معرفی رمزارزها

ارزدیجیتال BLUR چیست؟ همه چیز درباره ارز بلر

ان‌اف‌تی‌ها عضو جدایی‌ناپذیر و هیجان‌انگیز دنیای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال هستند. در این میان پروژه‌های بسیاری فضا را برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری روی این دارایی‌ها توسعه داده‌اند. پروژه بلر یا BLUR یکی از همین موارد است؛ یک مارکت پلیس (Marketplace) برای خرید و فروش NFT که اهداف بلندپروازانه‌ای دارد. این بازار به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی شده و کاربران و معامله‌گران می‌توانند آثار مختلفی را در آن خرید و فروش کنند. این پروژه بر بستر بلاک چین اتریوم طراحی شده است. در این میان نقش ارز دیجیتال BLUR چیست؟ این ارز دیجیتال در واقع توکن بومی پروژه است که به توسعه و پیشرفت آن کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال بلر و نحوه سرمایه‌گذاری روی آن با ما همراه باشید.

معرفی پروژه BLUR

اگر بخواهیم پروژه BLUR را در یک جمله ساده توصیف کنیم، باید بگوییم که این پروژه یک پلتفرم تجمیع توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است. در واقع، Blur Marketplace یک بازار، با عنوان سریع‌ترین بازار تجمیع کننده NFT در شبکه اتریوم است.

این بستر، عمدتا توسط معامله‌گران حرفه‌ای که قصد خریداری دارایی‌های زیادی را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حجم معاملات در این پلتفرم در حال حاضر تقریبا به ۱.۰۵ میلیون دلار رسیده است؛ این موضوع، مهر تاییدی بر توانایی بالای بازار بلر است. این بستر همچنین در رتبه سوم بازارهای NFT شبکه اتریوم قرار دارد.

هدف توسعه‌دهندگان پلتفرم بلر از طراحی آن، تعهد جدی به حق امتیاز سازندگان NFT است. این بستر نیز مانند پلتفرم‌های NFT دیگر مانند OpenSea، Binance و Rarible است. در واقع، این بازار، یک سیستم حق امتیاز اجباری را برای سازندگان ان اف تی طراحی کرده است و افرادی که قوانین حق امتیاز را رعایت نمی‌کنند، بلاک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟

ارز دیجیتال BLUR چیست؟

ارز دیجیتال BLUR، در واقع همان توکن بومی پلتفرم بلر است که بر بستر بلاک چین اتریوم توسعه یافته است. از این دارایی در مجموع ۳ میلیارد توکن وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای تصمیمات و راهبردهای این پلتفرم استفاده کرد. مقادیر دیگر موجودی ارز دیجیتال BLUR به موارد زیر اختصاص می‌یابد:

  • ۵۱ درصد برای پاداش به سازندگان NFT، جذب کاربر جدید و توسعه پروژه
  • ۲۹ درصد برای ارائه به توسعه دهندگان، بازاریابان و طراحان
  • ۱۹ درصد برای ارائه به سرمایه گذاران
  • ۱ درصد برای ارائه به مشاوران فنی و حقوقی پروژه

خزانه اصلی پروژه، دارای ۳۶۰ میلیون دلار توکن بلر بوده که این میزان، تقریبا معادل ۱۲ درصد از کل عرضه توکن است. تمام معامله‌گران NFT، سازندگان و طراحان نیز می‌توانند به این خزانه ۱۲ درصدی دسترسی داشته باشند و پاداشی را از آن برداشت کنند.

ارز دیجیتال بلر

اگر بخواهیم به شیوه دیگری بودجه بندی خزانه پروژه BLUR را شرح دهیم، می‌توانیم کمی کلی‌تر نگاه کنیم. تقریبا ۳۹ درصد از عرضه اصلی توکن BLUR برای کمک‌های مالی، طرح‌های اجتماعی و برنامه‌های تشویقی و پاداش گونه در نظر گرفته شده است. ۱۰ درصد دیگر آن نیز برای عرضه به صورت تشویقی و پاداش در مراحل بعدی، استفاده می‌شود. این پروژه از یک برنامه از پیش تعیین شده و منحصر به فرد برای توزیع منصفانه پاداش استفاده می‌کند تا هیچ اشتباه و اشکالی در توزیع پیش نیاید.

کاربرد ارز دیجیتال BLUR چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، پلتفرم BLUR، یک پلتفرم برجسته و معتبر NFT است که اخیرا با پایان اولین فصل از برنامه‌های تشویقی و پاداش‌دهی خود، به سرمایه بالایی دست پیدا کرد. طی این رویداد، پلتفرم بلر توانست به درآمدی معادل با ۳ میلیون دلار برسد. با این اتفاق بزرگ، پروژه به ارزشی معادل با ۴۰۰ میلیون دلار رسید. یکی از مهم‌ترین خدمات یا کاربردهای این بستر در فصل جدید آن، برنامه ایردراپ است. به طور کلی، ایردراپ به معنای ارسال توکن رایگان به کاربران یک پلتفرم است که به صورت فعالانه در آن فعالیت می‌کنند.

استراتژی پلتفرم بلر نیز تقریبا به همین شکل است. توکن‌های BLUR به معامله‌گران این پلتفرم، کلکسیونرهای NFT و کاربران فعال در بازار تعلق می‌گیرد. این استراتژی که یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای کسب توکن است، می‌تواند در مسیر جذب کاربر جدید و گسترش نفوذ در حوزه ان اف تی و ارز دیجیتال نقش مهمی داشته باشد.

در حال حاضر، کارمزد یا کمیسیون اکوسیستم معاملاتی بلر، صفر است و  برای حضور در این بازار، نیازی به استفاده از توکن‌های پروژه یا خرید اتریوم نیست. همچنین تقریبا نیم درصد حق امتیاز به خالق یک NFT تعلق می‌گیرد. این حق امتیاز در قالب توکن BLUR است و داشتن هر چه بیشتر توکن‌ها، به کاربران کمک می‌کند تا در توسعه پروژه شرکت کرده و نظرات مهم خود را ثبت کنند.

مزایا و محدودیت‌های پروژه BLUR

بررسی ارز دیجیتال BLUR

همان‌طور که می‌دانید، هر اکوسیستم معاملاتی می‌تواند دارای برخی مشکلات و امتیازات خاص خود باشد. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین امتیازات اکوسیستم BLUR، عدم دریافت کارمزد یا کمیسیون است. دقیقا همین ویژکی‌ها هستند که یک اکوسیستم را نسبت به دیگری، برتر جلوه می‌دهد. مزایا و محدودیت‌های پروژه و ارز دیجیتال BLUR چیست؟ در ادامه با برخی از این موارد آشنا می‌شویم.

مزایای پروژه BLUR

  • این پلتفرم تعهد قوی نسبت به حق امتیاز سازندگان اثر یا همان محتواسازان دارد. در واقع، سازندگان در این بستر می‌توانند درصد حق امتیاز خود را مشخص کرده و از طریق آن، به کسب درآمد برسند.
  • در این بازار، هر معامله‌گری که به موافقت نامه حق امتیاز احترام بگذارد و آنها را تایید کند، می‌تواند در آینده منتظر یک ایردراپ بسیار سودمند باشد. در این ایردراپ، پاداش باورنکردنی و ارزشمندی در قالب توکن BLUR به معامله‌گران تعلق می‌گیرد.
  • هدف اصلی پروژه BLUR، محافظت از اطلاعات شخصی کاربران و هویت دیجیتال آنها است. BLUR امکانات گسترده‌ای مانند مدیریت رمز عبور، فعالسازی حالت ایمن و… دارد.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین امکانات این پلتفرم، سیستم پرداخت ایمن و کارت اعتباری مجازی آن است که به کاربران امکان یک معامله آنلاین و کاملا امن را می‌دهد.

محدودیت‌های پروژه BLUR

  • از آن‌جایی که پروژه BLUR یک پروژه نسبتا جدید است، سابقه بلند بالا و زیادی از دوران فعالیتی آن وجود ندارد.
  • چالش امنیت سایبری مانند هر اکوسیستم دیگری، برای پروژه BLUR نیز وجود دارد و بهتر است که اطلاعات و دارایی‌های خود را پس از معامله به کیف پول منتقل کنید.
  • یکی دیگر از خطرات بزرگ پروژه BLUR، ریسک نوسانات و نقدینگی آن است. با وجود نقدینگی نسبتا بالا، باز هم احتمال کمبود در نوسانات بازار پیش‌بینی می‌شود.

تیم توسعه دهنده پروژه BLUR

پروژه بلر

پروژه BLUR برای اولین بار در سال ۲۰۲۱، توسط یکی از فارغ التحصیل‌های MIT تاسیس شد و سرمایه‌گذاری آن نیز توسط سرمایه‌گذاران پارادایم پشتیبانی شد. این اکوسیستم توسط فردی به نام Tieshun Roquerre که یکی از فارغ التحصیلان MIT است، تاسیس و راه اندازی شد. او در زمینه فناوری بلاکچین و NFT فعالیت می‌کند و یک صرافی به نام Namebase با امکان دسترسی به DeFi تاسیس کرده است. Roquerre هدف ایجاد یک بازار NFT مناسب برای تریدرهای حرفه‌ای را داشت و در این راستا، ایده BLUR را در مسیر اجرایی قرار داد. او معتقد است که بازار ان اف تی نیازمند یک پلتفرم مناسب و حرفه‌ای است که تمام دست‌اند‌رکاران مربوط به یک توکن را یکدیگر متصل کند.

صرافی‌های ارز دیجیتال BLUR چیست؟

صرافی‌های ارز دیجیتال بلر

در حال حاضر، تعداد زیادی از صرافی‌های بین المللی از ارز دیجیتال بلر پشتیبانی می‌کنند. البته، بسیاری از این پلتفرم‌ها، برای کاربران ایرانی محدودیت دارند و افراد نمی‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. صرافی‌های داخلی مانند والکس می‌توانند بسترهای بسیار مناسبی برای خرید و فروش و رصد قیمت ارز دیجیتال باشند.

لیست صرافی‌هایی که می‌توان بلر را در بازار آنها معامله کرد:

  • صرافی KuCoin
  • صرافی CoinBase
  • صرافی Kraken
  • صرافی Bitfinex

بهترین کیف پول ارز دیجیتال BLUR کدام است؟

از آن‌جایی که ارز دیجیتال BLUR با استاندارد ERC-20 راه اندازی شده است، پس کیف پول‌های بسیاری از آن پشتیبانی می‌کنند. در واقع، تمام والت‌هایی که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می‌کنند، برای ارز دیجیتال BLUR نیز قابل استفاده هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین کیف پول‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

کیف پول‌های ارز دیجیتال بلر
  • کیف پول نرم افزاری MetaMask
  • کیف پول نرم افزاری Trustwallet
  • کیف پول نرم افزاری CoinBase
  • کیف پول نرم افزاری MyEtherWallet
  • کیف پول سخت افزاری Trezor
  • کیف پول نرم افزاری Exodus
  • کیف پول نرم افزاری Crypto.com Wallet

آینده ارز دیجیتال BLUR

BLUR، یک پروژه نوآورانه و جذاب است که می‌تواند در آینده، صنعت NFT و بازار آن را به طور کامل متحول کند. از این رو، متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که آینده ارز دیجیتال بلر و پروژه آن، بسیار روشن و امیدوارکننده است. در سال‌های پیش‌رو قطعا با رشد قیمت و پیشرفت چشمگیر BLUR رو به رو می‌شویم که این موضوع، می‌تواند به افزایش تعداد کاربران پلتفرم BLUR نیز کمک کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۹

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا