معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال سوایپ چیست؟ آشنایی با رمز ارز sxp

شبکه سوایپ (Swipe Network)، چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است. این شبکه به عنوان یک اکوسیستم نوظهور، پیوند محکمی بین دنیای ارزهای دیجیتال و دنیای ارزهای فیات ایجاد کرده است. شبکه سوایپ در همین مدت کوتاه سه ساله پس از تولدش، امیدها را به بازار جذاب ارزهای دیجیتال بیشتر کرده است. در این مقاله قصد داریم به طور جامع به این سوال بپردازیم که ارز سوایپ چیست؟ همچنین به اهداف، خدمات، تیم حرفه‌ای و چشم‌انداز آینده آن بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شبکه سوایپ چیست؟

همه ما با ارزهای فیات یا همین اسکناس‌ها که پول رایج کشورها است آشنا هستیم. تا چند سال پیش، برای خرید و فروش اقلام مورد نیاز خود، تنها باید از این نوع ارزها استفاده می‌کردیم. اما امروزه رویای استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید کالا بیش از گذشته محقق شده است. برای مثال، این آرمان از جمله اهداف شبکه اتریوم به شمار می‌رود.

 اما ارتباط این هدف جذاب با سوایپ چیست؟ جالب است بدانید که شبکه سوایپ نیز با همین هدف اصلی پا به عرصه گذاشت. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تبدیل دستی اسکناس‌های خود، ارزهای دیجیتال خود را از طریق کیف پول‌های دیجیتال یا فیزیکی خریداری و نقد کنند.

سوایپ، به عنوان بخشی از اکوسیستم DeFi (مالی غیرمتمرکز) عمل می‌کند. DeFi به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی ارز دیجیتال و ارز فیات را به یکدیگر تبدیل کنند. برای استفاده از این خدمات، سوایپ یک کارت دبیت (Debit Card) و یک کیف پول بسیار ایمن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا هر لحظه که بخواهند از دارایی رمزارز خود استفاده کنند.

سوایپ چه خدماتی ارائه می‌کند؟

بررسی خدمات سوایپ

جالب است بدانید که سوایپ فقط یک پروتکل مبتنی بر بلاک‌چین نیست. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد که به‌راحتی در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین خرید کنید. همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، دو ابزار برای اینکار تعریف شده است.

کیف پول سوایپ

کیف پول سوایپ (Swipe Wallet)، یک کیف پول غیرمتمرکز است که بیش از ۳۰ ارز دیجیتال و همچنین ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند. کاربران با استفاده از این کیف پول می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر و یا به ارزهای فیات تبدیل کنند و بالعکس. حامیان اصلی کیف پول سوایپ، صرافی‌های بزرگی همچون بایننس و کوین بیس هستند که هر کدام به مقدار ۱۰۰ میلیون دلار از این ولت (Wallet) حمایت کرده‌اند.

 شما می‌توانید اپلیکیشن این ولت را روی گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. البته استفاده از کیف پول‌های فیزیکی مختلف برای سپرده‌گذاری سوایپ رایج‌تر است. کیف پول‌های فیزیکی مختلفی مثل، ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) برای نگهداری از این ارز دیجیتال در دسترس‌اند. کیف‌پول سوایپ به یک کارت ارتباطی متصل است؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری سوایپ در هر کجای دنیا اقدام به خرید کنید. در ادامه این کارت جذاب را معرفی خواهیم کرد.

دبیت کارت سوایپ

دبیت کارت (Debit Card) سوایپ، همان کارت اعتباری است که توسط پلتفرم سوایپ ارائه شده است. معمولا دبیت کارت‌ها توسط یک شرکت پرداخت مالی مثل Visa پشتیبانی می‌شود. دبیت کارت سوایپ در چهار مدل زیر عرضه شده است:

  • زعفرانی (Saffron)
  • آسمانی (Sky)
  • فولادی (Steel)
  • سنگی (Slate)

سوایپ برای استفاده از این کارت‌ها، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است. بر این اساس، کاربرانی که ارز دیجیتال SXP را در کیف پول‌ های سوایپ، استیک کنند (Staking)، تخفیف‌های بالایی برای خرید از اسپاتیفای (Spotify)، نت فلیکس (Netflix)، آمازون پرایم (Amazon Prime) و همچنین گوگل پلی (Google Play) دریافت می‌کنند. جالب است بدانید که با دعوت دوستان خود به سوایپ، می‌توانید از جایزه ۳ هزار دلاری بهره‌مند شوید.

با تیم حرفه‌ای سوایپ آشنا شوید!

اعضای تیم سوایپ

تاکنون خبرهای کمی از اعضای اصلی تیم سوایپ منتشر شده است. شرکت سوایپ، توسط Joselito Lizarondo تاسیس شده است. مقر اصلی این شرکت در آمریکا است؛ اما در استونی و فیلیپین نیز دارای دفاتر رسمی است. از تیم سوایپ، دو ویدئو در یوتیوب بارگذاری شده که تنها در یکی از آنها، صحبت‌های کمی از اعضای این تیم وجود دارد. با وجود این ابهام عجیب، هنوز این پلتفرم آن‌قدر جذابیت دارد که کنجکاوی کاربران را برانگیزد.

چه کسانی روی سوایپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

بزرگترین شرکتی که تاکنون از سوایپ حمایت کرده است، صرافی معتبر بایننس (Binance) بوده است. این صرافی، نام SXP را در فهرست ارزهای مورد پشتیبانی خود قرار داده است. حمایت گسترده بایننس و صرافی‌های دیگری مثل کوین بیس از این صرافی، ارزش آن بیش از گذشته بالا برده است. البته با توجه به خبرهای بسیار کم پیرامون تیم سوایپ، هنوز کسی نمی‌داند پشت پرده ارز دیجیتال سوایپ چیست.

سوایپ با چه شبکه‌هایی رقابت می‌کند؟

یکی از راه‌های آشنایی با رمز ارز سوایپ، بررسی رقبای آن است. بهتر است بدانید، سوایپ با شرکت‌های مختلفی رقابت تنگاتنگی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • بایننس (Binance): با کمک کارت اعتباری بایننس می‌توانید ارز دیجیتال خود را در بیش از ۶۰ میلیون فروشگاه در دنیا خرج کنید. تنها کافی است تا ارز دیجیتال خود را از کیف پول اسپات به کیف پول سرمایه گذاری خود منتقل کنید. ویزا کارت بایننس برای کاربران رایگان است و این شرکت هزینه اداری برای ثبت نام دریافت نمی‌کند.
  • سیمپلکس (Simplex): شرکت خدمات پرداخت سیمپلکس، یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه دارایی‌های دیجیتال است. این شرکت تاکنون میلیون‌ها کاربر را برای خرید میلیاردها دلار رمز ارز قانع کرده است. سیمپلکس، شبکه گسترده شرکای خود را برای پذیرش روش‌های پرداخت با ارز دیجیتال همچون ویزا (Visa)، مسترکارت (MasterCard) و… حمایت می‌کند.
  • کریپتو دات کام (Crypto.com Pay): کارت کریپتو دات کام پی از ۳۰ توکن پشتیبانی می‌کند. با استفاده از امکانات این شبکه، شما می‌توانید به راحتی پرداخت‌های ارز دیجیتال خود را انجام دهید.
  • کوینز بانک (CoinsBank): کارت اعتباری کوینز بانک، بسیار جالب است. شما می‌توانید با استفاده از آن، در هر زمان و مکان، بیت کوین خریده و به دارایی خود اضافه کنید.
  • کوین بیس (Coinbase): کوین بیس به کاربران کمک می‌کند تا انتقالات ارز دیجیتال را به صورت غیر متمرکز انجام دهند. این موضوع کمک می‌کند تا نگرانی‌ها برای فرایند احراز هویت برطرف شود.
  • مرکوریو (Mercuryo): جعبه ابزار و پلتفرمی است که کاربران می‌توانند با کمک آن، دارایی‌های ارز دیجیتال خود را بدون نیاز به انطباق و مجوز، مدیریت کنند. شما در این ابزار می‌توانید با پرداخت ارزهای فیات، ارز دیجیتال بگیرید.

مزیت رقابتی سوایپ نسبت به رقبا چیست؟

رود مپ و بررسی مزیت رقابتی SXP

اکنون پس از آشنایی با رقبای سوایپ، به این سوال می‌رسیم که مزیت رقابتی سوایپ چیست؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که سوایپ، با کمک کارت‌های اعتباری خود، امکان پرداخت مستقیم ارز دیجیتال را برای خرید یک کالا فراهم کرده است.

همانطور که می‌دانید این موضوع تاکنون، آرزوی بسیاری از شرکت‌های رمزارز بوده است. بسیاری از شرکت‌ها علاقه دارند که رمز ارزها را بیش از پیش وارد دنیای واقعی کنند. سوایپ این امکان را فراهم کرده است. علاوه بر این، کاربران برای استفاده از کارت‌های اعتباری سوایپ، نیاز به خرید SXP ندارند.

مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر DeFi در بازار ارزهای دیجیتال امروز، Swipe یک بلاک چین بومی ندارد. در عوض، تیم این شبکه تصمیم گرفت توکن‌های SXP را در هر دو بلاک چین اتریوم و بایننس منتشر کند.

ارز دیجیتال سوایپ، به عنوان یک توکن ERC-20 (در اتریوم) و نیز توکن BEP-2 (در زنجیره بایننس) قابل استفاده است. به این ترتیب، شما به راحتی می‌توانید SXP را در هر کیف پول ارز دیجیتال که از توکن‌های ERC-20 یا BEP-2 پشتیبانی می‌کند، ذخیره کنید. یکی دیگر از مزیت‌های SXP این است که در آن کاربرانی که مالک  SXP هستند، حقوق حاکمیتی دارند و می‌توانند در مورد قوانین شبکه رأی دهند.

معرفی رمز ارز پروژه سوایپ (SXP)

بررسی کامل رمز ارز سوایپ

حال وقت آن رسیده است که ببینیم توکن SXP بومی سوایپ چیست؟ توکن SXP در موارد متعددی کاربرد دارد. کاربرانی که این توکن را در اختیار داشته باشند، امتیازات خاصی دریافت می‌کنند. این امتیازات می‌تواند پرداخت کارمزد تراکنش‌ها باشد یا دریافت تخفیف‌های عالی! این توکن به عنوان ارز دیجیتال غیرمتمرکز عمل می‌کند. این در شرایطی است که بسیاری از توکن‌ها، هنوز به عرصه واقعی خریدوفروش فیزیکی نیامده‌اند. 

از SXP در چه مواردی استفاده می‌شود؟

از SXP می‌توانید برای خرید و فروش کالا استفاده کنید. برای این کار باید کارت اعتباری اورجینال این رمزارز را در اختیار داشته باشید. استفاده از این کارت تنها با دستگاه‌های خودپردازی امکان پذیر است که کارت‌های ویزا را پشتیبانی کنند. همچنین دارندگان SXP، می‌توانند از توکن‌های خود برای پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده کنند. جالب است بدانید که سوایپ، ۸۰ درصد از توکنی که توسط کاربران برای کارمزد پرداخت می‌شود را می‌سوزاند. با این کار مقدار دارایی عرضه شده کاهش پیدا کرده و ارزش رمزارز SXP بیشتر می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت سوایپ چیست؟

عوامل بی شماری روی قیمت سوایپ تاثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل، عرضه و تقاضا است. به هر میزان که SXP در بازار کمتر باشد، احتمال افزایش قیمت بیشتر می‌شود. از طرفی سیاست و وضعیت اقتصاد جهانی نیز روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است. برای مثال در بحران کرونا و در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان رکود بی سابقه را تجربه کردند، برخی ارزهای دیجیتال رشد کردند. این اتفاق، علاقه مردم به دارایی‌های رمز ارز در شرایط اقتصاد رکودی را نشان می‌داد. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها، اخبار و شایعات مطرح شده پیرامون آن است. علاوه بر این عوامل، سیاست‌های دولتی و مالیاتی و محدودیت‌های به وجود آمده برای ماینرها همه روی قیمت SXP اثرگذارند.

قیمت کنونی سوایپ و پیش بینی آن در آینده

قیمت سوایپ و بررسی آینده آن

در حال حاضر SXP با قیمت ۰/۳۴ دلار معامله می‌شود که نسبت به چند روز گذشته، ۳/۷ درصد رشد داشته است. همچنین حجم کل در گردش نیز ۵۰۱ میلیون SXP است. بسیاری از کارشناسان به آینده سوایپ امیدوار هستند. پیش‌بینی می‌شود با نگهداری از SXP تا سال ۲۰۲۴، سود بالایی از افزایش قیمت این رمز ارز به دست آورید. کارشناسان معتقدند سوایپ این توانایی را دارد که تا سال ۲۰۲۴ به بیشتر از ۸ دلار برسد. آخرین پیش‌بینی‌ها نیز نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۶، ممکن است قیمت سوایپ به بیش از ۹ دلار افزایش پیدا کند. 

چگونه ارز دیجیتال سوایپ را خریدوفروش کنیم؟

در این بخش به عنوان راهنمای خرید و فروش سوایپ، باید به اهمیت استفاده از صرافی‌ها تاکید کنیم. امروزه صرافی‌های متنوعی (مانند بایننس و کوین بیس) در بازار هستند که می‌توانید از آنها برای خرید و فروش SXP استفاده کنید. البته کیف پول سوایپ نیز این امکان را می‌دهد که با استفاده از آن، رمزارزهای خود را تبادل کنید.

آینده و نقشه راه سوایپ

در این بخش می‌خواهیم به این سوال بپردازیم که نقشه راه و آینده سوایپ چیست؟ همانطور که می‌دانید رمز ارز سوایپ، به سرعت گام‌های توسعه خود را طی می‌کند. البته وایت پیپر (White Paper) سوایپ، خیلی از نکات فنی پروژه صحبت نمی‌کند.

پلتفرم سوایپ موفق شده است تا در کمتر از یک ماه بعد از تاسیس، کیف پولی ویژه را ایجاد کند. همچنین پس از آن، فرایند ادغام با گوگل پلی و اپل پی نیز یکی دیگر از اقدامات مثبت است. اینها را به خرید سوایپ توسط بایننس اضافه کنید.

سوایپ همچنین تمایل دارد در آینده، ردپای خود را در کشورهای آسیای جنوب شرقی گسترش دهد. سوایپ اهداف بلند پروازانه‌ای برای آمریکای لاتین و آفریقا دارد.

۵ حقیقت جالب درباره سوایپ

حقایقی درباره سوایپ
  1. بنیانگذار سوایپ، از اولین سرمایه گذاران بیت کوین بود.
  2. آنسیتا سوتومیل (Anecita Sotomil) با وجود سال‌ها تجربه در شرکت معتبر PricewaterhouseCoopers، به عنوان کارشناس مالیاتی در سوایپ فعالیت می‌کند.
  3. سوایپ دست به شراکت‌های گسترده‌ای با شرکت‌های BitGo و ChainLink زده است.
  4. SXP یک دارایی برای کاهش تورم است، این یعنی این دارایی‌ها به طور منظم از طریق سوزاندن از بین می‌روند.

استخراج ارز دیجیتال SXP بر اساس مکانیزم اثبات کار است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حمید رضا قلعه خانی
حمید رضا قلعه خانی
5 ماه قبل

سلام من الان درشرکت سیم پلکس سرمایه گذاری کردم ولی هیچ سودی برای من واریز نکردند

دکمه بازگشت به بالا