معرفی رمزارزها

ارز snx چیست؟ معرفی رمزارز سینتتیکس نتورک

snx یکی از ارزهای جدید و محبوب به شمار می‌رود که شبکه آن در سال ۲۰۱۸ راه‌‌اندازی شده است. Synthetix با سایر ارزهای موجود در کریپتو کاملا متفاوت است؛ چرا که شبکه پشتیبانش از این ارز برای تولید دارایی‌های ترکیبی استفاده می‌کند. این ارز طی چند سال رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و با توجه به پتانسیل بالایی که دارد پیش بینی می‌شود همچنان به رشد خود ادامه دهد.اگر می‌خواهید به‌طور کامل بدانید ارز snx چیست؟ هدف از راه‌اندازی شبکه snx چه بوده؟ در این مقاله از بلاگ والکس، همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی درباره سینتتیکس به دست آورید.

بنیانگذاران توکن شبکه Snx و تاریخچه آن

شبکه سینتتیکس و ارز بومی آن خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفتند. با این تفاسیر لازم است درباره پیشینه پروژه و ایده اصلی آن بیشتر بدانیم.

 کین وارویک (Kain Warwick) بنیانگذار اصلی Synthetix است و تیم را برای توسعه آینده آن رهبری می‌کند. وارویک از تجربیات قبلی خود که برای ساخت پلتفرم‌های پرداخت ارز دیجیتال در استرالیا داشت استفاده کرد و پروتکل نقدینگی مشتقات در اتریوم را پایه گذاری کرد. این پروژه ابتدا در سال ۲۰۱۸ با نام Havven تاسیس شد و بعدا به سینتتیکس تغییر نام پیدا کرد. این پروژه در همان سال اول توانست ۳۰ میلیون دلار از طریق عرضه اولیه کوین و فروش توکن بومی Snx به دست آورید.

تاریخچه سینتکس نتورک

شبکه Snx همچنین دارای دو عضو برجسته دیگر است که تیم اصلی سینتتیکس را تشکیل می‌کند. این دو فرد جاستین موزس (Justin Moses) و کلینتون انیس (Clinton Ennis) هستند که نقش زیادی در توسعه و پیشرفت پروژه دارند.

  • جاستین موزس: موزس قبل از پیوستن به پروژه سینتتیکس مدیر و مهندس MongoDB بود. او تجربه بسیار خوبی در زمینه ارز دیجیتال و سیستم‌های بزرگ مقیاس دارد. همین موضوع سبب شد که به این پروژه علاقه‌مند شود و از ابتدا همراه با وارویک پروژه را جلو ببرند.
  • کلینت انیس: انیس معمار ارشد پروژه سینتتیکس است که دارای ۱۸ سال تجربه در زمینه مهندسی نرم افزار است. کلینت انیس سابقه کار به عنوان آرشیتکت در JPMorgan Chase را در کارنامه خود دارد. اکنون انیس جزو اعضای برجسته Snx است و نقش پررنگی در توسعه این پروژه دارد.

آشنایی با ارز snx

ارز سینتتیکس یک سیستم غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم بوده و طبق استاندارد Erc-20 راه اندازی شده است. این سیستم با هدف صدور دارایی‌های ترکیبی و معامله آن‌ها طراحی شده است. منظور از دارایی‌های ترکیبی همان ارزهای رمزنگاری شده همچون اتریوم و بیت کوین، کالاهایی مانند طلا و نقره و ارزهای فیات مانند usd هستند. پروتکل سینتتکس این فرآیند را از طریق کد و بدون نیاز به یک واسطه مالی انجام می‌دهد.

ارز snx چیست؟

سینتتیکس بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده که شرایط لازم برای ایجاد دارایی‌ها و کسب درآمد از طریق مبادله آن‌ها را فراهم کرده است. اما هدف ارز snx چیست؟ در جواب باید بگوییم هدف اصلی سینتتیکس کمک به کاهش کارمزدها، امکان تولید دارایی‌های ترکیبی و مبادله راحت‌تر ارزهای دیجیتال است. برای نگهداری ارز سینتتکس می‌توانید از کیف پول‌های متنوع استفاده کنید. با مراجعه به مقاله بهترین کیف پول‌های ارز snx به راحتی می‌توانید این کیف‌پول‌ها را شناسایی کنید.

رودمپ رمزارز سینتتیکس نتورک

رودمپ ارز SNX یک دیدگاه بصری است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید اولویت‌ها، برنامه‌های پروژه و همچنین مراحل پیشرفت آن را به طور کامل بشناسید. نقشه راه ارز سینتتیکس یک منبع خوب و معتبر برای شماست تا این ارز را به خوبی آنالیز کنید و با خیال راحت روی آن سرمایه گذاری کنید. پس بهتر است بدانید که نقشه راه ارز snx چیست و چه تغییراتی در این شبکه رخ داده است.

رودمپ شبکه سینتکس
  • تغییر سیاست پولی: این تغییر در تاریخ مارس ۲۰۱۹ رخ داد. طبق این فرآیند، عرضه ارز دیجیتال سینتتیکس از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون طی پنج سال تغییر کرد.
  • افزودن سینت (Synths): این فرآیند که در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۹ شکل گرفت باعث افزودن سینت‌های بلند و کوتاه برای Trx، Xtz، Mkr و همچنین سهام و شاخص‌های سینت شد.
  • مشارکت‌های وام دهی: شبکه سینتتیکس در سپتامبر ۲۰۱۹ با یک شرکت معتبر وام دهی مشارکت کرد تا کاربران بتوانند به از وام susd برای اتریوم یا دای استفاده کنند.
  • انتشار Canopus: طی این فرآیند که در اکتبر ۲۰۱۹ رخ داد، پاداش ارائه دهنده نقدینگی seth رسمی شد. طبق این تغییر افرادی که جفت ارز seth/eth را در یونی سواپ نگهداری می‌کردند پاداش‌های زیادی در نظر گرفته شد.
  • انتشار Rigil: این تغییر در نوامبر سال ۲۰۱۹ به وجود آمد. طی این فرآیند اشکل‌های موجود برای کاعش تخمین گس معاملات سینتتیکس در یونی سواپ را برطرف کرد. بافر c-raito را از ۱۰ درصد به ۱ درصد کاهش داد. همچنین هزینه تعویض بین s-synth و i-synth را دو برابر کرد.
  • انتشار Arturus: این تغییر در نوامبر ۲۰۱۹ انجام شد و هدف از آن کاهش کارمزد معاملات، بروزرسانی‌های ممیزی در شبکه، صرفه جویی در هزینه گس و همچنین افزودن sltc، sxrp و slink بود.
  • انتشار veg: این فرآیند در نوامبر ۲۰۱۹ رخ داد و به ارتقای شبکه سینتتیکس کمک کرد. طبق فرآیند Vega، قابلیت برش، سوزاندن یا درخواست پاداش در هر سیت به جز susd حذف می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که ربات‌های پیشرو از فشرده شدن قیمت روی زنجیره سینت جلوگیری کرده و از تغییرات قیمت بدون اینکه هزینه‌ای برای معاملات پرداخت شوند، سود ببرند.
  • انتشار capella: این تغییر که در دسامبر ۲۰۱۹ انجام شده است، تغییر سیاست پولی را به همراه داشت. طی این فرآیند به جای نصف کردن توزیع در پایان سال، شاهد هموارسازی توزیع به صورت تصاعدی به صورت ۱/۲۵ درصد بودیم.
  • انتشار Procyon: طبق این تغییر شاهد کاهش هزینه گس در مبادلات و همچنین حذف خطاهای تراکنش در اتراسکن خواهیم بود.
  • انتشار Betelgeuse: این فرآیند منجر به اضافه شدن قفل زمان برای سوزاندن توکن‌ها پس از ضرب شدن می‌شود. همچنین منجر به بهینه سازی گس بین ۳۵ تا ۴۵ درصد می‌شود.
  • انتشار Hader: این تغییر در مارس سال ۲۰۲۰ رخ داد و هدف از آن کاهش گس مصرفی، موفقیت مبادلات، نقل و انتقال آسان‌تر توکن، ارتقا سیستم، افزایش امنیت شبکه و سوزاندن راحت‌تر توکن‌ها بود.

کاربرد ارز دیجیتال snx چیست؟

Snx جزو ارزهای محبوب دنیای کریپتو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. کاربران سینتتیکس از این ارز می‌توانند برای ایجاد دارایی‌های ترکیبی مد نظر خود استفاده کنند. از دیگر کاربردهای این ارز، امکان استیک کردن آن است. در واقع زمانی که شما شروع به استیک کردن snx می‌کنید، مبلغی را تحت عنوان پاداش از سینتتیکس دریافت خواهید کرد. علاوه بر این با توجه به اکوسیستم قدرتمند snx و پتانسیل عالی آن برای رشد، با خرید و فروش ارز snx می‌توانید سود بسیار خوبی به دست آورید.

شبکه و ارز دیجیتال snx و نحوه کار آن؟

پس از اینکه متوجه شدیم ارز snx چیست، باید بدانیم که نحوه عملکرد آن به چه صورت است. سینتتیکس (Snx) سیستمی یکپارچه و منحصر‌به‌فرد است که امکان صدور دارایی‌های واقعی (دلار آمریکا و …) و دارایی‌های رمزنگاری شده را برای شما فراهم می‌کند. این سرویس به راحتی قراردادهای هوشمند مختلف را روی بلاک چین اتریوم فعال می‌کند. در واقع نحوه عملکرد ارز سینتتیکس بر اساس کد است و هیچ نیازی به واسطه مالی ندارد. این بدین معناست که کاربران synthetix برای مدیریت دارایی‌های رمزنگاری که ایجاد می‌کنند نیاز به هیچگونه موسسه یا شخص ثالث ندارند.

سیستم سینتتیکس قادر است که دارایی‌های جدید را با استفاده از فرآیندی به نام وثیقه گذاری تولید کند. برای وثیقه کردن یک دارایی در سینتتیکس کافی است رمز ارز Snx را خریداری کنید. ارز دیجیتال سینتتیکس خریداری شده در یک قرارداد خاص قفل می‌شود و شما می‌توانید از آن برای تولید دارایی جدید به نام synths استفاده کنید.

برای مثال در سیستم سینتتیکس، یک دارایی ترکیبی طراحی شده برای تقلید از دلار آمریکا، sUSD نامیده می‌شود. دارایی مصنوعی دیگری که قیمت بیت کوین را تقلید می‌کند، sBTC نام دارد. این فرآیند تنها برای این دو کاربرد ندارد، بلکه برای کالاهایی همچون طلا و نقره، پول‌های نقد مثل یورو و سایر ارزهای دیجیتال نیز می‌توانید یک دارایی ترکیبی بسازید.

نحوه عملکرد snx

Synths می‌تواند ارزش سایر دارایی‌ها را با استفاده از داده‌های خاص که اوراکل (oracles) نامیده می‌شود ردیابی کند. در واقع این فرآیند کمک می‌کند که کاربران در معرض سود یا زیان آن بازار قرار بگیرند. طبق داده‌های موجود، سینتتیکس از آگوست ۲۰۲۰ جزو پروژه‌های defi محبوب با ارزش بالا است که بیش از ۸۰۰ میلیون دلار را به قراردادهای خود اختصاص داده است.

آشنایی با اکوسیستم ارز دیجیتال snx

Synthetix یک شبکه قدرتمند با اکوسیستم بزرگ است. در حال حاضر پروژه‌های قدرتمند زیادی وجود دارند که برای تامین انرژی و رشد خود به سیستم سینتتیکس متکی هستند. ارز snx پشتوانه‌ای قوی دارد و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. اگر قصد خرید و فروش ارز snx را دارید بهتر است بدانید که اکوسیستم ارز snx چیست. اکوسیستم snx شامل پلتفرم‌های زیر است:

Curve

Curve Finance یکی از ارکان اکوسیستم سینتتیکس است و با آن ادغام شده است تا قیمت دقیق جفت‌های مختلف را در سیستم خود دریافت کند. این ادغام باعث می‌شود که قیمت مناسب و کارمزدهای کمتر فراهم شده و Curve را به یک پلتفرم ایده‌آل برای معامله‌گران تبدیل کند.

Lyra

Lyra به عنوان اولین پروتکل کاملا غیرمتمرکز شناخته می‌شود که با سینتتیکس ادغام شده است. این ادغام باعث می‌شود که روند معاملات به صورت یکپارچه انجام شود. همچنین این پلتفرم کارمزدهای پایین و تراکنش‌های سریع را به دنبال دارد.

Thales

تالس طیف گسترده‌ای از گزینه‌های معاملاتی را از طریق پروتکل خود برای کاربران فراهم می‌کند. این پلتفرم به طور کامل توسط سینتتیکس پشتیبانی می‌شود؛ چرا که معامله گران در آن می‌توانند از sUSD ارائه شده توسط سینتتیکس برای معاملات خود استفاده کنند. این پلتفرم از Chain Link استفاده می‌کند و به کاربران خود این ضمانت را می‌دهد که قیمت دارایی‌ها همیشه صحیح و از هرگونه نوسانات قابل توجه مصون است.

پلتفرم تالس

Kwenta

Kwenta یک پلتفرم تجاری غیرمتمرکز است که تحت پوشش کامل Synthetix قرار دارد. کاربران به کمک این پلتفرم می‌توانند دارایی‌های واقعی و مشتق را با استفاده از sUSD مبادله کنند. Kwenta روی پروتکل لایه ۲ در حال اجراست و نقش مهمی در موفقیت Synthetix دارد.

ParaSwap

ParaSwap یکی از بزرگ‌ترین تجمیع‌کننده‌های نقدینگی در فضای DeFi است و امکان دسترسی به synths را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

dHEDGE

dHEDGE به کاربران اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند. این پلتفرم بهترین استخرهای سرمایه گذاری در فضای کریپتو را به کاربران خود ارائه می‌کند. لذا فرصتی ایده‌آل برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند که درآمد مطلوبی به دست آورند.

Yearn Finance

Yearn Finance یک پلتفرم منحصر‌به‌فرد در حوزه DeFi است که سرمایه گذاران زیادی از آن حمایت می‌کنند. این پلتفرم افراد را جذب خود کرده و به اکوسیستم تولید دارایی ترکیبی تشویق می‌کند. لذا پیشرفت Yearn Finance یک قدم مثبت برای گسترش و توسعه سینتتیکس است.

پلتفرم یرن فایننس به عنوان اکوسیستم snx

Aelin

Aelin یک پروتکل منحصر‌به‌فرد است و از اصول سینتتیکس حمایت می‌کند. در واقع به کمک این پلتفرم می‌توانید معاملات خود را بدون نیاز به مجوز خاصی انجام دهید.

 خرید و فروش ارز snx

حالا که با دنیای گسترده سینتتیکس آشنا شدید، قدم مهم برای ورود به بازار معاملاتی آن خرید و فروش ارز snx است. شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری در صرافی‌های پشتیبان کننده این رمز، روی آینده آن حساب کنید. صرافی‌های پشتیبان ارز دیجیتال snx این موارد هستند:

  • والکس
  • Coinbase Pro
  • Huobi Global
  • Binance
  • OKEx

کیف پول ارز دیجیتال Synthetix

نگهداری رمز ارزها در محیطی امن که کاربری ساده‌ای داشته باشد از مهمترین چالش‌هاست. شما برای ذخیره کوتاه‌مدت یا بلند این رمز ارز به بهترین کیف پول‌های ارز snx نیاز دارید:

  • Ledger Nano S
  • Atomic
  • Ledger Nano X
  • Trezor
  • Trust
  • MyEther

آینده ارز Snx چگونه خواهد بود؟

در این مقاله بررسی کردیم که ارز snx چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند که با شبکه آن به طور کامل آشنا شوید. اما اگر قصد سرمایه گذاری روی رمزارز سینتتیکس نتورک را داشته باشید باید بدانید که آینده ارز snx چگونه خواهد بود. با توجه به وضعیت فعلی Defi به نظر می‌رسد که ارز سینتتیکس یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت باشد.

آینده سینتکس نتورک

SNX یک پروتکل منحصر‌به‌فرد است که برای تولید دارایی‌های ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدون هیچ رقیب قدرتمندی در حال رشد است. از طرفی پلتفرم‌های متنوعی از سیستم سینتتیکس پشتیبانی می‌کنند. همچنین پشتیبانی از synths در DEX‌های مختلف باعث رشد سینتتیکس شده و نشان از آینده درخشان این ارز دارد.

 دنیای کریپتو کاملا غیر قابل پیش بینی است و نمی‌توان نظر قطعی داد. اما با توجه به شرایط موجود و همچنین پتانسیل بالای سینتتیکس، می‌توان گفت که ارز Snx آینده خوبی خواهد داشت. حال که می‌دانید ارز دیجیتال snx چیست و چه آینده‌ای در انتظار آن، می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
kraken
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا