کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های پالیگان برای ایرانیان

شبکه پالیگان (polygon network) در ابتدا با نام متیک (matic network) توسط توسعه دهندگان مطرح حوزه بلاکچین یک شرکت هندی ایجاد شد. هدف این شبکه پل زدن بین شکاف تجربه کاربر و مشکلات مقیاس پذیری در شبکه اتریوم است. شبکه اتریوم برای انجام معاملات در دنیای واقعی بسیار ناکارآمد است. شبکه متیک با استفاده از فناوری پلاسما با زنجیره‌های جانبی مبتنی بر روش اجماع اثبات سهام (pos) مقیاس پذیری را برای اتریوم ایجاد کرد. کاربران این شبکه می‌توانند با استفاده از زنجیره‌های جانبی که موازی با زنجیره اصلی اتریوم هستند، توکن‌ها را تقریباً بلافاصله در کمتر از ۲ ثانیه با هزینه‌های تقریباً ناچیز در کیف پول پالیگان خود منتقل کنند. البته به این شبکه بیشتر باید به عنوان راه حلی برای توسعه دهندگان برای ایجاد بلاکچین‌های سازگار با اتریوم نگاه کنید تا راهی برای افزایش توان عملیاتی آن. توسعه دهندگان Polygon می‌گویند که این شبکه فرصتی را برای تمرکز بر ساخت برنامه‌های کاربردی با ارزش واقعی و بدون محدودیت‌های فعلی اتریوم فراهم می‌کند. 

اما این قابلیت‌های جدید شبکه پالیگان چیست؟ با گسترش قابلیت‌های افزوده جدید این شبکه در فوریه ۲۰۲۱ به پالیگان تغییر نام داد که از پروتکل‌های چندگانه و چندین فریم ورک در ارتباط با بلاکچین اصلی اتریوم استفاده می‌کند. ویژگی دیگر شبکه پالیگان سهولت اتصال برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) به آن با استفاده از Wallet Connect Integration است. تعداد زیادی از این پلتفرم‌ها از جمله چندین پروتکل اصلی که از اتریوم منشا گرفته‌اند در شبکه پالیگان وجود دارد. می‌توانید به سادگی این شبکه را در کیف پول پالیگان خود فعال کنید و به پلتفرم‌های شبکه اتریوم متصل شوید.

ارز دیجیتال متیک پالیگان چیست؟

ارز دیجیتال بومی این بلاکچین matic نام دارد. Matic یک توکن ERC20 است که بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در طیف وسیعی کیف‌ پول‌ پالیگان از انواع سخت‌افزار و نرم‌افزار ذخیره شود. از ماتیک برای مشارکت در فرآیندهای اجماع شبکه پالیگان استفاده می‌شود علاوه بر این شما برای پرداخت هزینه گاز تراکنش‎ها در شبکه پالیگان به مقدار کمی MATIC نیاز خواهید داشت. از طریق اکسپلورر شبکه پالیگان می‌توانید تمام فعالیت‌های خود از جمله مبادله، خرید، ارسال، دریافت، واریز یا برداشت وجه از یک شبکه دیگر مانند اتریوم به شبکه Polygohn و یا بالعکس را ردیابی کنید. با این حال تقریبا تمامی شبکه‌های پرکابرد بلاکچین از ارز دیجیتال Matic پشتیبانی می‌کنند. ما چند کیف پول پالیگان پرکاربرد را که توسط معامله‌گران و سرمایه گذاران توصیه شده است، بررسی خواهیم کرد. 

اگر معامله‌گر فعالی هستید که نیاز به دسترسی سریع به وجوه خود دارید، می‌توانید Matic را در کیف پول پالیگان صرافی ذخیره کنید. البته نگهداری هر مقدار ارز تحت مراقبت یک شخص ثالث همیشه با احتمال خطر هک شدن و از دست دادن دارایی همراه است. شبکه پالیگان برای معاملات در صرافی‌های بایننس (binannce) بیلاکسی (Bilaxy) کوین بیس (coinbase) کوکوین (kucoin) موجود است. صرافی‌هایی مانند Binance، Kucoin و Huobi سابقه امنیتی خوبی دارند و در گذشته شاهد بوده‌ایم که حتی پس از حملات هکرها، وجوه به مشتریان بازگردانده شده است. علاوه بر این با توجه به پیش‌ بینی آینده پالیگان صرافی‌هایی مانند Binance و Kucoin برای ایمن نگه داشتن وجوه خدمات سهامداری و استیکنگ این رمزارز را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

صرافی های شبکه پالیگان

انواع کیف پول ارز دیجیتال

برای نگهداری متیک و یا استفاده از خدمات پلتفرم‌های غیرمتمرکز روی شبکه پالیگان نیاز به یک کیف پول پالیگان دارید. کیف پول در واقع پلتفرم غیرمتمرکزی است که یک آدرس اختصاصی بر روی یک بلاکچین برای شما ایجاد می‌کند که دارایی‌های رمزنگاری شما در آن ذخیره می‌شود. کیف پول با ایجاد دو کلید عمومی و خصوصی امکان مدیریت دارایی دیجیتال را برای کاربر فراهم می‌کند. هرگاه شما یک ارز دیجیتال را خریداری و یا مبادله کنید به آدرس کلید عمومی شما فرستاده می‌شود و شما توسط کلید خصوصی خود به آن دسترسی خواهید داشت.

کیف پول پالیگان مانند هر ارز دیجیتال در دو نوع کیف پول سرد و گرم شناخته می‌شود. کیف پول سرد کلید خصوصی را به صورت آفلاین تولید کرده و در نتیجه تنها در اختیار کاربر است. کیف پول‌های سرد مانند کیف پول کاغذی برای نگهداری طولانی مدت یک ارز به کار می‌رود. برای استفاده از داریی ذخیره شده در آن نیاز به اتصال به پلتفرم جداگانه خواهید داشت. اما کیف پول‌های گرم با اتصال به شبکه امکان انجام تبادلات در لحظه را برای کاربران فراهم می‌کنند. کیف پول‌های گرم در انواع تحت وب و پلتفرم‎های تحت دسکتاپ یا موبایل و یا سخت افزاری در دسترس‌اند.

برخی از این کیف پول‌های گرم، غیرحضانتی (Non-Custodial) است. بدین معنی که اطلاعات کاربران در سرورهای این کیف پول‌ها ذخیره نمی‌شود و در مدیریت کلیدهای خصوصی، از یک سرویس ثالث مثل سرویس وب جهت عملیات رمزنگاری استفاده می‌کند. عبارت بازیابی یا seed به تابع رمزنگاری این کیف پول وارد شده و یک هش رمزنگاری‌شده تولید می‌شود. این هش تنها در سیستم کاربر ذخیره می‌شود. بنابراین این کیف پول به هیچ عنوان به اطلاعات کاربران دسترسی نداشته و تمام اطلاعات به‌صورت رمزنگاری شده در سیستم کاربر ذخیره شده است. 

کیف پول پالیگان چیست؟

کیف پول پالیگان

متأسفانه شبکه Polygon یک کیف پول پالیگان رسمی ندارد و دارندگان matic با انتخاب کیف پول‌های شخص ثالث مواجه خواهند بود. کیف پول متیک در حال حاضر یک شبکه آزمایشی است که عمومی نشده است و تنها از تراکنش‌های روی شبکه اصلی پالیگان پشتیبانی می‌کند. با این حال، در مرحله توسعه است و به زودی برای استفاده عمومی در دسترس خواهد بود. توسعه دهندگان شبکه پالیگان در سایت رسمی این شرکت یک کیف پول پالیگان تحت وب را برای کاربران این شبکه ارائه کرده‌اند. این کیف پول در واقع یک dapp تحت وب است که با اتصال به دیگر کیف پول‌ها امکان دسترسی به دارای موجود روی شبکه پالیگان را برای کاربر فراهم می‌کند. بنابراین قبل از استفاده از این کیف پول پالیگان نیاز است که از طریق یک کیف پول ثالث به شبکه پالیگان متصل شوید.

بسیاری از کیف پول‌های مطرح از شبکه پالیگان پشتیبانی می‌کنند. برای دسترسی به دارایی روی این شبکه، در ابتدا لازم است شبکه پالیگان را به کیف پول خود اضافه کنید. البته بعد از اضافه کردن شبکه پالیگان به کیف پول خودتان شاید باز هم نتوانید دارایی مورد نظر خود را مشاهده کنید. برای مشاهده میزان دارایی خود بایستی برای هر ارز دیجیتال به طور جداگانه، قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت آن رمزارز را بر روی شبکه پالیگان پیدا کرده و به کیف پول پالیگان خود اضافه نمایید. توجه داشته باشید که کیف پول شما همچنان می‌تواند توکن‌ها را دریافت کند ولی برای اینکه توکن‌های شبکه Polygon در رابط کاربری کیف پول شما قابل مشاهده باشند، باید آنها را به صورت دستی اضافه کنید. باید به PolygonScan بروید و قرارداد توکن و جزئیات توکنی را که می‌خواهید اضافه کنید، پیدا کنید. البته آدرس قرارداد را می‌توانید از وب سایت رسمی پروژه یا کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید ولی بایستی مراقب قراردادهای جعلی ایجاد شده توسط کلاهبرداران باشید. سپس آدرس را در قسمت Import tokens کیف پول پالیگان خود وارد کنید. در زیر به طور جداگانه نحوه استفاده از هر کیف پول ارز دیجیتال برای استفاده از دارایی خود روی شبکه پالیگان را توضیح داده می‌شود.

انتقال دارایی‌ها از شبکه اتریوم به شبکه پالیگان

ممکن است بخواهید به جای آنکه یک ارز مورد نظر را مستقیما در شبکه پالیگان بخرید، برخی از دارایی‌های خود در شبکه اتریوم را به Polygon منتقل کنید. برای دارایی‌های روی شبکه اتریوم نیازی به باز کردن حساب‌های جداگانه نیست، زیرا آدرس موجود در زنجیره اتریوم روی شبکه پالیگان نیز کار می‌کند. این کار به کمک PoS bridge امکان‌پذیر است که نحوه استفاده از آن بسیار ساده است:

پل شبکه پالیگان به اتریوم

به کیف پول پالیگان در وب سایت رسمی پالیگان بروید. مطمئن شوید که شبکه کیف پول شخصی شما در روی شبکه پالیگان تنظیم شده است، سپس به کیف پول خود متصل شوید.

  1. روی “Move funds to Matic Mainnet” کلیک کنید.
  2. نوع ارز و مقداری را که می خواهید به Polygon منتقل کنید مشخص کنید.
  3. روی “continue” کلیک کنید و تراکنش را تأیید نمایید.

انتقال دارایی ها از طریق PoS bridge حدود ۷-۸ دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌های گس به اتریوم حساب می‌شود. پس از تکمیل، موجودی را در به‌روزرسانی صفحه اصلی کیف پول پالیگان خواهید دید.

ان اف تی و دیگر دارایی‌های دیجیتال بر روی شبکه پالیگان

Nft ها ابتدا در بلاکچین اتریوم تعریف شدند، اما اکنون اکثر شبکه‌های بزرگ قادر به پشتیبانی آنها هستند. یکی از قابلیت‌هایی که Polygon در آن گسترش پیدا کرد، بستری برای NFT است. برخی از پلتفرم‌های ساخت و لیست کردن nft، امکان پشتیبانی از شبکه پالیگان را فراهم کرده‌اند.

به این ترتیب شما از طریق بهترین کیف پول های پالیگان که از پروتکل های erc721 و nft ها پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید برای اتصال به این پلتفرم‌ها و ساخت nft بر روی شبکه پالیگان استفاده کنید.

با توجه به اینکه شبکه پالیگان یک بلاکچین نسبتاً جدید است، کیف پول‌های محدودی وجود دارد که از nft روی این شبکه پشتیبانی کنند. از طرفی بازار NFT دائماً در حال گسترش است و بلاکچین پالیگان نیز با نرخ سریعی در حال رشد است. بنابراین راه حل ایده‌آل برای ذخیره NFT ها، انتخاب یک کیف پول پالیگان رمزنگاری غیرحضانتی است که از چندین بلاکچین مختلف دیگر پشتیبانی می‌کند. هر یک از کیف پول‌های معرفی شده در اینجا، مجموعه‌ای منحصر به فرد از نقاط قوت و ضعف دارد که بازارهای هدف متفاوتی را در نظر دارند.

متامسک (metamask)

متامسک احتمالا در صدر گزینه‌های پیشنهادی بهترین کیف پول های پالیگان است. متامسک را می‌توان مطرح‌ترین کیف پول موجود برای کاربران شبکه اتریوم دانست. این کیف پول هم در نسخه دسکتاپ به صورت افزونه مرورگر و هم نسخه موبایل موجود است. این ولت به شما امکان می‌دهد تنها با چند کلیک از بازارهای وب ۳.۰ استفاده کنید. با استفاده از این ولت می‌توانید به برنامه‌های غیرمتمرکز مثل صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، بازی‌های بلاکچینی و پلتفرم‌های NFT دسترسی داشته باشید.

این کیف پول دارای ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای است. امنیت دارایی شما با استفاده از یک سیستم عبارت اولیه و یک ویژگی اضافه شده رمز عبور، به علاوه احراز هویت دو مرحله‌ای حفظ می‌شود. کدهای متن باز این کیف پول به منظور بهبود عملکرد و تامین امنیت بیشتر به‌صورت مداوم بررسی و بروزرسانی می‌شود.

شبکه پیش فرض این کیف پول بر روی پروتکل erc20 تنظیم شده است، اما با تمام زنجیره‌های مبتنی بر اتریوم و لایه‌ دو از جمله پالیگان سازگار است و علاوه بر آن به عنوان یک کیف پول متیک با پشتیبانی NFT عمل می‌کند. وب‌سایت Polygon کیف پول MetaMask را به عنوان کیف پول پالیگان پیش‌فرض خود پیشنهاد داده است. برای فعال کردن شبکه جانبی پالیگان کاربر باید مراحل زیر را انجام دهید:

بایستی Polygon RPC را تنظیم کنید که البته کمی پیچیده‌تر به نظر می رسد!

  1. MetaMask را باز کنید و روی منوی کشویی شبکه Ethereum Mainnet که در بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید.
  2. روی “Custom RPC” کلیک کنید و جزئیات را طبق متن زیر و یا همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید وارد کنید. 

نام شبکه: Polygon Mainnet

URL جدید: https://rpc-mainnet.maticvigil.com

شناسه زنجیر: ۱۳۷

نماد ارز: MATIC

URL مرورگر بلاکچین: https://explorer.matic.network

  1. روی save کلیک کنید تا به شبکه Polygon متصل شوید!
تنظیمات شبکه پالیکان در متامسک

تراست ولت (Trust Wallet)

ترست ولت از شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌ها در بین معامله‌گران است. ترست ولت بر روی شبکه هوشمند بایننس فعال است و توسط صرافی بایننس پشتیبانی می‌شود. dAppها و دیگر گزینه‌های پشتیبان به راحتی در این کیف پول در دسترس است. تراست ولت برای ذخیره توکن‌های ERC20 از جمله پالیگان بسیار مناسب است. می‌توان با دانلود برنامه آن روی تلفن همراه بدون هیچ خطر امنیتی، Matic را ذخیره کرد و یا انتقال داد. اپلیکیشن آن یک پروتکل متن‌باز و غیرمتمرکزِ توسعه‌یافته برای موبایل است. فرآیند راه‌اندازی آن که در وب‌سایت رسمی Trust Wallet در دسترس است، بسیار ساده است و در صفحه راهنمای کیف پول، پشتیبانی کاربران به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

علاوه بر امکان خرید و فروش Matic، تراست ولت پیشنهاد می‌دهد تا این ارز را در این کیف پول پالیگان به اشتراک بگذارید، می‌توانید دارایی‌های خود را با کمک این کیف پول استیک کنید، در NFT ها سرمایه گذاری کنید و مهمتر از همه، تنها کیف پول متیک است که تراکنش p2p بین کاربران را  ارائه می‌دهد.

Trust Wallet با استفاده از استاندارد صنعتی کیف پول پالیگان شما را رمزنگاری‌کرده و امنیت عبارت بازیابی را فراهم می‌کند. اپلیکیشن تراست ولت همچنین از سایر اقدامات امنیتی همچون اسکن پین کد و اسکن اثر انگشت به‌ عنوان لایه امنیتی مضاعف استفاده می‌کند. همچنین آدرس خصوصی یا Private Key در موبایل شما ذخیره شده و کسی به جز خودتان نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

مای اتر ولت (Myetherwallet)

کیف پول پالیگان و مای اتر ولت

مای اتر ولت یک کیف پول مبتنی بر وب متن‌باز است که نیازی به دانلود یا نصب ندارد و می‌توان در حال حرکت نیز از طریق اینترنت به آن دسترسی داشت. برای استفاده از آن می‌توانید از نسخه وب، افزونه مرورگر کروم یا نسخه موبایلی آن حتی به‌صورت آفلاین استفاده کنید. نسخه آفلاین والت سرد بوده و ساخت کلید خصوصی به‌صورت آفلاین در آن انجام می‌شود.

MEW یک کیف پول پالیگان قابل اعتماد و آزمایش شده است با این حال در استفاده از این کیف پول کاربران باید در مورد فیشینگ و کپی‌های جعلی وب‌ سایت که منجر به نشت داده‌ها و اطلاعات حیاتی کاربر می‌شود، دقت لازم را داشته باشند. البته MEW با روش‌های امنیتی ورود به سیستم مانند یک عبارت کلیدی منحصر به فرد برای هر کاربر، امنیت را تا حد ممکن را فراهم می‌کند. کلیدهای خصوصی در خود کیف پول امن روی دستگاه ذخیره می‌شوند و از روش‌های رمزگذاری پیشرفته برای حفظ امنیت حساب کاربری استفاده می‌شود. با اینکه سرویس پشتیبانی زنده وجود ندارد، یک مکانیسم پشتیبان گسترده نیز برای بازیابی وجوه قرار داده شده است.

MEW به شما امکان می‌دهد تمام توکن های ERC-20 از جمله شبکه متیک را ذخیره کنید. برای اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکزی که بر بستر پالیگان راه‌اندازی شده‌اند نیز می‌توانید روی این کیف پول پالیگان حساب کنید. البته محدودیت پشتیبانی از شبکه اتریوم در این کیف پول امکان تبادل با شبکه‌های دیگر را از کاربر گرفته است.

فورت متیک (Fortmatic)

کیف پول آنلاین و تحت وب فورت متیک یک کیف پول‌ پالیگان دیگر است. فورتمتیک از اولین پلتفرم‌هایی است که به طور اختصاصی برای شبکه پالیگان طراحی شده است. بدون اینکه نیازی به نصب و فعالسازی اپلیکیشن داشته باشید، می‌توانید از هر مرورگر و دستگاهی به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. برای ورود به کیف پول پالیگان فورت متیک تنها کافی است شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. البته نیاز به شماره تلفن کار را برای کاربران ایرانی با مشکلاتی مواجه کرده است. از امکانات امنیتی فورت متیک می‌توان به بازیابی کیف پول از طریق ایمیل، احراز هویت دو عاملی و رمز یکبار مصرف اشاره کرد. 

آلفا (Alpha Wallet) 

آلفا ولت برای کیف پول پالیگان

کیف پول آلفا یک برنامه غیرمتمرکز است که امکان استفاده از راه حل‌های قابل اجرا در شبکه بلاکچین را برای هر کاربری فراهم می‌کند و با توکن سازی بسیار سریعتر باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می‌شود. Alpha Wallet از شرکای نزدیک با Polygon است. این کیف پول پالیگان به دنبال آن است که با استفاده از پروتکل این شبکه یک زیرساخت برای مبادلات NFT ایجاد کند. آلفا ولت کاملاً غیرمتمرکز است، هیچ شخص ثالثی در تراکنش‌های انجام شده درگیر نیست و در عین حال نسبت به اسناد کامل و پشتیبانی متن‌باز نیز اطمینان کامل می‌دهد. کیف پول آلفا تنها ورود داده‌ها از طریق مسیرهای خصوصی را می‌پذیرد و مسیرهای انحرافی ممکن را نادیده می‌گیرد و به طور کامل رد می‌کند. 

رابط کاربری این کیف پول پالیگان به گونه‌ای ساده طراحی شده است و به راحتی می‌توان آن را به سلیقه خود تغییر داد و شخصی سازی و سفارشی کرد. کیف پول آلفا به شما یک تگ خالی آماده برای استفاده ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی با مشخصات خود برندسازی کنید. می‌توانید هر توکنی را در Polygon Network باز کنید و برای تبادل این توکن به Quickswap بروید.

اگر مرورگر Web 3.0 آن را به شبکه پالیگان متصل کنید، به طور خودکار صفحه اصلی شما روی Polygon dapp تنظیم می‌شود و لیستی از برنامه‌های کاربردی در شبکه پالیگان در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین با وارد کردن آدرس dapp در قسمت ورودی مرورگر نیز می‌توانید به هر dapp ساخته شده روی این شبکه متصل شوید. در ضمن نمودارهایی برای نمایش تغییرات قیمت وجود دارد که با استفاده از آن کاربر وضوح و کنترل بیشتری روی دارایی‌های خود در این کیف پول پالیگان خواهد داشت.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری پالیگان

در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری پالیگان می‌پردازیم:

لجر نانوس اس (Ledger Nano)

لجر از بهترین کیف پول های پالیگان

برای بسیاری، لجر قابل اعتمادترین کیف پول سخت افزاری موجود است. لجر شامل دو مدل است: Ledger Nano X و Ledger Nano S. هر دو دستگاه لجر دارای یک رابط بصری هستند. جزئیات تراکنش از طریق صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده است. لجر را می‎توانید به کامپیوتر متصل کنید و به راحتی از دسکتاپ به وجوه خود دسترسی پیدا کنید. این کیف پول دارای یک برنامه رابط کاربری Ledger Live است که به سرمایه گذاران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را از طریق پلتفرم‌های خارجی مانند Changify و Coinify خریداری کنند. هر ارز دیجیتال اپلیکیشن مخصوص به خود را دارد که باید در دستگاه دانلود شود. کاربر می‌تواند اپلیکیشن کیف پول پالیگان را نصب کند و از امکاناتی که لجر برای این شبکه ارائه می‌دهد بهره‌مند شود. این سرمایه گذاران را قادر می‌سازد MATIC را ارسال، دریافت و ذخیره کنند. 

 استفاده از این کیف پول پالیگان واقعا ایمن است. لجر دارای تراشه‌ای است که امنیت کلیدهای خصوصی را تامین می‌کند. با کمک این فناوری کلیدهای خصوصی شما همیشه آفلاین می‌مانند و فقط در هنگام امضای تراکنش قابل دسترس‌ است. در ضمن یک تابع احراز هویت برای دور نگه داشتن کیف پول از هکرها در آن لحاظ شده. اما هیچ گزینه خدمات پشتیبانی مشتری فعالی برای آن وجود ندارد.

سیف پال (SafePal S1)

کیف پول متیک در سیف پال

SafePal یک کیف پول سخت افزاری جدید است و که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و نسبت به دیگر مدل‌ها قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. SafePal یک جایگزین کم هزینه و قابل حمل برای ذخیره سازی سرد است که توسط Binance Labs ،Trust Wallet و Litecoin Foundation پشتیبانی می‌شود. این کیف پول تقریباً هرگز به اینترنت متصل نیست و بنابراین بسیاری از گزینه‌های هک در آن حذف می‌شود. البته سیف پل امکان ذخیره‌سازی رمزارزها به هر دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم می‌کند.

یک اپلیکیشن موبایل، کاربر را به کیف پول متصل می‌کند و داده‌ها با استفاده از QR کد و یا حسگر اثر انگشت رد و بدل می‌شود. سیف پال در این زمینه با شرکت‌های معتبری مانند سامسونگ و هواوی همکاری دارد. SafePal به دلیل اتصال به تلفن هوشمند و عدم وجود سیم، قابل حمل و استفاده در حین حرکت است. رابط کاربری جذاب و در عین حال با کاربری ساده این کیف پول پالیگان باعث محبوبیت روزافزون آن شده است. SafePal یک کیف پول پالیگان غیرحضانتی است که کلید خصوصی را در قالب یک عبارت بازیابی به کاربران نمایش می‌دهد. پس از آن کنترل دارایی‌های به‌عهده کاربران است. یکی از ویژگی‌های امنیتی آن حذف اتوماتیک کلیدهای خصوصی در صورت دستکاری داده‌ها و به‌خطر افتادن دستگاه سخت‌افزاری سیف پال است.

سیف پال از ۳۲ شبکه بلاکچین و بیش از ۲۰ هزار ارز رمزنگاری شده از جمله متیک پشتیبانی می‌کند. یکی دیگه از ویژگی‌های آن اضافه شدن خودکار ارزهای مختلف پس از ارائه آپدیت آنها است. یکی از مزایای رقابتی این ولت، پشتیبانی و سرمایه گذاری صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی در آن است. کیف پول پالیگان سیف پال به صورت کامل توسط اکوسیستم بایننس پشتیبانی می‌شود. بنابراین بدون نیاز به خارج کردن رمزارز از کیف پول می‌توان ارزها را با هم تبادل کرد و در بازارهای معاملات اسپات شرکت کنید. 

ترزور (Trezor)

ترزور با پشتیبانی شبکه پالیگان

Trezor پیشگام کیف پول‌های سخت افزاری بود که توسط شرکت SatoshiLabs طراحی شد. کیف پول ترزور می‌تواند به دستگاه‌های مختلف مانند موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ شما متصل شود و برای تایید و امضای تراکنش آفلاین یک محیط امن ایجاد می‌کند. ترزور با اضافه کردن یک رمز داخلی سطح امنیت را برای اتصال به دستگاه‌های دیگر بالا می‌برد. این پین یک سیستم داخلی است که از حمله خارجی جلوگیری می‌کند. زمانی که کیف پول پالیگان ترزور را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل کنید، قبل از شروع هر عملیاتی روی شبکه پالیگان این پین روی صفحه‌ نمایش کیف پول نمایش داده می‌شود که بایستی در دستگاه وارد کنید. کیف پول Trezor دارای یک سیستم امنیت داخلی به نام Brute force است. به این معنی که اگر پین اشتباه وارد شود، دفعات بعدی وارد کردن پین، زمان بین حدس‌ها هر بار با توان ۲ افزایش می‌یابد. ترزور دو مدل Trezor 1 و Trezor T با پشتیبانی از کیف پول پالیگان را ارائه کرده است. Trezor T کاملاً به‌صورت لمسی طراحی شده و از ارزهای بیشتری پشتیبایی می‌کند ولی هر دو از رمزارز بومی شبکه پالیگان یعنی ماتیک پشتیبانی می‌کنند. 

د سنت (D’CENT)

کیف پول پالیگان D’CENT

کیف‌ پول‌های D’CENT توسط شرکت IoTrust در اشکال و قالب‌های مختلف ساخته می‌شود، کیف پول سخت‌افزاری بیومتریک، کیف پول کارت و کیف پول موبایل. کیف پول سخت‌افزاری به یک صفحه نمایش بزرگ OLED و یک تراشه EAL5+ مجهز شده است که امنیت داده در سطح بانک را فراهم می‌کند. امنیت با یک عبارت اولیه تضمین می‌شود که مالکان می‌توانند در صورت نیاز از آن برای دسترسی مجدد دارایی‌های خود استفاده کنند. کیف پول D’CENT در زمان ارائه در سال ۲۰۲۰ ارزهای زیادی پشتیبانی نمی‌کرد، اما اکنون از هزاران توکن در بلاکچین‌های مختلف، از جمله MATIC و Polygon و حتی NFT های روی این شبکه پشتیبانی می‌کند.

حالا نوبت شماست تا از میان کیف پول‌های مختلف پالیگان یکی را انتخاب کنید که با استراتژی‌تان همخوانی داشته باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا