ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر (MKR)

میکر (MKR) یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. هدف میکر کمک به حل مشکلات نوسانی بازارهای ارز دیجیتال بوده که امکان پرداخت سریع‌تر و ساده‌تر در سطح بین‌المللی و تراکنش‌های همتا‌به‌همتا را فراهم می‌کند. هدف اصلی این پروژه حمایت از استیبل کوین DAI است که قیمتی معادل یک دلار آمریکا دارد. در واقع میکر به کاربران این امکان را می‌دهد که از دارایی‌های اتریوم خود برای تولید دای استفاده کنند. به‌عبارتی دیگر، کاربران می‌توانند به‌صورت آزادانه از ارز DAI برای پرداخت هزینه‌های کالا، خدمات یا سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده کنند. اگر قصد دارید با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با بلاگ والکس همراه باشید.

برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مقاله ارز دیجیتال میکر چیست؟ در بلاگ والکس را مطالعه کنید.

راهنمای معامله رمزارز میکر

ارز دیجیتال میکر یکی از ارزهای محبوب و با مارکت کپ بالا است که گزینه مناسبی برای معامله به حساب می‌آید. قبل از این که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر را یاد بگیریم، باید بدانیم که چه روش‌هایی برای خرید و فروش این ارز وجود دارد. به‌طور کلی برای خرید و فروش ارز میکر می‌توان از صرافی‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های متمرکز یا کیف پول‌ های میکر که این قابلیت را دارند استفاده کرد. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای معامله رمزارز میکر گزینه مناسبی هستند. در ادامه هر یک از این صرافی‌ها و نحوه خرید و فروش ارز میکر را در آن‌ها را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال MKR در صرافی‌ های متمرکز

صرافی‌های متمرکز به‌ صرافی‌هایی گفته می‌شود که محبوبیت زیادی نزد کاربران کریپتو دارند و برای ثبت نام و فعالیت در آن‌ها نیاز به احراز هویت دارید. در واقع این صرافی‌ها به‌عنوان واسطه عمل می‌کنند و حکم میزبانی تریدرها برای انجام معاملات را بر عهده دارند. شما به‌راحتی می‌توانید معاملات خود را در صرافی‌های متمرکز انجام دهید و سودهای بسیار خوبی به دست آورید. صرافی‌های متمرکز تنوع بسیار زیادی دارند و این موضوع باعث می‌شود که بتوانید صرافی مطابق با نیازها و سلیقه خود انتخاب کنید. صرافی‌های متمرکز امنیت بالایی دارند و همه افراد (مبتدی تا حرفه‌ای) می‌توانند معاملات خود را داخل این صرافی‌های انجام دهند.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر داخل صرافی‌ها متمرکز پیچیدگی خاصی ندارد. پس از افتتاح حساب و شارژ حساب کاربری خود، می‌توانید معاملات ارز میکر را داخل این صرافی‌ها آغاز کنید. خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی‌های متمرکز به روش‌ها مختلف از جمله اسپات، فیوچرز، مارجین، ربات ترید و… انجام می‌شود. پس شما با توجه به شرایط بازار و توانایی خود، می‌توانید بهترین روش را برای انجام معاملات ارز میکر انتخاب کنید. صرافی‌های متمرکز امنیت بالایی دارند و برای افزایش امنیت حساب کاربران از تکنیک‌های امنیتی مختلفی همچون احراز هویت، تایید دو عاملی، رمز مخصوص ترید و کد ورود برنامه گوگل استفاده می‌کند.

نماد ارز دیجیتال mkr

کار کردن با این صرافی‌ها کاملا ساده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که از امکاناتی همچون کیف پول صرافی، پشتیبانی سریع، پرداخت کارمزد پایین و استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی مخصوص صرافی استفاده کنند. صرافی‌های متمرکز مزایای بسیار زیادی دارند، تنها مشکل این صرافی‌ها عدم ارائه خدمات به ایرانی‌ها است. اکثر این صرافی‌ها با کاربران ایرانی چالش دارند و اگر متوجه ایرانی بودن کاربر شوند، حساب را مسدود کرده و دارایی‌های فرد مورد نظر بلوکه می‌شود. البته برای حل این مشکل می‌توان از vpnهای آی‌پی ثابت استفاده کرد.

به‌طور کلی بهترین صرافی‌های متمرکز برای میکر عبارت‌اند از:

  • بایننس (Binance)
  • کوکوین (KuCoin)
  • بای بیت (Bybit)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • والکس (Wallex)

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی‌ های غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز کاملا با صرافی‌های نوع اول متفاوت هستند. در این صرافی‌ها تمام معاملات به‌صورت مستقیم (همتابه‌همتا) انجام می‌شود و نیاز به هیچ گونه واسطه‌ای نیست. استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز به شما کمک می‌کند که مالک اصلی دارایی‌های خود باشید و هر زمان که خواستید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که در این صرافی‌ها به طی کردن فرآیند احراز هویت نیاز نیست، پس همه افراد به‌راحتی می‌توانند در صرافی‌های غیرمتمرکز عضو شده و معاملات ارز دیجیتال میکر را انجام دهند.

صرافی‌های غیرمتمرکز از امنیت بالایی برخوردار هستند و کارمزد بسیار پایینی بابت معاملات دریافت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که افراد بیشتری از صرافی‌های غیرمتمرکز استقبال کنند. دقت داشته باشید که این صرافی‌ها نسبت به صرافی‌های متمرکز محبوبیت کمتر و نیاز به تسلط بیشتری دارند. یعنی اگر به اندازه کافی به مباحث بازار کریپتو کارنسی مسلط نباشید و توانایی لازم برای تحلیل ارزها را نداشته باشید، استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز برای شما مناسب نیست. از طرفی چون این صرافی‌ها نسبتا جدید هستند باید حتما نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر داخل صرافی‌های غیرمتمرکز را یاد بگیرید.

به طور کلی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز جهان عبارت‌اند از:

  • یونی سوآپ (UniSwap)
  • پنکیک سوآپ (PancakeSwap)
  • کرو (Curve)
  • سوشی سوآپ (SushiSwap)
  • اسپوکی سوآپ (SpookySwap)

بهترین صرافی‌های بین المللی برای خرید و فروش ارز دیجیتال میکر

پس از آشنایی با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر، نوبت به انتخاب یک صرافی معتبر و مناسب برای انجام معاملات است. همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، اکثر صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و اگر متوجه ایرانی بودن شما شوند دچار مشکل خواهید شد. اما برخی از صرافی‌ها وجود دارند که خدمات متنوعی به کاربران ایرانی ارائه می‌کنند. در این بخش بهترین صرافی‌های بین المللی مناسب برای خرید و فروش ارز MKR توسط ایرانیان را معرفی می‌کنیم. این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

کوینکس (Coinex)

کوینکس به‌عنوان اولین صرافی خارجی شناخته می‌شود که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. این صرافی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است و از همان ابتدا مورد توجه ایرانیان قرار گرفت. کوینکس صرافی جذاب و منحصر‌به‌فرد با بیش از ۳ میلیون کاربر فعال است که توکن‌های متنوعی را پشتیبانی می‌کند. محیط ساده و روان، پشتیبانی از ارزهای مختلف از جمله میکر، پشتیبانی سریع، قابلیت فارسی کردن منو، اپلیکیشن موبایل و دریافت کارمزد پایین برای معاملات از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی به شمار می‌رود. شما با افتتاح حساب در صرافی کوینکس به‌راحتی می‌توانید ارز دیجیتال میکر و سایر ارزها را بدون نیاز به وی پی ان آی پی ثابت انجام دهید.

افتتاح حساب در کوینکس

بعد از اینکه در صرافی کوینکس حساب کاربری خود را افتتاح کردید، باید کیف پول خود را شارژ کنید.

ثبت نام در کوینکس

با شارژ حساب کاربری خود در کوینکس می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنید. بدین ترتیب نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر پس از شارژ حساب کاربری بسیار ساده خواهد بود.

شارژ حساب کاربری

بینگ ایکس (BingX)

بینگ ایکس یکی دیگر از صرافی‌های معتبر و مناسب برای ایرانیان است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است. این صرافی رابط کاربری ساده‌ای دارد و تاکنون برای کاربران ایرانی تحریمی اعمال نکرده است. دفتر اصلی صرافی بینگ ایکس در سنگاپور واقع شده و در تلاش است که تجربه خوبی برای کاربران فراهم کند. پشتیبانی از ارزهای متنوع، زبان فارسی، معاملات اهرم‌دار متنوع با ضریب‌های بالا، قابلیت ثبت نام از طریق شماره تلفن ایران و پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل حرفه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این صرافی به شمار می‌رود. با استفاده از صرافی بینگ ایکس به‌راحتی می‌توانید معاملات ارز دیجیتال میکر را انجام داده و سود بسیار خوبی از طریق آن به دست آورید.

نمودار قیمتی میکر در بینگ ایکس

کوکوین (Kucoin)

کوکوین از دیگر صرافی‌های محبوب و مناسب برای ایرانیان است که امکانات متنوعی دارد. این صرافی از ارزهای متنوع همچون میکر پشتیبانی می‌کند و جوایز مختلفی را برای کاربران در نظر گرفته است. کوکوین هیچ مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و شما می‌توانید برای خرید و فروش ارز میکر از آن استفاده کنید. امنیت این صرافی بالاست و فعالیت در آن نیاز به احراز هویت ندارد. با افتتاح حساب در این صرافی می‌توانید معاملات خود را با کارمزد ۰/۲ درصد انجام دهید. قبل از انجام معاملات خود کافی است از آخرین قیمت ارز میکر مطلع شوید تا بتوانید معاملات خود را با بهترین قیمت ممکن ثبت کنید. به‌طور کلی اگر دنبال یک صرافی بین المللی ایده‌آل برای کاربران ایرانی هستید، کوکوین بهترین گزینه برای شما است.

نمودار قیمتی میکر در کوکوین

صرافی والکس (Wallex)

والکس یک صرافی ایرانی با قابلیت‌های متنوع است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. این صرافی از ارزهای متنوعی همچون میکر پشتیبانی می‌کند و با برنامه ریزی که انجام داده، قصد دارد تعداد ارزها را افزایش دهد. امنیت بالای صرافی والکس در کنار کارمزد پایین معاملات شرایط لازم برای خرید و فروش ارز دیجیتال میکر را فراهم کرده است. با انجام احراز هویت و شارژ حساب کاربری صرافی والکس می‌توانید معاملات خود را در عرض چند ثانیه و به روش‌های مختلف انجام دهید. در ادامه نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی والکس را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در والکس

نکته: این ۴ صرافی بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه برای کاربران ایرانی هستند تا بتوانند معاملات خود را انجام دهند. هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و شما با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای انجام معاملات ارز میکر انتخاب کنید. اما با توجه به این که شما یک کاربر ایرانی هستید، استفاده از صرافی والکس گزینه بهتری برای شماست. چون هیچ محدودیتی برای انجام معاملات نخواهید داشت و می‌توانید از امتیازات ویژه صرافی از جمله معامله با توما بهره‌مند شوید.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی والکس

والکس یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی است که خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. این صرافی از ارزهای متنوعی همچون میکر پشتیبانی می‌کند. بنابراین با استفاده از این پلتفرم می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال میکر را در عرض چند ثانیه انجام دهید. به‌طور کلی نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی والکس به صورت زیر است:

 ثبت نام در صرافی والکس

در اولین قدم برای خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی والکس، باید یک حساب کاربری افتتاح کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ثبت نام در صرافی والکس
  • وارد سایت والکس شوید.
  • روی کادر ثبت نام در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • روی کادر ایجاد حساب شخصی کلیک کنید.
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد کرده سپس روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • در این مرحله یک کد ۶ رقمی برای شماره تلفن شما ارسال می‌شود.
  • به محض دریافت کد، آن را داخل کادر مشخص شده وارد نمایید.

شارژ حساب کاربری

افتتاح حساب در صرافی والکس به تنهایی کافی نیست. برای این که بتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال میکر را انجام دهید، لازم است حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

شارژ حساب کاربری والکس
  • روی گزینه کیف پول در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • اکنون روی گزینه واریز کلیک کنید.
  • در کادر مشخص شده شماره کارت و مبلغ واریزی را مشخص کنید.
  • سپس روی گزینه پرداخت از طریق درگاه بانکی کلیک کنید.
  • حال باید اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت کامل وارد نمایید و فرآیند واریز وجه را تکمیل کنید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر در صرافی والکس

پس از افتتاح و شارژ حساب کاربری، می‌توانید فرآیند خرید و فروش میکر را آغاز کنید. معامله این ارز به دو حالت آنی (سریع) و معامله پیشرفته انجام می‌شود. هر یک از روش‌های معاملاتی ذکر شده دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود بوده و برای موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد دارید که ارز میکر را در اولین فرصت و با قیمت آنلاین بازار معامله کنید باید از خرید و فروش آنی استفاده کنید.

خرید و فروش آنی میکر در والکس

 اما اگر به بازار مسلط هستید و قیمت خاصی را برای خرید یا فروش ارز میکر در نظر گرفته‌اید بهتر است از معامله پیشرفته استفاده کنید. در این روش شما تعیین می‌کنید که معامله در چه قیمتی انجام شود. یعنی معامله شما فقط در محدوده مشخص شده فعال می‌شود و می‌توانید به سود دلخواه خود برسید.

خرید و فروش پیشرفته میکر در والکس

آینده ارز دیجیتال میکر

میکر ارزی منحصر‌به‌فرد با اهداف بلند مدت است که راحتی را برای کاربران کریپتو به ارمغان می‌آورد. استیبل کوین DAI به‌عنوان بهترین محصول میکر شناخته می‌شود که ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد. میکر قصد دارد بزرگترین مشکل بازارهای دیجیتال یعنی نوسانات آن را کنترل کند. تثبیت ارزش DAI به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی در بازار کریپتوکارنسی فعالیت کنند و معاملات خود را با استرس کمتری انجام دهند. در واقع ارز میکر قصد دارد با حمایت از دای عدم شفافیت و مشکلات مربوط به بلاکچین و ارزهای دیجیتال را برطرف کنند. از‌این‌رو کارشناسان آینده ارز دیجیتال میکر را ایده‌آل پیش بینی می‌کنند چون موج جدیدی از تکامل و پیشرفت را برای ارزهای دیجیتال به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال میکر را برای شما شرح دادیم. حال که راهنمای معامله رمزارز میکر را می‌دانید، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری روی این ارز آینده دار است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا