اخبار آلت کوین ها

سازنده پولکادات: ارز دات دیگر اوراق بهادار نیست

بنیاد وب ۳.۰ اعلام کرد که ارز دیجیتال DOT یک نرم‌افزار به شمار می‌آید

«بنیاد وب ۳» که شرکت مادر و سازنده دو بلاکچین پولکادات و کوساما است، در نوشته‌ای اعلام کرد که ارز دیجیتال DOT نوعی نرم‌افزار است و دیگر اوراق بهادار به شمار نمی‌آید.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، «بنیاد وب ۳» ادعا کرد که پس از سه سال تعامل مداوم با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، این ارز دیجیتال دیگر به عنوان اوراق بهادار شناخته نمی‌شود. این شرکت در توییتی اعلام کرد:

توکن بومی پولکادات (DOT) که در ابتدا تحت عنوان اوراق بهادار ارائه و فروخته شده بود، با تغییر ماهیت دیگر اوراق بهادار نیست و اکنون به عنوان نرم‌افزار شناخته می‌شود.

در پست بلاگی که توسط دنیل شونبرگر (Daniel Schoenberger)، مدیر امور حقوقی بنیاد وب ۳ نوشته شد، روند پیشرفت این ماجرا شرح داده شده است. طبق این نوشته، پولکادات در ابتدا تصور نمی‌کرد که ارز دات به عنوان اوراق بهادار شناخته شود و در پی این اتفاق، همکاری‌های گسترده‌ای را با کمیسیون SEC آغاز کرد تا از قوانین فدرال مربوطه تبعیت کامل نماید.

در نوامبر سال ۲۰۱۹ و تنها چند ماه پیش از راه‌اندازی شبکه پولکادات، هاب استراتژیک نوآوری و فناوری مالی (FinHub) SEC چارچوبی برای تحلیل ماهیت سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال عرضه کرد. طبق این چارچوب، تقریبا تمامی دارایی‌های دیجیتالی که با نیت جمع‌آوری سرمایه اقدام به فروش توکن خود نمودند، اوراق بهادار به شمار می‌آمدند.

با این وجود، این چارچوب اجرایی جا را برای تغییر ماهیت و ارزیابی مجدد دارایی که در ابتدا اوراق بهادار به شمار می‌آمد، باز گذاشته بود.

این مساله سبب شد تا بنیاد وب ۳.۰ مذاکره با SEC را آغاز کند. در طول سه سال متعاقب، این شرکت از تمامی قوانین و مقررات مربوط به این حوزه پیروی کرد.

شونبرگر اذعان کرد که تجربه تعامل این شرکت با SEC مثبت بوده است و به شرکت کمک کرده تا درک بهتری نسبت به نگرانی‌های قانون‌گذاران پیدا کرده و راه‌حل‌های متناسب ارائه کند.

بنیاد وب ۳.۰ حالا اعتقاد دارد که توکن دات دیگر اوراق بهادار نیست. شونبرگر در این باره افزود:

در نظر ما، روند فعلی فروش و ارائه دات دیگر در زمره نقل و انتقالات اوراق بهادار به شمار نمی‌آید. دات دیگر اوراق بهادار نیست بلکه تنها یک نرم‌افزار است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا