معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؛ داستان شنیدنی یک تک شاخ!

خرید یونی سواپ (UNI) یعنی قدم گذاشتن در جهانی جدید از بازار مالی. ارز یونی سواپ یک توکن است با ارزش تقریبی $۴,۰۶۲,۱۱۰,۰۰۰.۰۰ و امروز (۳ خرداد ۱۴۰۱) در رتبه ۲۲ است. با این اوصاف شاید برایتان سوال شده باشد که ارز دیجیتال یونی سواپ چیست و چگونه پا به عرصه وجود گذاشته است.

با توجه به بررسی آمارها ارز دیجیتالی یونی سواپ خیلی سریع در بازار رمز ارزها جای خود را محکم کرده و اعتبار قابل توجه‌ای در این بازار بدست آورده است. اما چرا این ارز دیجیتال در مدتی نسبتا کوتاه تا به این اندازه رشد کرده است؟ برای بررسی این موضوع لازم است که ابتدا به پاسخ سوال Uniswap  چیست بپردازیم و سپس تاریخچه ارز دیجیتالی یونی را مورد بررسی قرار دهیم. ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بررسی کامل رمز ارز یونی سواپ

به توکن اختصاصی صرافی یونی سواپ که از همان ابتدا و برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ یک میلیارد از آن ارائه شد، UNI گفته می‌شود. کوین‌های این پروژه طی بازه زمانی ۴ ساله در دسترس قرار می‌گیرند. پس از آن یک «نرخ تورم دائمی» دو درصدی را برای اطمینان از عضویت در شبکه اعمال خواهد کرد.

پس در قدم اول مهم است بدانید که این رمز ارز از صرافی آن قابل تفکیک است. پلتفرم صرافی در واقع از تکنولوژی ویژه‌ای برای ارائه خدمات به معامله‌گران استفاده می‌کند و توکن آن یک دارایی دیجیتال مجزا است.

در یک کلام: این ارز یک صرافی غیرمتمرکز است که امکان ایجاد بازار همتا به همتا را فراهم می کند. این ارز نیز یک ارز دیجیتال است که نماد آن (UNI) است. پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد بدون هیچ گونه دخالتی با یک شخص ثالث متمرکز، ارزهای دیجیتال را معامله کنند.

عرضه این کوین به‌طور کلی و براساس گزارش coinmarketcap چنین است:

۶۰٪ برای اعضای انجمن، یعنی کاربران: ۲۱.۵۱٪ برای اعضای تیم، ۱۷.۸٪ برای سرمایه گذاران و ۰.۶۹٪ برای مشاوران. سه توزیع آخر طبق یک برنامه چهار ساله واگذاری انجام خواهد شد.

uniswap ارزی حاکمیتی است است

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، یک میلیارد توکن UNI در همان ابتدا توسط صرافی در بازار عرضه شد. افرادی که به عنوان نفرات اول و کاربران ابتدایی در پلتفرم عضو شدند و شروع به انجام مبادلات ارزی کردند، احتمالاً تا الان چیزی حدود ۴۰۰ توکن به شکل رایگان از این صرافی دریافت کرده‌اند.

تاریخچه و بنیان گذارها

سر آغاز حیات این توکن محبوب به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. با وجود اینکه تنها دو سال از پا به عرصه گذاشتن این توکن می‌گذرد، یک درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. البته لازم به ذکر است که تحقیقات اولیه و درک پروتکل این رمز از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و بنیانگذاران آن برای طراحی آن حدود ۳ سال زمان گذاشته‌اند.

بازار ساز خودکار (AMM)  پلتفرم را در قالب یک طرح در اتریوم به مخاطبان ارائه داد. شاید برایتان جالب باشد که خالق این ارز دیجیتال نام مشهوری در بازار ارزهای دیجیتال است.آنچه در بیوگرافی هایدن آدامز آمده است هایدن آدامز (Hayden Adams) به عنوان پدیدآورنده این پلتفرم، یکی از توسعه دهنده‌های معروف اتریوم است. هنگامی که این ارز مراحل اولیه خود را پشت سر گذاشت و در حال نهایی شدن بود، آدامز به پروژه‌های مختلفی مشغول بود. برای همین آغاز فعالیت رمز ارزی که او طراحی کرده بود به طور مستقیم توسط پدید آورنده اتریوم معرفی شد. آدام  می‌گوید که منبع الهام این ارز یکی از پست‌های خالق اتریوم یعنی بوترین  بوده است.

کاربردها

این ارز یک توکن حاکمیتی و مبتنی بر شبکه ERC20 است که به دارندگان خود قدرت رای و نظر در شبکه را می‌دهد. توکن های UNI برای اشخاص و افراد مختلف کاربرد دارند. این یک روش پرداخت غیرمتمرکز و جایگزین را خارج از مداخله واسطه‌ها ممکن و کنترل بیشتری بر پول شما فراهم می‌کند.

UNI همچنین می‌تواند برای وثیقه‌گذاری و سرمایه‌گذاری یا به عنوان جایگزینی برای نقل و انتقالات بین المللی گران و کند استفاده شود. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سیستم مالی جایگزین برای صدها میلیون نفر که به تلفن‌های هوشمند دسترسی دارند اما به حساب بانکی دسترسی ندارند کمک کند.

مزایا

این توکن یکی از ارزهایی است که توسط اتریوم و صرافی یونی سواپ پشتیبانی می‌شود. از آنجایی که امنیت اتریوم تضمین شده است؛ می‌توان نتیجه گرفت که خرید و فروش رمز ارز یونی نیز تضمین شده بوده و با امنیت بالایی صورت می‌گیرد.

امکان خرید یونی سواپ برای کاربران ایرانی نیز فراهم است، چرا که به علت محبوبیت این ارز، اکثر صرافی‌های معتبر ایرانی مانند والکس از آن پشتیبانی می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای ارز، غیرمتمرکز بودن صرافی آن است. این موضوع باعث افزایش حریم خصوصی کاربران خواهد شد و برای همین هم مورد توجه عموم قرار گرفته است. این که ارز یونی توسط صرافی غیرمتمرکز عرضه می‌شود باعث شده تا رشد چشمگیری داشته باشد. 

ارز دیجیتال یونی سواپ

حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند. هیچ ارگان و مجوزی برای ضبط اموال شما در خرید رمز ارز وجود ندارد. برای همین هم هیچ اعمال سانسوری بر دارایی های دیجیتالی شما وجود نخواهد داشت. این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا علاقه‌مندان به این ارز بیش از پیش افزایش یابند.

امکان سود از ترید این ارز بسیار بالاست. از آنجا که این ارز یک تفاوت ارزشی چشمگیر با توکن های متمرکز دارد، احتمال سود از بازار این ارز بسیاربالاتر از سایر ارزها است. تنها با آگاهی از روند بازار و آشنایی با مفاهیم تریدینگ می‌توانید به میزان قابل توجه‌ی در خرید و فروش این ارز سود کنید.

پیش بینی آینده

همان طور که در تاریخچه این ارز اشاره کردیم، این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ پا به عرصه وجود گذاشت برای همین در زمره جوان ترین ارزهای دیجیتالی قرار می‌گیرد. اگر چه پیش بینی آینده ارز یونی سواپ مانند هر ارز غیرمتمرکز جوان دیگری بسیار سخت است. اما اغلب کارشناسان بر این باورند که ارز دیجیتال یونی از آینده خوبی در بازار ارزهای دیجیتالی برخوردار خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵ به جایگاه قابل توجه‌ی در میان ارزهای دیجیتالی دست خواهد یافت.

روش استخراج

برای آنکه به استخراج رمز ارز یونی سواپ بپردازید لازم است تا مانند هر رمز ارز دیگری در استخر نقدینگی به فعالیت یا به اصطلاح تامین بپردازید. در صورت تامین نقدینگی چهار استخر زیر می‌توانید به استخراج رمز ارز یونی بپردازید.

  •     اتریوم / تتر
  •    اتریوم / یو اس دی سی
  •   اتریوم / دای
  •   اتریوم / دای

به جز شرایط نقدینگی، شرایط دیگری نیز وجود دارد که هر آدرس اتریوم با قراردادهای هوشمند در ارتباط باشد.

روش خرید توکن ها چگونه است؟

برای خرید باید سه مرحله زیر را انجام دهید:

  • میزان دارایی ریالی یا دلاری خود را در نظر بگیرید و با بررسی قیمت لحظه‌ای توکن تعداد حدودی توکن را برآورد کنید.
  •  با استفاده از پلتفرمی که در آن خرید و فروش می‌کنید؛ ثبت سفارش را انجام دهید. در انتخاب صرافی امن و مطمئن دقت لازم را داشته باشید.
  • منتظر بمانید تا صرافی در استخر، تعداد مد نظر شما از ارز دیجیتالی را پر کند. سپس می‌توانید ارزهای خود را به کیف پولتان منتقل کنید.

تمام این مراحل با ثبت‌نام و عضویت در خانواده بزرگ صرافی والکس برای شما آسان‌تر می‌شود.

کیف پول‌های مناسب

ولت برای یونی سواپ

اگر مجاب به خرید ارز یونی شده‌اید، احتمالا به این فکر می‌کنید که مناسب‌ترین کیف پول یونی سواپ چیست؟ در جواب باید بگوییم که این ارز انعطاف پذیر توسط کیف پول های گرم و سرد بسیاری پشتیبانی می‌شود که در این مقاله به چند نوع از محبوب‌ترین آن‌ها از نظر کاربران اشاره خواهیم کرد:

  •  متامسک (Metamask)
  • ولت کانکت (WalletConnect)
  • کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)
  •  فورماتیک (Fortmatic)
  • پوریتس (Portis)

نکات مهم قبل از خرید

Uniswap هم یک ارز دیجیتال و هم یک صرافی غیرمتمرکز است. دارندگان این ارز  می توانند در مورد تغییرات پیشنهادی در مبادله رأی دهند. موفقیت این تغییرات به مبادله گره خورده است زیرا اگر ارز محبوبیت بیشتری در بین خریداران پیدا کند، احتمالاً منجر به خرید بیشتری هم خواهد شد.

اگر می خواهید در Uniswap سرمایه گذاری کنید، چند راه وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید. اولین مورد این است که آن را مانند هر ارز دیگری از طریق صرافی دیجیتال خریداری کنید. بهترین صرافی های خارجی که  ارزهای دیجیتال Uniswap را عرضه می‌کنند به شرح زیر هستند:

  •  کوین بیس
  •     جوزا
  •   بایننس

همچنین می توانید با این ارز در صرافی Uniswap معامله کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید یک ارز دیجیتال دیگر بخرید و آن را به یک کیف پول رمزنگاری منتقل کنید. در برنامه Uniswap، کیف پول خود را متصل می‌کنید و سپس معامله خود را انجام می‌دهید.

ریسک‌های خرید

قبل از خرید Uniswap مطمئن شوید که از ریسک های خرید این ارز به خوبی آگاه هستید و راهنمای خرید یونی سواپ را مطالع کرده‌اید. ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند و این احتمال اینکه که سرمایه گذاری شما بر روی رمز ارز مورد نظر در آینده بی ارزش شود نیز وجود دارد. یکی از بزرگترین مشکلات احتمالی این است که رگولاتورها ممکن است سعی کنند به طور کلی DeFi را سرکوب کنند، که می‌تواند بر Uniswap تأثیر منفی بگذارد.

حتی با در نظر گرفتن ریسک، دلایلی وجود دارد که Uniswap ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. از جمله بازار مالی غیرمتمرکز، صرافی کاربردی و جذاب این ارز و آینده‌ای که پیش‌روی آن است.

یونی سواپ، سوار بر اسب دنیای کریپتو

در این مقاله به بررسی سوال ارز دیجیتال یونی سواپ چیست پرداختیم. در یک نگاه کلی:

  • Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز است که ترید دارایی‌های دیجیتال را امکان پذیر می‌کند.
  • UNI ارز دیجیتالی است که پلتفرم Uniswap از آن استفاده می‌کند.

پلتفرم Uniswap توسط دارندگان UNI به نسبت مقدار UNI آنها اداره می شود.

فراموش نکنید که قبل از هر گونه اقدام به خرید این رمز ارز ، باید تمام جوانب و شرایطی که در این مقاله گفته شد را بسنجید و بعد اقدام به خرید کنید. ما همراه شما هستیم تا به پرسش‌هایتان پاسخ دهیم.

سوالات متداول

Uniswap چیست؟

Uniswap به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز دنیا برای انجام معاملات ارزی است. این پلتفرم بر مبنای بلاک چین اتریوم ساخته شده است.

ارز یونی سواپ چیست؟

ارز یونی یکی از ارزهای دیجیتالی است که برای کاربران ارز یونی مانند یک سهام عمل کرده و باعث می‌شود تا در تصمیم‌گیری‌های شرکت نقش داشته باشند. ارزش این ارز از ۳/۰ دلار به چیزی حدود هشت دلار رسیده است.

آیا  رمز ارز Uniswap برای سرمایه گذاری مناسب است؟

موفقیت هر رمز ارزی به پروتکل آن بستگی دارد. در صورتی که پروتکل ارز Uniswap موفق عمل کند، آینده این رمز ارز بسیار روشن خواهد بود.

آیا Uniswap انتخابی حرفه‌ای است؟

استفاده از Uniswap نسبت به صراف‌ های ارز دیجیتال سنتی مزایای زیادی دارد. سرمایه‌گذارانی که از Uniswap استفاده می‌کنند می‌توانند دارایی خود را مستقیماً از کیف پول‌های اتریوم خود مبادله کنند، و نیازی به دخالت صرافی نیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Binance
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا