تحلیل ارزهای دیجیتال

کدام ارزهای دیجیتال برای خرید سودآور هستند؟

انتخاب یک سبد سرمایه‌گذاری پر بازده همواره یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران بوده است. تحقیق و بررسی در مورد پروژه‌ها، خواندن بیوگرافی‌ها و تحلیل قیمت ارزها کاری بسیار وقت گیر است و نیاز به داشتن دانش و تجربه کافی در بازار کریپتوکارنسی دارد. به همین علت در این مقاله تصمیم گرفتیم چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا را بررسی و به شما معرفی کنیم تا راه را برای پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ هموارتر کنیم. با خواندن ادامه این مطلب می‌توانید با توجه به استراتژی سرمایه گذاری خود، بهترین تصمیم را برای خرید ارز در سال ۲۰۲۳ بگیرید.

پیش از مطالعه ادامه مقاله، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در بازار کریپتو قطعیت وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان یک ارز را به عنوان بهترین بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ معرفی کرد و از سوددهی آن مطمئن بود. با این تفاسیر بهتر است سبدی از دارایی‌ها متنوع برای خود ایجاد کرده و با مدیریت حد سود و ضرر، یک سرمایه گذاری امن و سودده داشته باشید.

بیت کوین آماده صعود در سال ۲۰۲۳

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاک چینارزش بازاررتبه در بازار
BTC۲۰۰۹Bitcoin۵۳۰ میلیارد دلار۱

کمتر کسی است که ارز بزرگ بیت کوین را نشناسد. بیت کوین، اولین ارز دیجیتال دنیا، توسط فرد ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد و هدف آن غیرمتمرکز ساختن تبادل پول در جهان بود. اما چرا این ارز می‌تواند به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با پتانسیل بالا در سال ۲۰۲۳ شناخته شود؟

علیرغم کاربردهای بسیار بیت کوین ، این ارز در سال‌های گذشته دوران خوبی را پشت سر نگذاشت. کاهش قیمت بیت کوین از نوامبر سال ۲۰۲۱ آغاز شد و تا آخر سال ۲۰۲۲ ادامه داشت. در این بازه زمانی قیمت بیت کوین از حدود ۶۸ هزار دلار تا ۱۷ هزار دلار کاهش داشت. اما به نظر می‌رسد بیت کوین برنامه هیجان انگیزتری برای سال ۲۰۲۳ داشته باشد چرا که قیمت BTC در چهار ماه اول ۲۰۲۳ رشدی حدود ۱۰۰ درصدی از خود نشان داده و از ۱۶ هزار دلار تا بیش از ۳۰ هزار دلار افزایش یافته است. این شروع طوفانی می‌تواند نویدبخش بازگشت بیت کوین به میادین باشد! بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۳ را سال بازگشت ارزها به دوران اوج خود می‌دانند و بر این باورند که سرمایه گذاری روی بیت کوین در این سال بسیار پرسود خواهد بود.

بیت کوین بهترین ارز دیجیتال با پتانسیل بالا

اتریوم (Ethereum)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
ETH۲۰۱۵ERC-20۲۲۳ میلیارد دلار۲

اتریوم، دومین رمز ارز بزرگ دنیاست و با معرفی قراردادهای هوشمند به دنیای کریپتوکارنسی، نشان داد تکنولوژی رمزنگاری بیت کوین می‌تواند کاربردهایی بسیار وسیع‌تر از انتقال پول داشته باشد. اینترنت نسل ۳ یا وب ۳، صرافی‌های غیرمتمرکز، NFTها و جهان متاورس، همه و همه با استفاده از قرارداد هوشمند ایجاد شده‌اند. اتریوم نیز در سال‌های اخیر روندی نزولی مشابه بیت کوین را پشت سر گذاشته اما همواره در روندهای صعودی بازار، از پیشگامان بوده است.  علاوه بر این، ارزهای بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم کمتر از فراز و فرودهای هیجانی متاثر شده و ثبات قیمت بیشتری دارند؛ بنابراین همواره می‌توانید با خیال راحت روی آن‌ها سرمایه گذاری طولانی مدت کنید.

بایننس کوین (Binance coin)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
BNB۲۰۱۷BEP-20۴۸ میلیارد دلار۴

بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ لزوما بزرگ‌ترین ارز بازار نیست. ارز دیجیتال بایننس کوین با نام اختصاری BNB‌ توکن بومی پلتفرم بایننس اسمارت چین است. این ارز به طور کلی به پشتوانه صرافی بزرگ بایننس ایجاد شده و به منظور پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود. البته کاربردهای BNB به همین جا ختم نشده چرا که زنجیره هوشمند بایننس امکان اجرای قراردادهای هوشمند، ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، شرکت در عرضه اولیه‌ کوین‌های جدید و غیره را نیز فراهم کرده است. توسعه‌دهندگان بایننس نشان داده‌اند که همواره به دنبال یافتن راه‌های جدید برای کاربردی‌تر کردن این ارز هستند و به همین دلیل می‌توان گفت ریسک سرمایه گذاری روی بایننس به نسبت ارزهای جدید دیگر کمتر است. با توجه به پشتوانه محکم BNB و همچنین کاربردی بودن این ارز برای جامعه کریپتوکارنسی، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.

bnb بهترین ارز دیجیتال 2023
نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاک چینارزش بازاررتبه در بازار
LINK۲۰۱۷ERC-20۳ میلیارد دلار۱۹

پلتفرم چین لینک از تعدادی اوراکل غیرمتمرکز برای انتقال داده‌های خارج از بلاک چین به داخل و پردازش آن‌ها استفاده کرده است. با این تکنولوژی می‌توان امید داشت در آینده زمینه کاربرد کریپتوکارنسی گسترش پیدا کرده و بتوان کارهای بیشتری را با استفاده از تکنولوژی بلاکچین انجام داد. یکی از مواردی که چین لینک را برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ جذاب می‌کند، همکاری استراتژیک گوگل و چین لینک است. گوگل می‌خواهد از فناوری چین لینک برای اتصال کاربران خود به خدمات ابری استفاده کند و این امر می‌تواند رشد قیمتی شدیدی را برای ارز LINK به همراه داشته باشد.

اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
OCEAN۲۰۱۷ERC-20۲۰۱ میلیون دلار۱۴۵

پیش‌تر گفته شد که توجه به ترندهای داغ دنیا می‌تواند راهنمای خوبی برای پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ و همچنین رمزارزهای با پتانسیل  رشد بالا باشد. هوش مصنوعی و دستاوردهای خارق‌العاده آن دنیا را شگفت زده کرده و طبیعتا جامعه کریپتوکارنسی نیز از دستاوردهای آن بی‌بهره نمانده است. Ocean Protocol نام پروژه‌ای است که با هدف کمک به صاحبان داده برای مدیریت و پردازش اطلاعات به وجود آمده است. افراد می‌توانند با استفاده از قراردادهای هوشمند موجود در این پروتکل، داده‌های خود را ذخیره و ویرایش کنند. همچنین نمایش دیتا به صورت عمومی یا به افراد خاص نیز با کمک هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این پروژه امکان پذیر است.

اوشن پروتکل نمونه بارز ارز دیجیتالی است که اهداف بسیار کاربردی دارد و همچنین از اعتبار یک تیم توسعه دهنده قوی برخوردار است. این ارز در سال ۲۰۱۷ توسط گروهی از مهندسین خبره در زمینه هوش مصنوعی و کریپتوکارنسی ایجاد شد. از جمله این افراد می‌توان به بروس پون (Bruce Pon) یک مدیر  بین‌المللی با تجربه و مدیر عامل فعلی BigchainDB و ترنت مک کانهی، مهندس با تجربه و متخصص هوش مصنوعی اشاره کرد.

ترند شدن هوش مصنوعی، با توجه به ریزش اخیر قیمت این ارز، می‌تواند نوید دهنده رشد دوباره ارز OCEAN باشد. به همین علت برخی از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند این ارز را در سال ۲۰۲۳ در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشید چرا که می‌تواند بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ باشد.

دی وای دی ایکس (DYDX)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
DYDX۲۰۱۷ERC-20۳۴۱ میلیون دلار۹۹

DYDX یک صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ است که کاربران می‌توانند در آن به معاملات مارجین (Margin)، پرپچوال (perpetuals)، لحظه‌ای و غیره بپردازند و همچنین از امکاناتی مانند اعطا و دریافت وام، استیک ارزهای دیجیتال و بستن قراردادهای هوشمند بهره‌مند شوند. این پلتفرم نیز کاملا به صورت غیرمتمرکز و بدون وابستگی به هیچ شخص یا سازمانی فعالیت می‌کند. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به داشتن تیم توسعه‌دهنده قوی و باتجربه اشاره کرد. همچنین DYDX با کمک راه حل Scaling خود به کاربران کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش سرعت معاملات خود، کارمزد کمتری بپردازند.

پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ و سال‌های پس از آن، جامعه کریپتوکارنسی توجه بیشتری به صرافی‌های غیرمتمرکز داشته باشد چرا که صرافی‌های متمرکز باید تابع سیاست گذاری‌های دست و پا گیر دولت‌ها باشند درحالیکه غیر متمرکزها می‌توانند به صورت کاملا مستقل فعالیت کنند.

ایپ کوین (Ape coin)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
APE۲۰۲۲ERC-20۱ میلیارد دلار۳۹

ارزهای غیر قابل تعویض (Non fungible token) یا همان NFT با ظهور خود در دنیای کریپتوکارنسی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این نوع ارزها امکانات زیادی را به اکوسیستم مالی غیر متمرکز آورده و توانایی رقابت آن با سیستم مالی سنتی یا متمرکز را افزایش داده‌اند. برای مثال در سیستم سنتی شما می‌توانید اشیا قیمتی، املاک و مستغلات یا آثار هنری گران قیمت داشته باشید. در سیستم مالی غیر متمرکز نیز NFT ها این نقش را بر عهده گرفته‌اند.

باشگاه میمون‌های خسته یا بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht club) مجموعه‌ای از کاراکترهایی است که به صورت توکن‌های غیرقابل تعویض ارائه شده‌اند. کاربران می‌توانند از این توکن‌ها در بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا استفاده کنند. ایپ کوین یک ارز تعویض پذیر (fungible) بوده و برای خرید و فروش NFT ها استفاده می‌شود. قیمت این ارز همزمان با رشد و فراگیرتر شدن میمون‌های خسته افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه این ارز در سال ۲۰۲۲ رکورد قیمتی ۲۳ دلار را ثبت کرد؛ در صورت اوج گرفتن دوباره در سال ۲۰۲۳ می‌تواند سود خوبی را عاید سرمایه گذاران خود کند.

توکن میمون‌های خسته

آوالانچ (Avalanche)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
AVAX۲۰۲۰Avalanche۴.۸ میلیارد دلار۱۷

AVAX را با اطمینان می‌توان در گروه ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا قرار داد. آوالانچ یک بلاکچین لایه اول است که به عنوان پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و بلاکچین‌های خصوصی عمل می‌کند. این شبکه طراحی شده تا علاوه بر مقیاس پذیری بالا، سرعت، امنیت و کارمزد پایین را نیز به تراکنش‌های ارز دیجیتال اضافه کند. این شبکه از مکانیزم اجماع خاصی به نام  Avalanche consensus استفاده کرده که به آن اجازه می دهد تا حد خوبی مثلث برمودای پلتفرم‌های بلاک چینی را راضی نگه دارد. این مثلث، در واقع سه مشکل بزرگ دنیای کریپتو است که از سه ضلع سرعت، امنیت و تمرکززدایی تشکیل شده است. گفته می‌شود هیچ پلتفرمی نمی‌تواند هر سه عامل را یکجا داشته باشد و با افزایش دو عامل، عامل سوم کاهش خواهد یافت.

با توجه به اینکه با گذشت زمان نیاز به سرعت و امنیت در میان جامعه کریپتو کارنسی افزایش خواهد یافت، پیش بینی می‌شود این ارز در آینده نزدیک بیشتر مورد توجه  سرمایه گذاران قرار بگیرد. به همین دلیل می‌توان از AVAX به عنوان بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ نام برد.

آوالانچ؛ ارز دیجیتال با پتانسیل بالا

اپتیمیزم (Optimism)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
OP۲۰۲۲ERC-20۵۰۰ میلیون دلار۷۳

اپتیمیزم یک پلتفرم لایه دو بر روی بلاکچین اتریوم است. این بلاکچین از امنیت اتریوم سود می‌برد و در مقابل به آن کمک می‌کند تا مقیاس پذیری خود را افزایش دهد. شبکه اپتیمیزم دومین راه حل بزرگ لایه دو اتریوم است و با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش کل قفل شده، نقش مهمی در اکوسیستم اتریوم ایفا می‌کند. همان طور که گفته شد، سرعت و امنیت از مهم‌ترین نگرانی‌های دنیای کریپتوکارنسی بوده و می‌توان انتظار داشت در آینده به پلتفرم‌هایی که به دنبال حل این معضلات هستند بیشتر بها داده شود.

اپتیمیزم

لاو هیت اینو (Love Hate Inu)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
LHINUهنوز لیست نشدهERC-20۲۶۷۵

لاو هیت اینو یکی از پروژه‌های بسیار پر سروصدا در جامعه کریپتوکارنسی است. این پلتفرم می‌خواهد اولین پروژه‌ای باشد که امکان رای گیری را به دنیای ارزهای دیجیتال می‌اورد. کاربران می‌توانند در پلتفرم لاو هیت اینو نظرات موافق یا مخالف خود را در مورد یک فرد یا یک موضوع بیان کرده و در رای گیری‌های مختلف شرکت کنند. این نظرسنجی‌ها می‌توانند در مورد یک سیاست مدار یا تعیین یک قانون بوده و یا به سادگی رای دادن به تیم فوتبال محبوبتان باشد.

توکن لاو هیت اینو در قالب میم کوین ارائه شده و با استفاده از تصویر یک سگ، یاد آور ارز معروف شیبا اینو است. اگرچه این ارز شاید بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ نباشد اما مطمئنا می‌تواند با رشد‌ لحظه‌ای و شدید خود سود زیادی به تریدرها بدهد. این توکن هنوز در صرافی‌ها قابل خرید و فروش نیست اما به گفته توسعه‌دهندگان قرار است در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز لیست شود. در حال حاضر می‌توانید آن را از وب سایت رسمی Love Hate Inu پیش خرید کنید.

پروژه Love Hate Inu

بنیانگذار این پروژه فردی با نام کارل داوکینز (Carl Dawkins) است که سابقه ایجاد میم کوین‌های درخشان دیگری را نیز در کارنامه خود دارد. داوکینز خالق میم کوین TAMA است که قیمتش پس از لیست شدن در صرافی‌ها ۱۶ برابر شد! با این حساب می‌توان فهمید که چرا بسیاری از سرمایه گذاران برای پیش خرید میم کوین جدید او صف کشیده‌اند. نکته مثبت دیگر لاو هیت اینو انتخاب پلتفرم اتریوم برای توسعه است. این پلتفرم می‌تواند امنیت شبکه لاو هیت اینو را به خوبی تامین کند.

دی لنس (DeeLance)

نام اختصاریتاریخ پیدایششبکه بلاکچینارزش بازاررتبه در بازار
DLANCEهنوز لیست نشدهERC-20

پروژه DeeLance برای کمک به فریلنسرها به وجود آمده است. این پلتفرم یک متاورس ایجاد کرده و به فریلنسرها اجازه می‌دهد در آن به تبلیغ کار خود پرداخته یا با کارفرماها مصاحبه کنند. آن‌ها همچنینی می‌توانند کارهای خود را در قالب توکن‌های NFT در معرض نمایش گذاشته و به فروش برسانند. این پلتفرم کاملا غیرمتمرکز است و می‌تواند فرصت خوبی برای فریلنسرهای علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال ایجاد کند. با توجه به اینکه هدف تعریف شده برای این پروژه هدفی خلاقانه و جذاب است؛ می‌توان انتظار داشت با استقبال زیادی در سال ۲۰۲۳ روبه‌رو شود. توکن بومی این پلتفرم با نام اختصاری DLANCE هنوز در صرافی‌ها لیست نشده اما شما می‌توانید آن را از سایت رسمی DeeLance پیش خرید کنید. در حال حاضر افراد زیادی برای داشتن امتیاز در متاورس DeeLance اقدام به پیش خرید توکن بومی آن کرده‌اند به همین علت رشد چند برابری آن در روزهای پس از لیست شدن نیز دور از انتظار نیست.

بهترین ارز دیجیتال 2023 در متاورس

بهترین سبد سرمایه گذاری برای سال ۲۰۲۳

برای داشتن یک سرمایه گذاری پرسود در سال ۲۰۲۳، کافیست اخبار دنیای کریپتوکارنسی را دنبال کرده و به دنبال ترندهای معتبر این حوزه باشید. اگرچه نمی‌توان به طور قطعی یک ارز را به عنوان بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ معرفی کرد ولی وبلاگ والکس می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد هر ارز و فرصت‌های سرمایه گذاری در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله تعدادی از ارزهای دیجیتال با پتانسیل بالا معرفی شدند. این نکته را در نظر داشته باشید که بازار کریپتو بسیار پرنوسان است؛ بنابراین رعایت اصول مدیریت سرمایه در آن ضروری است.

نظر شما راجع به گزینه‌های معرفی شده در این مقاله چیست؟ کدام ارزها در سبد سرمایه گذاری شما هستند و فکر می‌کنید کدامشان در انتهای سال مدال بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ را دریافت می‌کنند؟ منتظر دریافت نظرات شما عزیران هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

منبع
coinmarketcap
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
یوسف
یوسف
10 ماه قبل

ممنون واقعا سبد خوبی هستش من به غیر از اون دو تا میم کوینی که لیست نشده بقیه رو دارم.

دکمه بازگشت به بالا