معرفی رمزارزهامقالات ارز دیجیتال

ارز ویوز چیست؟ معرفی توکن WAVES و بررسی مزایا و کاربردها

ارز ویوز (WAVES) به عنوان یک پلتفرم اختصاصی برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود. رمزارز ویوز را برای برطرف کردن برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که در ارزهای دیجیتال وجود دارند، ایجاد کردند. همه معامله‌گران می‌توانند از این ارز دیجیتال برای ایجاد توکن‌های سفارشی خودشان استفاده کنند.

امروزه ارز ویوز بین معامله‌گران محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی این موضوع که ویوز چیست؟ چه تاریخچه، مزایا و معایبی دارد، می‌پردازیم.

نگاهی به ارز ویوز

ارز دیجیتال ویوز چیست؟ این ارز به عنوان پلتفرمی شناخته می‌شود که آن را با کمک تکنولوژی بلاک چین ایجاد کرده‌اند. در واقع ویوز به معامله‌گران کمک می‌کند که برای به وجود آوردن توکن به سراغ قراردادهای هوشمند بروند.

سال ۲۰۱۸ تیم توسعه ویوز توانست مهم‌ترین قابلیت‌های قراردادهای هوشمند را به پلتفرم ویوز اضافه کند. در واقع این پروژه را به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) نیز می‌شناسند. همین موضوع باعث شده که بهترین کیف پول‌های ویوز که از این ارز پشتیبانی می‌کنند نیز محبوب‌تر شوند.

حتما می‌پرسید که مهم‌ترین ویژگی ارز ویوز چیست؟ باید بدانید یکی از مشکلاتی که معامله‌گران هنگام معامله با آن روبه‌رو می‌شوند، طولانی شدن زمان تأیید معاملات است. این موضوع باعث می‌شود که افراد فرصت‌های ویژه معامله و کسب سود را به خاطر تأخیرهایی که صورت می‌گیرد، از دست بدهند.

ارز ویوز را برای رفع چنین مشکلاتی ایجاد کرده‌اند. معمولا تایید معاملات دقایقی طول می‌کشد که برای معامله‌گر ناراحت‌کننده است. ویوز می‌تواند این زمان را از دقیقه به ثانیه کاهش دهد.

افزایش سرعت تایید معاملات در ویوز

کاربران با مشکل مقیاس‌پذیری نیز روبه‌رو هستند. مقیاس‌پذیری در ویوز چیست؟ مقیاس‌پذیری مهم‌ترین اساس در دنیای ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که درگیر مشکلات مختلفی است. شبکه‌ها باید بتوانند بستر مناسبی برای معامله افراد را فراهم کنند.

به این ترتیب که امنیت، سرعت بالا و تمرکززدایی باید در یک شبکه وجود داشته باشند. اما قرار گرفتن این سه ویژگی مهم در یک شبکه می‌تواند تا حد زیادی سخت باشد. ارز ویوز توانسته تا حد بالایی مشکل سرعت پایین، کمبود امنیت یا نبود تمرکززدایی را برطرف کند. همین ویژگی نشان می‌دهد که آینده ارز ویوز روشن خواهد بود.

تاریخچه ارز ویوز؛ فراز و نشیب‌های قیمت آن

معرفی ارز ویوز و تاریخچه آن دیدگاه روشنی در مورد هویت و اعتبار آن به شما می‌دهد. در سال ۲۰۱۶ زمانی که ارزهای دیجیتال مختلف در صرافی‌ها معامله می‌شدند، رمز ارز ویوز روی کار آمد. این ارز دیجیتال با تلاش‌های فیزیک‌دانی از کشور روس با نام ساشا ایوانف (Sasha Ivanov) ایجاد شد. البته این فرد بنیان‌گذار یک صرافی معروف با نام کوینمت (Coinomat) نیز هست.

ارز ویوز را با قیمت یک دلار در صرافی‌های مختلف عرضه کردند. البته این ارز نتوانست در روزهای ابتدایی عرضه خود به خوبی معامله شود چرا که قیمت آن به ۰/۲۵ دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت. در سال ۲۰۱۷ بازار ارزهای دیجیتال توانست رشد خوبی را تجربه کند.

روند تغییر قیمت ارز ویوز چیست

سال ۲۰۱۷ قیمت ارز ویوز به ۶/۵ دلار رسید. این رشد قیمت تا سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشت. WAVES توانست ۱۸ دلار در صرافی‌ها معامله شود. علت کاهش قیمت ویوز چیست؟ سال ۲۰۲۰ جو بازار معاملاتی منفی شد و به همین دلیل ویوز دوباره به یک دلار رسید و مدتی بعد آن را ۳۶ دلار معامله کردند. در زمان نگارش این مقاله این ارز دیجیتال با قیمت ۴/۴۲ دلار به فروش می‌رسد. البته باید بدانید قیمت رمزارزها هرگز ثابت نیستند و به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کنند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال ویوز چیست؟

قبل از اینکه به سراغ رمز ارز خاصی بروید، حتما مزایا و معایب آن را بررسی کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند در تصمیم‌گیری خود برای انتخاب ارز ویوز و معامله آن با تردیدهای کمتری روبه‌رو شوید. مزایا و معایب رمزارز ویوز به شرح زیر هستند:

مزایای ارز دیجیتال ویوز

  • نحوه خرید ارز ویوز آسان است و کاربران با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.
  • در صورتی که تمایل دارید با ارز فیات معاملات خود را انجام دهید، این امکان در صرافی غیرمتمرکز ویوز فراهم است.
  • به دلیل غیرمتمرکز بودن صرافی ویوز در مورد هک شدن آن و به خطر افتادن دارایی‌هایتان، نگرانی نداشته نباشید.
  • شبکه ویوز می‌تواند از تراکنش‌هایی که به صورت هم‌زمان انجام می‌شوند، پشتیبانی کند.
  • اگر یک استارت‌آپ دارید می‌توانید با استفاده از عرضه اولیه کوین (ICO) سرمایه لازم برای کسب و کار خود را جمع‌آوری کنید.
  • ارز ویوز به دلیل استفاده از قراردادهای هوشمند باعث ارتقا شبکه بلاک چین خود شده است.
  • توسعه‌دهندگان می‌توانند در شبکه ویوز با استفاده از پلاگین‌های ساده، برنامه‌های غیرمتمرکز را به راحتی اجرا کنند.
  • امکان استیک (Stake) کردن ارز ویوز و کسب سودهای کلان از آن وجود دارد.
  • ارز ویوز برای حفظ یکپارچگی شبکه خود از سیستم اثبات سهام استیجاری یا (LPoS) استفاده می‌کند. با این سیستم شما می‌توانید یک بلاک در شبکه ایجاد کنید.
  • و عدم نیاز به پرداخت گس (Gas) در شبکه ویوز به عنوان ویژگی مثبت و برتر آن محسوب می‌شود.
  • در صرافی ارز ویوز کارمزد انجام معاملات کمتر از یک دلار است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد.

معایب ارز دیجیتال ویوز

  • مهم‌ترین چالش به رقابت سختی که بین ارز ویوز و اتریوم (Ethereum) وجود دارد، مربوط می‌شود.
  • شبکه ویوز برای شخصی‌سازی توکن‌ها نمی‌تواند قدرت زیادی به توسعه‌دهندگان خود بدهد. ارز ویوز برای اینکه بتواند به پای اتریوم برسد، راه زیادی در پیش دارد.

کدام صرافی‌ها از ارز ویوز پشتیبانی می‌کنند؟

بهترین صرافی ویوز کدام است؟ خوشبختانه صرافی‌های زیادی هستند که با پشتیبانی از ارز ویوز می‌توانند امکان انجام معاملات را برای معامله‌گران فراهم کنند. با توجه به سلیقه و تجربه‌ای که از معامله در صرافی‌های مختلف دارید می‌توانید خرید و فروش ارز ویوز را در صرافی‌های زیر انجام دهید:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی بیترکس (Bitrex)
  • صرافی هوبی (Huobi)
  • صرافی چنجلی (Changelly)
  • صرافی ویوز اکسچنج (Waves Exchange)
  • صرافی اوکی اکسچنج (OKEX)

چطور ارز ویوز را بخریم؟

یکی از سوالات مهمی که معامله‌گران در مورد ارز ویوز دارند، این است که ویوز چیست و چطور می‌توانیم آن را بخریم؟ خرید این ارز با پیچیدگی خاصی همراه نیست. اگر قبلا ارزهای دیگر را در صرافی‌های مختلف معامله کرده‌اید، متوجه می‌شوید که ارز ویوز نیز مانند آن‌ها معامله می‌شود. برای اینکه کارتان راحت‌تر شود، صرافی‌هایی که از ارز ویوز پشتیبانی می‌کنند را معرفی کردیم. این صرافی‌ها معتبر هستند و می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

مهم‌ترین اقدام برای خرید ارز ویوز چیست؟ ابتدا باید به دنبال یک صرافی که از ارز ویوز پشتیبانی می‌کنید، باشید. بعد از پیدا کردن آن یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. البته توصیه می‌کنیم برای تجربه یک خرید راحت، به سراغ صرافی‌های ایرانی بروید. در این صرافی‌ها می‌توانید حساب خود را به صورت ریالی شارژ کنید.

نحوه خرید ارز ویوز

صرافی‌های ایرانی دردسرهای صرافی‌های خارجی را ندارد. با شارژ ریالی یا تتری حساب در صرافی‌های ایرانی ارز ویوز را بخرید. اما اگر هدف شما خرید از صرافی‌های خارجی است، حتما صرافی‌های معتبر را برای این کار انتخاب کنید. به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی وجود دارد، امکان خرید مستقیم مانند صرافی‌های ایرانی فراهم نیست.

در صرافی خارجی مهم‌ترین نکته برای خرید ویوز چیست؟ برای خرید ارز ویوز از صرافی‌های خارجی در ابتدا باید ارزهایی مانند: اتریوم، تتر (USDT) یا بیت کوین (Bitcoin) را در صرافی‌های معتبر ایرانی بخرید. بعد باید ارزهایی که خریداری کرده‌اید را به صرافی خارجی مورد نظر خودتان انتقال دهید تا بتوانید نسبت به خرید ارز ویوز اقدام کنید.

کدام کیف پول‌ها از ارز ویوز پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول های ارز ویوز چیست

بهترین کیف پول ویوز چیست؟ کیف پول‌های متنوعی از ارز ویوز پشتیبانی می‌کنند. برای اینکه دارایی‌هایتان در امان باشند، ارزهای خود را در کیف پول‌های اختصاصی همان ارز نگهداری کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌شود از ذخیره دارایی‌های خود در کیف پول صرافی‌ها خودداری کنید تا از هک و سرقت در امان بمانید. مهم‌ترین کیف پول‌ها به شرح زیر هستند:

  • کیف پول نرم‌افزاری اتمیک (Atomic): از سیستم‌عامل‌های اندروید، آیفون و ویندوز پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول نرم‌افزاری کوینومی (Coinomi): این کیف پول را برای سیستم‌عامل‌های اندروید، آی‌اواس (ios) و دسکتاپ طراحی کرده‌اند.
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S): با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید سازگاری دارد.
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor): از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مکینتاش، آی‌اواس و اندروید پشتیبانی می‌کند.

ارز ویوز برای چه کسانی مناسب است؟

نقطه قوت این ارز مناسب بودن آن برای مشاغل مختلف است. گروهی که بیشتر به سراغ استفاده از ارز ویوز می‌روند، کارآفرین‌هایی هستند که می‌خواهند توکن‌های سفارشی را ایجاد کنند.

همه می‌توانند به سراغ معامله این ارز دیجیتال بروند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. وب‌سایت ارز ویوز گفته است که این ارز برای سه گروه مهم می‌تواند بهترین باشد. این سه گروه شامل: معامله‌گرها، سازمان‌های مختلف و توسعه‌دهندگان هستند.

اهمیت ارز ویوز چیست؟ اهمیت این ارز برای مشاغل باعث شده است که پروژه‌های مختلفی در بستر این پلتفرم شکل بگیرند. تیم توسعه این شبکه بیان کرده است که ارتباط مثبت و قابل قبولی با مؤسسه‌های مالی مختلف دارد. مهم‌ترین مؤسسه‌هایی که با تیم توسعه و شبکه ویوز ارتباط خوبی دارند عبارتند از:

  • مؤسسه مالی و دولتی (NSD)
  • صندوق سپرده‌گذاری روسیه (National Settlement Depository)

آینده ویوز چیست؟

 در آینده‌ای نزدیک ارز ویوز می‌تواند در رقابت با ارزهای دیجیتال دیگر امتیاز قابل قبولی به دست آورد. به این ترتیب استارت‌آپ‌هایی که به دنبال تأمین سرمایه هستند یا معامله‌گرانی که می‌خواهند از خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود قابل توجهی به دست آورند، این ارز را انتخاب خواهند کرد.

به طور کلی ارزهایی که مدت زمان زیادی از حضور آن‌ها در دنیای رمز ارزها نگذشته است، کمی زمان نیاز دارند تا با قدیمی‌های این حوزه رقابت کنند و به اعتبار آن‌ها نزدیک شوند.

آیا می‌توانیم ارز ویوز را استخراج کنیم؟

استخراج ارز WAVES

وظیفه ماینرها در شبکه ویوز چیست؟ استخراج ارز ویوز با ارزهای دیگر مانند بیت کوین کمی متفاوت است. ماینرها وظیفه نگهداری از شبکه ویوز را دارند. برای اینکه این ارز را استخراج کنید باید فول نود شبکه را به وجود آورید. برای استخراج، کاربران باید نقش سرور یک میزبان را ایفا کنند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال برای انجام این عملیات احتیاجی نیست که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را تهیه کنید.

به این ترتیب ماینرها می‌توانند کارمزدهای تراکنش‌های صورت گرفته را دریافت کنند. در واقع پاداشی برای به وجود آوردن بلوک‌ها نصیب ماینرها نخواهد شد.

مهم‌ترین نکته برای فعالیت در شبکه ویوز چیست؟ فعالیت در شبکه ویوز نیازمند داشتن ۱۰۰۰ واحد ارز ویوز است. کاربران به این ارزها نیاز دارند تا امکان اضافه کردن بلوک بعدی به زنجیره را داشته باشند. اگر یک ماینر بیشترین تعداد ارز ویوز را داشته باشد این شانس را دارد که بلوک بعدی را نیز استخراج کند.

ویوز، ارزی قابل اعتماد؟

این سؤال بیشتر کاربرانی است که می‌خواهند به سراغ معامله این ارز دیجیتال بروند. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، بیش از ۳۰۰ هزار معامله‌گر از ۲۵ کشور مختلف این ارز را خرید و فروش می‌کنند. می‌توانیم این‌طور نتیجه بگیریم که ارز ویوز یک ارز بین‌المللی است و محبوبیت جهانی دارد. وقتی این تعداد بالا از کاربران با معامله این ارز به سودهای زیادی می‌رسند، می‌توانید نسبت به سرمایه‌گذاری روی ارز ویوز اقدام کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
kraken
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا