قیمت YFI

قیمت یرن فایننس

yearn.finance (YFI)
قیمت جهانی ($)
4,826.88
قیمت تومانی
286,544,829
تغییرات ۲۴ ساعته
٪0.17
رتبه جهانی
242

قیمت امروز یرن فایننس

ارز دیجیتال یرن فایننس توکن حاکمیتی یک پروتکل دیفای به همین نام است که با ارزش بازار ۱۶۰,۹۹۱,۶۲۲ دلار در جایگاه ۲۴۲ جدول رمزارزها بر اساس مارکت کپ قرار گرفته است. قیمت هر یرن فایننس امروز، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۲۸۶,۵۴۴,۸۲۹ تومان معادل ۵۹,۳۶۴.۳۱ تتر است و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰.۱۷ درصد افزایش یافته است. شما در این صفحه می‌توانید نرخ یرن فایننس را به صورت لحظه‌ای همگام با بازار جهانی مشاهده کنید.

نام رمزارز:یرن فایننس
رتبه در بازار:242
تغییرات ۲۴ ساعته:

٪0.17

قیمت دلاری:4,826.88 $
قیمت تومانی:286,544,829 تومان
حجم معاملات (۲۴h):9,692,381 تومان
حجم کل بازار:160,991,622 $
ارز در دسترس:36,646 YFI
حداکثر ارز قابل عرضه:نامحدود
ارز در گردش:33,354 YFI

یرن فایننس (Yearn Finance) که به آن yEarn هم گفته می‌شود، یک پروتکل غیرمتمرکز دیفای (DeFi) است که اوایل سال ۲۰۲۰ توسط آندره کرونیه (Andre Cronje) راه‌اندازی شد. yEarn مبتنی بر شبکه اتریوم است که تمرکز آن دسترسی کاربران به بالاترین بازدهی در سپرده‌های اتر، استیبل‌کوین و آلت‌کوین است. اصلی‌ترین مشخصه فناوری‌ این پروژه، کاربر پسند بودن است. در حقیقت، استفاده از شبکه Yearn Finance برای افراد مبتدی و کسانی که تازه وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده‌اند، بسیار ساده است. Yearn Finance دارای پروتکل‌هایی‌ است که خریدوفروش رمزارزها را تسهیل کرده و به افزایش بازده معامله‌گران کمک می‌کنند. 

توکن YFI چیست؟

YFI توکن بومی پلتفرم یرن فایننس است که در جولای ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. YFI یک توکن حاکمیتی است و دارندگان آن می‌توانند درباره تغییرات خاصی که باید در پلتفرم ایجاد شود، تصمیم‌گیری کنند. بدین منظور، آنان باید توکن‌های YFI خود را استیک کنند. پس از رای‌گیری، کوین‌ها به‌مدت ۳ روز قفل می‌شوند. رای‌دهندگان برای شرکت در فرایند تصمیم‌گیری مقداری کارمزد نیز دریافت می‌کنند.

نحوه عملکرد یرن فایننس

در شبکه یرن فایننس، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در انواع ابزارهای سرمایه‌گذاری که به‌صورت الگوریتمی مدیریت می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنند. در حال حاضر پلتفرم یرن فایننس ۴ ابزار سرمایه‌گذاری دارد:

  • Vaults
  • Earn
  • Iron Bonk
  • Experimental

علاوه بر این، یرن محصولی به‌نام Zap نیز دارد که کاربران از طریق آن می‌توانند به پلتفرم‌های مختلف وام‌دهی مانند Compound ،Curve و Aave دسترسی داشته باشند. از میان این ابزارها، Vaultها تنها محصولاتی هستند که این پلتفرم از آن‌ها درآمدزایی می‌کند. Vaultها دو نوع هستند: Vault1 و Vault2. این دو ابزار در کارمزدهای دریافتی با یکدیگر تفاوت دارند. Vault2 که به‌تازگی معرفی شده است، به‌جای کارمزد برداشت، هزینه مدیریت را دریافت می‌کند.

چه مقدار یرن فایننس (YFI) در گردش است؟

عرضه YFI ثابت است. در ابتدا، میزان عرضه توکن‌های در گردش تنها ۳۰ هزار عدد بود. اما بعدا ۶٬۶۶۶ کوین دیگر هم اضافه شد. اکنون حدود ۹۰٪ این توکن‌ها در گردش است. اگر اکثریت کاربران موافق باشند، می‌توان تعداد بیشتری کوین استخراج کرد. در این صورت، با تصمیم حاکمیت جامعه ممکن است در آینده عرضه توکن‌های YFI افزایش یابد.

ویژگی های مهم یرن فایننس

YFI یک توکن با استاندارد ERC20 است. این توکن را می‌توان از روش‌های مختلفی از جمله ارائه نقدینگی در برخی صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Balancer به‌دست آورد. این ارز یک توکن حاکمیتی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های پروژه نقش مهمی داشته باشند. قیمت این توکن که زمانی به محبوبیت بسیار بالایی رسیده بود، به طرز چشمگیری افزایش یافت و اولین ارز دیجیتالی است که در مقطعی در سال ۲۰۲۱ حتی به ۹۵ هزار دلار (بالاتر از بیت کوین) نیز رسید! برخی از ویژگی‌های یرن فایننس عبارتند از:

  • سهولت استفاده
  • عدم همبستگی با رمزارزهای پایه
  • محدودیت عرضه توکن YFI
  • دسترسی آسان
  • افزایش بازده

امنیت شبکه یرن فایننس چگونه تامین می‌شود؟

یرن فایننس یک پروتکل برای اجماع قراردادهای هوشمند مبتنی بر شبکه اتریوم است. از این نظر، امنیت شبکه آن بر الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) اتریوم متکی است. اما از نظر امنیت سرمایه‌گذاری، کاربران Yearn.finance به دلیل تغییر سریع شرایط بازار و تلاش شرکت‌ها برای کسب سود از شرکت‌کنندگان کم‌تجربه، با ریسک بالای از دست دادن پول مواجه هستند.

تاریخچه یرن فایننس

یرن فایننس ایده درخشان آندره کرونیه (Andre Cronje) است. وی پس از ترک پروژه iEarn در فوریه ۲۰۲۰ با ایده‌ای جدید و متحول‌کننده، برای راه‌اندازی YFI به حوزه کریپتوکارنسی بازگشت. کرونیه سابقه‌ای طولانی در دنیای کریپتوکارنسی دارد و نام او با دیفای گره خورده است. او همچنین در اکوسیستم قراردادهای هوشمند Fantom و CryptoBriefing که منبعی اختصاص داده شده به عرضه اولیه کوین (ICO) و رسانه‌های رمزنگاری شده است، موقعیت چشمگیری دارد.

معاملات ارز دیجیتال یرن فایننس در ماه جولای سال ۲۰۲۰ آغاز شد. پس از آن قیمت YFI فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد، اما نسبت به زمان انتشارش روندی صعودی داشته است. یرن فایننس از زمان عرضه خود تاکنون سقف قیمتی ۹۳,۴۳۵.۵۳ دلار و کف قیمتی ۷۳۹.۴۴ دلار را به ثبت رسانده است. در نمودار بالا، قیمت آنلاین یرن فایننس از ابتدای فعالیت خود تاکنون قابل مشاهده است.

با گذشت بیش از سه سال از عمر پروتکل یرن فایننس، قیمت ارز دیجیتال یرن فایننس با وجود دوره های نزولی متعدد، یک روند صعودی کلی را طی کرده است. با توجه به عرضه محدود YFI ، امکانات ویژه پروتکل یرن فایننس و ثبات بیشتر صنعت دیفای، انتظار می‌رود قیمت یرن فایننس در سال ۲۰۲۴ سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند.

قیمت آنلاین یرن فایننس در صرافی ارز دیجیتال والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس یکی از اولین و معتبرترین پلتفرم‌های رمزارز در ایران است که از معاملات یرن فایننس در دو پایه بازار تتر و تومان پشتیبانی می‌کند. قیمت یرن فایننس به تومان امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۲۸۶,۵۴۴,۸۲۹ تومان معادل ۵۹,۳۶۴.۳۱ تتر در بازار والکس همگام با بازار جهانی معامله می‌شود. همچنین حجم معاملات این رمزارز در بازار جهانی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹,۶۹۲,۳۸۱ دلار بوده است. شما می‌توانید پس از ثبت نام و احراز هویت در وب‌سایت والکس، فرایند خرید یرن فایننس را آغاز کنید.

نمودار قیمت یرن فایننس (تتری)

تحلیل یرن فایننس

بازگشت سرمایه یرن فایننس


بازگشت سرمایه
میزان بازدهی با ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری

-0.6٪

9,940,000تومان

خرید از صرافی والکس با خیال راحت

نقدشوندگی سریع

برداشت ریالی در کمتر از ۱ دقیقه

کارمزد صفر درصد

کارمزد نگهداری ٪۰ در کیف پول

۱۲۰+ رمزارز قابل معامله

معتبرترین ارزهای بازار کریپتو

مورد اعتماد جامعه کریپتو

بیش از یک میلیون کاربر فعال

Bitcoin
54,788.37تتر
Ethereum
2,301.34تتر
Tether
59,364تومان
٪0.07
Notcoin
0.0075تتر
Dogecoin
0.095تتر
Ethereum
2,301.34تتر
Binance Coin
498.14تتر
Ripple
0.53تتر
Tron
0.15تتر
Cardano
0.32تتر

جدیدترین اخبار ارزهای دیجیتال

اخبار ارزهای دیجیتال

کارمزد فروش داگز صفر شد! کارمزد خرید و فروش تون در والکس کاهش یافت

صرافی والکس در آستانه لیست شدن توکن داگز تسهیلاتی را برای کاربران در نظر گرفته است. برای این منظور، فروش توکن داگز بدون کارمزد خواهد بود.

مصاحبه ترامپ و ایلان ماسک؛ به بیت کوین و کریپتو اشاره‌ای نشد!

بامداد امروز، مصاحبه ترامپ وا ایلان ماسک بیش از ۱ میلیون شنونده در پلتفرم X را به خود جذب کرد. در حالی که در بازارهای پیش‌بینی در یک مقطع زمانی بیش از ۶۰٪ احتمال وجود داشت که ترامپ در طول مصاحبه به دارایی‌های دیجیتال اشاره کند، در این رویداد ۲ ساعته از بیت کوین و کریپتو صحبتی نشد.

نتایج نظرسنجی نات کوین؛ آیا استخراج NOT دوباره راه‌اندازی می‌شود؟

پروژه نات کوین در راستای شعار خود که می‌گوید «جامعه همه چیز است»، در کانال رسمی نات کوین اکسپلور (Notcoin Explore) اقدام به نظرسنجی از کاربران خود کرده است.

دانلود اپ ارز دیجیتال
صرافی wallex
دانلود اپلیکیشن والکسبرای جامعه کریپتویی ایران
برای دانلود اسکن کنید:
دانلود اپ والکس
صفحه instagram والکس
instagram
پیج اینستاگرام والکس۱۰۰ هزار فالوور
  • مطالب آموزشی
  • جوایز ماهانه
  • تحلیل‌ همه رمزارزها