معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال گولم چیست؟ معرفی رمزارز GLM

می‌خواهید بدانید که داستان پروژه ارز گولم چیست؟ باید ابتدا با شناختی کافی از شبکه اتریوم روبه‌رو شوید. گولم توسط شرکت Golem Factory، در سال ۲۰۱۶ و به‌عنوان یکی از پروژه‌های موفق شبکه اتریوم روانه دنیای کریپتوکارنسی شد. ارز گولم همواره می‌کوشد تا در قالب یک سیستم همتابه‌همتا (P2P) در مقایسه با رقبای خود در بازار ارزهای دیجیتال خوش بدرخشد. شاید این سوال در ذهنتان وجود داشته باشد که هدف اصلی گولم چیست؟ هدف اصلی این پروژه ارائه توان محاسباتی به کاربرانی است که از ظرفیت‌های محاسباتی نمی‌توانند استفاده کنند. گولم همان راه مطمئنی است که با تکیه بر آن می‌توان با استفاده از منابع محاسباتی به سراغ پروژه‌های پیچیده رفت.

آیا به پروژه Golem) GLM) علاقه‌مند هستید اما هیچ اطلاعاتی در مورد تیم سازنده آن، ارزش فعلی توکن بومی آن و آینده نزدیکش ندارید؟ آیا کنجکاو هستید و نمی‌دانید که ویژگی خارق‌العاده گولم چیست؟ جای نگرانی نیست؛ ما در این مقاله از بلاگ والکس به همه این موضوعات می‌پردازیم.

پروژه گولم چیست؟

گولم در واقع نرم‌افزاری مبتنی بر سیستم شبکه بلاک چین است که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با تکیه بر قدرت محاسبات مالی را می‌دهد. این قدرت محاسباتی اغلب برای تحقق اهداف مختلفی همچون هوش مصنوعی، استخراج ارزهای دیجیتال، رندر گرفتن از CGI و سایر محاسبات پیچیده و دردسرساز طراحی شده است.

گولم نسخه‌ای از خدمات و امکانات گذشته را در بر گرفته و خبر خوش اینکه غیرمتمرکز است. این ویژگی گولم به معنای آن است که هیچ سازمان، اتاق فکر یا شخص ثالثی روی مدیریت آن احاطه ندارد و این پروژه به آنها وابسته نیست. ضمناً برای اطلاعات بیشتر در مورد این که بهترین گزینه نگهداری ارز گولم چیست، می‌توانید مقاله بهترین کیف پول‌های ارز گولم (GLM) را هم بخوانید.

بررسی کاربرد گولم

پروژه گولم این قابلیت را دارد تا قدرت محاسباتی اضافه خود را به کاربرانی دهد که منابع لازم برای کار کردن روی پروژه‌های سخت را ندارند. کاربرانی که منابع خود را برای به‌دست آوردن قدرت محاسباتی پروژه‌ها به گولم می‌فروشند، در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند، توکن GLM دریافت می‌کنند. میزان توکنی که گولم به ازای پاداش شرکت‌کنندگان به آنها ارائه می‌دهد، بسته به میزان توان محاسباتی مورد نظر افزایش یا کاهش خواهد یافت.

ساختار گولم با تقسیم‌بندی وظایف مربوط به مسائل محاسباتی دنیای ارزهای دیجیتال، سیستم صحیحی از مقیاس ارائه می‌دهد و بازاری منحصربه‌فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توکن GLM ابزار اصلی شرکت در شبکه اصلی Golem است و کاربران را تشویق می‌کند تا قدرت محاسباتی خود را از در ازای دریافت پاداش، از شبکه اجاره دهند.

مکانیزم شبکه Golem به چه نحوی است؟

برای آنکه بدانیم، سازوکار شبکه گولم چیست، باید تمامی پردازش‌های مربوط به درخواست و اتصال خریداران و فروشندگان را مورد بررسی قرار دهیم. کاری که گولم انجام می‌دهد، این است که در وهله اول، کاربران را که به‌عنوان درخواست‌کننده قدرت محاسباتی هستند، شناسایی می‌کند. سپس این کاربران می‌توانند درخواست‌هایی را که سیستم گولم آنها را پردازش و اعتبارسنجی کرده است با منابع مناسب استفاده کنند. سیستم گولم هم وظایف مربوط به قدرت محاسباتی را به بخش‌هایی کوچک‌تر نسبت به کل کار تقسیم می‌کند و قدرت محاسباتی را در اختیار درخواست‌کنندگان قرار می‌دهد.

درخواست‌کننده یا Requester می‌تواند از شبکه گولم درخواست کند که محاسبات مورد نظرش را برایش انجام دهند. این درخواست‌ها می‌تواند چیزی شبیه به رندر گرفتن از CGI (که به منابع محاسباتی قدرتمندی نیاز دارد) باشد. اگر درخواست‌کننده، محاسبات پروژه را درخواست کند، گولم تمامی کارهای محاسباتی را تقسیم می‌کند و پروژه بلافاصله با کسری از قدرت محاسباتی و توسط فروشندگانی که در بازار P2P حضور دارند به پایان می‌رسد.

گولم در بستر اتریوم

حالا برای این که بتوانید درک بهتری داشته باشید، باید بدانید که مفهوم الگوی کار در گولم چیست. درخواست‌کننده‌ها همواره با استفاده از یک الگوی کار برای درخواست‌های خود اقدام می‌کنند. الگوها حاوی تمامی اطلاعاتی هستند که شبکه گولم برای انجام محاسبات از آنها بهره می‌گیرد. کاربران می‌توانند با توجه به یک الگو از قبل، درخواستشان را ارائه دهند و یا الگوی کار سفارشی خودشان را بسازند تا به‌صورت خودکار توسط گولم تایید شود. هنگامی که درخواست‌کننده، پروژه محاسبه‌شده‌اش را تحویل بگیرد، هزینه مستقیماً در قرارداد سیستم گولم به ارائه‌دهنده (فروشنده) پرداخت می‌شود.

داستان تیم سازنده گولم چیست؟

گولم اساساً توسط موسسه Golem (گولم فاکتوری) ساخته شد. بنیان‌گذاران شبکه گولم یک تیم تشکیل‌شده از افرادی با اسامی الکساندر اسکرزپیچاک (Aleksandra Skrzypczak)، آندری رگولسکی (Andrzej Regulski)، جولیان زاویستوفسکی (Julian Zawistowski) و پیوتر ژانیوک (Piotr Janiuk) هستند. گولم فاکتوری از سال ۲۰۱۶ وجود داشت و در نهایت، دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۸ برای راه‌اندازی پروژه ارز گولم اقدام کرد.

ایده و فلسفه‌ای که پشت پروژه گولم وجود دارد، این است که منابع محاسباتی برای پروژه‌های پرتقاضا فراهم شود؛ این کار هم باید در شرایطی انجام شود که هیچ دخالتی از جانب مقامات دولتی یا غیره وجود نداشته باشد. تیم بنیان‌گذار پروژه گولم در سال ۲۰۱۶ با فروش بیش از ۸۰ درصد از پروژه، حدود ۸/۶ میلیون دلار با ارزش توکن ETH جمع‌آوری کرد.

توکن glm

توکن GLM ابتدا با عنوان GNT شناخته می‌شد، اما از آنجایی که چارچوب تراکنش‌های جدید این پروژه روی نسخه اتریوم ۲.۰ شکل گرفتند، از استاندارد ERC-20 استفاده شد و عنوانش هم شکل تازه‌ای به خود گرفت. شاید این سوال برایتان مطرح شده باشد که سرنوشت توکن‌ها GNT چه شد و داستان انتقال آنها در گولم چیست؟ داستان اینجاست که گولم در نوامبر ۲۰۲۰ یک عملیات را برای انتقال ارزش توکن‌های GNT به GLM شروع کرد. در این فرایند انتقال، توکن‌های اصلی GNT را می‌شد با قاعده ۱:۱ (هر یک GNT به ازای یک GLM) به توکن‌های جدید GLM (مبتنی بر ERC-20) منتقل کرد.

آنچه که گولم را از رقبا متمایز می‌کند

برگ برنده گولم چیست و چه چیزی آن را از سایر پروژه‌ها (چه رقبا و پروژه‌های شبیه به آن) متمایز می‌سازد؟ سیستم خدمات رایانش ابری (cloud computing service) یکی از قابلیت‌های گولم است که با توجه به سیستم اتوماسیون غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و مسئولیت تقسیم‌بندی وظایف را در محاسبات بر عهده دارد. این ویژگی از جمله خاصیت‌های گولم است که در هیچ سیستم و پروژه دیگری مشاهده نمی‌شود و به واسطه همین است که می‌توان با گولم، سرعتی شگفت‌انگیز را تجربه کرد.

همچنین، گولم کنترل بازار همتابه‌همتا یا Peer 2 Peer را هم در دست دارد و درخواست‌کنندگان و فروشندگان را با همین متد به یکدیگر متصل می‌سازد. برخلاف سیستم‌های رانش ابری سنتی که در آنها یک مقام مرکزی مسئولیت فروش منابع را بر عهده دارد، ارائه‌دهندگان در گولم، پاداش خود را مستقیم دریافت می‌کنند. با توجه به چنین قابلیتی، دست سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های مختلف، باز است و می‌تواند فراتر از محدودیت‌های همیشگی حرکت کند. به‌طورکلی هر کاربری که بخواهد، می‌تواند توکن GLM را به ازای ارائه خدمات در این شبکه به دست آورد. همچنین هزینه‌ای که در گولم برای انجام خدمات و سرویس‌های موجود دریافت می‌شود، در مقام مقایسه با سایر سیستم‌های رقیب یا مشابه بسیار کمتر است.

مهم‌ترین عامل ارزشمند بودن گولم چیست؟

گولم، ارزش خود را از سودمندی، ظرفیت‌های فنی تعبیه‌شده و فناوری‌های پیشرفته خود می‌گیرد. ارزش ذاتی و بالقوه گولم ناشی از فناوری‌های مورد استفاده‌ای است که برای توسعه آن و فعال کردن بازار P2P آن هم به‌صورت خودکار در نظر گرفته‌اند. همچنین، یکی دیگر عوامل ارزشمند شدن گولم، هزینه معقول آن در مقایسه با سایرین است که باعث افزایش مقدار حاشیه سود نسبت به ضرر در سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

ارزشمند بودن گولم به واسطه قابلیت‌های درون‌شبکه‌ای آن است، اما وضعیت ارزش توکن گولم چیست؟ ارزش گولم با ارزش توکن GLM در بازار ارزهای دیجیتال هیچ مطابقتی ندارد. توکن‌های GLM هم دقیقاً مثل سایر ارزهای دیجیتال در خطر تغییرات مکرر و دائمی هستند. توکن‌های GLM به‌دلیل نوسانات بسیار شدید در بازار کریپتوکارنسی با اقبال چندان‌خوبی مواجه نیستند.

خرید و فروش رمز ارز گولم

چقدر توکن گولم (GLM) در حال گردش است؟

با توجه به راهنمای کامل خرید و فروش ارز گولم (GLM)، در حال حاضر یک میلیارد (۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) توکن GLM در بازار ارزهای دیجیتال در گردش است. گولم هم مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال دارای عرضه محدود است. قابلیت عرضه محدود، تعداد توکن‌هایی را که می‌توان تولید کرد را تا یک حد نساب می‌رساند و نهایتاً آن را متوقف می‌کند؛ این مکانیزم شبیه به یک سازوکار برای متوقف کردن تورم تلقی می‌شود. تمام توکن‌های GLM که باید وجود داشته باشند، از قبل تولید شده‌اند و حالا در فواصل زمانی مختلف عرضه می‌شوند.

ارزش بازار گولم در دنیای کریپتوکارنسی با مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مشخص می‌شود و با همین قاعده می‎توان مقدار سهم آن از بازار میزان تسلطش را هم محاسبه کرد. اما وضعیت و جایگاه توکن گولم چیست؟ در حال حاضر یعنی در اکتبر سال ۲۰۲۲، طبق تجزیه‌وتحلیل رسانه CoinMarketCap، گولم در جایگاه ۱۱۴ قرار گرفته است. برای اینکه بدانید آینده ارز گولم (GLM) چیست، باید تحرکات قیمتی و تحلیل‌های فاندامنتال آن را از یک رسانه معتبر مثل والکس به‌صورت روزانه پیگیری کنید.

مشخصات فنی پروژه گولم

ساختار گولم، همواره ظرفیت شبکه را برای اجرای یک الگوی وظیفه‌ای آماده‌سازی می‌کند. هر درخواست شامل کد منبعی است که باید در سیستم گولم اجرا شود. برای اجرایی شدن این عملیات دستورهایی برای تقسیم وظیفه به بخش‌های کوچکتر فرستاده می‌شود تا با ارسال آنها به گره‌ها (Node)، تایید و اعتبار سنجی انجام بگیرد. همچنین یک چارچوب برای تراکنش‌ها و یک الگوی رجیستری هم در گولم تعریف شده‌اند که امکان حق انتخاب را برای کاربران فراهم می‌کنند.

الگوی رجیستری گولم (Application Registry) را با می‌توان با سرویس‌هایی مثل گوگل پلی مقایسه کرد. این الگو در قالب یک قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم وجود دارد و به توسعه‌دهندگان گولم این امکان را می‌دهد تا ابزارها و قالب‌های مبتنی بر وظیفه را برای رشد پروژه، مستقر کنند. چارچوب تراکنش‌ها هم شامل اجزایی است که کاربران می‌توانند از آنها برای انتخاب نوع تراکنش‌هایشان استفاده کنند.

شبکه گولم امن است؟

شبکه گولم از سیستمی با عنوان repuation system (سیستم شهرت) برای ایمن نگه داشتن ساختارش بهره‌مند شده است، اما مهم‌ترین مولفه در تاثیرگذاری سیستم امنیتی گولم چیست؟ هنگامی که یک درخواست کار تکمیل و انجام می‌شود، سیستم گولم به کاربران خود رتبه می‌دهد و در این رتبه‌بندی، شهرت ارائه‌دهندگان و درخواست‌کنندگان را ارائه می‌کند. این روشی است که با تکیه بر آن می‌توان سیستم مربوط به گره‌های مخرب و نامطمئن را تشخیص داد. اما مهم‌ترین عامل موثر در این سازوکار در گولم چیست؟

برای اینکه بتوانید درک کنید سیستم امنیتی گولم چیست، باید بدانید که گولم با تکیه بر پروتکل‌های مکانیزم اجماع اتریوم فعالیت می‌کند. در حال حاضر مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) در تامین امنیت شبکه گولم تاثیر می‌گذارد و با توجه به اینکه اتریوم به نسخه ۲.۰ ارتقا یافته، باید این مکانیزم از PoW به PoS انتقال داده شود.

 تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال گولم

عامل موثر بر سرنوشت و ارز گولم چیست؟

پیشبینی‌های قیمت توکن GLM برای سال‌های آینده نشانگر آن هستند که این پروژه یک انتخاب خود برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و به‌دست آوردن سود است. پیشبینی‌های ۵ سال آینده نشان می‌دهند که گولم با یک رشد حداقل ۳ برابری روبه‌رو خواهد شد. طبق پیش‌بینی کارشناسان در موقعیت کاهش قیمت گولم، روی آن سرمایه‌گذاری کنید و منتظر تغییرات قیمتی و افزایش آن در آینده نه‌چندان دور باشید.

پیشبینی قیمت ارز GLM از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶

وضعیت قیمت گولم در سال ۲۰۲۲ تا اینجای کار عمدتاً صعودی بوده است. با توجه به داده‌هایی که تا اکتبر ۲۰۲۲ به دست ما رسیده، ارقام زیر تا آخر سال پیش‌بینی می‌شوند:

  • ●      حداقل قیمت: ۰/۴۹ دلار
  • ●      حداکثر قیمت: ۰/۵۶ دلار

پیشبینی قیمت در سال ۲۰۲۳:

  • پیشبینی می‌شود که قیمت GLM حداکثر به ۰/۶۳ دلار برسد
  • میانگین قیمت: ۰/۵۸ و ۰/۵۳ دلار

پیشبینی قیمت در سال ۲۰۲۴:

  • ●      امکان کاهش قیمت به ۰/۶۱ دلار
  • حداکثر قیمت با توجه به پیشبینی‌ها: ۰/۷۲ دلار

پیشبینی قیمت در سال ۲۰۲۵:

  • حداکثر قیمت: ۰/۸۸ دلار
  • حداقل قیمت: حداقل قیمت: ۰/۶۹ دلار
  • ●      میانگین قیمت: ۰/۷۸ دلار

پیشبینی قیمت در سال ۲۰۲۶:

  • حداکثر قیمت: ۰/۷۷ دلار (با افت چشمگیر نسبت به ۲۰۲۵)
  • ●      حداقل قیمت: ۰/۶۵ دلار
  • میانگین قیمت: ۰/۷۲ دلار

گولم را در والکس خریداری کنید

حالا که خیلی خوب می‌دانید داستان پروژه گولم چیست، بهتر است که تصمیمات خود را برای ورود به این پروژه به‌عنوان یک سرمایه‌گذار بگیرید. اگر نسبت به خرید فروش ارز گولم علاقه‌مند هستید، باید با استفاده از اطلاعات به‌روز در مورد این توکن و همچنین بررسی تحلیل‌های تکنیکال وارد بازار شوید.

نظرتان را در مورد پروژه‌های مشابه گولم بنویسید و بگویید که مهم‌ترین ویژگی گولم چیست؟ اگر قرار باشد برجسته‌ترین ایراد گولم را مورد بررسی قرار دهید، کدام چالش پروژه مدنظرتان است؟ به‌نظر شما عامل موثر بر قیمت ارز گولم چیست و آیا می‌توان روی یک برنامه بلندمدت ۵ ساله حساب ویژه‌ای باز کرد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا