اخبار آلت کوین ها

ادعای تازه علیه سلسیوس؛ همکاری با Wintermute برای دستکاری بازار

بستانکاران مدعی شده‌اند که مدیران سلسیوس از شرکت Wintermute برای تسهیل “واش تریدینگ” در جهت دستکاری “فریبکارانه” حجم معاملات این پلتفرم استفاده کرده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بستانکاران پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال ورشکسته سلسیوس نتورک (Celsius Network) ادعا کرده‌اند که بازارساز کریپتویی Wintermute به مدیران سلسیوس در دستکاری قیمت توکن سلسیوس (CEL) کمک کرده است.

به گزارش بلومبرگ در تاریخ ۲۳ ژوئن که از یک اظهارنامه ثبت شده در دادگاه نقل شده است، بستانکاران سلسیوس اخیراً شکایت خود را در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه نیوجرسی اصلاح کرده‌اند تا مدعی شوند که مدیران سلسیوس، شرکت Wintermute را برای واش تریدینگ (wash trading) درگیر کرده‌اند.

واش تریدینگ، نوعی دستکاری در بازار محسوب می‌شود و این توهم را ایجاد می‌کند که یک دارایی خاص با حجم بالاتری نسبت به حجم واقعی خود در حال معامله است.

اظهارنامه ۱۹ ژوئن

ظاهراً Wintermute به الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل سلسیوس و سایر مدیران اجرایی این شرکت کمک کرده است تا «بازار دستکاری کنند و از واش تریدینگ غیرقانونی توکن‌های ثبت‌ نشده CEL سود ببرند».

بستانکاران مدعی شده‌اند که مدیران سلسیوس و Wintermute با “علم کامل به اقدامات فریبکارانه ادعا شده” این کار را انجام داده‌اند. آنان در این خصوص اظهار کرده‌اند:

Wintermute و سایرا متهمان اجرایی درگیر طرحی بودند که به طور مصنوعی حجم معاملات توکن‌های CEL فروخته شده و عرضه شده توسط سلسیوس را افزایش داده است.

بر اساس این اظهارنامه، طرح مزعوم در “گفتگوهای داخلی و عمومی” بین مدیران سلسیوس فاش شده است.

همچنین بیان شده که مدیران سلسیوس از ماه مارس ۲۰۲۱ تا زمان توقف برداشت‌ها در ژوئن ۲۰۲۲، Wintermute را در این فعالیت‌های “بازارسازی نادرست” درگیر کرده‌اند.

ادامه اظهارنامه

گزارش شده که سلسیوس هیچ اقدامی برای جلوگیری از اینگونه بازارسازی انجام نداده است.

گفته شده که “فرآیندهای کنترل‌‌کننده الزامی تقریباً وجود نداشته‌اند و مدیریت موجود نمی‌توانسته با “واش تریدینگ یا باندبازی”برخورد کنند”.

این خبر بعد از گزارشی مبنی بر اینکه دارایی‌های سلسیوس به وسیله یک مزایده قراردادی به دست آمده، منتشر شده است.

در تاریخ ۲۵ ماه می، گزارش شد که کنسرسیوم رمزارزی فارنهایت (Fahrenheit) برنده مزایده تهیه دارایی‌های سلسیوس شده که ارزش آنها در گذشته برابر با دو میلیارد دلار بوده است.

این کنسرسیوم، سبد وام‌های نهادی سلسیوس، رمزارزهای استیک شده، واحد استخراج و سایر سرمایه‌گذاری‌های این شرکت را به دست آورده که تقریبا یک سال پس اعلام اولیه ورشکستگی فصل ۱۱ سلسیوس در ژوئیه ۲۰۲۲ صورت گرفته است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا