ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک (KNC)

کایبر نتورک یک صرافی غیرمتمرکز برای معامله توکن‌های اتریوم است. این صرافی برخلاف صرافی‌های متمرکز نیازی به شخص ثالث نداشته و به صورت مستقیم معامله شما را انجام می‌دهد. توکن این صرافی با نام اختصاری KNC برای تامین نقدینگی این پلتفرم عرضه و در این مقاله می‌خواهیم به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بپردازیم.

معرفی ارز دیجیتال KNC

شبکه کایبر نتورک برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ به دست Loi Luu، Victor Tran و Yaren Velner راه‌اندازی شد. شبکه کایبر یک پروتکل برای مبادله توکن‌های اتریوم با استاندارد ERC-20 است. ارز دیجیتال کایبر نتورک نیز توکن بومی این شبکه است که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه دهندگان دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال، از KNC برای تامین نقدینگی استفاده می‌کنند. در این صورت، دیگر پروژه‌ها نیز نقدینگی بیشتری به دست می‌آورند و از طرف دیگر، تبادل توکن‌های اتریوم با سرعت بالاتر و روند آسان‌تری انجام می‌شود.

نام کامل توکن بومی شبکه کایبر، Kyber Network Crystals است که با نماد KNC نمایش داده می‌شود. همه کسانی که از شبکه کایبر استفاده می‌کنند، موظف هستند که هزینه‌های شبکه را به صورت توکن بومی KNC پرداخت کنند. علاوه بر اینکه دارندگان KNC می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند و با معامله آن سود به دست آورند و به ازای هر مقداری که از این توکن دارند، حق رای در شبکه را به دست می‌آورند. برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک می‌توانید از صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز و برای نگهداری آن نیز می‌توانید از کیف پول های کایبر نتورک که قابلیت استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با این پروژه و توکن بومی آن، می‌توانید مقاله کایبر نتورک چیست؟ را مطالعه کنید.

معرفی صرافی‌های متمرکز برای خرید کایبر نتورک

صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های محبوبی میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال هستند. معمولا بسیاری از معامله‌گران برای انجام معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز از صرافی‌های متمرکز استفاده می‌کنند. برای شروع کار با این صرافی‌ها نیز عملکرد خاص و سختی وجود ندارد. تنها کافی است که در آنها ثبت نام کرده، احراز هویت خود را انجام دهید و در نهایت، پس از شارژ حساب کاربریتان در صرافی ارز دیجیتال به خرید ارز دیجیتال کایبر نتورک بپردازید.

صرافی متمرکز برای معامله کایبر نتورک

البته، باید در نظر داشته باشید که صرافی متمرکزی که انتخاب می‌کنید، از توکن کایبر نتورک پشتیبانی کند. ما در ادامه برخی از صرافی‌های متمرکز معتبر و خوب که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را معرفی می‌کنیم. برای شارژ حساب کاربری خود، نیاز است که مقداری ارز فیات یا هر ارز دیجیتال دیگری که دارید را به حساب صرافی منتقل کنید. ممکن است در همان ابتدای راه، شما ارز فیات یا استیبل کوین مانند USDT نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید از صرافی‌های متمرکز ایرانی مانند والکس کمک بگیرید تا تومان شما را به یک استیبل کوین تبدیل کند.

لازم به ذکر است، معمولا صرافی‌های متمرکز خارجی از کاربران ایرانی حمایت نمی‌کنند. یعنی به دلیل تحریم‌های موجود، کاربران ایرانی امکان احراز هویت ندارند و ممکن است، پس از گذشت مدتی حساب شما بلوکه شده و تمام دارایی‌های شما از بین برود. چند نمونه از صرافی‌های متمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (CoinBase)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی بیت استمپ (BitStamp)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی والکس

معامله ارز کایبر نتورک در صرافی‌های غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز کاملا متفاوت با صرافی‌های متمرکز عمل می‌کنند. هر چقدر که صرافی‌های متمرکز برای افراد حرفه‌ای و مبتدی مناسب هستند، صرافی‌های غیرمتمرکز معمولا توسط افراد حرفه‌ای و آشنا به محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا عدم آشنایی با محیط صرافی‌های غیر متمرکز و عدم توانایی تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است باعث ضرر و ازبین‌رفتن دارایی شما می‌شود.

برای استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، نیازی به واسطه نیست. شما به طور مستقیم صاحب دارایی‌های خودتان هستید و هر زمان که بخواهید، می‌توانید آن‌ها را معامله کنید. معامله‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز به صورت همتا به همتا انجام می‌شود و نسبت به صرافی‌های متمرکز، کارمزد تراکنش کمتری دارند. از طرف دیگر، نکته مثبتی که در صرافی‌های غیرمتمرکز برای نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک وجود دارد، عدم نیاز به احراز هویت در آن‌ها است.

صرافی غیرمتمرکز برای معامله KNC

چند نمونه از صرافی‌های غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک عبارت‌اند از:

  • پنکیک سواپ (PanCakeSwap)
  • کایبر سواپ کلاسیک (Kyber Swap Classic)
  • DFX فایننس
  • کوئیک سواپ (QuickSwap)
  • سوشی سواپ (SushSwap)

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک در بهترین صرافی‌ها

پس از آشنایی با صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکزی که از ارز دیجیتال KNC پشتیبانی می‌کنند، باید با نحوه خرید و فروش این ارز در آن‌ها آشنا شوید. ما در ادامه، قصد داریم به نحوه معامله در دو نمونه از بهترین صرافی‌های بین‌المللی بپردازیم. ولی قبل از شروع آموزش باید بدانید که به دلیل تحریم‌های موجود، در زمان استفاده از این صرافی‌ها، نباید هویت ایرانی شما فاش شود. یعنی استفاده از فیلترشکن یا نرم‌افزارهای تغییر IP به شما کمک می‌کند تا موقعیت خود را از ایران تغییر داده و حساب کاربری خود را با هویت دیگری بسازید.

صرافی کوکوین (Kucoin)

نکته مهم درباره صرافی کوکوین، عدم وجود مشکل با کاربران ایرانی و پشتیبانی از ارز دیجیتال کایبر نتورک است. پس می‌تواند یک انتخاب خوب برای تمامی کاربران ایرانی باشد تا بدون انجام احراز هویت، به راحتی معاملات ارز دیجیتال خود را انجام دهند. از طرف دیگر، امنیت صرافی کوکوین به شدت بالا بوده و معاملات را با کارمزد ۲٫۰ درصد انجام می‌دهد. برای شروع نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک در این صرافی، ابتدا باید حساب کاربری خود را در آن افتتاح کنید. حالا به همان شیوه که در بالاتر اشاره کردیم، حساب کاربری خود را با مقداری ارز فیات یا استیبل کوین شارژ کنید.

معامله KNC در کوکوین

به صفحه اصلی صرافی کوکوین رفته، قیمت ارز مورد نظر خود که کایبر نتورک است را مشاهده کرده و نمودارهای آن را برای آینده کایبر نتورک تحلیل کنید. حالا می‌توانید معامله خود انجام دهید و تصمیم به خرید کایبر نتورک بگیرید. در نظر داشته باشید که در صرافی کوکوین، شما امکان انجام معاملات مارجین، اسپات و استفاده از ربات ترید را دارید.

صرافی والکس

صرافی والکس یک صرافی متمرکز ایرانی با امنیت بالا و کارمزد معاملاتی نسبتا پایین است. این صرافی از ارزهای دیجیتال زیادی از جمله کایبر نتورک پشتیبانی می‌کند و به شما امکان معامله آن‌ها را می‌دهد. از جمله ویژگی‌های مثبت صرافی والکس می‌توان به احراز هویت مناسب برای کاربران ایرانی و پشتیبانی مستقیم از تومان است. یعنی شما به طور مستقیم می‌توانید دارایی تومان خود را به حساب صرافی منتقل کرده و با آن، مقداری ارز دیجیتال کایبر نتورک بخرید. پس نیازی به تبدیل تومان به دیگر ارزهای فیات نیست.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک در صرافی والکس

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، صرافی والکس یک گزینه خوب برای کاربران ایرانی است. با این حساب، یادگیری نحوه معامله در آن، قطعا برای بسیاری از معامله گران ایرانی نیاز است. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در چند مرحله ساده و کوتاه، حساب کاربری خود را ساخته و معاملات خود را انجام دهید.

ساخت حساب کاربری در صرافی والکس

برای شروع معامله در صرافی والکس، شما نیاز به یک حساب کاربری دارید که باید طبق مراحل زیر، آن حساب کاربری را بسازید.

  • وارد صفحه اصلی سایت صرافی والکس شوید.
  • از سمت راست صفحه، بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده، اطلاعات مورد نیاز یعنی شماره موبایل و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
  • پس از چند دقیقه، یک کد ۶ رقمی به تلفن همراه شما پیامک می‌شود که باید آن کد را داخل کادر مورد نظر وارد کنید.
ساخت حساب در والکس

شارژ حساب کاربری در صرافی والکس

مانند همه صرافی‌ها، شما برای استفاده از صرافی والکس نیز نیاز به شارژ حساب کاربری خود دارید. این کار را طبق مراحل زیر به دقت انجام دهید.

  • یک گزینه «کیف پول» در سمت چپ کادر وجود دارد، روی آن کلیک کنید.
  • از گزینه‌های موجود در صفحه جدید، «واریز» را انتخاب کنید.
  • حالا اطلاعات مورد نیاز یعنی شماره کارت و مبلغ واریزی به حساب کاربری را وارد کنید تا به درگاه پرداختی صرافی منتقل شود.
  • در صفحه مربوط به درگاه پرداخت باید اطلاعات دقیق کارت بانکی خود را وارد کنید تا تراکنش شارژ حساب کاربری تکمیل شود.
شارژ حساب والکس

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک در صرافی والکس

حالا که حساب کاربری خود را هم شارژ کردید، به راحتی می‌توانید معاملات موردنظر را در صرافی انجام دهید. برای انجام معامله در صرافی والکس، دو روش «خرید و فروش آنی» و «خرید و فروش پیشرفته» وجود دارد. خرید و فروش آنی مربوط به معامله ارز دیجیتال در لحظه، با قیمت حال حاضر بازار می‌شود. ولی خرید و فروش پیشرفته کمی متفاوت‌تر است و معمولا افراد مسلط به بازار از آن استفاده می‌کنند؛ چرا که معامله شما در این روش با قیمت متفاوت و در زمان مشخصی انجام می‌شود. البته، هر یک از روش‌های معامله در صرافی والکس مزایای خود را دارد؛ ولی باید بدانید که برای معامله به صورت پیشرفته، تجربه و آگاهی نیاز است.

آینده ارز دیجیتال کایبر نتورک

KNC نیز مانند سایر آلت کوین‌ها به دنبال ایجاد پیشرفت در شبکه خود است که در پی آن، قیمت توکن بومی‌اش هم به افزایش قیمت خواهد رسید. این توکن در حال حاضر با قیمت ۰٫۶۵ دلار معامله می‌شود. طبق تحلیل کارشناسان، ارز دیجیتال کایبر نتورک برای سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تواند مناسب باشد و ممکن است در سال‌های آینده سوددهی خوبی را از آن شاهد باشیم. شما ترجیح می‌دهید در کدام صرافی ترید کنید؟ دلیل خود را برایمان بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coinmarketcap.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا