سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده بیت کوین در ایران و جهان؛ چه چیزی در انتظار پادشاه رمزارزها است؟

اگر کمی فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال داشته باشید یا حتی به آن علاقه‌مند باشید احتمالاً تا کنون سمت پیش بینی وضعیت این رمز ارزها هم رفته‌اید. آینده بیت کوین (Bitcoin) به عنوان یکی از باارزش‌ترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال برای تمام افراد فعال در این زمینه که مشغول خرید و فروش بیت کوین هستند بسیار حائز اهمیت است.

در واقع Bitcoin به عنوان یکی از غول‌های صنعت مالی در سطح جهان تا کنون توانسته بسیاری از سرمایه‌گذاران خود را میلیاردر کند. از زمانی که بیت کوین ارائه شد تا به حال نام آن در بسیاری از تیترهای خبری به چشم می‌خورد. زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ارزش بیت‌کوین افزایش پیدا کرد، هنوز افراد زیادی با آن آشنا نبودند و هیچکس توقع این افزایش و رشد قیمت را نداشت. در ادامه‌ی این مقاله به تحلیل بیت کوین و آینده آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه بیت کوین

برای بررسی آینده بیت کوین در ابتدا لازم است که کمی به گذشته آن نگاه کنیم. اگر سنتان برسد و یادتان باشد سال ۲۰۰۹ سال خوبی برای صنعت مالی نبود زیرا رکود اقتصادی و سقوط بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک باعث ایجاد غم و ناراحتی در بسیاری از بخش‌های جهان شد. تمام این مسائل باعث شد تا سیستم بانکداری سنتی دچار ضعف و بحران‌های اعتماد به نفس شود. مجله تایمز در همان سال به طور رسمی اعلام کرد که صدر اعظم بریتانیا در صدد یافتن راه نجاتی برای بانک‌ها است.

امروزه با گذشت حدود ۱۰ سال، هنوز برخی از سایت‌ها با پرداختن به موضوع آینده Bitcoin، نسخه‌هایی از آن روزنامه را به فروش می‌رسانند. حتی یک نسخه از آن به قیمت ۳/۱ میلیون دلار به فروش رفته است و دلیل این قیمت نجومی تنها آن تیتر است. اما چه چیزی روی آن مجله باعث این افزایش قیمت شده است؟ زمانی که در سال ۲۰۰۹ فردی به نام ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را ارائه کرد، اولین رمز ارز جهان تأسیس شد. تیتر تایمز این بود: صدر اعظم در آستانه نجات بانک‌ها. این جمله اشاره‌ای به پیدایش Bitcoin بود.

ساتوشی ناکاموتو کیست

بررسی آینده بیت کوین

آینده ارز دیجیتال بیت کوین توسط افراد متخصص این زمینه، بسیار روشن پیش‌بینی‌شده است. بعد از رشد چشمگیر آن در سال ۲۰۱۷، نوبت به درخشش بزرگ آن در سال ۲۰۲۰ رسید. با این رشد قیمت Bitcoin، روزبه‌روز میزان علاقه افراد و شرکت‌های مختلف به آن افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین در صورتی که میزان عرضه از تقاضا کمتر باشد باز هم شاهد رشد قیمت خواهیم بود. این پیش بینی برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ انجام شده و ممکن است قیمت آن نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار شود. بنابراین برای سرمایه گذاری در این زمینه بهتر است از راهنمای خرید بیت کوین در تیم والکس استفاده کنید.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید آینده Bitcoin وابسته به افرادی است که در بازار آن معامله می‌کنند و افرادی که مشغول به استخراج آن هستند. آینده بیت کوین روبه‌رشد است و دلیل این موضوع این است که بیت‌کوین مانند یک پول امن دیجیتال که دارای ارز زیادی هم هست عمل می‌کند.

بیت کوین، دارای روندی صعودی در ارزش بازار

آینده بیت کوین از نظر تحلیل‌گران

تحلیل‌گران ارز دیجیتال قیمت بیت کوین را در سال‌های آینده به طور کلی دارای روندی صعودی می‌بینند. اما ممکن است در بیان جزئیات کمی اختلاف نظر داشته باشند. به طور مثال یورین تیمر (Jurrien Timmer)، یکی از کارشناسان اقتصادی درباره آینده بیت‌کوین اینگونه می‌گوید:

روند رشد بسیار آرام و پایدار و همراه با رشد عادی بازار رمز ارز همراه است.

اما برخی افراد خوش بین‌تر مثل مارک یوسکو (Mark Yusko)، یک مدیر با سابقه در حوزه سرمایه ‌گذاری هم اعلام کرده است که آینده بیت‌کوین در سال ۲۰۳۰ با ارزشی بالاتر از ۴۰۰ هزار دلار مواجه خواهد بود. او درباره این پیش بینی خود این گونه می‌گوید:

اگر بیت‌کوین به هم ارزی با طلا برسد به این معنا است که کلاهک بازار طلا و بیت‌کوین برابر هستند و این موضوع کاملاً منطقی است.

در این بین افرادی هم هستند که فرجام خوشایندی برای این رمزارز پر هیاهو نمی‌بینند. به عنوان مثال جیمی دیمون (Jamie Dimon) بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی اظهار کرده است که که آینده اغلب رمزارز ها در حال روشن‌تر شدن است، اما نمی‌توان درباره بیت کوین چنین نظری داشت. زیرا بیت کوین به پایان خودش نزدیک می شود! او در یکی از اظهارت خود هم قبلا اعلام کرده بود که بیت کوین یک پروژه کلاهبرداری است.

نباید فراموش کرد که بیت‌کوین مانند سایر رمزارزها می‌تواند دارای نوسانات کوتاه مدت باشد مدت است. اما آنچه که پر واضح است آینده این رمزارز، امیدوار کننده به نظر می‌‎رسد. کارشناسان و تحلیل‌گران ارز دیجیتال بر این باورند که Bitcoin و سایر رمز ارزها این توانایی را دارند تا سیستم مالی سطح جهان را تغییر دهند. در واقع قرار است ارزهای دیجیتال تبدیل به یک روش پرداخت رسمی شوند. همان‌طور که در قبل اشاره کردیم، آینده Bitcoin و بازار آن روندی صعودی دارد و زیرساخت‌های رمز ارزها نیز در حال رشد کلی است.

بیت کوین، پول دیجیتال مطمئن

با توجه به این موارد طبیعی است که برخی کارشناسان معتقد باشند که اکثر دولت‌ها در آینده‌ای نزدیک، این رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت رسمی و قانونی معرفی کنند. این موضوع ممکن است به دلایل مختلف زیادی به وقوع بپیوندد که بزرگ‌ترین آن‌ها مزایای بیشتر ارزهای دیجیتال نسبت به سیستم بانکداری سنتی است. بنابراین افراد معامله‌گر در سراسر جهان، کم‌کم باید طرز کار با ارز دیجیتال، خرید و فروش آن و استفاده از کیف پول بیت کوین را یاد بگیرند.

پیش بینی آینده بیت کوین در ایران و جهان

آینده ارز دیجیتال بیت کوین برای افراد فعال در زمینه ارز دیجیتال آینده‌ای قابل اعتماد و روبه‌رشد است. به همین دلیل است که روزانه افراد زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و فعالیت در این زمینه می‌شوند. بیت‌کوین نه تنها در بین کاربران خارجی بلکه در بین کاربران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد و بخش مهمی از سرمایه خود را به این رمزارز اختصاص داده‌اند. با گذشت زمان این رمزارز از طرف مردم بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد و این نشان می‌دهد که دور از انتظار نیست که بیت کوین به زودی در ایران و جهان به عنوان یک پول واقعی شناخته شود.

آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

با توجه به روند صعودی ارزش Bitcoin و بررسی توسط تحلیل‌گران و کارشناسان این حرفه انجام شده است، سرمایه گذاری در بیت کوین می‌تواند انتخاب و راه مناسبی برای پیشرفت در بازارهای اقتصادی باشد.

آیا Bitcoin در آینده به عنوان پول واقعی شناخته می‌شود؟

این موضوع به دولت‌های کشورهای مختلف بستگی دارد. با توجه به گسترش استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای سیستم بانکداری کشورها و هم برای دولت دارد، ممکن است در آینده به عنوان پول رسمی و قانونی شناخته شود.

ارزش بیت کوین در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟

ممکن است یک بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ میلیون دلار آمریکا ارزش پیدا کند. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
داریوش
داریوش
1 سال قبل

سلام ممنون از راهنمایی و گزارش خوب شما ،اما در ایران هیچ اعتمادی نیست بخصوص به قوانین و بعضی صرافی‌ها ،آیا شما خبری راجع به (***) دارید،با آنهمه حمایت دولت پول مردم هنوز برگشت نشده. من بازنشسته و امثال من از صرافی‌ها و بورس دل زده شدیم واگر دیگر سرمایه ای بدست آوردیم، سکه و ارز دلار بخریم فکرمان راحت‌تر است .با تشکر و سپاس از شما .

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  داریوش

سلام و عض ادب
ممنونیم از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید. رمزارزها، سکه، ارز و ..همگی روشهای سرمایه گذاری هستند که افراد بر اساس تجربه و علاقه خود در هر یک از این بازارها سرمایه‌گذاری میکنند. در خصوص صرافی ‌ای که به آن اشاره کردید، طبق اخرین خبر منتشر شده از سوی مقامات قضایی، وجوه کاربران طبق یک برنامه زمانی قرار است به آنها عودت داده شود.

سپاس از همراهی شما

امید
امید
1 سال قبل

دمتون گرم بابت اطلاعات مفید و به روز ?

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  امید

سلام
سپاس از همراهی شما کاربر گرامی. امیدواریم سایر مقالات بلاگ را هم مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

محمد محمدی
محمد محمدی
1 سال قبل

ممنون از اطلاعاتتون?

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد محمدی

سلام و عرض ادب
سپاسگذاریم از همراهی شما محمد عزیز. امیدواریم سایر مقالات بلاگ را هم مطالعه فرمایید. بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

دکمه بازگشت به بالا