صرافی ها

بهترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال؛ لیست ۱۱ صرافی DEX برای ایرانی ها

همه ما می‌دانیم که صنعت کریپتو بدون حضور صرافی دیجیتال به جایگاه امروزی خود نمی‌رسید. این پلتفرم‌های معاملاتی یکی از مهم‌ترین ارکان دنیای کریپتوکارنسی هستند. اما نباید فراموش کنیم که ویژگی اصلی رمزارزها، تمرکززدایی و ناشناس بودن تراکنش‌های آنهاست که این مهم حین استفاده از صرافی‌های متمرکز تا حدودی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بنابراین توسعه‌دهندگان دنیای کریپتو چاره‌ای برای این مساله اندیشیدند که آن خلق صرافی های غیر‌متمرکز بود. این پلتفرم‌‌ها که امکان انجام معاملاتی بدون واسطه و ناشناس را فراهم می‌کنند، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی نزد کاربران این حوزه کسب کرده‌اند. 

در این مقاله علاوه‌بر نگاهی اجمالی به ویژگی این پلتفرم‌ها، فهرستی از بهترین صرافی های غیر‌متمرکز ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

صرافی غیر‌متمرکز (DEX)چیست؟

صرافی های غیر‌متمرکز (Decentralized Exchange) که آنها را با نام اختصاری DEX می‌شناسیم، بستری برای خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال هستند که توسط هیچ شخص یا نهادی کنترل نمی‌شوند. این پلتفرم‌ها یک پروژه‌ی کدنویسی شده مبتنی بر بلاکچین هستند که میزان امنیت و کیفیت آنها بستگی به تیم توسعه‌دهنده و کدنویسی آنها دارد.

این صرافی‌ها بدون نیاز به ثبت‌نام و احراز هویت تنها از طریق اتصال کیف پول دیجیتال کاربران به آن‌ها قابل سرویس‌دهی هستند و در آنها احتیاجی به انتقال دارایی به کیف پول صرافی نیست. بنابراین در این سیستم‌ها، خبری از هک شدن حساب صرافی یا بلوکه شدن دارایی کاربر نیست. همچنین این پلتفرم‌ها به‌دلیل اینکه خارج از نظارت یک نهاد واحد هستند، صرفاً از ویژگی‌های بلاک چین برای کنترل پلتفرم خود بهره می‌برند و ملزم به پیروی از قوانین یک کشور یا دولت خاص نیستند. 

نحوه کار صرافی های غیر‌متمرکز

نحوه کار صرافی غیر متمرکز

همانطور که گفته شد صرافی غیر‌متمرکز ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین فعال است و تراکنش‌ها در این پلتفرم بر اساس قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. این سیستم از ویژگی‌های بلاکچین بهره برده و به‌صورت غیر‌متمرکز و بدون حضور سرور و کنترل کننده‌ی مرکزی فعالیت می‌کند.

قرارداد هوشمند دستوراتی کدنویسی شده در بستر بلاکچین‌ است که در صورت فراهم شدن شرایط آن، به‌طور خودکار اجرا شده و قابل بازگشت و توقف نیست.

در این پلتفرم‌ها کاربر پس از اتصال کیف پول خود به صرافی، یک سفارش خرید یا فروش ثبت می‌کند. سپس در صورت  ثبت سفارشی مطابق با او از سوی کاربر دیگر؛ تراکنش مربوطه توسط یک قرارداد هوشمند (بدون نیاز به واسطه) انجام می‌شود.

ویژگی‌های معامله در بهترین صرافی های غیر متمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز مزایا و کاربردهای بسیاری برای کاربران خود به‌دنبال دارند. خصوصا درفضای تکنولوژی که رقبا همیشه سعی دارند از هم پیشی بگیرند، آنها نیز به دنبال ارائه بهترین‌ها هستند.

مزایای معامله در Dex
  • هزینه‌ یا کارمزد معامله پایین
  • ناشناسی معاملات 
  • عدم نیاز به انتقال دارایی به کیف پول صرافی
  • محدود بودن تعداد رمزارزهای قابل معامله در این سیستم‌ها در مقایسه با صرافی های متمرکز
  • بالا بودن زمان تطبیق سفارش‌ها به‌دلیل پایین بودن حجم معاملات

نکته: برخی صرافی‌های غیر‌متمرکز در کنار ترید، قابلیت دیگری برای کسب سود کاربران خود فراهم کرده‌اند که استخر نقدینگی نام دارد. این ویژگی به کاربران امکان کسب درآمد از طریق تامین نقدینگی را می‌دهد. آنها با واریز توکن مورد نیاز برای اجرای یک قرارداد هوشمند به انجام سریع‌تر آن کمک می‌کنند و در ازای این کمک‌رسانی از توکن‌های موجود در استخر پاداش دریافت می‌کنند.

بهترین صرافی های غیر‌متمرکز برای ایرانی ها

همانطور که مطلعید امروزه صرافی‌های متمرکز زیادی در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات مربوط تایید هویت، عملاً معامله در چنین پلتفرم‌هایی برای کاربران ایران با ریسک زیادی همراه است. بنابراین یک گزینه مناسب برای معاملات رمزارزها روی آوردن به صرافی‌های غیر‌متمرکز است. در ادامه لیستی از انواع صرافی‌های غیر متمرکز ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم. 

‌صرافی بایننس دکس (Binance DEX)

صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس

صرافی نام‌آشنای بایننس در فوریه ۲۰۱۹ سیستم غیر‌متمرکز خود را راه‌اندازی کرد. بایننس دکس از هسته‌ی پردازشی صرافی بایننس یا همان زنجیره بایننس برای انجام معاملات خود بهره می‌برد؛ بنابراین سرعت و قدرت انجام تراکنش‌ها در آن تفاوتی با صرافی متمرکز بایننس ندارد. (کارمزد بایننس ۰.۱ درصد است).

در صورتی که از توکن اختصاصی بلاکچین بایننس یا همان بایننس کوین (BNB) برای تبادل رمزارزها استفاده شود، میزان کارمزد کم‌تر خواهد شد. صرافی غیر‌متمرکز بایننس از اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. امنیت بالا و رابط کاربری ساده از دیگر ویژگی‌های Binance DEX است.

توجه کنید این صرافی به‌طور رسمی اعلام کرده کشورهایی که در لیست سیاه بایننس قرار دارند، از سیستم غیر‌متمرکز آن نمی‌توانند استفاده کنند. بنابراین در حالت عادی استفاده از این پلتفرم برای کاربران ایرانی ممکن نیست و شما باید  توسط سرویس‌های وی پی ان، آی‌پی خود را تغییر دهید.

صرافی یونی سواپ (Uniswap)

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

صرافی غیر‌متمرکز یونی‌سواپ در نوامبر سال ۲۰۱۸ بر پایه‌ی بلاکچین اتریوم شروع به فعالیت کرد. کارمزد تراکنش‌ها در این پلتفرم ۰.۳ درصد است که از طریق توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم (ERC-20) قابل پرداخت است. حجم معاملات در بستر یونی سواپ به‌طور مداوم در حال افزایش است و این صرافی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و بهترین صرافی های غیر‌متمرکز ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود.

صرافی َUniswap دارای بخش‌هایی به نام استخر نقدینگی است که در آن مجموعه‌ای از توکن‌ها در قالب قراردادهای هوشمند قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند در ازای تامین نقدینگی این استخرها، کسب درآمد کنند. این پروژه به دلیل کاربردی که در تسهیل معاملات خودکار دارد بسیار معروف است. یونی سواپ تمام مشکلات نقدینگی در معاملات را به‌طور خودکار حل می‌کند و قصد دارد با افزایش بهره‌وری این معاملات، شیوه سنتی معامله را کمرنگ کند.

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ

پنکیک سواپ یکی از برجسته‌ترین پروتکل‌های بازارساز خودکار بر بستر زنجیره هوشمند بایننس است. این صرافی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قابل توجهی در حجم معاملات و بهای توکن حکمیتی خود به نام CAKE بود. در حال حاضر پنکیک سواپ به کاربران خود امکان معامله توکن‌های BEP-20 را می‌دهد. همچنین شما می‌توانند با تأمین نقدینگی، شرکت در قرعه‌کشی توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، فروش توکن و غیره، درآمدی غیرفعال (منفعل) کسب کنید.

صرافی IDEX

صرافی غیرمتمرکز IDEX

صرافی غیر‌متمرکز IDEX که بر پایه‌ی بلاکچین اتریوم بنا شده یکی از جدیدترین صرافی های غیر متمرکز است. این پلتفرم محلی برای انجام تراکنش‌های همتا به همتای (P2P) توکن‌های ERC-20 است. شاید به همین دلیل باشد که به آن صرافی دارایی‌های غیر‌متمرکز اتریوم می‌گویند. IDEX، شباهت زیادی به صرافی‌های متمرکز دارد و از معدود پلتفرم‌‌های غیر‌متمرکز ارز دیجیتال است که قابلیت ذخیره‌ی دارایی داخل سیستم را برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین امکان لغو سفارش‌های خرید/ فروش و مبادله قبل از تکمیل فرایند، از دیگر مواردیست که این سیستم را به اکسچنج‌های متمرکز شبیه کرده است.

رابط کاربری ساده، امکان معاملات هم‌زمان (ثبت هم‌زمان چند سفارش)، کارمزدهای پایین، دسترسی به ابزارهای تحلیلی، کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده و سیستم پشتیبانی از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم غیر‌متمرکز است.

صرافی برگر سواپ (Burger Swap)

صرافی غیرمتمرکز برگر سواپ

صرافی برگر سواپ (Burger Swap)، یک پلتفرم غیرمتمرکز در بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که برای کاربران امکان معامله ارزهای دیجیتال را توسط بازارساز خودکار (AMM) فراهم می‌کند. AMM توسط مجموعه نقدینگی خود پشتیبانی می‌شود که در آن کاربران می‌توانند در ازای تامین نقدینگی، توکن برگر پاداش بگیرند. هدف اصلی این پلتفرم، رفع مشکل معاملات مبتنی بر اتریوم است که اخیرا با هزینه گس بالا، لغزش قیمت و کندی سرعت مواجه شده‌اند. همچنین کاربران در برگر سواپ قادرند از طریق پل بین زنجیره‌ای ETH-BSC، به راحتی توکن‌های خود را از شبکه ERC-20 به BSC (و بالعکس) منتقل کنند.

 صرافی وان اینچ (۱inch)

صرافی غیرمتمرکز وان اینچ

وان اینچ را می‌توان بهترین پلتفرم تجمیع‌گر DEX نامید. این سیستم از چندین صرافی تشکیل شده و امکان ثبت سفارش نامحدود را به کاربران خود می‌دهد. این سفارش‌ها در بستر صرافی‌هایی که در ۱inch قرار دارند منتشر و با بهترین قیمت تکمیل می‌شوند. نحوه‌ی محاسبه‌ی کارمزد در این پلتفرم بستگی به هر صرافی که سفارش در بستر آن تکمیل می‌شود دارد. 

وان اینچ علاوه بر امکان کسب سود از طریق ترید رمزارزها، امکان شرکت در استخرهای نقدینگی و فرایندهای اعطای وام‌ جهت کسب سود و درآمد بیشتر را هم فراهم کرده است. توکن بومی این صرافی ۱inch نام دارد.

صرافی کایبر سواپ (Kyber Swap)

صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ

صرافی کایبر‌ سواپ یکی دیگر از پلتفرم‌های معاملاتیست که بر بستر بلاکچین اتریوم کدنویسی شده است. این صرافی توسط یک تیم توسعه‌دهنده‌ی سنگاپوری در دو نسخه‌ی وب و موبایل راه‌اندازی شد و در حال حاضر یکی از بهترین صرافی های غیر متمرکز ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود. کایبر سواپ همچنین از یک توکن اختصاصی با نام KNC بهره می‌برد.

این پلتفرم علاوه‌بر ویژگی استخر نقدینگی به کاربران امکان ذخیره‌ی پویا یا دخیره‌ی دینامیک دارایی‌ها را می‌دهد. این ویژگی برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که با سپرده‌گذاری دارایی خود در بستر این صرافی‌ غیر‌متمرکز، از تمامی امکانات و خدمات آن با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر بهره ببرند. اما اصلی‌ترین ویژگی این صرافی تایید آنی تراکنش‌های ارز دیجیتال است.

صرافی Waves

صرافی غیرمتمرکز Waves

پلتفرم Waves در اصل یک بلاکچین است که از آن می‌توان برای ایجاد توکن‌های جدید استفاده کرد. این شبکه در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و از یک رمزارز با همین نام هم بهره می‌برد که از آن می‌توان برای تراکنش‌‌های درون شبکه‌ای استفاده کرد. همچنین این صرافی ویژگی توکنیزه کردن تمامی دارایی‌ها را دارد. به این معنا که در آن امکان معامله هر نوع دارایی به شکل توکن امکان‌پذیر است.

در کنار این ویژگی‌ها، Waves یک صرافی غیرمتمرکز هم راه‌اندازی کرد. کارمزد تراکنش‌های خرید/فروش و معامله در این پلتفرم حدوداً ۰.۰۱ دلار است. همچنین پشتیبانی از درگاه‌های دلار، یورو بیت کوین، اتریوم و چندین ارز دیجیتال دیگر از ویژگی‌های Waves DEX است. توجه داشته باشید که برای استفاده از درگاه ارز فیات این سیستم نیاز به انجام عملیات تایید هویت (KYC) است.

‌صرافی بیسکو (Bisq)

صرافی غیرمتمرکز بیسکو

صرافی بیسکو، پلتفرم دیگریست که در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های DEX محسوب می‌شود. در این پلتفرم می‌توان با برخی ارزهای فیات مانند دلار و یورو نیز تراکنش انجام داد. نکته‌ی منفی Bisq، سرعت پایین انجام تراکنش‌ها و زمان انتظار طولانی برای تکمیل سفارشات است. این موضوع سبب شده با این‌که بیسکو از DEXهای قدیمی و مطرح به‌شمار می‌رود، همچنان حجم معاملات در بستر آن نسبت به رقبا کم‌تر باشد.

‌صرافی بالانسر (Balancer)

صرافی غیرمتمکز بالانسر

صرافی بالانسر در مارس سال ۲۰۲۰ بر بستر بلاکچین اتریوم آغاز به کار کرد. این اکسچنج دارای یک توکن بومی به نام BAL است که به منظور تورم‌زدایی در نهایت ۱۰۰ میلیون از آن توزیع خواهد شد. یکی از ویژگی‌های خاص بالانسر قابلیت ایجاد استخر نقدینگی شخصی و همچنین ایجاد استخر با ۲ تا ۸ توکن است. (این در حالیست که برای ایجاد استخر نقدینگی در صرافی یونی سواپ باید نسبت ۵۰٪ به ۵۰٪ توکن‌ها حفظ شود).

در حال حاضر حجم معاملات بالانسر حدود ۱۰ میلیون دلار است که در مقایسه با سایر صرافی های غیر‌ متمرکز ارز دیجیتال، رقمی قابل قبول محسوب می‌شود.

صرافی کرو فایننس (Curve finance)

صرافی غیرمتمرکز کرو فایننس

کرو فایننس با ۱۹.۹۱۱ میلیارد دلار دارایی قفل‌شده (TVL)، یکی از بزرگ‌ترین صرافی های غیر متمرکز است. این پلتفرم در بستر شبکه اتریوم فعالیت دارد و برای تبادل استیبل کوین‌ها طراحی شده است. کرو را می‌توان معادل یونی سواپ برای استیبل کوین‌ها در نظر گرفت. این پروژه به کاربران خود امکان استفاده از استیبل کوین‌ها  با هزینه و خطای بسیار کم را می‌دهد. همچنین کاربرانی که بیت کوین دارند، به‌راحتی می‌توانند از طریق کرو فایننس دارایی خود را به یک استیبل کوین تبدیل کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنند.

صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز؟ مساله این است

توجه داشته باشید که ایده‌ی استفاده از صرافی های غیر‌ متمرکز ارز دیجیتال در کلام بسیار جذاب است، اما مسلماً سیستم‌های غیر‌متمرکز مبتنی بر بلاکچین و قرارداد هوشمند در حال حاضر ۱۰۰٪ ایمن و قابل اطمینان نیستند. همان‌طور که اشاره کردیم، این سیستم‌ها پروژه‌های کدنویسی شده توسط برنامه‌نویسان هستند و بروز کوچک‌ترین خطا در روند کدنویسی، می‌تواند به یک باگ امنیتی بزرگ تبدیل شود که گاهی اوقات این باگ‌ها تا مدت‌ها شناسایی نخواهند شد. با‌ توجه به عدم حضور مجموعه‌ی مدیریتی و پشتیبانی متمرکز، بروز هر مشکلی به‌واسطه‌ی این باگ‌ها (یا حتی خطاهای شخصی کاربران) تحت هیچ شرایطی قابل پیگیری نخواهد بود. 

همچنین باید به محدودیت‌‌های آی‌پی کاربران ایرانی برای برقراری ارتباط با سرورهای خارج از کشور توجه داشته باشید و هنگام انتخاب یک صرافی غیرمتمرکز برای انجام معاملات خود، تمام جوانب کار را به‌طور دقیق بسنجید.

در پایان نظر شما درخصوص لیست صرافی های غیر متمرکز معرفی شده در این مقاله چیست؟ و اینکه آیا شما برای معاملات خود صرافی‌های متمرکز را ترجیح می‌دهید یا غیر متمرکز؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

اهمیت صرافی‌های غیرمتمرکز در چیست؟

در حقیقت صرافی‌های غیر‌متمرکز هدف ایدئولوژیک اقتصاد رمزارزها را برآورده می‌کنند، یعنی افزایش آزادی مالی از طریق کاهش وابستگی از طریق تمرکززدایی.

کدام ارزهای دیجیتال را می‌توان در Dex معامله کرد؟

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال در بازار وجود دارد و صرافی‌های غیر  متمرکز بسترهای مختلفی را برای معاملات خود ارایه می‌دهند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

منبع
community.trustwallet
من با تو می‌نویسم و می‌خوانم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
26 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجید
مجید
1 ماه قبل

سلام میشه درمورد صرافی ای سی بروکر هم توضیح بدید یا اطلاعاتی ازش دارید؟ خدمات دکس هم داره
یه توضیح مختصرممنون

حمید
حمید
2 ماه قبل

سلام مجدد،
یک ایرانی که مثلا ۱۰۰ تا از بیت کویین هاش رو میخواد بفروشه چطوری باید بفروشه؟ که نتونن تترهاش رو بلاک کنن، چون تعدادبیت هایش بالای ۲۰۰۰ تا هست، ممکنه زیر نظر باشه، و از طرفی طبقه گفته شما، ما صرافی غیر متمرکز برای بیت نداریم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  حمید

سلام
محدودیتی برای فروش بیت کوین وجود ندارد و بلاک شدن تتر صرفا در موارد معدودی مثل حساسیت شرکت صدورکننده (مثل استفاده به عنوان پولشویی، تامین مالی تروریسم یا ردیابی آدرس سارقین) رخ میدهد. پیشنهاد میکنیم بیت کوین خود را اگر در یک صرافی ارز دیجیتال خارجی به قروش میرسانید، به صورت مرحله به مرحله انجام دهید و هر بار آنها را به روی یک ادرس جداگانه در “کیف پول غیرحضانتی” منتقل کنید.
البته این کار برای فروش مبالغ بسیار زیاد بیت کوین است و در حالت عادی نیازی به انجام این کار نیست.

حمید
حمید
2 ماه قبل

سلام ، صرافی غیرمتمرکز که بیت کویین را معامله کنه هم داریم منظورم بیت به تتر هست، چون خودم ندیدم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  حمید

سلام
صرافی های غیرمتمرکز بر اساس اسمارت کانترکت کار می‌کنند و در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های بلاکچین بیت کوین، هیچگونه dexای در این شبکه نداریم.

پدرام
پدرام
14 روز قبل
پاسخ به  حمید

عزیز میشه فروختش اما واس فروشش درصد باید پرداخت کنید

سپهر صدر
سپهر صدر
2 ماه قبل

سلام،
ممنون از زحمات شما بزرگواران. با توجه به معایب Dex لطف کنید در میان
انها کم خطرترین شان را هم معرفی بفرمایید.
سپاس

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  سپهر صدر

سلام
ممنون از شما
می‌تونید از دکس‌های یونی سواپ،‌ پنکیک سواپ، کوییک سواپ و وان اینچ استفاده کنید.

مهدی ررر
مهدی ررر
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر …ببخشید من توی دکس ویو یه ارزی که تازه لیست شده خریدم الان بعد یه روز نمیتونم بفروشم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  مهدی ررر

سلام
ما اطلاعاتی از توکن موردنظر شما نداریم. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که توکن‌های جدیدی که در دکس ها لیست میشوند، به دلیل نبود نقدینگی کافی در استخر آنها، معاملاتشان به سهولت و سرعت سایر ارزها انجام نمیشود.

مرضیه
مرضیه
9 ماه قبل

سلام و عرض ادب ببخشید در مورد صرافی آی *** بروکر ک یک صرافی غیر متمر‌کز هستش ممکنه بگید چجوریه و شما اطلاعاتی از این صرافی دارین ممنون

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  مرضیه

سلام
درحال حاضر اطلاعات موثقی درخصوص این پلتفرم و صحت اعتبار آن در دست نیست و پیشنهاد می‌کنیم از بسترهای معاملاتی شناخته شده و معتبر استفاده کنید.

محمد خامسی
محمد خامسی
11 ماه قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز
من چندوقت پیش ی مقدار ارز بی بی دوج به ی صرافی خارجی ریختم که نمیدونستم ایرانو تحریم کرده حالا هرچی تلاش میکنم نمیتونم ارزمو پس بگیرم لطفا راهنمایی کنید من را
ممنون

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  محمد خامسی

سلام و عرض ادب
به دلیل اینکه رمزارزهای شما در یک صرافی متمرکز است، تنها راه دسترسی شما به آنها همکاری صرافی با شماست. لطفا این مساله را تیم پشتیبانی صرافی در میان بگذارید. توصیه میکنیم برای حساس نشدن صرافی مربوطه، صادقانه به آنها اعلام کنید نسبت به عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی بی اطلاع بوده‌اید.

ابراهیم
ابراهیم
11 ماه قبل

درود به شما
میشه یه منبع مناسب برای شناسایی ارزهای خوب و پر پتانسیل در این صرافی ها معرفی بفرمایین؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  ابراهیم

سلام و عرض ادب
ابراهیم جان برای شناسایی ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا ما باید پاراترهای مختلفی از جمله وایت پیپر، تیم توسعه دهنده، مارکت کپ، حجم معاملات، لیست شدن و پذیرش در پلتفرمهای مختلف، احساسات بازار و… را مورد توجه قرار دهیم. که قطعا دستیابی به تمامی این داده ها از طریف یک سایت واحد امکان پذیر نیست.
به طور خلاصه ما پلتفرمهای نام آشنایی که داده های آن چین رمزارزها را رصد میکنند در زیر برای شما قرار داده ایم.

https://coinmetrics.io/
https://lunarcrush.com/
https://santiment.net/
https://www.coinglass.com/
https://cryptoquant.com/analytics/dashboard

سپاس از همراهی شما

مازیار حجتی
مازیار حجتی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
وقتی از صرافی غیرمتمرکز خرید میکنیم داخل کیف پول مثلا تراست تماما اون ارزها در اختیار خودمون هستش؟ یعنی دیگه به صرافی که خریدیم ربطی نداره؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مازیار حجتی

سلام
مازیار جان دقیقا متوجه منظور پرسش شما نشدیم. اما خرید از صرافی های غیر متمرکز تاثیری در مالکیت توکن های شما ندارد و شما در ازای تامین نقدینگی استخرهای یک صرافی غیرمتمرکز، توکن موردنظر را دریافت می‌کنید.

وف
وف
1 سال قبل

سلام. چطور میشود خرید و فروش فلزات گرانبها رو مثل رمز ارزها و به طور غیر فیزیکی انجام داد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  وف

سلام
وقت شما به خیر
با توکنایز شدن دارایی ها، این اتفاق در آینده نه چندان دور امکان پذیر است. هرچند در حال حاضر برخی صرافی های جهان از معاملات دارایی های توکن شده مثل توکن طلا، توکن اوراق بهادار و غیره پشتیبانی میکنند. در حال حاضر صرافی والکس هم از توکن پکس گلد که معادل یک انس طلای فیزیکی است پشتیبانی میکند.

سپاس از همراهی شما

مرتضی جهانبازی
مرتضی جهانبازی
1 سال قبل

من با اتذیو کار میکنم میخواهم ببینم چقدر از ارزهایم باقی مانده است

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
و عرض ادب
متاسفانه ما متوجه مشکل شما نشدیم. لطفا دقیقتر سوال خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما همراه عزیز باشیم.

شایان
شایان
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من توی فروش یک ارز به مشکل خوردم میشه کمک کنید یا اگه کسی رو می‌شناسید که بتونن راهنمایی کنن

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  شایان

سلام
وقت شما به خیر
لطفا مشکل خود را همینجا با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنیم.

سپاس از همراهی شما

رضا
رضا
2 سال قبل

لطفا راهنمایی بفرمایید که اخبار منتشر شده راجع به مسدود شدن صرافیهای ایران و بلوکه شدن ارزها تا چه حد حتمی ست و آیا بدون اطلاع رسانی و مهلت دادن میتونن چنین کاری کنند آیا صرافیهای خادجی زیر سئوالدنمیرن و تعهداتسون زیر سئوالدنمیره

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام
وقت به خیر
درحال حاضر هیچگونه تصمیمی در این باره از منابع موثق اعلام نشده و آنچه که نقل قول می‌شود صرفا شایعات و گمانه‌زنی‌های افراد است. در هر صورت، چنانچه تصمیمی در این باره اتخاذ شود قطعا اطلاع رسانی‌های لازم از طریق والکس انجام خواهد شد.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا