معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال آوه چیست؟ شبحی که می تواند وام دهد

آیا تا به حال رویای کسب درآمد با سرمایه خود به جای پس انداز منفعل را در سرداشته‌اید؟ پروژه رمزنگاری این ارز یک پروتکل غیرمتمرکز است که یک جایگزین فعال برای نگهداری توکن غیرفعال ارائه می‌دهد. این مقاله به معرفی جامع، نحوه کسب درآمد و خرید ارز آن می‌پردازد.

ارز دیجیتال آوه یک توکن با پروتکل غیرمتمرکز بازار سرمایه است که در آن کاربران سپرده‌گذار وام دریافت یا پرداخت کنند. این ارز قطعا نامی آشنا برای کسانی است که می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه در امور مالی غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری کنند و چگونه با ارزهای دیجیتال درآمد غیرفعال داشته باشند. پس برای پاسخ کامل به سوال ارز دیجیتال آوه چیست؟ و نحوه کار با آن تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تعریف

ویژگی های ارزدیجیتال

نام Aave ریشه در کلمه فنلاندی «شبح» دارد. انتخاب این نام نشان دهنده هدف پروتکل Aave، که شفاف و منبع باز بودن زیرساختش است. این ارز یک پلتفرم DeFi مبتنی بر اتریوم است که سفر خود را به عنوان ETHLend) LEND) آغاز کرد. ویژگی متمایز این رمز ارز این است که کاربران را قادر می‌سازد تا وام دهند، وام بگیرند و از نرخ‌های بهره ثابت یا متغیر در یک فضای غیرمتمرکز سود ببرند.

توکن رمزنگاری AAVE در اکتبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد و سرمایه گذاران این امکان را داشتند که توکن‌های LEND قدیمی خود را به ۱:۱۰۰ منتقل کنند. قیمت هر توکن از زمان عرضه تا ۲۴۹.۰۷ درصد افزایش یافته است. ارزش بازار فعلی آن نیز ۴.۲۷ میلیارد دلار است و ارزش کل قفل شده TVL) 18.028) میلیارد دلار است. این توکن به طور متوسط ​​با اتریوم (۰.۴۶) بیشتر از بیت کوین (۰.۱۸) مرتبط است.

تاریخچه

بررسی تاریخچه AVVE

تاریخچه این ارز به نوامبر ۲۰۱۷ باز می‌گردد، زمانی که استانی کولچوف (Stani Kulechov) این پروژه را با تیم خود در هلسینکی راه‌اندازی کرد. از آن زمان، ETHLend به آوه تبدیل شد و به تدریج با اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر، ارتقاء یافت. در ادامه جدول زمانی پیشرفت و تاریخچه این پروژه آمده است:

  • ۲۰۱۷: ETHLend 16 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری ICO جمع آوری کرد.
  • ۲۰۱۸: ETHLend به آوه تغییر نام داد.
  •  اکتبر ۲۰۱۹: شبکه آزمایشی عمومی V1 راه‌اندازی شد.
  • ژانویه ۲۰۲۰: V1 راه‌اندازی شد. ETHLend به فعالیت خود پایان داد.
  • اکتبر ۲۰۲۰: توکن رمزنگاری راه‌اندازی شد. مهاجرت LEND  به  1:100..
  • دسامبر ۲۰۲۰: V2 با ویژگی‌های جدید راه‌اندازی شد. V1 به صورت موازی به کار خود ادامه می‌دهد.
  • ژوئیه ۲۰۲۱: پلتفرم وام دهی Aave نام محصول DeFi سازمانی برنامه‌ریزی شده خود، Aave Pro، را به Aave Arc تغییر داد. تصمیم گرفته شد که عملکرد آن به عنوان راهی برای ورود موسسات به صنعت مالی غیرمتمرکز درنظر گرفته شود.

ویژگی‌‌ها

در ادامه می‌خواهیم نگاهی عمیق‌تر به ویژگی‌های خاص آی بیندازیم:

توکن aTokens 

Aave دارای ویژگی درآمد غیرفعال است. این پروتکل بر اساس نوعی توکن به نام aToken اجرا می‌شود. توکن‌ها زمانی صادر می‌شوند که دارایی‌ها به استخر نقدینگی این توکن به نسبت ۱:۱ سپرده شود. آن‌ها با توجه به ارزدیجیتال ذخیره شده علامت‌گذاری می‌شوند، سپس هنگام بازسازی می‌سوزند. به عنوان مثال، سپرده DAI منجر به تولید aDAI می‌شود.

aTokens به بهره تعلق می‌گیرد یعنی براساس آن به وام دهندگان بهره داده می‌شود. از این توکن زمانی استفاده می‌شود که وام‌ها به گروهی که دارایی‌های خود را در آن سپرده‌گذاری کرده‌اند، داده شود. سود در زمان واقعی جمع می‌شود و مستقیماً به کیف پول کاربران ارسال می‌شود.

وام‌های آنی یا Flash

علاوه بر تنظیم وام دهی آوه، این توکن خدمات وام Flash را نیز ارائه می‌دهد. وام‌های Flash از نقدینگی استفاده نشده در استخر استفاده می‌کنند تا وام گیرندگان بتوانند بدون تضمین وام بگیرند و سپس وام را به عنوان بخشی از همان معامله بازپرداخت کنند. این میزان بازپرداخت با کارمزد ۰.۰۹٪ خواهد بود.

وام‌های Flash طراحی خاصی دارند. آن‌ها وام گیرندگان را قادر می‌سازند تا از فرصت‌های مالی کوتاه مدت در بازارهای رمزنگاری استفاده کنند. همچنین می‌توانند از تفاوت‌های قیمتی با فعالیت‌های تجاری سریع سرمایه‌گذاری کنند. همه اینها را می‌توان در مدت زمانی‌که برای افزودن یک بلوک به زنجیره لازم است، انجام داد. درواقع، تراکنش معکوس شده و پول برگشت داده می‌شود.

تغییر نرخ (Rate Switching)

این ارز همچنین یک سرویس تغییر نرخ را معرفی کرده است که به نوسانات بازارهای ارزهای دیجیتال می‌پردازد. وام گیرندگانی که انتظار دارند نرخ بهره در وام‌های استخر نقدینگی افزایش یابد، می‌توانند نرخ بهره خود را تعیین کنند.

اوراکل

اوراکل‌ها در هر بلاک چین به عنوان پیوند بین دنیای بیرون و بلاک چین عمل می‌کنند. این اوراکل‌ها داده‌های واقعی را از خارج جمع‌آوری می‌کنند و برای تسهیل تراکنش‌ها، به‌ویژه تراکنش‌های قراردادهای هوشمند، به زنجیره‌های بلوکی عرضه می‌کنند.

اوراکل‌ها برای هر شبکه‌ای بسیار مهم هستند، و به همین دلیل است که این توکن از اوراکل‌های Chainlink) LINK) برای دستیابی به بهترین ارزش‌ها برای دارایی‌های وثیقه شده استفاده می‌کند. Chainlink یکی از پلتفرم‌های رمزنگاری قابل اعتماد در این صنعت است. این رمزارز با استفاده از این پلتفرم اطمینان حاصل می‌کند که داده‌های اوراکل‌ها دقیق هستند، زیرا Chainlink در فرآیندهای خود از یک رویکرد غیرمتمرکز پیروی می‌کند.

وجوه ذخایر استخر نقدینگی

این توکن یک صندوق ذخیره نقدینگی ایجاد کرد تا از کاربران خود در برابر نوسانات بازار محافظت کند. این صندوق به متقاعد کردن وام دهندگان در مورد ایمنی وجوه سپرده شده در چندین استخر در شبکه کمک می‌کند. به عبارت دیگر، ذخیره به عنوان پوشش بیمه‌ای برای وجوه وام دهنده در این پلتفرم عمل می‌کند.

در حالی که بسیاری از دیگر سیستم‌های وام‌دهی همتا به همتا هنوز با نوسانات در بازار مبارزه می‌کردند، این پروتکل گامی برای ایجاد پشتوانه در برابر چنین شرایطی برداشت. در ادامه بیشتر با این ویژگی‌ها آشنا می‌شویم.

نحوه عملکرد

به طور خلاصه، این ارز اینگونه عمل می‌کند: کاربران وجوهی که می‌خواهند وام دهند را سپرده‌گذاری می‌کنند و در نتیجه نقدینگی بازار فراهم می‌شود. وجوه در یک استخر جمع می‌شود. کاربرانی که می‌خواهند وام بگیرند از استخرها استفاده می‌کنند. سپس، آن کاربران می‌توانند توکن‌هایی را که وام گرفته اند، بخرند، بفروشند یا انتقال دهند.

این رمزارز دو نوع توکن برای این عملیات اکوسیستم صادر می‌کند. نوع اول aTokens است که برای وام دهندگان صادر می‌شود تا بتوانند سود سپرده‌ها را جمع آوری کنند. نوع دیگر، توکن‌های بومی آن. 

این ارز در مقایسه با سایر رقبای دیفای، موقعیت بسیار خوبی دارد. در حال حاضر این پروتکل از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) در میان سه پروتکل برتر قرار دارد. TVL فعلی برای این توکن نزدیک به ۵ میلیارد دلار است.

مزیت‌ها

تحلیلگران و متخصصین ارزهای دیجیتال معتقدند که این توکن پتانسیل زیادی در فضای شلوغ مالی ارزهای دیجیتال دارد. این امر سرمایه‌گذاری در AAVE را برای معامله‌گران تازه کار و همچنین باتجربه را به یک تصمیم جذاب تبدیل می‌کند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به این که چرا این توکن یک سرمایه‌گذاری عالی به حساب می‌آید.

استفاده ساده 

بزرگترین مزیت سادگی استفاده از آن برای کاربرانش است. در واقع، این پروتکل از زمانی که برای اولین بار در DeFi معرفی شد، یکی از ساده‌ترین پروتکل‌ها را معرفی کرده است.

نرخ بهره 

این پلتفرم همچنین نرخ بهره بسیار خوبی را برای وام گیرندگان ارائه می‌دهد. اما میزان سود آن با سودی که به تامین کنندگان نقدینگی تعلق می‌گیرد، برابری نمی‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم اعتباری با حجم بالا ظاهر می‌شود. همچنین هدف آن جبران این دو جنبه از پروتکل است.

مدیریت غیرمتمرکز پروتکل 

دارندگان توکن LEND قدرت مداخله در فرآیند و توسعه پروتکل را دارند. آن‌ها می‌توانند به افزودن بهبودها یا ارزش‌ها در سیستم رأی دهند. این گویای باز بودن سیستم است که ما امیدواریم این ویژگی در طول زمان حفظ شود.

برداشت مستقیم پول در ETH

علاوه بر آن، Aave یک ویژگی جالب دیگر نیز دارد؛ این است که می‌توانید پول خود را مستقیماً در ETH برداشت کنید. حتی اگر از وام‌های Flash استفاده می‌کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. این ویژگی بسیار مهم است. همچنین به تعامل با سایر برنامه‌های کاربردی در دنیای DeFi اتریوم کمک می‌کند.

داشتن حق رای برای تغییر پروتکل فیوچر

دارندگان توکن بومی حق رای دادن در مورد تغییرات پروتکل فیوچر را دارند. دارندگان همچنین به عنوان «حاکم» برای حاکمیت متمرکز عمل می‌کنند. علاوه بر این، وام گیرندگان در صورت گرفتن وام‌های نمادین مجبور به پرداخت هزینه‌ای نیستند.

استفاده از میزان وام بیشتر 

کاربران در صورت پرداخت با این رمز ارز، می‌توانند وام‌ها را قبل از دسترسی عموم، بررسی کنند. وام گیرندگانی که این توکن را به عنوان وثیقه ارسال می‌کنند نیز می‌توانند کمی بیشتر وام بگیرند. از این رو، اکوسیستم از ساختارهای پیچیده نظریه بازی برای ایجاد انگیزه در طرف‌های مختلف الهام گرفته است.

معایب

مثل سایر دارایی‌ها، این پروژه نیز کامل نیست. تا زمانی که به عنوان یکی از انواع رمزارزها شناخته می‌شود، قیمت آن فراز و نشیب دارد. بنابرانی پروتکل‌های وام‌دهی آن چند ویژگی دارد که می‌تواند بر قیمت آن تاثیر منفی بگذارد. بیایید نگاهی به ریسک‌های سرمایه‌گذاری بیندازیم.

نیاز به دارایی‌های دیجیتال بالا برای وثیقه

یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از پروتکل، وثیقه زیاد آن است. از آنجایی که وام‌های غیرمتمرکز برای مشتریانی که دارایی‌های کریپتو را قفل می‌کنند رشد می‌کند، این توکن از کاربرانش می‌خواهد که دارایی‌های دیجیتالی را که ارزش آن‌ها بیشتر از مبلغی است که قرار است وام می‌گیرند، قفل کنند. دلیل آن هم عدم امکان ورود سرمایه‌گذارانی است که فقط می‌خواهند از ویژگی سیستم مالی غیرمتمرکز آن استفاده کنند.

اگر این مشکل به موقع اصلاح نشود و رقبا به ارائه خدمات نسبتاً بهتر ادامه دهند، حامیانش را از دست خواهد داد. زمانی که مرجع صادرکننده ارز دیجیتال پایگاه خود را از دست بدهد، دارایی معاملاتی رمزنگاری نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

نرخ‌های کم بهره برای وام دهندگان 

اگر چه نرخ بهره پایین برای وام گیرندگان عالی است، اما این موضوع برای وام‌دهندگان خوشایند نیست. همین نرخ پایین باعث می‌شود که پروتکل برای سرمایه‌گذاران بالقوه‌ای که در بخش فارمینگ یا استخراج نقدینگی فعال هستند، جذابیت کمتری داشته باشد.

هنگامی که سرمایه گذاران به این نتیجه می‌رسند که بازده سرمایه‌گذاریشان قابل توجه نیست، باید پلتفرم‌های بهتری را انتخاب کنند که بتواند به اهدافی که مدنظرشان هست دست یابند.

دارندگان این توکن در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است مجبور شوند در مورد رای دادن به تغییرات نرخ بهره تصمیم بگیرند یا شاهد سقوط دارایی باشند و با گذشت زمان به پایین‌ترین حد ممکن کاهش یابد که ممکن است این نزول هیچگاه جبران نشود.

رقابت شدید

این پلتفرم در رقابت با ۱۰۰ پلتفرم غیرمتمرکز مانند Venus، Torque، TrueFi، Unit Protocol، Liquidity، Notional، Oasis Borrow، Fulcrum، Cream Finance، Compound، Alchemix، ۸۸mph، InstaDApp، dYdX، Dharma Protocol، bZxit، و Mainframe است.

بسیاری از این پلتفرم‌ها ممکن است میزان سرمایه قفل شده‌شان به میزان این ارز نباشد و نرخ بهره نسبتا بالاتری را ارائه دهند. این روند می‌تواند در بلندمدت تاثیر منفی بر قیمت آن بگذارد.

معرفی Oracles

اوراکل در بلاکچین آوی

Aave اولین پروژه DeFi بود که رسماً شروع به استفاده از اوراکل‌های Chainlink کرد، چیزی که بسیاری از پروژه‌های دیگر روی آن کار می‌کنند. این امر آوه را به یک سیستم کاملاً غیرمتمرکز تبدیل می‌کند.

در واقع، اکنون در شبکه اصلی اتریوم فعال است و ۱۶ فید قیمت ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، پروتکل وام DeFi می‌تواند از داده‌های قیمت خارج از زنجیره برای محاسبه نرخ بهره با استفاده از شبکه غیرمتمرکز اوراکل‌ها استفاده کند.

Aave باید قیمت‌ها و نرخ‌های بهره را از پلتفرم‌های اصلی متمرکز و غیرمتمرکز در نظر بگیرد تا پویایی بازار فعلی را به درستی درک کند.

اوراکل‌های Chainlink این اطلاعات را خارج از زنجیره دریافت می‌کنند و آن را به صورت زنجیره‌ای در اکوسیستم اتریوم در دسترس قرار می‌دهند. این به Aave اجازه می‌دهد تا از شبکه غیرمتمرکز اوراکل‌های مستقل و مقاوم در برابر Sybil برای به دست آوردن اطلاعات لازم از همه پلتفرم‌های اصلی استفاده کند.

پس از به دست آوردن اطلاعات، آن‌ها تجمیع می‌شوند تا یک قیمت زنجیره‌ای مناسب بر اساس وزن‌های مشخص شده در قراردادهای هوشمند در زمان وام‌دهی تنظیم شود.

به گفته مهندس نرم افزار، امیلیو فرانگلا(Emilio Frangella) ، استفاده از Chainlink، کاهش زمان عملیات کمک کرد و در عین حال یکپارچگی داده‌ها، تمرکززدایی و امنیت بیشتری را فراهم کرده است.

استخرهای نقدینگی در شبکه بلاک چین

استخر وام‌دهی بهترین توصیف برای آوه است. چراکه شرکت‌کنندگان در یک استخر، سپرده‌گذاری کرده تا نقدینگی آن تامین شود. سپس وام‌گیرندگان از این نقدینگی در جهت معامله یا انتقال استفاده کنند. 

برای تسهیل این امر، این پلتفرم دو نوع توکن برای وام‌دهنده و وام‌گیرنده به ترتیب با نام‌های aTokens و AAVE تعریف کرده است. AAVE به عنوان توکن اصلی آن به وام دهندگان کمک می‌کند تا بتوانند سود خود را دریافت کنند.

این سیستم همچنین مزیت‌های زیادی را برای شرکت‌کنندگان خود درنظرگرفته است. به عنوان مثال، اگر وام گیرندگان، وام خود را به صورت توکن دریافت کنند، هیچ کارمزدی پرداخت نخواهند کرد. همچنین، با استفاده  از این توکن به عنوان وثیقه می‌توان از تخفیف کارمزد بهره‌مند شد. شرکت داده Nomics فهرست گسترده‌تری از ویژگی‌های AAVE را در اپلیکیشن وام Flash فراهم کرده است. 

معرفی وام‌‌های Flash

وام آنی در آوی

پرستاره‌ترین کاربرد، برنامه کاربردی Flash است. وام‌های Flash یک ویژگی طراحی شده برای توسعه‌دهندگان یا کاربرانی است که دانش فنی زبان solidity را دارند. این برنامه امکان وام گرفتن از یک استخر ذخیره را فوراً بدون قرار دادن وثیقه به عنوان تضمین برای وام فراهم می‌کند. وام باید در همان تراکنش استفاده و بازپرداخت شود، در غیر این صورت، وام به صندوق ذخیره برگشت داده می‌شود و کلیه اقدامات انجام شده تا آن مرحله معکوس می‌شود. این کار برای اطمینان از ایمنی وجوه موجود در استخر انجام می‌شود. این ابزار منحصر به فرد برای پروتکل Aave طراحی شده است.

پتانسیل وام‌های Flash بسیار زیاد است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد تا هر تعداد تراکنش را که نیاز دارند ایجاد کرده و در همان مدت زمان درخواستی وام گرفته و آن را پس دهند.

این رویه‌ها به عنوان «مدار (circuits)» شناخته می‌شوند، رویه‌هایی که همیشه در مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک بلوک کامل شود، اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک کاربر یک CDP باز (وضعیت بدهی وثیقه) دارد، اما یک CDP از پلتفرم دیگری با نرخ بهره پایین‌تر پیدا می‌کند. کاربر مورد نظر مایل است CDP‌ها را تغییر دهد، اما نمی‌تواند زیرا سرمایه کافی برای انتشار CDP فعلی خود را ندارد. وام‌های فلش می‌توانند این مشکل را حل کنند، زیرا وام هایی دارد که نیاز به وثیقه ندارند، بنابراین به دریافت Dai کافی برای بستن CDP فعلی، انتقال وثیقه قفل نشده به CDP جدید با بهره پایین‌تر و با دریافت Dai از CDP جدید، امکان بازپرداخت وجه را می‌دهند. وام و تمام این ویژگی‌ها در یک تراکنش اتفاق می‌افتد که Aave از آن پورسانت دریافت می‌کند.

معرفی aToken

aToken

مدل aToken Aave یک راه جالب برای کسب سود از توکن‌های سپرده شده پیشنهاد می‌کند. تمام سپرده‌ها در پروتکل دارای یک «aToken» مربوط به خود هستند. این توکن چیزی است که این پروتکل را از پروتکل‌های مشابه مانند Compound متمایز می‌کند. اگرچه در Compound هنگام سپرده‌گذاری توکن‌ها در استخر ذخیره، توکن‌هایی نیز دریافت می‌شود که سود ایجاد می‌کند، اما این سود براساس نسبت مبادله مانند aTokens 1:1  نیست. به عنوان مثال، اگر یک کاربر ۱۰۰ DAI را در مخزن ذخیره Aave واریز کند، ۱۰۰ aDAI دریافت می‌کند، در حالی که cToken‌های Compound به عنوان رقیب، نسبت بسیار متفاوتی دارند و برای ۱۰۰ DAI مقدار بسیار بزرگتر و بسیار متفاوتی از cDAI دریافت می‌شود. این نسبت ۱:۱ aTokens برای مثال جا به جایی یا انتقال aDAI بسیار کاربردی است زیرا به راحتی می‌توان مقدار واقعی آنچه را که قرار است خرج شود را دانست.

معرفی مفهوم Rate Switching

همان‌طور که گفته شد، آوه یک پروتکل وام‌دهی DeFi است که کاربران را قادر می‌سازد تا طیف متنوعی از ارزهای دیجیتال را با استفاده از نرخ بهره ثابت و متغیر قرض دهند و وام بگیرند.

علاوه بر ویژگی‌های معمولی که در پروتکل‌هایی مانند Compound مشاهده می‌شود، Aave دارای ویژگی‌های متمایز قابل‌توجهی مانند وام‌های بدون وثیقه، «تغییر نرخ  (Rate Switiching)»، وام Flash و انواع وثیقه منحصر به فرد است.

نرخ بهره تابع فشار عرضه و تقاضا است. برای پروتکل‌های وام‌دهی مانند Aave، رابطه بین نقدینگی استخر و تقاضا برای وام، نرخ بهره را تعیین می‌کند. بنابراین، زمانی که تقاضا برای وام افزایش می‌یابد، نقدینگی موجود کاهش می‌یابد، نرخ بهره افزایش می‌یابد و سپرده‌گذاران درآمد بیشتری خواهند داشت.

نرخ بهره پلتفرم‌های وام‌دهی معمولاً  در حالت ثابت یا متغیر قفل می‌شود. با این حال، با Aave، کاربران می‌توانند بین نرخ‌های بهره ثابت یا متغیر قابل متغییر باشند. این ویژگی تضمین می‌کند که وام‌گیرندگان می‌توانند بهترین نرخ را برای وام دریافت کنند.

نرخ بهره متغییر همانطور که در بالا ذکر شد، رفتار می‌کند. الگوریتم‌ها نرخ را بر اساس تقاضا برای یک مجموعه دارایی تعیین می‌کنند. با تعداد تقاضای سنگین‌تر، هم وام دهندگان و هم وام گیرندگان شاهد افزایش نرخ بهره خواهند بود.

از سوی دیگر، نرخ بهره ثابت متفاوت است. با میانگین ۳۰ روز گذشته نرخ بهره برای دارایی خاص تعیین می‌شود. نرخ‌های ثابت به وام گیرندگان آرامش خاطر می‌دهد زیرا بدانند نرخ بهره آن‌ها در طول مدت وام به شدت تغییر نمی‌کند.

با این حال، نرخ‌های ثابت را به عنوان نرخ‌های بهره ثابت در نظر نگیرید. «ثابت» در این مورد فقط به این معنی است که نوع باثبات‌تری از نرخ بهره متغیر است. این نرخ‌ها کمتر مستعد نوسانات بازار هستند.

چیزی که استخر نقدینگی  Aave را منحصر به فرد می‌کند این است که کاربران می‌توانند در هر زمان بین نرخ‌های ثابت و متغیر جابجا شوند. 

کاربردها

کاربردهای رمرز ارز آوی

این پروتکل اساساً در مورد باز کردن قفل نقدینگی برای فضای مالی غیرمتمرکز است. اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های دیجیتال خود سود کسب کنید یا وام بگیرد و دارایی‌ها را از حالت غیرفعال به حالت فعال تبدیل کنید. این پروژه به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به صورت بلند مدت از سرمایه خود نگهداری کرده و همزمان سرمایه خود را به گردش دربیاورند.

اما علاوه بر کاربرد غیرمتمرکز آن، با تکیه بر شبکه اتریوم می‌تواند کاربردهای بیشتری داشته باشد. در این راستا همکاری این ارز با شبکه‌های محبوب اتریوم آن را هیجان انگیزتر کرده است. در ادامه با این همکاران بیشتر آشنا می‌شویم. 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

Axie Infinity

بازی ویدئویی Axie Infinity یکی از بزرگترین همکاران آوه است. به محبوبیت این بازی را می‌توان با دانستن درآمد بیشتر از ۹۰ میلیون دلاری آن، تنها در یک ماه در سال ۲۰۲۱ پی برد. این درامد در مقابل سایر اپلیکیشن‌های اتریوم که در محموع ۴۱ میلیون دلار درآمد داشتند بسیار چشمگیر است. در این باز از توکن آوه برای جایزه برندگان استفاده می‌شود. آنقدر این همکاری موفقیت آمیز بوده که آوه یک NFT منحصر به فرد ساخته است.

آوگوتچی (Aavegotchi)

Aavegotchi

Aavegotchi بازی دیگری در شبکه بلاکچین است که با استفاده از پروتکل آوه کار می‌کند. 

بلنسر (Balancer)

Balancer یک برنامه مدیریت مالی است که با کمک آن می‌توان با کمک آن در شبکه به کسب درآمد پرداخت. در واقع این اپلیکیشن پلی میان شبکه بلنسر و آوه است.

معرفی کیف پول‌‌های ارز دیجیتال آوه

کیف پول‌های آوه

استفاده از کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید. چه به عنوان یک وام دهنده یا یک وام‌گیرنده در ارزهای دیجیتال، باید بدانید که هر کیف پولی با توکن بومی Aave  سازگار نیست.

از آنجایی که آوه بر روی پلتفرم اتریوم قرار دارد، می‌توانید به راحتی توکن را در یک کیف پول سازگار با اتریوم ذخیره کنید. به دلیل اینکه این ارز را فقط می‌توان در یک کیف پول سازگار با ERC-20 نگهداری کرد.

به عنوان مثال می‌توان به MyCrypto و MyEtherWallet به عنوان بهترین کیف پول آوه اشاره کرد. از طرف دیگر، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری سازگار دیگر مانند Ledger Nano X یا Ledger Nano S برای ذخیره سازی AAVE استفاده کنید.

قبل از انتخاب کیف پول رمزنگاری برای توکن، نباید عجولانه تصمیم بگیرید. نوع کیف پولی که برای AAVE انتخاب می‌کنید باید به هدف شما برای استفاده از توکن بستگی داشته باشد؛ کیف پول‌های نرم افزاری امکان انجام تراکنش‌های راحت را فراهم می‌آورند و کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل امنیت خود شناخته شده‌اند.

همچنین، زمانی که می‌خواهید توکن‌های رمزنگاری را برای طولانی ‌مدت ذخیره کنید، کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه بهتری هستند. 

صرافی‌ هایی که از ارز دیجیتال آوه پشتیبانی می‌کنند

صرافی برای خرید آوه

برای شروع فعالیت با این ارز دیجیتال نیاز به صرافی ارز دیجیتال جهت خرید و فروش ارز دیجیتال آوه دارید. در ادامه لیست برترین صرافی‌ها آوه را آورده‌ایم.

eToro: یک پلتفرم چند ارزی است که امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو را ارائه می‌دهد. 

Kraken: صرافی ارز دیجیتال مستقر در آمریکاست که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و بزرگترین صرافی بیت کوین جهان از نظر حجم معاملات و میزان نقدینگی یورو است.

Gemini: صرافی، کیف پول و نگهبان ارز دیجیتال است که خرید بیت کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال را راحت و امن کرده. این شرکت در حال گسترش به اروپا و آسیا است.

در کنار صرافی‌های خارجی، شما این شانس را دارید که در صرافی ارزدیجیتال ایرانی والکس، به معامله و سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتال بپردازید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال آوه

قیمت AAVE تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. اولین مورد، رشد کل سرمایه بازار کریپتو است که به معنای افزایش پذیرش ارزها است. عامل دوم، هیاهوی بخش DeFi است، چراکه آوه یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌های آن است. رهبری آن در زمینه “وام‌های Flash” نیز مهم است. عامل دیگری که بر ارزش AAVE تأثیر می‌گذارد سوزاندن سکه است که عرضه را کاهش می‌دهد و به عنوان یک محرک مثبت قیمت عمل می‌کند. علاوه بر این، قیمت رمز، استفاده و محبوبیت با پذیرش پلت فرم Aave توسط کاربران و همچنین موفقیت دارایی هایی که فهرست می‌کند، مرتبط است.


آینده ارز دیجیتال آوه

در این مقاله به سوال ارز دیجیتال آوه چیست؟ پاسخ دادیم. آوه نقشه راه خود را اعلام کرده است، چراکه بر شفافیت تمرکز دارد. بنابراین برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های توسعه پروتکل، از صفحه «درباره ما» سایت آن دیدن کنید.

با این حال، در مورد آینده ارز دیجیتال آوه، کارشناسان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که این توکن در آینده همچنان در حال افزایش است. رشد سریع آن در بازار سرمایه، اولین شاخص در بازار سرمایه این صنعت است.

شاخص بعدی مربوط به تبلیغات فزاینده پیرامون پروتکل است. بسیاری از کاربران آن را تحسین می‌کنند و در نتیجه سرمایه گذاران زیادی را به این پروتکل جذب می‌کنند. اگرچه آوه یک رقیب قدرتمند در پروتکل Compound دارد، اما هنوز هم برای آن شانس پیشرفت وجود دارد. هر یک از این دو غول دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به عنوان مثال، در حالی که Aave طیف گسترده‌تری از توکن‌ها را برای کاوش کاربران دارد، Compound فقط USDT را ارائه می‌دهد. همچنین، Aave این فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند تا بین نرخ‌های بهره ثابت و متغیر حرکت کنند.

اما این امر با وجود رقیب سرسختش دست یافتنی نیست. علاوه بر این، آوه از تازه‌کاران با نرخ‌های بهره‌ای که در پروتکل‌های دیگر نمی توان دید، استقبال می‌کند.

در مجموع بازار سرمایه این ارز بسیار جذاب است که مدام در حال پیشرفت است. اگر می‌خواهید شما نیز از آخرین اطلاعات آپدیت این پلتفرم وام دهی ارزدیجیتال بدانید شبکه‌های آن را دنبال کنید:

توییتر: https://twitter.com/aaveaave

تلگرام: https://t.me/Aavesome

سوالات متداول

آیا استفاده از آوه ایمن است؟

آوه به عنوان یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان وام با پروتکل بسیار کارآمد، شفاف و قانونی به نظر می‌رسد و در صدر لیست پیشنهادی برای فعالیت در حوزه وام ارزدیجیتال قرار دارد.

آیا رمز ارز آوه در سال ۲۰۲۲ به اندازه قبل برای خرید مناسب است؟

آوه همچنان یکی از بالاترین توکن‌های مبتنی بر TVL است. اگرچه به سرعت رشد آن در سال ۲۰۲۱ نیست، اما رشد آن را به عنوان نشانه‌ای است که باید تا زمان غلبه بر روند نزولی فعلی‌اش آن را حفظ کرد.

Aave چگونه کار می‌کند؟

آوه یک پروتکل وام دهی غیرمتمرکز است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به یک واسطه متمرکز، ارزهای دیجیتال را قرض دهند و یا قرض بگیرند. 

ویژگی متمایز آوه چیست؟

نرم افزار Aave در هسته خود امکان ایجاد استخرهای وام دهی را فراهم می‌کند که کاربران را قادر می‌سازد ۱۷ ارز دیجیتال مختلف از جمله ETH، BAT و MANA را قرض دهند یا قرض بگیرند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmotion
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا