مفاهیم تحلیلی

آینده ارز دیجیتال گراف چگونه است؟ پیش بینی آینده رمز ارز GRT

قبل از بررسی آینده گراف، بهتر است به پاسخ پرسش ارز دیجیتال گراف چیست؟ بپردازیم. ارز دیجیتال گراف در واقع، توکن بومی شبکه گراف است. این توکن در عملکرد شبکه نقش به سزایی دارد. در برخی شرایط به عنوان پاداش به کاربران تعلق می‌گیرد و در برخی شرایط، استیک کردن آن، پاداش دارد.

شبکه گراف، خود به تنهایی یک شبکه برای جستجوی داده‌های مورد نیاز برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه اتریوم است. توسعه دهندگان برای ساخت یک برنامه غیرمتمرکز به داده‌های متفاوتی نیاز دارند که به کمک گراف می‌توانند سریعا به آنها دسترسی پیدا کنند. در ادامه این مقاله، به پیشبینی آینده گراف و بررسی فاندامنتال آن می‌پردازیم.

معرفی پروژه و ارز دیجیتال گراف (GRT)

پروژه گراف در واقع، یک پروتکل برای جستجوی داده‌ها در شبکه اتریوم است. از این پروتکل در برنامه DeFi  و Web3 استفاده می‌شود. توسعه دهندگان با کمک ابزاری به نام GraphQL در بلاکچین، می‌توانند داده مورد نظر خود را جستجو کنند. برای دسترسی به این ابزار، آنها باید API متن باز به نام Subgraph را به برنامه‌های غیرمتمرکز خود اضافه کنند. این پروژه در حال حاضر، تنها بر بستر شبکه‌های اتریوم، POA و IPFS قابل اجرا است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پروژه یک توکن بومی با نام اختصاری GRT نیز دارد. توسعه دهندگان و کاربران این پروژه، از توکن گراف می‌توانند برای پرداخت هزینه‌ درخواست‌های خودشان استفاده کنند. این پروژه، به نودهایی (Nodes) که میزبان داده‌های یک برنامه غیرمتمرکز هستند، پاداشی به صورت توکن گراف، پرداخت می‌کند.

تجزیه و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال گراف

بررسی فاندامنتال گراف

اصلی‌ترین کاربرد گراف، فهرست کردن داده‌های قراردادهای هوشمند اتریوم است. این فهرست باعث می‌شود تا داده‌ها به راحتی توسط برنامه‌های غیرمتمرکز قابل استعلام و بررسی باشد. این موضوع هنگام همگام سازی کمک می‌کند تا شما بدون اجرای کامل نودها در برنامه به داده‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. به طور کلی، نودها در شبکه گراف دو نوع Indexers و Curators هستند که در تحلیل ارز دیجیتال گراف با آنها آشنا می‌شویم.

Node Indexers

یکی از انواع نودهای موجود در گراف، نود ایندکس کننده یا فهرست کننده است. این نودها، توکن‌های گراف را برای انجام خدمات میزبانی از داده‌ها و پردازش آنها مرد استفاده قرار می‌دهند. همان‌طور که اشاره کردیم، نودهایی که از داده‌ها میزبانی می‌کنند، پاداشی را در قالب توکن گراف به عنوان پاداش میزبانی از داده‌ها دریافت می‌کنند.

این نود میزبان، باید از داده‌های گراف خود یک کپی داشته و آن را به یک API متن باز تبدیل کنند. این نودها، در ازای ارائه این خدمات، برای جستجوی داده، از کاربران هزینه دریافت می‌کنند. همچنین، در برخی شرایط، اگر میزبانی از داده‌ها به خوبی انجام شود، جوایز متفاوتی هم دریافت می‌کنند. این نودها نسبت به به‌روز بودن داده‌های خود اطمینان دارند و از این جهت، نقش مهمی را در شبکه گراف ایفا می‌کنند. در نهایت، هر چه خدمات بهتری به کاربران ارائه دهند، شبکه قوی‌تر و قابل اعتمادتر عمل می‌کند.

نودهای Indexers، مسئول اجرای عملکرد جستجوی داده در شبکه هستند ولی نودهای Curators مسئول استیک کردن توکن‌های گراف هستند. در واقع، آنها باید توکن‌های گراف را استیک کنند تا Subgraphهای مدنظر مشخص شود. این فرایند از سوی دسته دوم از نودها، باعث افزایش امنیت شبکه و کیفیت بالا در فهرست شدن SubGraphها می‌شود.

Node Curators

یک نود Curators باید درک بسیار بالایی از اکوسیستم Web3 داشته باشد. چرا که آنها باید بتوانند ارزیابی درستی از SubGraphهای مناسب جهت میزبانی به عمل آورند. یک ابزار کاربردی برای این نودها به نام Graph Explorer وجود دارد. این ابزار به آنها کمک می‌کند تا به راحتی داده‌های موجود در شبکه را مشاهده کرده و یک انتخاب درست از SubGraphها برای سیگنال دادن، داشته باشند.

نقش نودها در شبکه گراف

این نودها نقش بسیار مهمی در عملکرد شبکه گراف دارند. همچنین، آنها می‌توانند سهمی از دریافت هزینه جستجو از کاربران را داشته باشند. یعنی، زمانی که SubGraphهای انتخاب شده، میزبانی می‌شود؛ در نهایت باید توسط کاربران مورد جستجو قرار بگیرد. البته، کاربران برای انجام این جستجو باید هزینه‌ای پرداخت کنند که بخشی از آن، به نود Curators تعلق می‌گیرد.

GRT

GRT همان توکن بومی و کاملا کاربردی در شبکه گراف است. این توکن به تامین انرژی برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته شده در شبکه کمک می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن گراف، به ایمن سازی شبکه کمک کرده و در نهایت، پاداشی به جهت آن دریافت کنند.

Mission

در واقع، این بخش از شبکه گراف مربوط به ماموریتی است که باید انجام دهد. ماموریت شبکه گراف، کمک به توسعه دهندگان در ساخت برنامه‌های غیرمتمرکزی است که از داده‌های بلاکچین پشتیبانی می‌کنند. شبکه گراف دارای پروتکل‌هایی است که با فعال شدن آنها در برنامه، آن برنامه بسیار سریع، ایمن و مقیاس پذیر می‌شود. از طریق شبکه گراف، همه افراد امکان دسترسی بدون واسطه به داده‌های عمومی را پیدا می‌کنند.

پیش بینی آینده ارز گراف در سال‌های پیش رو

اگر تا به اینجای مقاله نسبت به سرمایه گذاری در آینده گراف علاقمند شده‌اید، بهتر است کمی درباره رشد آن نیز بدانید. به طور کلی، گراف دلایل قانع کننده‌ای برای رشد روز افرون در سال‌های آینده را دارد. ولی اینکه دقیقا چند سال دیگر به این میزان از رشد آینده گراف دست پیدا می‌کنیم، اهمیت بالایی دارد. در ادامه به پیشبینی آینده گراف در سال‌های پیش رو می‌پردازیم.

پیشبینی آینده گراف

پیشبینی آینده گراف در سال ۲۰۲۴

در سال آینده پیش رو، یعنی سال ۲۰۲۴، گراف همکاری‌ها و مشارکت‌های زیادی را انجام می‌دهد که منجر به رشد آن می‌شود. پیشبینی‌های قیمت حدودی آن حداکثر ۰.۴۲۳۲۲۷  دلار است. البته، این پیشبینی کاملا حدودی است و بستگی به عملکرد گراف در سال ۲۰۲۴ دارد.

با در نظر گرفتن نوسانات بازار ارز، حداقل قیمت گراف ۰.۳۳۸۵۸۲ دلار و میانگین ۰.۳۷۲۴۴ دلار است.

پیشبینی آینده گراف در سال ۲۰۲۵

اگر آینده GRT در سال ۲۰۲۴ موفقیت آمیز باشد و به حداکثر قیمت خود برسد، ما می‌توانیم آینده بسیار خوبی را در سال ۲۰۲۵ پیشبینی کنیم. چرا که قطعا گراف روند صعودی را در پیش می‌گیرد. حداکثر قیمت پیشبینی شده در سال ۲۰۲۵، ۰.۵۹۲۵۱۸ دلار، میانگین ۰.۵۴۱۷۳۱ دلار و حداقل ۰.۵۰۷۸۷۳ دلار است.

پیشبینی آینده گراف در سال ۲۰۲۶

اگر این دو سال پیشبینی شده به خوبی طی شود و ارز گراف بتواند جایگاهش را در بازار ارزهای دیجیتال تثبیت کند؛ می‌توانیم آینده گراف را در ۵ سال آینده ثابت بدانیم. حداکثر قیمت پیشبینی شده در سال ۲۰۲۶، ۰.۷۶۱۸۰۹ دلار، میانگین ۰.۷۱۱۰۲۲ دلار و حداقل ۰.۶۷۷۱۶۴ دلار است.

به طور کلی، آینده گراف به عملکرد آن، افزایش محبوبیت در میان ارزهای دیجیتال بستگی دارد. اگر گراف بتواند به حداکثر قیمت‌های پیشبینی شده برسد، قطعا در آینده قیمتی ثابتی خواهد داشت. البته، منظور از ثابت بودن قیمت، پیش گرفتن یک روند صعودی است که در پی آن، قیمتش کمتر نمی‌شود. شاید مدتی ثابت بماند، ولی قیمتش کاهش پیدا نمی‌کند.

رشد آینده گراف

دلایل مهم در رشد آینده گراف

دلایل قانع کننده‌ای برای رشد آینده گراف وجود دارد. اگر به خوبی به این موارد عمل شود و بر آنها پایبند باشد، می‌تواند به آینده بسیار خوبی در میان ارزهای دیجیتال برسد. دلایلی که می‌تواند در رشد آینده گراف تاثیرگذار باشد، عبارت‌اند از:

توکن گراف یکی از پروژه‌هایی است که همیشه در حال تغییر نحوه تعامل با داده‌ها است. همچنین، برای آینده نیز برنامه‌های خاصی برای تغییر این رفتار دارد. چرا که بازار ارزهای دیجیتال همیشه در حال رشد است و همه پروژه‌های فعال در آن نیز برای دیده شدن و رشد باید همیشه در حال آپدیت باشند.

کاربران شبکه گراف می‌توانند با توکن گراف، داده‌ها را به صورت غیرمتمرکز خرید و فروش کنند. این روش از خرید و فروش داده، سطح جدیدی از مالکیت و کنترل داده را به کاربران ارائه می‌دهد.

تیم سازنده و توسعه دهنده شبکه گراف، پر از افرادی با سطح علمی بالا در زمینه‌های داده‌ها و هوش مصنوعی هستند. این افراد می‌توانند در آینده گراف نقش مهمی داشته باشند و به توسعه شبکه در راستای پیشرفت کمک کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۶

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا