ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس

تزوس (XTZ) یک ارز دیجیتال محبوب و یک پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز است که توسط یک جامعه جهانی متشکل از سازندگان، اعتباردهندگان و محققان پشتیبانی می‌شود. این شبکه به‌ دنبال سرعت بخشیدن به نوآوری، کاهش مشاجره‌ها و هماهنگی بهتر ذینفعان در شبکه تزوس است. این شبکه از امنیت بالایی برخوردار است و به دلیل معماری مدرن قابلیت ارتقا و مقیاس‌پذیری دارد. تزوس یک بلاک چین کارآمد و به‌روز است که قصد دارد با استفاده از آسان‌تر کردن معامله NFT، اجرای بازی و ساخت شبکه‌ای غیرمتمرکز با جامعه دیجیتال واقعی خودش را به عنوان بخشی از آینده دیجیتال بشریت معرفی کند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که انواع روش معامله رمزارز تزوس چیست؟ پس اگر می‌خواهید با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با بلاگ والکس همراه شوید.

روش معامله رمزارز تزوس

برای سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز و ورود به بازار آن ابتدا لازم است روش‌های خرید و فروش تزوس را بدانیم. به طور کلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله تزوس می‌توانید از صرافی‌های متمرکز یا غیر متمرکز استفاده کنید. هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای معامله تزوس مناسب هستند. قبل از این که معاملات خود را شروع کنید، لازم است اطلاعات کافی درباره صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز و همچنین نحوه خرید و فروش ارز داخل آن‌ها به دست آورید. در ادامه هر یک از این صرافی‌ها و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس داخل آن‌ها را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

روش خرید و فروش رمزارز تزوس

نحوه خرید و فروش ارز تزوس در صرافی های متمرکز

صرافی‌های متمرکز به‌عنوان صرافی‌های محبوب و پرطرفدار حوزه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. این صرافی‌ها نقش یک واسطه را برای تریدرها ایفا می‌کنند و به آن‌ها این اجازه را می‌دهند که در یک محیط امن و حرفه‌ای شروع به معامله کنند. در واقع صرافی از دارایی‌های شما محافظت کرده و بر فعالیت شما نظارت می‌کند. دقت داشته باشید که صرافی‌های متمرکز تنوع بسیار زیادی دارند و دفاتر اصلی آن‌ها در نقاط مختلف دنیا پراکنده شده است.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در صرافی‌های متمرکز کاملا ساده است و حتی افراد مبتدی هم می‌توانند معاملات خود را به‌راحتی انجام دهند. برای انجام معاملات تزوس داخل این صرافی‌ها کافی است یک حساب کاربری ایجاد کرده و سپس حساب خود را شارژ کنید. پس از این کار شما می‌توانید معاملات خود را به روش‌های مختلف انجام دهید. معاملات ارز دیجیتال داخل صرافی‌های متمرکز به صورت اسپات، فیوچرز، مارجین، ربات ترید و… انجام می‌شود.

نحوه خرید ارز دیجیتال تزوس

صرافی‌های متمرکز امنیت نسبتا خوبی دارند و اگر مراحل مربوط به احزار هویت و تایید دو عاملی را انجام دهید، دارایی‌های شما کاملا ایمن خواهد بود. دسترسی آسان به صرافی، بهره‌مندی از کیف پول، پشتیبانی سریع، روش‌های معاملاتی متنوع و پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف از جمله مزایای صرافی‌های متمرکز شناخته می‌شوند. تنها چالش این صرافی‌ها اقدامات آن‌ها علیه کاربران ایرانی است. به عبارتی اگر متوجه هویت واقعی شما شوند حساب شده را مسدود کرده و دارایی‌های شما بلوکه خواهد شد. برای حل این مشکل می‌توانید از vpnهای آی‌پی ثابت استفاده کنید. این کار هم البته با چالش‌ها و خطرات بسیاری همراه است و توصیه نمی‌شود.

به طور کلی بهترین صرافی‌های متمرکز جهان عبارت‌اند از:

  • بایننس (Binance)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • کوکوین (KuCoin)
  • بای بیت (Bybit)
  • کراکن (Kraken)
  • والکس (Wallex)

نحوه معامله رمزارز Tezos در صرافی های غیر متمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز یکی دیگر از بسترهای خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس به شمار می‌روند. در این صرافی‌ها هیچ گونه واسطه‌ای وجود ندارد، یعنی شما می‌توانید معاملات خود را به‌صورت مستقیم با معامله‌گران انجام دهید. از طرفی احتیاجی به احراز هویت در این نوع صرافی‌ها نیست. به همین جهت اغلب افراد از صرافی‌های غیرمتمرکز استقبال می‌کنند. چرا که این صرافی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که مالک اصلی دارایی‌ها خود باشید و رمز کیف پول خود را در اختیار صرافی قرار ندهید.

 صرافی‌های غیرمتمرکز امنیت بسیار بالایی دارند و همیشه در دسترس هستند. شما باید از رمز کیف پول خود به خوبی محافظت کنید تا هر زمان که خواستید وارد صرافی شده و معاملات ارز تزوس را انجام دهید. دقت داشته باشید که اغلب معامله‌گران صرافی‌های غیرمتمرکز کاملا حرفه‌ای بوده و به بازار مسلط هستند. از طرفی چون این صرافی‌ها نسبتا جدید هستند باید حتما نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در صرافی مورد نظر را یاد بگیرید. با رعایت این دو نکته می‌توانید معاملات خود را به راحتی انجام داده و سود بسیار خوبی به دست آورید.

به طور کلی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز جهان عبارت‌اند از:

  • یونی سوآپ (UniSwap)
  • پنکیک سوآپ (PancakeSwap)
  • کرو (Curve)
  • سوشی سوآپ (SushiSwap)
  • اسپوکی سوآپ (SpookySwap)

بهترین صرافی ها برای خرید و فروش ارز تزوس

در قسمت قبلی نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس را مورد بررسی قرار دادیم. حال این سوال پیش می‌آید که برای معامله ارز تزوس از چه صرافی‌هایی استفاده کنیم؟ از آن جایی که اکثر صرافی‌های بین المللی ایران را تحریم کرده‌اند، در حال حاضر تنها برخی صرافی‌ها به ایرانی‌ها خدمات ارائه می‌دهند. با شناخت این صرافی‌ها می‌توانید با خیال راحت معاملات ارز تزوس را انجام دهید. به طور کلی بهترین صرافی‌های بین المللی مناسب برای ایرانیان عبارت‌اند از:

۱- کوینکس

احتمالا شما هم تا کنون اسم کوینکس را زیاد شنیده‌اید. این پلتفرم به‌عنوان یکی از بهترین صرافی‌ها برای ایرانیان شناخته می‌شود که از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. کوینکس کمی از لحاظ امنیت چالش دارد اما با توجه به خدمات منحصر‌به‌فردی که ارائه می‌دهد به شدت نزد ایرانیان محبوب است. این صرافی بیش از ۳ میلیون کاربر فعال دارد و از توکن‌های متنوع از جمله تزوس پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده، پشتیبانی سریع، پشتیبانی از زبان فارسی و بهره‌ممندی از اپلیکیشن موبایلی از ویژگی‌های اصلی این صرافی به شمار می‌رود. شما بدون نیاز به فیلترشکن ip ثابت می‌توانید به این صرافی مراجعه کرده و معاملات خود را با خیال راحت انجام دهید.

خرید ارز دیجیتال تزوس در کوینکس

۲- کوکوین

کوکوین از دیگر صرافی‌های مورد علاقه ایرانیان است که می‌توانید برای خرید تزوس از آن استفاده کنید. این صرافی از توکن‌های محبوب و متنوعی پشتیبانی می‌کند و شرایط لازم برای انجام معاملات مختلف را برای کاربران فراهم کرده است. کوکوین هیچ مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و شما می‌توانید با افتتاح حساب در ایران سایت، معاملات خود را انجام دهید. در رابطه با آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در صرافی کوکوین نیز نگران نباشید. چون آموزش‌های مختلفی در سطح اینترنت برای این صرافی وجود دارد. شما با ثبت نام در این صرافی می‌توانید معاملات خود را بدون نیاز به احراز هویت انجام داده و از کارمزد پایین معاملات (۰/۲) لذت ببرید.

خرید ارز دیجیتال تزوس در کوکوین

۳- صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس یکی از صرافی‌های معتبر و محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت می‌کند. دفتر اصلی این صرافی در کشور سنگاپور واقع شده است و هیچ مشکلی با کاربران ایرانی ندارد. بینگ ایکس رابط کاربری ساده‌ای دارد و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به همین جهت با ثبت نام در این صرافی و شارژ حساب کاربری خود، به‌راحتی می‌توانید معاملات ارز تزوس را انجام دهید. ویژگی جذاب این صرافی پشتیبانی از ارزهای متنوع برای بخش فیوچرز است و این موضوع سبب می‌شود که بتوانید معاملات اهرم دار را با تنوع بیشتری انجام دهید. کارمزد معاملات صرافی bingx بسیار کم است و شما می‌توانید بدون احراز هویت در این صرافی فعالیت کنید.

خرید ارز دیجیتال تزوس بینگ ایکس

۴- صرافی والکس

والکس به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های ایرانی شناخته می‌شود که از سال ۱۳۹۷ فعالیت می‌کند. این صرافی بیش از ۴۰ توکن مختلف از جمله تزوس را پشتیبانی می‌کند و شرایط لازم برای معاملات سریع و بدون دردسر را برای کاربران فراهم کرده است. کارمزد تراکنش‌های والکس حدود ۰/۳۵ درصد است و از امنیت بالایی برخوردار است. برای فعالیت در این سایت باید فرآیند احراز هویت را به طور کامل انجام دهید تا امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید و بدون هیچگونه محدودیتی شروع به معامله کنید. در ادامه نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در صرافی والکس را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

معامله ارز دیجیتال تزوس در والکس

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین صرافی را برای خرید و فروش ارز تزوس انتخاب کنید. هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود بهترین هستند. اما با توجه به این که شما ساکن ایران هستید و کاربر ایرانی شناخته می‌شوید بهتر است از صرافی معتبر والکس استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود که از امتیازات ویژه آن بهره‌مند شده و در آینده با مشکلی رو‌به‌رو نشوید.

آموزش گام‌به‌گام نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در صرافی والکس

والکس به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی شناخته می‌شود که از ارز تزوس پشتیبانی می‌کند. با مراجعه به این سایت می‌توانید خرید و فروش ارز تزوس را به راحتی و در عرض چند ثانیه انجام دهید. به طور کلی نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در صرافی والکس به صورت زیر است:

۱- ثبت نام در صرافی والکس

برای خرید و فروش ارز تزوس باید ابتدا یک حساب کاربری در صرافی والکس ایجاد کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

عضویت در صرافی والکس
  • وارد سایت والکس شوید.
  • روی کادر ثبت نام در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • روی کادر ایجاد حساب شخصی کلیک کنید.
اطلاعات ثبت نام در والکس
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد کرده سپس روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • در این مرحله یک کد ۶ رقمی برای شماره تلفن شما ارسال می‌شود.
  • به محض دریافت کد، آن را داخل کادر مشخص شده وارد نمایید.
 تایید شماره همراه در صرافی والکس

۲- شارژ حساب کاربری

پس از افتتاح حساب در صرافی والکس باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. این کار برای خرید و فروش ارز تزوس اجباری است. چرا که بدون داشتن پول در کیف خود نمی‌توانید معامله‌ای انجام دهید. برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

شارژ حساب کاربری در والکس برای تزوس
  • روی گزینه کیف پول در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • اکنون روی گزینه واریز کلیک کنید.
  • در کادر مشخص شده شماره کارت و مبلغ واریزی را مشخص کنید.
  • سپس روی گزینه پرداخت از طریق درگاه بانکی کلیک کنید.
  • حال باید اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت کامل وارد نمایید و فرآیند واریز وجه را تکمیل کنید.

۳- خرید و فروش ارز تزوس در صرافی والکس

پس از این که دو مرحله قبلی را پشت سر گذاشتید، می‌توانید فرآیند خرید و فروش تزوس را آغاز کنید. معامله ارز دیجیتال تزوس به دو صورت آنی و پیشرفته انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها مزایای خاص خود را داشته و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خرید و فروش آنی، معامله ارز تزوس با قیمت لحظه‌ای انجام می‌شود. اما در معامله پیشرفته می‌توانید قیمت دلخواه خود را انتخاب کرده و منتظر رسیدن تزوس به قیمت تعیین شده بمانید.

ذخیره‌سازی تزوس

برای ذخیره این رمز ارز می‌توانید از کیف پول های تزوس استفاده کنید. والت‌های بسیاری از ارز تزوس پشتیبانی می‌کنند. این موضوع نشان دهنده محبوبیت و اعتبار آن است. بهترین کیف پول‌های ارز تزوس را به این ترتیب هستند:

  • Kukai
  • Atomex
  • Guarda
  • Trust Wallet
  • Galleon Tezos Wallet
  • Exodus
  • Ledger Nano S
  • Atomic Wallet

آینده ارز دیجیتال تزوس

تزوس یکی از ارزهای محبوب و شناخته‌شده در دنیای کریپتو کارنسی است که توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این ارز منحصر‌به‌فرد مزایای بسیار زیادی داشته و قصد دارد با استفاده از سیستم قدرتمند خود دنیای بهتری برای کاربران ایجاد کند. تزوس امنیت بسیار بالایی دارد و شرکت‌های محبوب همچون tZero و Elevated Returns از بلاک چین آن استفاده می‌کنند. شبکه این ارز از قراردادهای هوشمند و چند امضایی پشتیبانی می‌کند، امنیت بالایی دارد، ابزارهای تخصصی زیادی ارائه می‌کند و ارتقاء شبکه آن راحت است. این ارز پتانسیل رشد بالایی دارد اما آینده ارز تزوس به برنامه‌ها و اهدافی که در نظر گرفته است بستگی دارد. در این مقاله به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس با روش‌های مختلف پرداختیم. بنابراین با یادگیری روش معامله رمزارز تزوس به راحتی می‌توانید روی این ارز آینده دار سرمایه‌گذاری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinbase
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا