تریدمقالات ارز دیجیتال

راهنمای خرید و فروش چیلیز: توکن محبوب طرافداران ورزش

این روزها NFT‌ها جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران دارند. NFT‌ها ارزش خود را در طول سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند و اکنون مدل جدیدی از این توکن‌ها در بازار ارائه شده است. ارز دیجیتال چیلیز یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های اخیر بازار کریپتوکارنسی است. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ و با نحوه خرید چیلیز آشنا می‌شویم.

آشنایی با ارز دیجیتال چیلیز

Chiliz) CHZ) یک پروژه در شبکه اتریوم است که به دنبال تبدیل شدن به یک معیار برای همه طرفداران ورزش در بلاک چین است. این ایده توسط Socios.com، یک پلتفرم تعامل محبوب برای طرفداران ورزش، و HX Entertainment Limited، گروهی که به زمینه سازماندهی رویدادهای ورزشی و سرگرمی اختصاص دارد، تأسیس شده است تا Chiliz را به مرکز تمام فعالیت‌های خود تبدیل کند.

چیلیز قصد دارد خود را به عنوان ارزی برای دستیابی به محصولات و خدمات مرتبط با پلتفرم خود قرار دهد. اهداف ارز چیلیز شامل خرید کالاهای تجاری، توکن‌های طرف‌داران، NFT، شرط بندی ورزشی، راه حل‌های پرداخت و سایر محصولات می‌شود. علاوه بر این، Chiliz برای مقابله با افزایش ارزش کمیسیون در اتریوم، بلاک چین خود را برای افزایش مقیاس پذیری توکن خود آماده کرده است و امکان تراکنش‌های سریع را فراهم می‌کند. فناوری این شبکه بر اساس اتریوم از طریق پروتکل اثبات صلاحیت (PoA) است که امکان همکاری با شبکه‌ای را که در ابتدا این توکن در آن ایجاد شده است، می‌دهد.

خرید چیلیز چگونه است؟

بهترین و امن‌ترین روش خرید ارز چیلیز، استفاده از یک صرافی یا پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال است. پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان سراغ کانال‌های دیگری همچون خرید از افراد یا شبکه‌های اجتماعی نروید.شما با ساختن حساب کاربری در یک صرافی معتبر، پس از انجام مراحل احراز هویت می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال چیلیز را خریداری کنید.

خرید و فروش چیلیز در صرافی خارجی

با توجه به محبوبیت NFT‌ها و ماهیت توکن چیلیز، اکثر صرافی‌های بزرگ دنیا از جمله بایننس و کوین بیس، ارز دیجیتال چیلیز را در بازار معاملاتی خود پشتیبانی می‌کنند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که خرید و فروش در یک صرافی خارجی، همواره خطر بلوکه شدن یا تحریم دارایی شما را در پی دارد؛ بنابراین در هنگام ثبت‌نام و استفاده از یک صرافی خارجی، بیشترین میزان دقت را داشته باشید. 

نحوه خرید چیلیز در ایران 

شما در صرافی و پلتفرم‌های داخلی به راحتی می‌توانید بدون ترس از دست دادن سرمایه یا بلوکه شدن حساب، ارز دیجیتال چیلیز را خریداری کنید. در قسمت زیر نحوه خرید چیلیز و فروش این رمز ارز را در صرافی والکس را بررسی می‌کنیم.

ثبت نام در سایت والکس

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال والکس

برای خرید چیلیز یا فروش چیلیز، ابتدا باید در سایت والکس ثبت نام کنید:

  • ﺑﻪ آدرس سایت والکس مراجعه کنید. 
  • در نوار بالای سایت سمت چپ، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • ﻓﺮم ﺛﺒﺖ ﻧﺎم والکس ﺑﺮای ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﯾﺎن می‌شود. ﻟﻄﻔﺎً اﻃﻼعات ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷﺪه را ﺑﻪ دﻗﺖ وارد کرده و ﺑﺮ روی گزینه «ﺛﺒﺖ ﻧﺎم» ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ.
  • ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ارﺳﺎل ﺻﺤﯿﺢ اﻃﻼﻋﺎت، ﭘﯿﻐﺎم ارسال لینک تأیید والکس به ایمیل کاربر را مشاهده می‌کنید.
  • اﯾﻤﯿﻠﯽ از والکس ﺑﺮای ﺷﻤﺎ ارﺳﺎل شده است. وارد ایمیل خود ﺷﻮﯾﺪ و  ﺑﺮ روی دﮐﻤﻪ «تأییدیه ایمیل» ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ. 
  • ﭘﺲ از ﻓﻌﺎل‌ﺳﺎزی، ﭘﯿﻐﺎم «تأیید اﯾﻤﯿﻞ ﺷﻤﺎ» ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

شارژ حساب والکس

شارژ حساب در صرافی ایرانی والکس

برای طی مراحل نحوه خرید چیلیز، ابتدا باید حساب ریالی خود را در والکس شارژ کنید.

  • روی گزینه «کیف پول» کلیک کنید.
  • روی دکمه «واریز» در کیف پول کلیک کنید.
  • مبلغ موردنظر خود را در کادر مقدار واریز، به تومان وارد کنید.
  • اطلاعات درگاه پرداخت را تکمیل کنید. دقت داشته باشید از کارت بانکی که در سایت ثبت و تأیید شده است، پرداخت را انجام دهید.
  • در بخش «آخرین واریزهای ریالی»، می‌توانید آخرین واریزی‌های خود را ببینید.

اکنون می‌توانید اقدام به خرید و فروش چیلیز کنید.

ثبت سفارش خرید چیلیز

بازار چیلیز

در این ﺑﺨﺶ، ﻣﯽ‌ﺗﻮانید یک سفارش خرید چیلیز با ﻣﻘﺪار و قیمت دلخواه ثبت کنید. ﻫﺮ زﻣﺎن که کاربر دیگری ﺑا ﻗﯿﻤﺖ پیشنهادی خرید شما موافق باشد، ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

  • در بخش معامله‌ها، معامله کلاسیک را انتخاب کنید.
  • می‌توانید سفارش خرید خود را در قسمت زیر ثبت کنید.
  • مقدار چیلیز (CHZ) و قیمت واحد (تومان) را وارد کنید (قیمت دلخواه).
  • بر روی گزینه «خرید» کلیک کنید.
  • پس از ثبت سفارش خرید چیلیز، سفارش شما در جمع سفارش خریداران قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید برای سفارش خود حد ضرر نیز تعیین کنید.

خرید سریع چیلیز

خرید فوری چیلیز

علاوه بر امکان ثبت سفارش خرید چیلیز، می‌توانید از بخش «معامله سریع» نیز استفاده کنید. خرید سریع چیلیز در والکس با کلیک بر روی گزینه «معامله سریع»، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید:

  • در قسمت «پرداخت می‌کنم» مبلغ ریالی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • در بخش «می‌خرم» سایت برای شما مقدار چیلیز قابل خرید را محاسبه می‌کند.
  • با کلیک روی گزینه «خرید» معامله شما کامل می‌شود.

ثبت سفارش فروش چیلیز

همانند ثبت سفارش  نحوه خرید چیلیز، می‌توانید سفارش فروش چیلیز خود را ثبت کنید. ﻫﺮ زﻣﺎن که کاربر دیگری با ﻗﯿﻤﺖ پیشنهادی فروش شما موافق باشد، ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

  • مقدار چیلیز (CHZ) و قیمت واحد (تومان) را وارد کنید (قیمت دلخواه).
  • بر روی گزینه «فروش» کلیک کنید.
  • پس از ثبت سفارش فروش چیلیز، سفارش شما در جمع سفارش فروشندگان قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید برای سفارش خود حد ضرر نیز تعیین کنید.

فروش سریع چیلیز

فروش فوری چیلیز

علاوه بر امکان ثبت سفارش فروش چیلیز، می‌توانید از بخش «معامله سریع» نیز استفاده کنید. فروش سریع چیلیز در والکس با کلیک بر روی گزینه «معامله سریع»، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید:

  • در قسمت «می‌فروشم» مبلغ چیلیز مورد نظر خود را وارد کنید.
  • در بخش «دریافت می‌کنم» سایت برای شما مقدار ریال قابل دریافت را محاسبه می‌کند.
  • با کلیک روی گزینه «فروش» معامله شما کامل می‌شود.

معاملات رمزارز در والکس

با پیش بینی آینده چیلیز ارزش آن را بهتر درک می‌کنید. روش خرید و فروش رمزارزهای دیگر در والکس مانند بیت کوین و اتریوم نیز کاملاً مشابه خرید و فروش ارز دیجیتال چیلیز است. اکنون شما هم می‌توانید به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوید و شروع به معامله کنید. پیشنهاد می‌شود ابتدا با مبالغ کم شروع کنید تا کمی تجربه در این بازار کسب کنید. سپس، به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را در زمینه رمزارزها در سایت‌های داخلی یا خارجی ادامه دهید. حداقل مبلغ موردنیاز برای شروع معامله در والکس، ۱۰۰ هزار تومان است.

سوالات متداول

برای خرید چیلیز از کجا شروع کنیم؟

ابتدا در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و تکمیل فرایند احراز هویت، می‌توانید ارز دیجیتال چیلیز را خریداری کنید.

چه زمانی برای خرید چیلیز مناسب است؟

در مورد زمان خرید چیلیز نیاز است یکسری تحلیل انجام دهید و مدام اخبار این حوزه را دنبال کنید. با استفاده از تحلیل تکنیکال در بازه‌های زمانی نسبتاً کوتاه، می‌توانید نقاط مناسب برای ورود به بازار چیلیز و خروج از آن را تعیین کنید یا از تریدرهای حرفه‌ای برای این کار مشاوره بگیرید.

کارمزد خرید چیلیز چقدر است؟

کارمزد معامله چیلیز در صرافی‌های مختلف، متغیر است. کارمزد معامله ارز دیجیتال در والکس به صورت پلکانی و بر اساس حجم معامله کاربر در سه ماه اخیر محاسبه می‌شود. کارمزد حجم معاملات کمتر از ۲۰ میلیون برای کاربران سطح برنزی، ۰.۴% است. این کارمزد با بالا رفتن حجم معاملات، کاهش می‌یابد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
kraken
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا