اخبار بیت کوین

سختی استخراج بیت کوین احتمالا در چند روز آینده افزایش می‌یابد

بر اساس داده‌های ثبت شده در ۹ جولای ۲۰۲۳، تنظیم سختی شبکه بعدی بیت کوین بین ۴.۷۴% و ۷.۷% تخمین زده می‌شود که کاهش ۳.۲۶% را که در ۲۸ ژوئن رخ داده بود را برطرف می‌کند. این تنظیم سختی شبکه در حالی اتفاق می‌اُفتد که این میزان در ۸ جولای، به ۵۳۸ اگزهاش در ثانیه (EH/s) در بلوک ۷۹۷۷۳۳ رسید.

به گزارش والکس، آمار ثبت شده در ۹ جولای ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تنظیم بعدی سختی استخراج بیت کوین برای ۱۲ جولای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. در تغییر سختی قبلی، سختی استخراج بیت کوین ۳.۲۶ درصد کاهش یافت. برآوردها حاکی از آن است که انتظار می‌رود سختی ۴.۷۴٪ تا ۷.۷٪ افزایش یابد، زیرا فواصل تولید بلاک کمتر از میانگین ده دقیقه است.

در حال حاضر میانگین زمان تولید بلاک در ۹ جولای از ۸ دقیقه و ۲ ثانیه تا ۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه در هر بلاک متغیر است. علاوه بر این، هش ریت کل در روز یکشنبه پس از رسیدن به رکورد ۲۴ ساعته روز قبل، سطح ثابتی را در ۴۴۰.۷۲ EH/s حفظ کرده است. با این حال در ۸ جولای در بلاک ۷۹۷۷۳۳ هش ریت به ۵۳۸.۰۵ EH/s رسید. افزایش هش سرعت ساخت بلاک‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه احتمال استخراج ۲۰۱۶ بلاک سریع‌تر از دو هفته وجود دارد.

چارت هش ریت بیت کوین

یک افزایش از ۴.۷۴٪ به ۷.۷٪، کاهش ثبت شده در ۲۸ ژوئن را جبران می‌کند و مشکل کلی شبکه را حل می‌کند. در کمترین حالت افزایش سختی یعنی ۴.۷۴ درصد، سختی شبکه از ۵۰.۶۵ تریلیون فعلی به ۵۳.۰۴ تریلیون افزایش می‌یابد. در نتیجه، تولید بلاک‌ها برای استخراج‌کنندگان به چالش‌برانگیزترین دوره تاریخ تبدیل خواهد شد. علیرغم دشواری رسیدن به سطوح بالای تاریخی، عوامل متعددی در افزایش هش ریت نقش داشته‌اند.

یکی از عوامل این است که قیمت بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۸۰ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است و باعث سود بیشتر استخراج بیت کوین شد. علاوه بر این، سازندگان نسل بعدی دستگاه‌های استخراج (ASIC) محصولاتی را معرفی کرده‌اند که هش‌ریت بالاتر و کارایی بهتری ارائه می‌کنند. در نهایت، ماینرهایی که از «زمستان رمزارزها» در سال ۲۰۲۲ جان سالم به در برده‌اند، با به دست آوردن امکانات جدید و استقرار هزاران دستگاه استخراج بیت کوین، فعالیت‌های خود را به طور قابل توجهی گسترش دادند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا