تریدسرمایه گذاری

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال؛ صفر تا صد کسب مهارت معامله ارز دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال همواره شاهد رشدها و سقوط‌های زیادی هستیم که در سایر بازارهای مالی کمتر مشاهده می‌شود. همین نوسانات بالا و احتمال سودهای زیاد، کاربران بسیاری را به فعالیت در این مارکت ترغیب کرده است. اما نباید فراموش کرد که فعالیت در این بازار به واسطه نوسانات بالا، از ریسک زیادی برخوردار است. بنابراین برای موفقیت در مارکت کریپتوکارنسی‌ها، باید آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته و با دانش کامل به فعالیت در این بازار پرداخت. شاید اولین آموزش برای کاربران مبتدی که تازه قصد ورود به این بازار را دارند، آموزش خرید ارز دیجیتال باشد. در این مقاله به آموزش صفر تا صد خرید ارز دیجیتال می‌پردازیم و روش‌های مختلف معامله در این بازار را معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟ 

اولین ارز دیجیتال «بیت کوین» در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تا به امروز ارزش این بازار افزایش‌یافته است و تکنولوژی‌های جذاب جدیدی مانند «متاورس» و “NFT” در آن متولد شده‌اند. امروزه ارزهای دیجیتال، دارایی‌های ارزشمندی هستند و بازار کریپتوکارنسی به یکی از هیجان‌انگیزترین بازارهای سرمایه در سراسر جهان تبدیل شده‌ است. میلیون‌ها نفر در این بازار مشغول به انجام معامله هستند و این بازار عظیم یک فرصت فوق‌العاده برای کسب سود در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. فعالیت در این بازار برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند فرصت خوبی به شمار می‌رود، زیرا می‌توانند به درآمد دلاری داست یابند. با یادگیری اینکه چگونه بیت کوین بخریم، می‌توانید نگاه خود را برای سرمایه‌گذاری در این دنیای مهیج تغییر دهید. در واقع اولین قدم برای ورود به دنیای رمزارزها، آموزش خرید ارز دیجیتال است تا بتوان سرمایه‌گذاری در این بازار را شروع کرد.

خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه است؟

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال، حضوری نیست، زیرا این دارایی‌ها ماهیت فیزیکی ندارند و معاملات تمامی ارزهای دیجیتالی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. راه‌های مختلفی برای انجام معاملات رمز ارزها وجود دارد که معتبرترین آنها، خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال است. به خرید و فروش رمزارزها و انجام معاملات ترید (Trade) گفته می‌شود که باهدف کسب سود انجام می‌گیرد. روش‌های ترید ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت هستند و هر فردی سبک خاص خودش را برای انجام معاملات انتخاب می‌کند. برخی از انواع استراتژی معاملاتی ارزدیجیتال عبارت‌اند از:

 اسکالپینگ (scalping): برخی از افراد که به دنبال سود کوتاه‌مدت و سریع هستند از روش اسکالپینگ استفاده می‌کنند. این سبک معاملات ممکن است بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

خرید و فروش روزانه (Day Trading): این نوع معامله مشابه روش قبلی است، با این تفاوت که ممکن است چند روز طول بکشد. سودی که از معاملات روزانه به دست می‌آید کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ است. افرادی از این روش استفاده می‌کنند که وقت زیادی برای نشستن پای چارت ندارند و در روز فقط چند ساعت می‌توانند نمودارها را بررسی کنند.

هولد (Hold): برخی از افراد یک دید بلندمدت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارند. هولد روشی در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است که فرد برای مثال بیت کوین را در قیمت پایین خریداری می‌کند و منتظر می‌ماند تا به بالاترین قیمت خود برسد، سپس اقدام به فروش می‌کند. این روش ساده‌ترین نوع تریدینگ است که قواعد مخصوص خودش را دارد.

نکاتی که قبل از شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید بدانید!

ارزهای دیجیتال می‌توانند یک فرصت سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز باشند، اما افراد مبتدی ممکن است در این بازار توسط کلاهبرداران فریب بخورند و روی ارز دیجیتال بدون پشتوانه سرمایه‌گذاری کنند و تمام دارایی خود را از دست بدهند. چنانچه علم و آگاهی خود را قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بالا ببرید، می‌توانید ریسک خطرهای احتمالی را پایین بیاورید. در ادامه به معرفی مواردی که برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به آن نیاز دارید می‌پردازیم.

  • برای نحوه خرید رمزارز و فروش آن استراتژی داشته باشید و صرافی‌هایی را انتخاب کنید که با روش معاملاتی شما تطبیق داشته باشد.
  • قبل از شروع سرمایه‌گذاری روی یک رمزارز در مورد آن خوب تحقیق کنید و به حرف‌های اطرافیان خود اتکا نکنید. چنانچه تازه‌کار هستید در ابتدا روی ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کنید.
  • در بازار کریپتوکارنسی نوسانات زیادی وجود دارد و نباید به بازار صعودی خیلی دلخوش باشید. افرادی می‌توانند در این بازار موفق عمل کنند که نوسانات بازار را بشناسند و بتوانند آنها را مدیریت کنند.
  • پیش از ورود به این حوزه بهتر است استراتژی خود را مشخص کنید که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت و یا کوتاه‌مدت را دارید و طبق آن جلو بروید. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برنامه‌ای مشخص و استراتژی حساب شده برای دارایی‌های خود دارند.
  • برای دست‌یابی به اطلاعات حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانید به سایت‌های رسمی اعتماد کنید. در رسانه‌های اجتماعی تبلیغات زیادی درباره ارزهای مختلف و همچنین روند بازار وجود دارد که موجب گمراهی شما می‌شود. با مطالعه سایت‌های رسمی می‌توانید اطلاعات جامع و درستی را در مورد نحوه عملکرد رمز ارزها کسب کنید.
  • روش‌های کسب درآمد از ارزدیجیتال بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید یک سبد متنوع از انواع کوین‌های با پتانسیل بالا، شت کوین‌ها، ارزهای متاورسی و توکن NFT ببینید تا در صورت کاهش یا افزایش سلطه در بازار بیت کوین، سود بیشتری کسب کنید.
  • آشنایی با مفاهیم مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از آموزش خرید ارز دیجیتال باید به آن بپردازید.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال

پس از گذراندن مراحل آموزشی و انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، حالا می‌توانید با خرید آن وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید. آموزش خرید ارز دیجیتال با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و معامله‌گران بازار بر اساس شرایط خود می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

نحوه خرید رمزارز از کیف پول: برخی از کیف پول‌ها مانند تراست والت (Trust Wallet) دارای یک بازار هستند و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال در آنها فراهم است. برخی از این والت‌ها کارمزد بالایی را دریافت می‌کنند، به همین دلیل افراد کمی از این روش برای معامله ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال از کیف پول تراست والت

خرید ارز دیجیتال از صرافی: صرافی‌ها پلتفرم‌هایی آنلاینی هستند که واسط بین فروشنده و خریدار هستند و مبلغی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال از دستگاه ATM: یکی دیگر از روش‌های خرید ارز دیجیتال، استفاده از دستگاه‌های ATM  است. البته این دستگاه‌ها هنوز در ایران راه‌اندازی نشده‌‌اند و فقط در کشورهایی که ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند وجود دارد. از این دستگاه‌های ارز دیجیتال می‌توانید مقداری ارز دیجیتال بخرید و به کیف پول خود منتقل کنید. یکی از معایبی که این دستگاه‌ها دارند، عدم تنوع ارزهای ارائه شده‌ است. خرید تمامی ارزهای دیجیتال از طریق دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و اغلب کارمزدهای زیادی را دریافت می‌کنند.

نحوه خرید ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی: در کانال‌های تلگرامی افرادی هستند که ادعا می‌کنند در قبال دریافت مبلغی، ارز دیجیتال مورد نظر را به کیف پول شما منتقل می‌کنند. برخی از افرادی که می‌خواهند به‌صورت ناشناس در دنیای ارزهای دیجیتال معامله کنند از این روش استفاده می‌کنند. متأسفانه اغلب این افراد کلاهبردار هستند و پس از گرفتن پول هیچ ارزی را برای شما منتقل نمی‌کنند.

نحوه خرید ارز دیجیتال از افراد آشنا: در این روش شما می‌توانید بدون پرداخت کارمزد و یا ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال موردنظر خود را بخرید. برای مثال، ممکن است دوست شما بخواهد مقداری از بیت کوین‌های خود را بفروشد، شما می‌توانید در قبال دریافت ارز، مبلغ آن را به‌حساب فرد منتقل کنید. نحوه خرید ارز دیجیتال در این روش با وجو اینکه فرد موردنظر قابل‌اعتماد باشد، می‌تواند یک روش کارآمد باشد.

نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی

به سراغ مبحث اصلی این مقاله یعنی آموزش خرید ارز دیجیتال می‌رویم. یکی از مطمئن‌ترین و بهترین روش‌های خرید رمزارز مراجعه به صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهند. صرافی‌ها در قبال خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، کارمزد دریافت می‌کنند، بنابراین حتما به میزان این کارمزدها توجه کنید. نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی شامل موارد زیر می‌شود.

انتخاب پلتفرم خرید ارز دیجیتال

ابتدا باید تصمیم بگیرید که از چه نوع پلتفرم یا سرویسی برای خرید ارز دیجیتال می‌خواهید استفاده کنید. صرافی ارز دیجیتال (cryptocurrency exchange)  پلتفرم‌های آنلاینی هستند که امکان معامله رمزارزها را  و برخی از ارزهای فیات را تسهیل می‌کنند. این پلتفرم‌ها مانند یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند و با دریافت کمیسیون و کارمزد تراکنش، برای خود کسب درآمد می‌کنند. صرافی‌ها به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند.

یکی از راه‌های خرید ارز دیجیتال استفاده از بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی است. این پلتفرم‌ها امکانات مطلوبی را برای خدمت‌رسانی به کاربران فراهم می‌کنند و معمولا از امنیت مناسبی برخوردار هستند. البته به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، کاربران ایرانی امکان استفاده از این پلتفرم‌ها را نداشته و احتمال بلوکه شدن حساب وجود دارد. در مقابل صرافی‌های خارجی که محدودیت‌های زیادی را برای کاربران کشور ما به وجود آورده‌اند، صرافی‌های داخلی مانند والکس این امکان را به کاربر می‌دهند تا به‌راحتی معاملات خود را انجام دهند و از سود معاملات خود لذت ببرند. والکس با فراهم آوردن بستری مناسب برای انجام معاملات، امنیت بالایی را برای کاربران فراهم کرده و از حجم معاملات مناسبی نیز برخوردار است. بنابراین کاربران می‌‌توانند بدون ریسک‌های موجود در پلتفرم‌های خارجی، به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بپردازند.

با وجود تحریم‌های بین المللی برای کاربران ایرانی و لزوم احراز هویت در پلتفرم‌های معاملاتی معتبر، فعالیت در اینگونه صرافی‌ها همواره با ریسک بلوکه شدن دارایی همراه است. بنابراین فعالیت در این صرافی‌ها پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است از پلتفرم‌های ایرانی مانند والکس برای انجام معاملات استفاده کنید.

ایجاد حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

ایجاد حساب کاربری در صرافی والکس

برای شروع فعالیت در پلتفرم والکس نیاز است پس از ورود به صفحه اصلی سایت والکس، روش دکمه آبی رنگ «ثبت نام» کلیک کنید. پس از وارد کردن شماره موبایل و تعیین رمز عبور، کد تایید ارسال شده از سمت والکس را در کادر مربوطه وارد کرده تا ثبت نام در سایت کامل شود. البته برای استفاده کامل از خدمات والکس، نیاز به تکمیل فرایند احراز هویت دارید. فرایند احراز هویت در این صرافی ساده بوده و کاربران می‌توانند به سرعت احراز هویت خود را تکمیل کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آموزش فرایند احراز هویت به صفحه راهنمای والکس مراجعه کنید.

انتقال دارایی به پلتفرم

پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، حالا نوبت به انتقال سرمایه به کیف پول صرافی ارز دیجیتال است. چنانچه از صرافی ایرانی استفاده می‌کنیم، به طور مستقیم می‌توانید سرمایه خود را از کارت بانکی به کیف پول صرافی انتقال دهید. برای خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی، نمی‌توانید به طور مستقیم دارایی خود را منتقل کنید. در ابتدا باید در صرافی ایرانی یکی از استیبل کوین‌ها مانند تتر (USDT) را خریداری کنید و در نهایت به صرافی خارجی منتقل کنید.

آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی

حالا که کیف پول شما شارژ شده‌ می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر کنید. بهتر است تمام سرمایه خود را روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید و یک سبد سرمایه‌گذاری داشته باشید. لازم به ذکر است که خرید ارز دیجیتال در صرافی والکس به دو صورت بازار معاملاتی و OTC قابل انجام است. در ادامه به صورت مختصر به آموزش خرید ارز دیجیتال در صرافی والکس می‌پردازیم.

ورود به بخش معاملات پیشرفته در والکس

به عنوان مثال برای خرید بیت کوین، در صفحه اصلی سایت روی معامله کلیک کرده و در تب باز شده معامله پیشرفته را انتخاب کنید.

خرید ارز دیجیتال در والکس

در صفحه معامله نام رمزارز و جفت ارز مدنظر را انتخاب کنید. مقدار و قیمت ارز دیجیتال را برای خرید تعیین کنید. در ادامه روی گزینه خرید کلیک کنید. سفارش خرید در بخش سفارش‌های باز قابل مشاهده است.

آموزش انتقال ارز دیجیتال به والت

پس از آموزش خرید ارز دیجیتال، به آموزش نگهداری از آن می‌پردازیم. در واقع خرید کریپتو پایان کار نبوده و باید بستری برای نگهداری آن انتخاب کنید. کیف پول ارز دیجیتال، ابزاری است که به همین منظور طراحی شده و امکان ذخیره رمزارزها را به صورت ایمن فراهم می‌کند. پس از خرید ارز دیجیتال، دارایی خریداری شده به کیف پول اختصاصی والکس منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که والکس برای نگهداری دارایی کاربران از کیف پول‌های ایمن استفاده کرده تا امنیت رمزارزهای کاربران فراهم شود. اگر قصد نوسان‌گیری از صعود و نزول رمزارزها را دارید، می‌توانید در کیف پول والکس از ارزهای دیجیتال خود، نگهداری کنید. اما اگر قصد نگهداری بلندمدت دارید، بهتر است رمزارزها را به کیف پول شخصی منتقل کنید.

ورود بخش کیف پول صرافی والکس

در صفحه اصلی سایت، روی آیکون کیف پول کلیک کنید.

ورود به بخش برداشت ارز دیجیتال

در قسمت کیف پول، در ردیف دارایی مدنظر روی علامت سه نقطه کلیک کرده و گزینه برداشت را انتخاب کنید.

ورود اطلاعات مربوط به برداشت رمزارز

مقدار رمزارز قابل انتقال، نوع شبکه و آدرس کیف پول را وارد کرده و روی دکمه برداشت کلیک کنید. پس از تایید تراکنش، دارایی شما به کیف پول منتقل خواهد شد.

آموزش فروش ارز دیجیتال

برای فروش ارز دیجیتال در والکس دقیقا مانند آموزش خرید ارز دیجیتال اقدام می‌کنید. در صفحه اصلی سایت والکس، روی گزینه معامله کلیک کرده و وارد بخش معامله پیشرفته شوید. البته امکان فروش دارایی در بخش خرید و فروش آنی نیز وجود دارد.

فروش ارز دیجیتال در صرافی والکس

پس از ورود به بخش معامله پیشرفته، قیمت مدنظر برای فروش و مقدار دارایی قابل فروش را تعیین کنید. در انتها روی دکمه فروش کلیک کرده تا سفارشتان در بخش لیست سفارش قرار بگیرد. در انتها باید منتظر باشید تا سفارش فروش تکمیل شود. لازم به ذکر است که می‌توانید دارایی خود را با قیمت مارکت فروخته یا با قیمت دلخواه به فروش برسانید. البته برای اطمینان از تکمیل سفارش، لازم است قیمت دلخواه به قیمت مارکت نزدیک بوده تا خریداران برای خرید رمزارزهای شما اقدام کنند.

روش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای خرید ارز دیجیتال

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای مالی، نیاز به دانش کافی دارد. روش‌های تحلیلی مختلفی برای تحلیل و بررسی قیمت و آینده دارایی‌ها وجود دارد که از پرکاربردترین آنها می‌توان به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اشاره کرد.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال روشی است که تحلیلگر به وسیله آن، به بررسی تاریخچه و عملکرد قیمت پرداخته و با کشف الگوهای پرتکرار در نمودار قیمت دارایی، در مورد آینده رمزارز مورد تحلیل، تصمیم گیری می‌کند. داو جونز از تحلیلگران بزرگ بازارهای مالی، نظریه‌ای در مورد تحلیل قیمت دارایی‌ها دارد که بر سه اصل استوار است:

  • همه چیز در قیمت خلاصه می‌شود.
  • قیمت دارای روند است. روند قیمت شامل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌شود.
  • گذشته تکرار می‌شود. روندهای قیمت تمایل دارند که تکرار شوند.

بنابر این دیدگاه، تحلیل تکنیکال برای ارزیابی روند و آینده قیمت رمزارزها، به تحرکات قیمت در گذشته متکی است و بر اساس الگوهایی که کارایی آنها اثبات شده، به تحلیل بازار می‌پردازد. ابزارهای مانند اندیکاتور فیبوناچی، امواج الیوت، اندیکاتور ایچیموکو و نقاط حمایت و مقاومت براساس این دیدگاه ایجاد شده‌اند.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال به بررسی ماهیت و کارکرد رمزارزها می‌پردازد و براساس این تحلیل‌ها، ارزش دارایی‌ها را تعیین می‌کند. تحلیلگر فادامنتال ارز دیجیتال معمولا دانش کافی در زمینه بلاکچین و عملکرد رمزارزها دارد تا بتواند مباحث فنی پروژه‌های کریپتویی را درک کرده و در تحلیل‌ها به نتیجه‌ای روشن دست یابد. در تحلیل تکنیکال موارد زیادی مانند وایت پیپر پروژه، تیم توسعه‌دهنده و بنیانگذاران، نقشه راه، نحوه عرضه ارز دیجیتال، تعداد رمزارزهای در گردش و نحوه آزادسازی توکن‌ها و غیره بررسی می‌شود. از طرفی تحلیلگر فاندامنتال باید اخبار ارزهای دیجیتال را دائما رصد کند تا از تغییرات بنیادی و فنی پروژه‌ها مطلع شده و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کند. لازم به ذکر است که تحلیل فاندامنتال بیشتر رویکردی میان مدت و بلند مدت دارد و برای بررسی‌های کوتاه مدت آنچنان کارآمد نیست.

اشتباهات رایج در خرید ارز دیجیتال

در ادامه به اشتباهات رایج در خرید ارز دیجیتال پرداخته و عواملی که باعث متضرر شدن کاربران می‌شود را بررسی می‌کنیم.

  • انتخاب صرافی نامعتبر: انتخاب بستر معاملاتی معتبر یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در فعالیت کاربران در بازار ارزهای دیجیتال است. صرافی‌هایی که از اعتبار کافی برخودار نیستند، معمولا امنیت پایینی داشته و باعث از دست رفتن دارایی کاربران می‌شوند. این پلتفرم‌ها، اهداف مناسبی برای حمله هکرها هستند.
  • عدم توجه به نوسانات بازار: مارکت ارزهای دیجیتال به نوسانات شدید مشهور است. عدم توجه کاربران به این نوسانات و بی‌ثبات بودن مارکت، می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را به کاربران تحمیل کند.
  • خرید ارزهای دیجیتال بدون تحلیل و بررسی آنها: یادگیری و استفاده از ابزارهای تحیلی مانند تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یکی از مهم‌ترین عواملِ موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال است. بنابراین بدون انجام تحلیل‌های کامل، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.
  • انجام معاملات بر اساس تصمیمات احساسی: هر روزه در شبکه‌های اجتماعی مطالب و پست‌هایی در ستایش رمزارزهای مختلف منتشر می‌شود. به یاد داشته باشید، هرگز تحت تاثیر این پست‌ها و مطالب منتشر شده، قرار نگیرید. یکی از عوامل شکست در این بازار، معامله بر اساس تصمیمات احساسی است.
  • سرمایه‌گذاری بر روی یک رمزارز: سعی کنید سبدی متنوع از رمزارزها برای خود تهیه کنید. بهتر است از بخش‌های مختلف مارکت مانند دیفای، توکن صرافی‌ها، پروژه‌های گیمینگ و غیره، بهترین ارزها را انتخاب کرده و در سبد خود قرار دهید.

ورود به بازار رمزارزها

در این مقاله از والکس سعی کردیم تا به‌صورت گام‌به‌گام به آموزش خرید ارز دیجیتال بپردازیم. انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین بخش‌های واردشدن به دنیای ارزهای دیجیتال است. اینکه صرافی از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و چه خدماتی ارائه می‌دهد، مسئله مهمی است. صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال ایرانی، امنیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری از صداقت، امنیت و امکانات پلتفرم اطلاع داشته باشید. به یاد داشته باشید مهم‌ترین عامل یک سرمایه‌گذاری لذت‌بخش، انتخاب یک بستر معاملاتی استاندارد است.

تیم والکس از ابتدای فعالیت خود در حال تلاش هستند تا بتوانند بستری امن و راحت را برای انجام معاملات ارز دیجیتال فراهم کنند. برای ایجاد یک تجربه کاربری رضایت‌بخش و خوشایند برای کاربران، علاوه بر نسخه دسکتاپ می‌توانید از اپلیکیشن والکس نیز برای انجام معاملات خود استفاده کنید.

آیا تاکنون در صرافی والکس حساب کاربری ایجاد کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

نحوه خرید ارز دیجیتال چگونه است؟

با مراجعه به صرافی‌ها آنلاین ارز دیجیتال و شارژ کیف پول دیجیتالی خود می‌توانید ارز موردنظر خود را خریداری کنید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟

صرافی خارجی کوینکس باتوجه‌به خدماتی که به ایرانی ارائه می‌دهد گزینه مناسبی است. در پلتفرم‌های داخلی می‌توانید از صرافی والکس استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۷۴

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
7 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
heydar
heydar
1 ماه قبل

بادرود
متاسفانه مردم ایران در مرحله پول پرستی قرار گرفته اند هیچ سایتی نیست که واقعا اموزش بدهد صفحات را پر از تبلییغات میکنند و وقت مردم را هدر میدهند

مصطفی ابراهیمی پور
مصطفی ابراهیمی پور
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من در والکس ثبت نام کردم واحراز هویت شدم در تاریخ ۳/۹/۱۴۰۲ اقدام به خرید ۲۰۰۰ تتر به مبلغ ۱۰۱/۷۰۰/۰۰۰ از شرکت کوین پارک نمودم اما بعد از ۱۰روز یعنی در تاریخ ۱۴/۹/۱۴۰۲ سایت مورد نظر بسته و کلاهبرداری نمودند که من شکایت کردم ادمین در تلگرام بنام
خانم شالوت بود که حساب کاربری خودشو پاک کرده آیا می توانید کمکی کنید ممنون

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام
دوست عزیز متاسفانه در بلاکچین راهکاری برای شناسایی هویت افراد، دستگیری آنها یا بازگشت وجوه سرقت شده وجود ندارد.

حیدرقزبانی
حیدرقزبانی
5 ماه قبل

بادرودمتاسفانه شما دراموزش کوتاهی کرده ایدبجای اموزس فقط بشرح وتوضیح بدسهات پرداخته ایدنگفته اید یک مبتدی چطور ولت بازکندوازولت چگونه استفاده کندچطوربخرد وچطوربفروشدواین توضیحات شمابیشتر به سردرگمی میانجامد

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  حیدرقزبانی

سلام و عرض ادب
حیدر جان ممنون از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید. البته توجه داشته باشید که حوزه کریپتو بسیار وسیع است و پرداختن به تمام مباحث آموزشی آنهم در قالب یک مقاله ممکن است برای خوانده گیج کننده باشد. ما در بلاگ والکس مقالات متنوع و بسیار زیادی برای آموزش ارزهای دیجیتا داریم که با مطالعه هر کدام با جزییات بیشتری پاسخ سوالات خود را پیدا خواهدی کرد.
آموزش نصب تراست ولت
آموزش ارسال ارز در تراست ولت
آموزش کار با صرافی والکس

سیمین
سیمین
1 سال قبل

سلام. من در خارج از کشور زندگی می کنم. یکی از دوستانم به من توصیه کرد به جای استفاده از صرافی جهت واریز پول به ایران، میتونم از کریپتو استفاده کنم. می خواستم نظرتون رو جویا بشم. آیا امکان داره مثلا من از طریق صرافی شما بیت کوین را بفروشم و مبلغ به حساب گیرنده واریز بشه؟ یا این که باید بیت کوین رو به کیف پول گیرنده انتقال بدم و ایشون خودشون بفروشن؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سیمین

سلام و عرض ادب
صرافی های معتبر دارای قوانین تایید هویت (kyc) هستند و شما نمیتوانید مبلغی را به کارت بانکی فرد دیگری ارسال کنید. هر کاربر صرفا میتوانید مبلغ ریالی را به کارت بانکی خود که قبلا در صرافی تایید شده برداشت بزند. بنابراین فردی که قصد ارسال پول به اورا دارید، باید در یک صرافی معتبر مانند والکس ثبت نام کند. سپس شما رمزارز مورد نظر را به آدرس کیف پول صرافی او ارسال کنید تا او بتواند آنرا تبدیل به ریال و برداشت کند.
ثبت نام در والکس

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا