کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های اتریوم کلاسیک ETC را برای انتخاب بشناسید

کیف پول اتریوم کلاسیک (ETC) وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک خود را کنترل و مدیریت کنید.

اما بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک موجود در بازار کدام است؟ برای دانستن این موضوع باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. اگر نمی‌دانید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟ و می‌خواهید نحوه انتخاب بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک را بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مقایسه بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک (ETC) با هدف ایجاد یک بلاک چین مستقل از اتریوم ساخته شده است. این ارز دیجیتال یکی از کوین‌های محبوب برای کاربران ارزهای دیجیتال است و می‌خواهیم بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک را به شما معرفی کنیم. برای مقایسه بهترین کیف پول های اتریوم کلاسیک باید نکات خاصی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. این ارز دیجیتال در حال حاضر جزو ۳۰ ارز محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است؛ بنابراین بسیاری از صاحبان این ارز دیجیتال به دنبال یافتن بهترین کیف پول اتریوم موجود در بازار هستند. در فهرست زیر تعدادی از کیف پول‌های مناسب برای اتریوم کلاسیک را برای شما لیست کرده‌ایم.

  • کیف پول سرد لجر نانو ایکس (Ledger Nano X Wallet)
  • کیف پول گرم اکسودوس (Exodus Wallet)
  • کیف پول سرد ترزور مدل  T (Trezor Model T Wallet)
  • کیف پول سرد لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus Wallet)
  • کیف پول گرم اتمیک (Atomic Wallet)
  • کیف پول سرد ترزور وان (Trezor One Wallet)
  • کیف پول سرد و گرم کیپ کی (KeepKey Wallet)
  • کیف پول سرد سوگی (Sugi Wallet)
  • کیف پول گرم کوینومی (Coinomi Wallet)
  • کیف پول سرد و گرم مای اتر (My Ether Wallet)

مواردی که نام‌ بردیم به عنوان محبوب‌ترین کیف پول‌های گرم و سرد موجود شناخته می‌شدند. اما اگر می‌خواهید دلیل محبوبیت این کیف پول‌ها را بدانید، در بخش بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

ولت های اتریوم کلاسیک

کیف پول اتریوم کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

پس از جدا شدن اتریوم کلاسیک افراد زیادی به این ارز دیجیتال جذب شدند. افراد گوناگونی که به وسیله معامله یا استخراج اتریوم کلاسیک، صاحب این ارز دیجیتال شدند، به دنبال یافتن بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک هستند. هنگامی که به دنبال یافتن بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک برای خود هستید، باید موارد زیر را نیز حتما در نظر داشته باشید.

پشتیبانی کامل از اتریوم کلاسیک

اولین نکته‌ای که برای انتخاب کیف پول اتریوم کلاسیک باید در نظر داشته باشید، این است که این کیف پول از اتریوم کلاسیک و توکن‌های آن پشتیبانی کند. برای مثال بعضی از کیف پول‌ها هستند که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند اما پشتیبانی از اتریوم کلاسیک را انجام نمی‌دهند؛ بنابراین برای انتخاب کیف پول مناسب ابتدا مطمئن شوید که کیف پول مدنظر از اتریوم کلاسیک پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری دوستانه

اگر به عنوان یک فرد تازه‌کار پا به دنیای ارزهای دیجیتال گذاشته‌اید، باید بگوییم این ویژگی برای شما بسیار حائز اهمیت است. چراکه در بسیاری از موارد مدیریت توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال کاری سخت به نظر می‌آید، بنابراین باید از یک کیف پول ساده و مطمئن استفاده کنید. حتی اگر کاربر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال نیز باشید، بازهم استفاده از یک کیف پول را رابط کاربری جذاب به شما پیشنهاد می‌شود.

داشتن امنیت بالا

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت در انتخاب هر کیف پولی، وجود امنیت بالا در آن کیف پول است. برای انتخاب کیف پول اتریوم کلاسیک مناسب نیز در نظر داشته باشید که کیف پول شما به خوبی از کلیدهای خصوصی (Private Keys) شما به راحتی مراقبت می‌کند. از طرفی کیف پول‌های امن ویژگی‌های دیگری مانند رمز دومرحله‌ای نیز برای کاربران خود در نظر می‌گیرند.

ایمنی در کیف پول اتریوم کلاسیک

بازیابی مناسب

در بسیاری از مواقع ممکن است نتوانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشید. بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک به شما اجازه خواهند داد تا بتوانید به سادگی دسترسی دوباره به کیف پول اتریوم کلاسیک خود داشته باشید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که شما باید از کلیدهای خصوصی و رمز عبور کیف پول خود بسیار مراقبت کنید. اما یک کیف پول مناسب برای شما شرایطی فراهم می‌کند تا در صورت فراموش‌کردن رمز عبور، بدون اینکه مسئله امنیتی خاصی کیف پول شما را تهدید کند، به شما راهی برای بازیابی کیف پول نشان دهد.

توسعه و پیشرفت کیف پول

همان‌طور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوپا و در حال پیشرفت است. به همین دلیل کیف پولی که شما تهیه می‌کنید نیز باید یک تیم پشتیبان معتبر داشته باشد که مدام خود را با جدیدترین تغییرات شبکه بلاک چین وفق دهند. در واقع داشتن به‌روزرسانی‌های مناسب و به موقع، به عنوان مزیتی بزرگ برای کیف پول اتریوم کلاسیک به شمار می‌رود.

داشتن پشتیبانی قوی

اما آخرین نکته‌ای که درباره بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک می‌توانید در نظر بگیرید، وجود تیم پشتیبانی قوی برای کیف پول است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید ماهیت بازار ارزهای دیجیتال بر اساس غیرمتمرکز بودن بنا شده است. با این حال کاربران کیف پول‌‌های ارز دیجیتال در بعضی مواقع نیاز به پشتیبانی از طرف تیم ارائه‌دهنده دارند. به همین دلیل قبل از انتخاب کیف پول درباره تیم پشتیبان و نحوه پاسخگویی آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنید.

۶ مورد از بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک

در بخش‌های قبلی بعضی از کیف پول‌های محبوب اتریوم کلاسیک را معرفی کردیم. از طرفی به شما گفتیم برای انتخاب بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. در این بخش اما ۶ مورد از بهترین کیف پول‌های سرد و گرم را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

کیف پول سرد لجر نانو اس (Ledger Nano S Hard Wallet)

ولت سرد لجر نانو اس

اگر امنیت کیف پول اتریوم کلاسیک اهمیت بالایی برای شما دارد، باید بگوییم که کیف پول سرد لجر نانو اس یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما خواهد بود. این کیف پول مجموعه زیادی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و امکانات امنیتی بالایی در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه قابل‌حمل و مانند USB است و آن را به راحتی می‌توانید به سیستم شخصی خود متصل کنید. مزایا و معایب استفاده از لجر نانو اس به عنوان کیف پول اتریوم کلاسیک نیز به شرح زیر است.

  • مزایا: امنیت بالا، استفاده آسان، پشتیبانی از ارزهای متعدد
  • معایب: هزینه بالای تهیه، گزینه‌های آسان‌تری نیز برای استفاده وجود دارند.

علاوه بر موارد گفته شده درباره این کیف پول، می‌توان به بعضی دیگر از ویژگی‌های این ولت ارز دیجیتال نیز اشاره کرد. برای مثال این کیف پول یک صفحه نمایش OLED دارد و برای تایید تراکنش‌ها به صورت دستی نیز کلیدهایی روی آن تعبیه شده است. از طرفی کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین و با استفاده از یک پین امنیتی محافظت می‌کند. کیف پول‌های سرد برخلاف کیف پول‌های گرم رایگان نیستند و باید آن‌ها را خریداری کنید. برای مثال این کیف پول قیمتی در حدود سه میلیون تومان دارد.

کیف پول سرد ترزور (Trezor Hard Wallet)

کیف پول Trezor Hard Wallet

اما گزینه بعدی که به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای کیف پول اتریوم کلاسیک به شما معرفی می‌کنیم، کیف پول سرد ترزور است. این دستگاه نیز مانند کیف پول لجر نانو تمرکز بالایی روی امنیت دارد و از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نیز ظاهری مشابه لجر نانو اس دارد و شبیه به یک USB است. روی آن نیز صفحه نمایشی تعبیه شده است و دکمه‌های دستی برای تایید تراکنش‌ها روی آن وجود دارند. مزایا و معایب این کیف پول نیز شبیه کیف پول لجر نانو اس است که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • مزایا: پشتیبانی از ارزهای دیجیتال گوناگون، تاکید بر امنیت بالا
  • معایب: هزینه بالایی دارد، استفاده از کیف پول‌های دیگر آسان‌تر است.

برای استفاده از این کیف پول اتریوم کلاسیک لازم است تا برای هر بار استفاده یک کد پین را در آن وارد کنید. با هر بار ورود اشتباه پین، دستگاه شما برای مدتی قفل خواهد شد. از طرفی اگر کیف پول ترزور خود را گم کنید، می‌توانید با استفاده از یک کد پشتیبانی ۲۴ کلمه‌ای که در اختیار شما قرار داده شده است، کیف پول خود را بازیابی کنید.

در معایب این کیف پول به ساده‌تر بودن ساید کیف پول‌ها اشاره کردیم. با این حال استفاده از این دستگاه نیز سخت نیست و به سادگی می‌توانید اتریوم کلاسیک خود را در آن جا به جا کنید. کیف پول سرد ترزور نیز مانند کیف پول سرد لجر رایگان نیست. جالب است بدانید که این کیف پول قیمتی تقریبا بیش از دو برابر لجر نانو اس دارد که به عنوان یکی از معایب استفاده از این کیف پول به شمار می‌آید.

کیف پول گرم جکس (Jaxx Desktop and Mobile Wallet)

کیف پول Jaxx

سومین کیف پول اتریوم کلاسیکی که می‌خواهیم معرفی کنیم، یک کیف پول گرم و نرم‌افزاری است. اگر به دنبال یافتن کیف پولی هستید که استفاده از آن ساده باشد، در دستگاه‌های مختلف به آن دسترسی داشته باشید و از ارزهای زیادی پشتیبانی کند، کیف پول جکس Jaxx برای شما مناسب خواهد بود. این کیف پول برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و توانست طرفداران قابل توجهی برای خود به دست آورد. در فهرست زیر مزایا و معایب استفاده از این کیف پول را بررسی کرده‌ایم.

  • مزایا: سادگی در استفاده، پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال، قابلیت اجرای کیف پول روی دستگاه‌های متنوع.
  • معایب: تنها نگرانی‌ای که می‌تواند درباره این کیف پول وجود داشته باشد، نگرانی‌های امنیتی است.

در قسمت ویژگی‌های بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک گفتیم که یک کیف پول مناسب باید رابط کاربری جذابی داشته باشد. درباره کیف پول جکس می‌توان گفت که این ویژگی را دارا است. با استفاده از این کیف پول می‌توانید به سادگی سرمایه دیجیتال خود را مدیریت کنید. از طرفی متاسفانه این کیف پول دیجیتال سرویس‌های امنیتی مانند رمز دومرحله‌ای را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد نگران امنیت استفاده از این کیف پول هستند. البته تیم خوبی پشت پروژه جکس قرار گرفته است اما سرقت حدود ۴۰۰ هزار دلار سرمایه از یکی از کیف پول‌های این پلتفرم، نگرانی‌ها را درباره آن‌ها افزایش داده است.

کیف پول گرم کوینومی (Coinomi Wallet)

Coinomi Wallet

چهارمین کیف پول اتریوم کلاسیک مناسبی که در این بخش معرفی می‌کنیم، کیف پول گرم کوینومی است. استفاده از این کیف پول بسیار ساده است و کاربران این کیف پول رضایت بالایی از این سرویس دارند. رابط کاربری جذاب نیز مورد دیگری است که به مزایای بلندبالای این کیف پول اضافه می‌کند. اما شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین ضعف این کیف پول، عدم داشتن نسخه IOS برای کاربران آیفون است؛ بنابراین اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، بهتر است سایر گزینه‌های این مقاله را بررسی کنید. در فهرست زیر نیز مزایا و معایب استفاده از این کیف پول اتریوم کلاسیک را لیست کرده‌ایم.

  • مزایا: استفاده ساده، رابط کاربری جذاب و طیف وسیع ارزهای دیجیتال.
  • معایب: برای IOS نرم‌افزاری ندارد.

کیف پول کوینومی علاوه بر اتریوم کلاسیک، از ۱۳۰ ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع باعث شده است تا این کیف پول به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار ارز دیجیتال شناخته شود. نکته جالبی که درباره کیف پول کوینومی وجود دارد آن است که این ولت به عنوان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. کلیدهای خصوصی شما در کیف پول کوینومی به صورت ناشناس باقی می‌مانند و در صورت فراموش‌کردن رمز عبور نیز می‌توانید به سادگی از این کیف پول اتریوم کلاسیک استفاده کنید.

کیف پول گرم تراست ولت (Trust Wallet)

Trust Wallet

پنجمین کیف پول اتریوم کلاسیک مناسب در این لیست، کیف پول تراست ولت است. اگر کمی با بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید، حتما نام تراست ولت را شنیده‌اید. این کیف پول برای صرافی معتبر بایننس است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های موجود برای ذخیره ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. تراست ولت از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها اتریوم کلاسیک است. این کیف پول رابط کاربری جذاب و ساده‌ای دارد و تقریبا تمام کاربران آن به این کیف پول وفادار مانده‌اند.

با استفاده از تراست ولت، کلیدهای خصوصی کیف پول شما به صورت محلی روی تلفن همراه شما ذخیره می‌شوند. این کیف پول نرم‌افزار اندروید و آی‌اواس را به شما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید به سادگی دارایی‌های دیجیتال خود را مدیریت کنید. از طرفی تراست ولت یک مرورگر web3 نیز ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید در نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز (Dapps) نیز فعالیت داشته باشید.

می‌توان گفت تنها ضعف این کیف پول اتریوم کلاسیک یعنی تراست ولت این است که برخی ویژگی‌های امنیتی مانند رمز دومرحله‌ای را به شما ارائه نمی‌دهد. اما با وجود این موضوع، تا به حال مشکل امنیتی خیلی بزرگی برای این ولت به وجود نیامده است.

کیف پول گرم کلاسیک مای اتر ولت (MyEtherWallet)

کیف پول مای اتر ولت

بسیاری از کاربران شبکه اتریوم با کیف پول مای اتر ولت آشنایی دارند. این کیف پول به عنوان یک نسخه تحت وب کیف پول اتریوم کلاسیک شناخته می‌شود که به شما به سادگی اجازه می‌دهد تا بتوانید با استفاده از این کیف پول به مدیریت اتریوم کلاسیک خود بپردازید. البته این ولت کمی با سایر کیف پول‌های تحت نسخه وب تفاوت دارد، چرا که با استفاده از آن می‌توانید کلید‌های خصوصی خود را روی کامپیوتر شخصی خود کنترل کنید. در لیست زیر مزایا و معایب استفاده از کیف پول اتریوم مای اتر ولت را بررسی کرده‌ایم.

  • مزایا: علاوه بر رابط کاربری مناسب، به شما اجازه کنترل کامل کلیدهای خصوصی را می‌دهد.
  • معایب: سابقه هک شدن حساب‌های کاربری در این کیف پول وجود داشته است.

این ولت کلیدهای خصوصی شما را روی سرورهایش ذخیره نمی‌کند و کنترل این کلیدهای خصوصی را مستقیما به شما می‌دهد. استفاده از این کیف پول ساده است و رابط کاربری خوبی دارد. با این حال باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کیف پول‌های ساده‌تر و رابط کاربری دوستانه‌تری نیز نسبت به کیف پول اتریوم کلاسیک اتر ولت وجود دارند.

استفاده از ولت اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک؛ فورکی همچنان پرطرفدار

در این مقاله بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک را بررسی کردیم. همان‌طور که در متن خواندیم، دانستیم که برای انتخاب بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک باید ویژگی‌های خاصی را درباره ولت انتخابی خود مدنظر داشته باشیم. از طرفی ۶ مورد از بهترین کیف پول‌ را معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی اتریوم کلاسیک خود را معامله یا نگهداری کنید. در صورت داشتن سوال بیشتر درباره کیف پول اتریوم کلاسیک و نحوه استفاده از آن، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول‌ اتریوم کلاسیک کدام است؟

یک کیف پول را نمی‌توان به عنوان بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک دانست. اما می‌توان گفت کیف پول‌های لجر نانو (Ledger Nano)، ترزور (Trezor)، جکس (Jaxx)، کوینومی (Coinomi)، تراست ولت (Trust Wallet) و مای اتر ولت (MyEtherWallet) بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک هستند.

برای ذخیره اتریوم کلاسیک، کیف پول گرم مناسب‌تر است یا کیف پول سرد؟

اگر به دنبال امنیت خیلی بالا هستید، بهتر است از کیف پول سرد استفاده کنید. در غیر این صورت استفاده از کیف پول گرم ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ethereumclassic
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا