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت مخاطبان در مورد ارز skl چیست و نحوه کارکرد شبکه باشد.

 ارز دیجیتال skl چیست؟

ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL) توکن بومی شبکه Skale Network است که با هدف حل مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم روی کار آمده است. کاربرانی که از لایه ۲ استفاده می‌کنند می‌توانند خارج از زنجیره اصلی به تراکنش پرداخته و در نتیجه ازدحام در شبکه اصلی اتریوم را کاهش دهند. این شبکه کارمزدهای تراکنش روی برنامه‌های غیرمتمرکز “DApp” را کاهش می‌دهد.

این پروژه بستری بسیار مقرون‌به‌صرفه و امن است و توسعه‌دهندگان می‌توانند هزینه‌ها را با توکن بومی اسکیل پرداخت کنند.

توکن بومی SKL بسیار کاربردی است و خیلی از متخصصان به آینده ارز SKL امیدوار هستند. این توکن برای استقرار برنامه و همچنین امنیت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه اسکیل نتورک می‌تواند از این توکن برای استیکینگ استفاده کند. توکن SKL از استاندارد “ERC777” مبتنی بر اتریوم ساخته شده‌است که با استاندارد “ERC20” نیز سازگار است. هدف از راه‌اندازی این استاندارد، بهبود برخی از مشکلات استاندارد ERC20 است. همان‌طور که هیچ تکنولوژی بدون عیب نیست استاندارد ERC777 نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از معایب آن بالابودن میزان کارمزد توکن آن نسبت به گس فی است.

مزایا ارز skl چیست؟

  • ایجاد توانایی عملیاتی بالا در انجام معاملات
  • ایجاد یک بستر با مقیاس‌پذیری بالا برای کاربران
  • افزایش سرعت تراکنش‌ها و افزایش روند تایید در زمان ترافیک بالا در پلتفرم
  • کاهش هزینه‌ها برای عملیات Dappها در زمان ازدحام شبکه اصلی

معایب ارز skl چیست؟

  • بالابودن میزان کارمزد توکن اسکیل با توجه به گس فی

معرفی تیم سازنده پروژه اسکیل نتورک

تیم سازنده پروژه اسکیل نتورک

پس از آنکه دانستید ارز skl چیست بهتر است با خالق این پروژه قوی و با ارزش آشنا شوید. اسکیل نتورک توسط استن کلادکو (Stan Kladko) و جک اوهولران (Ack O′Holleran) که هر دو مشتاق ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز هستند، سال ۲۰۱۷ ساخته شد. معماری اولیه این پروژه توسط استن کلادکو به‌عنوان یک راه برای مقیاس‌بندی برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این افراد متوجه شدند که می‌توان یک لایه جدید را با توان بسیار بالاتر در کنار اتریوم ایجاد کرد. برنامه‌ها و پلتفرم‌های جدید به سرعت در حال رشد هستند به همین دلیل بلاک چین شبکه اتریوم خیلی سریع نیاز به راه‌حل مقیاس‌بندی داشت. پروژه اسکیل در سال ۲۰۱۸ توسط این دو نفر به طور رسمی راه‌اندازی شد. پس از راه‌اندازی افرادی به‌عنوان سرمایه‌گذار به این پروژه پیوستند.

استیل نتورک چگونه کار می کند؟

اکوسیستم شبکه استیل نتورک

محور پروژه شبکه اسکیل نتورک استفاده از زنجیره‌های جانبی الاستیک (Elastic) است. این سایدچین‌ها به‌عنوان بلاک چین مستقل عمل می‌کنند که با محیط بلاک چین دیگری ادغام شده‌اند و کاربران می‌توانند زنجیره‌های جانبی را متناسب با نیاز خود تعریف کنند. به همین دلیل این ساختار را زنجیره‌های جانبی الاستیک می‌نامند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند زنجیره‌های جانبی که می‌خواهند برای Dappها استفاده کنند را طبق مشخصات خاص تنظیم کنند و از آن برای توسعه و میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده نمایند.

قراردادهای هوشمند موجود روی سایدچین با قراردادهای اصلی ارتباط برقرار می‌کنند بدین ترتیب همکاری بین اتریوم و سایدچین‌های اسکیل برقرار می‌شود. زمانی که از این زنجیره‌ها استفاده می‌شود، کاربر می‌تواند به شبکه اصلی اتریوم نیز دسترسی داشته باشد. شبکه اسکیل همچنین می‌تواند تراکنش‎‌ها را از طریق زنجیره جانبی انجام دهد، چندین تراکنش را به طور هم‌زمان اعتبارسنجی کند و آنها را برای تأیید به اتریوم بازگرداند. به همین جهت شبکه استیل به‌سرعت بخشیدن تراکنش‌ها در مواقع ازدحام شبکه کمک می‌کند. از زنجیره‌های اسکیل برای آزمایش DAppها نیز استفاده می‌شود؛ زیرا آنها در شبکه اصلی هنگام بروز باگ یا خرابی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

ویژگی شبکه اسکیل و ارز skl چیست؟

کارایی و ویژگی شبکه اسکیل

ویژگی که موجب محبوبیت و وجه تمایز شبکه اسکیل شده‌است، توانای آن در ارائه هزینه‌های کاهش یافته برای عملیات DAppها هنگام شلوغی در شبکه اتریوم است. یعنی زمانی که قیمت گس افزایش پیدا می‌کند و دسترسی به DAppها سخت می‌شود. همچنین شبکه اسکیل انجام سریع تراکنش‌ها را در ویژگی‌های خاص خود دارد و روند تأیید را در زمان ترافیک بالا در پلتفرم سرعت می‌بخشد.

جهت آشنایی با رمزارز اسکیل نتورک بهتر است بدانید که این شبکه یک محیط مقیاس‌پذیر ایجاد کرده که در آن کاربران می‌توانند ویژگی‌های جدید را بدون تاثیر بر شبکه اصلی در مواردی اشکالات را آزمایش کنند. انجام تراکنش‌های سریع، توان عملیاتی بالا و تاخیر کم ویژگی‌هایی هستند که اسکیل را به پروژه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند.

هدف اصلی پروژه اسکیل نتورک

هدف اصلی این پروژه آن است که نیازهای واقعی کاربران از طریق برنامه‌های غیرمتمرکز Dapp رفع شود. یعنی افراد بتوانند بر این بستر کار کنند و قراردادهای هوشمند را هزاران برابر سریع‌تر از شبکه اصلی با برخی از بازی‌ها و خدمات دیگر پردازش کرده و انجام دهند. شاید با خودتان فکر می‌کنید که کاربرد ارز SKL چیست؟ ارز دیجیتال اسکیل کاربردهای زیادی در حوزه اقتصادی و حاکمیتی در پروتکل Skale دارد. برخی از کاربردهای آن عبارت‌اند از:

  • امنیت و سپرده‌گذاری: دارندگان توکن اسکیل می‌توانند دارایی‌های خود را استیک کنند که این کار با ولیدیتورها انجام می‌شود. این ولیدیتورها بلاک‌ها را ساخته و قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کنند، به همین جهت امنیت شبکه بالا می‌رود. در واقع ابتدا اعتبارسنجی انجام می‌شود، سپس پاداش‌ها به‌صورت توکن skl پرداخت می‌شوند.
  • پرداخت: توسعه‌دهندگان از این رمزارز برای پرداخت کارمزدها استفاده می‌کنند.
  • پاداش: در زمان پردازش و تراکنش‌ها، نمایندگان و ولیدیتورها توکن اسکیل دریافت می‌کنند که همان پاداش شبکه است که توسط توسعه‌دهندگان پرداخت می‌شود.
  • حاکمیت: ارز دیجیتال SKL یک توکن حاکمیتی است، یعنی از آن برای رأی‌دهی نیز استفاده می‌شود.

نحوه استخراج ارز دیجیتال اسکیل نتورک

شبکه اسکیل نتورک ارائه‌دهنده توکن SKL است که از الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. با این تفاسیر می‌توان گفت که این ارز دیجیتال قابلیت استخراج ندارد و تنها راه سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، خرید رمزارز اسکیل نتورک در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است.

نحوه خرید و فروش ارز SKL

چارت ارز دیجیتال اسکیل نتورک

قبل از هر کاری برای خرید ارز دیجیتال SKL می‌بایست به بررسی صرافی‌های پشتیبانی‌کننده این رمزارز بپردازید. صرافی‌های بزرگ و معتبری مانند بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، والکس (Wallex)، و کوکوین (KuCoin) از ارز دیجیتال اسکیل نتورک پشتیبانی می‌کنند. برای مشاهده لیست کامل صرافی‌هایی که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند می‌توانید به وب‌سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید.  پس از انتخاب یک صرافی معتبر  با ثبت‌نام در آن و استفاده از راهنمای خرید و فروش ارز SKL می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال اسکیل نتورک کنید.

با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها علیه ایران، امکان مسدود شدن حساب کاربری در برخی صرافی‌های خارجی وجود دارد. به همین علت بهتر از در یکی از صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال مانند والکس سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

کیف پول ارز دیجیتال SKL

کیف پول ارز دیجیتال SKL

با انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره‌سازی ارز نتورک می‌توانید جلوی از دست رفتن توکن‌های خود را بگیرید و راحت‌تر آنها را معامله کنید. کیف پول‌های زیادی وجود دارند که از ارز SKL پشتیبانی می‌کنند که این موضوع انتخاب را برای شما کمی دشوار می‌کند. هر کدام از کیف پول های ارز SKL دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر از لحاظ درجه امنیت، کاربرد و قابلیت‌ها هستند. در مجموع انواع کیف پول اسکیل نتورک به ۲ دسته کیف پول نرم‌افزاری و کیف پول سخت‌افزاری تقسیم می‌شود. در ادامه با معرفی بهترین کیف پول‌های ارز SKL  کار را برای شما آسان کردیم.

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Trezor) و ترزور (Ledger): این والت‌ها امنیت بسیار بالایی دارند؛ زیرا از تکنیک‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند و از دارایی شما در برابر حملات پیچیده شبکه و کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ محافظت می‌کنند. هر دو این والت‌های سخت‌افزاری، ارز اسکیل نتورک را به‌صورت آفلاین و ایمن نگه‌داری می‌کنند.
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست والت (Trust): این کیف پول به طور رسمی توسط بایننس پشتیبانی می‌شود و یکی از محبوب‌ترین والت‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارز اسکیل نتورک است. کیف پول تراست والت را در سیستم‌عامل‌های اندروید Android و Ios می‌توانید دانلود و نصب کنید.

آینده  ارز SKL چگونه است؟

برای اینکه بیشتر با نحوه کار این پروژه آشنا شوید و بدانید ارز SKL چیست، بهتر است آینده‌ای که در انتظار این رمزارز است هم بررسی کنید. ارز دیجیتال اسکیل نتورک در جهت بهبود امنیت و عدم تمرکز برنامه‌های مبتنی بر اتریوم ساخته شده‌است. دارندگان این توکن در SKALE Network با کمک به بهبود مقیاس‌پذیری و امنیت بسترها نرم‌افزاری  با استفاده از اعتبارسنج پاداش دریافت می‌کنند. اکوسیستم اتریوم به طور معمول کند است و تراکنش‌ها را با سرعت خیلی کمی تأیید می‌کند. به گفته تیم توسعه‌دهنده اسکیل نتورک، استفاده از این شبکه سرعت تأیید تراکنش‌ها از طریق اتریوم بهبود بخشیده می‌شود؛ زیرا اسکیل می‌تواند خیلی سریع‌تر عمل کند و حداکثر تا ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد. با توجه به اهداف و فعالیت‌هایی که این شبکه در دنیای کریپتو می‌تواند داشته باشد به نظر می‌رسد که آینده روشنی در انتظار ارز دیجیتال SKL است. در حال حاضر ارز SKL در جایگاه ۱۶۰ ارزهای دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار قرار دارد که می‌تواند به‌زودی در جمع ۱۰۰ ارز برتر قرار بگیرد. به همین جهت سرمایه‌گذاران می‌توانند با رعایت اصول مدیریت سود خوبی را از سرمایه‌گذاری در این ارز کسب کنند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال SKL

قیمت هر دارایی دیجیتالی به عوامل مختلفی بستگی دارد و پیش‌بینی قیمت آن نیازمند بررسی تکنیکال و فاندامنتال است که برای بازه‌های زمانی بلندمدت، تحلیل فاندامنتال حرفه‌ای‌تر است. پایگاه اینترنتی “DigitalCoinPrice.com” یکی از مراجع پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال است. با توجه به برنامه و اهداف پروژه ارز دیجیتال اسکیل نتورک پیش‌بینی کرده است که تا آخر سال ۲۰۲۲ قیمت ارز SKL به حدود قیمت ۰.۸۲۷ دلار می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۸ ارز SKL با قیمت ۳.۳۶۲ دلار معامله شود.

سایت “walletinvestor” بر اساس فاکتورهای دیگری آینده ارز اسکیل نتورک را بررسی کرده است. آنها بر این باورند که قیمت این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵۸ دلار خواهد بود و در سال ۲۰۲۶ به حدود ۶.۳۴ دلار خواهد رسید.

ارز دیجیتال skl رقیب جدی اتریوم

در این مقاله ابتدا بررسی کردیم که ارز skl چیست و به معرفی شبکه ارائه‌دهنده آن یعنی اسکیل نتورک پرداختیم. در حقیقت شبکه اسکیل راه موثری را برای توسعه‌دهندگان Dapp به منظور آزمایش، میزبانی و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز در یک محیط بسیار مقیاس‌پذیر ارائه می‌دهد که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند مشخصات زنجیره جانبی یا سایدچین را تنظیم و سفارشی کنند.

این پروژه سال ۲۰۲۱ را بسیار درخشان شروع کرد و دارندگان این توکن توانستند سودهای نجومی را کسب کنند. با توجه به سقوط قیمتی که این رمزارز در ابتدای سال ۲۰۲۲ تجربه کرد طرفداران آن بر این باورند با پیشرفت‌های مداوم در اکوسیستم اسکیل شاهد رسیدن آن به قله‌های جدیدی باشیم. چنانچه سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که در سال ۲۰۲۲ اسکیل سرمایه‌گذاری مناسبی است، ممکن است شاهد سقف‌های جدیدی از این رمزارز باشیم.

نظر شما درباره آینده ارز skl چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا