ترید

نحوه خرید و فروش دوج کوین؛ چگونه این سگ خندان را معامله کنیم؟

با توجه به این که در سال‌های اخیر، دنیای ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورد، خرید و فروش و سرمایه گذاری در این بازار نیز افزایش پیدا کرد. از این رو، بسیاری از افراد به دنبال آموزش و یادگیری نحوه خرید و فروش آنها به خصوص خرید دوج کوین هستند.

حال، دوج کوین نیز یکی از همین ارزهای دیجیتال پرطرفدار است که در این مقاله به اینکه دوج کوین چیست؟ می‌پردازیم و نحوه خرید دوج کوین را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه خرید دوج کوین یا خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال

برای سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی، ابتدا باید یک نگاه کلی به آن ارز داشته باشید. یعنی بدانید که به طور مثال، دوج کوین چیست؟ و چه آینده‌ای دارد؟ این دانش به شما کمک می‌کند تا در مسیر سرمایه گذاری موفق‌تری داشته باشید. پس در ادامه این مقاله به نحوه خرید دوج کوین و معامله آن می‌پردازیم.

تهیه و نصب کیف پول برای خرید و فروش دوج کوین

برای خرید و فروش هر ارز دیجیتالی، همینطور در نحوه خرید دوج کوین (Dogecoin)، ابتدا باید یک کیف پول برای ذخیره و نگهداری آن داشته باشید. کیف پول ارز دیجیتال به دو شکل سخت افزاری و نرم افزاری به سرمایه گذاران ارائه می‌شوند. کیف پول‌های سخت افزاری که معمولاً به شکل یک فلش مموری هستند، امنیت بیشتری را برای سرمایه شما ایجاد می‌کنند. همچنین، امکان هک و حمله‌های سایبری به این کیف پول‌های سخت افزاری وجود ندارد.

کیف پول سخت افزاری Trezor

کیف پول‌های نرم افزاری نیز به شکل یک برنامه بر روی گوشی اندروید یا iOS و سیستم ویندوز یا مک شما نصب می‌شوند. این کیف پول‌ها برای افراد تازه کار در زمینه ارزهای دیجیتال مناسب‌تر هستند. نحوه خرید دوج کوین و ذخیره آن در هر دو کیف پول امکان‌پذیر است.

در مقایسه دوج کوین و شیبا، کیف پول‌های دوج کوین، برای ذخیره سازی شیبا اینو (Shiba Inu) مناسب هستند و به کیف پولی جداگانه نیاز نیست. ولی در مقایسه دوج کوین و بیبی دوج، نحوه ذخیره آنها مطرح می‌شود که بیبی دوج (BabyDoge) باید در یک کیف پول شخصی مانند “Coinbase” ذخیره شود.

کیف پول‌های سخت افزاری مناسب برای ذخیره دوج کوین در سال ۲۰۲۲ شامل:

  • Ledger Nano X
  • Trezor Model T
  • Ledger Nano S
  • KeepKey

کیف پول‌های نرم افزاری مناسب برای ذخیره دوج کوین در سال ۲۰۲۲ شامل:

  • Trustwallet
  • Exodus
  • Binance
  • Coinomi
  • Dogecoin Wallet

نکته‌ای که در زمینه نحوه خرید دوج کوین و ذخیره آن باقی می‌ماند، امنیت و بازیابی دارایی شما است. ارزهای دیجیتال مانند ارزهای فیات نیستند که در صورت سرقت، هک یا مواردی دیگر، بانک مرکزی پیگیری انجام داده و دارایی شما را بازگرداند. امنیت دارایی ارزهای دیجیتال به دست خود شما به عنوان سرمایه گذار است. پس حتما از دارایی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و احراز هویت دومرحله‌ای و حفاظت از کلیدهای خصوصی را فراموش نکنید.

کیف پول نرم افزاری Trust Wallet

البته برای ذخیره دوج کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به صورت کوتاه مدت، از صرافی‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. ولی فقط برای ذخیره کوتاه مدت مناسب هستند.

فروشنده معتبر برای خرید و فروش دوج کوین

حال که برای ذخیره دوج کیف پول مناسبی برای خود انتخاب کردید، باید راه‌های آموزش خرید و فروش دوج کوین را نیز بررسی کنید. به طور کلی، سه راه برای خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

خرید و فروش دوج کوین از طریق تلگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی

نحوه خرید دوج کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال و همینطور فروش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام انجام می‌شوند. البته این نوع نحوه خرید دوج کوین، تنها یکی از راه‌های معامله آن است. در این روش، خریدار و فروشنده باید احراز هویت انجام داده و سپس، دارایی‌های خود را با یکدیگر معامله کنند.

این روش، نسبت به دیگر روش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، امنیت بالایی ندارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود از طریق کانال‌های تلگرامی یا دیگر شبکه‌های اجتماعی برای معامله دوج کوین استفاده نکنید.

خرید و فروش دوج کوین از طریق صرافی‌های خارجی

یکی دیگر از راه‌های خرید و فروش دوج کوین، استفاده از صرافی‌های آنلاین خارجی است. فعالیت این صرافی‌ها مربوط به خارج از کشور است و این روزها به دلیل تحریم‌های صورت گرفته، استفاده از آنها محدود شده است. در نتیجه این تحریم‌ها، بسیاری از حساب‌های کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی مسدود و تمامی دارایی‌هایشان بلوکه شد.

صرافی بایننس و نحوه خرید دوج کوین از آن

برخی از صرافی‌های آنلاین خارجی برای خرید و فروش دوج کوین، شامل:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی بیت مکس (BitMex)
  • صرافی هابی (Huobi.com)

نحوه خرید دوج کوین و یا فروش آن از طریق صرافی‌های ایرانی

بعد از تحریم‌های وارد شده به کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی، صرافی‌های ایرانی زیادی شروع به کار کردند. نحوه خرید دوج کوین در این صرافی‌ها بسیار ساده است و تنها با کارت‌های شتاب بانکی انجام می‌شود.

البته، امنیت همه صرافی‌های ایرانی قابل تضمین نیست. باید قبل از هرگونه اقدام به خرید و فروش در این صرافی‌ها، تمام تحقیقات لازم را انجام داده و از وجود امنیت و اعتبار در نحوه خرید دوج کوین مطمئن شوید.

احراز هویت برای خرید و فروش دوج کوین

در نحوه خرید دوج کوین احراز هویت شامل مراحل اصلی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌شود. برای احراز هویت، خریدار و فروشنده، هر دو باید مدارک شناسایی خود را در اختیار صرافی قرار دهند. از این رو، برخی افراد به دنبال روش‌هایی برای عدم احراز هویت هستند. آیا شما به عنوان یک خریدار دوج کوین، نسبت به هویت فرد فروشنده اطمینان دارید؟ جواب منطقی به این سؤال، خیر است.

زیرا، هیچ کسی نمی‌تواند نسبت به یک فردی که هویت مشخصی ندارد اطمینان کند. در این صورت، احتمال کلاهبرداری، فروش دوج کوین دزدی و روشی برای پنهان کردن اختلاس انجام شده توسط فروشنده بالا می‌رود. شما نیز در نهایت، راهی برای پیگیری قانونی دارایی از دست رفته خود نخواهید داشت.

احراز هویت در صرافی‌های ایرانی و خارجی

برخی از صرافی‌های ایرانی مانند والکس، برای احراز هویت کاربران خود، تصاویری از شناسنامه، کارت ملی و کارت بانکی را دریافت می‌کنند. بعد از تأیید احراز هویت، امکان فعالیت و خرید و فروش ارز دیجیتال برای آنها فعال می‌شود.

انتقال پول به صرافی مورد نظر و خرید دوج کوین از صرافی

بعد از تأیید احراز هویت، باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای شارژ حساب کاربری یا نحوه خرید دوج کوین، تنها کافی است درخواست خرید دوج کوین را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست، شما باید مبلغ معادل ریالی آن مقدار دوج کوین مورد نظر را از طریق درگاه‌های صرافی پرداخت کنید. مقدار مورد نظر دوج کوین به حساب کاربری شما واریز می‌شود.

برای فروش دوج کوین نیز، در ابتدا باید درخواست فروش مقدار مورد نظر دوج کوین را ثبت کنید. بعد از فروش دوج کوین، مبلغ معادل ریالی آن به حساب بانکی تأیید شده در صرافی واریز می‌شود.

آیا خرید و فروش دوج کوین در ایران قانونی است؟

پاسخ به این سؤال هنوز در ایران قطعی نیست. یعنی برای نحوه خرید دوج کوین و فروش تمامی ارزهای دیجیتال هیچ قانون گذاری انجام نشده است. البته، عدم قانون گذاری در این زمینه به معنای ممنوع بودن آن برای مردم نیست.

راهنمای خرید دوج کوین

استفاده از تمامی ارزهای دیجیتال برای بانک‌ها، صرافی‌ها و مؤسسات ممنوع است ولی خرید و فروش آن برای مردم ممنوع نیست. البته، تا جای ممکن درباره صرافی مورد نظر خود تحقیق کنید و از معتبر بودن اطمینان حاصل شوید. در صورت معتبر بودن صرافی و کیف پول، پلیس فتا می‌تواند پیگیری‌های مورد نظر در زمینه کلاهبرداری ارز دیجیتال را انجام دهد.

مزایا و معایب خرید دوج کوین در ایران

نحوه خرید دوج کوین و سرمایه گذاری در آن مانند هر ارز دیجیتال دیگری دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مزایا

  • دوج کوین در یک روز بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و ارزی در حال پیشرفت به حساب می‌آید.
  • تعداد انگشت شماری از کیف پول‌ها دارای دوج کوین رایگان هستند.
  • هر روز تعداد زیادی دوج کوین وارد گردش می‌شوند.
  • دوج کوین نسبت به بیت کوین، ارز دیجیتالی سریع‌تر است و استخراجی آسان‌تر دارد.
  • استخراج دوج کوین با لایت کوین (Litecoin) منجر به ایجاد شبکه‌ای امن‌تر شده است.

معایب

  • دوج کوین ارزش کمتری نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال دارد.
  • احتمال هک دوج کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال بیشتر است.

سؤالات متداول

دوج کوین در ۵ سال آینده چه ارزشی خواهد داشت؟

طبق پیش بینی‌های انجام شده، ارزش دوج کوین تا سال ۲۰۲۶، حداقل ۰٫۳۵ دلار و حداکثر ۰٫۷۸ دلار خواهد بود.

از دوج کوین برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟

از آن جایی که ذخیره و سرمایه گذاری در دوج کوین روند مثبتی ندارد، بسیاری از افراد برای پرداخت‌ها و خریدهای خود از دوج کوین استفاده می‌کنند.

آیا ایلان ماسک از دوج کوین حمایت می‌کند؟

بله ایلان ماسک به طور رسمی در توییتر خود اعلام کرد که از دوج کوین حمایت می‌کند. همچنین، او خرید و فروش با دوج کوین را در تسلا تأیید کرد و بعد از آن افراد می‌توانند با دوج کوین از تسلا خرید کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا