کیف پول

آموزش کیف پول ترزور؛ نحوه راه‌اندازی و استفاده از TREZOR

بررسی آمار و گزارش‌ها ما را به اطلاعاتی حیرت‌انگیز درباره کیف پول Trezor می‌رساند؛ تا به امروز بیش از ۱ میلیون نسخه از این کیف فروخته شده است. کاربران خرید این والت‌ها را بیشتر به‌خاطر امنیت بالا و کاربری آسان آن انتخاب می‌کنند. همین دو ویژگی باعث شده کیف پول ترزور محبوبیت گسترده‌تری در مقایسه با سایر والت‌های سخت‌افزاری داشته باشد. مهم‌تر از آن، کیف پول پریمیوم Trezor Model T با کیف پول‌های نرم‌افزاری مختلف و دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال سازگار است و همین مورد باعث شده تا این wallet سخت‌افزاری بیشتر از گذشته رقبای خود را به عقب براند و جزء پرکاربرترین‌ها باشد. در این مقاله به بررسی کیف پول ترزور می‌پردازیم و نحوه راه‌اندازی و استفاده از آن را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: والت چیست؟

کیف پول Trezor چیست؟

کیف پول ترزور (TREZOR) آشنایی با

ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری است که اولین نمونه آن در سال ۲۰۱۴ توسط SatoshiLabs به بازار عرضه شد. در دنیای ارز دیجیتال به اینگونه والت‌ها، wallet سرد نیز می‌گویند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این والت، نگهداری ارزهای دیجیتال در فضایی امن و مطمئن است.

Trezor بیشترین سطح امنیت را برای کنترل و جلوگیری از دسترسی هکرها و کلاهبرداران فراهم می‌کند و این امنیت مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده کاربران، ترزور را نسبت به والت‌های نرم‌افزاری مثل کیف پول بلاکچین ترجیح دهند.

کلیدهای خصوصی برای ذخیره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. در واقع این کلید‌ها در دستگاه یا حافظه فیزیکی ترزور حفظ می‌شوند و هیچ‌کس جز صاحب آن نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. همین فرآیند باعث شده تا ترزور به کاربران خود تضمین دهد که کلیدهای خصوصی دارایی‌های آنها در برابر حملات سایبری و آنلاین محافظت خواهد شد. این والت طوری طراحی شده است که آفلاین بماند و هرگز به هیچ سرور اینترنتی متصل نشود؛ بنابراین، هک کردن آن به‌صورت آنلاین غیرممکن است.

آموزش نصب و استفاده از کیف پول ترزور

بعد از خرید این والت نگران نصب و استفاده از نباشید. راه‌اندازی کیف پول Trezor به‌راحتی قابل انجام است. جعبه والت شامل موارد زیر است:

  • دستگاه کیف پول سخت‌افزاری
  • کابل USB
  • کارت بازیابی کیف پول (Recovery Seed) 
  • کتابچه راهنمای استفاده

پیش از نصب و راه‌اندازی کیف پول ترزور نیاز است نرم افزار ترزور بریج را روی کامپیوتر خود نصب کنید. برای دانلود این نرم افزار می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

باکس کیف پول دیجیتال ترزور

راهنمای نصب و راه‌انداری کیف پول Trezor 

برای آشنایی بیشتر و استفاده آسان‌تر از کیف‌پول، ما مراحل راه‌اندازی کیف پول ترزور را به شما آموزش می‌دهیم:

  1. اتصال کیف پول: والت را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. بهتر است برای برقراری اتصال پرسرعت از آخرین پورت USB استفاده کنید. در این مرحله صفحه لمسی Trezor لوگو و لینک وب‌سایت را نشان می‌دهد. روی لینک ظاهر شده در صفحه لمسی ضربه بزنید.
  2. نصب کیف پول: بعد از اتصال کیف پول به کامپیوتر باید والت را نصب کنید. برای این کار روی «Yes Install» کلیک کرده و جدیدترین سیستم‌عامل Trezor را روی کامپیوتر نصب کنید.
  3. وارد کردن اطلاعات شناسایی: یکی از مهم‌ترین اطلاعات شناسایی برای استفاده از ترزور اثر انگشت است. اثر انگشت خودتان را در صفحه سخت‌افزار Trezor بررسی کنید و از درست و کامل بودن آن مطمئن شوید. سپس این اثر انگشت‌ها را با آنهایی که روی صفحه کامپیوتر وجود دارد مطابقت دهید؛ روی «Continue» کلیک کنید و دستگاه کیف پول را از رایانه جدا کنید.
  4. انتخاب نام برای کیف پول: در نرم افزار والت در رایانه، روی صفحه ورود به کیف پول کلیک کنید و یک نام به کیف پول ترزور اضافه کنید.
  5. ایجاد رمز عبور: یک رمز عبور برای والت ایجاد کنید. تعیین کردن رمز عبور بسیار مهم است و جزء اصلی‌ترین مراحل از کل فرآیند راه‌اندازی Trezor است.
  6. ثبت عبارت پشتیبانی: بعد از تعیین رمز، از رمزی که مشخص کرده‌اید استفاده کنید و وارد والت شوید. همچنین در این مرحله یک عبارت پشتیبان ۲۴ کلمه‌ای نمایش داده می‌شود که باید آن را یادداشت کنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا عبارت عبور نمی‌تواند دوباره بازیابی شود.

در طی فرآیند راه‌اندازی Trezor، مهم است که کاربر کلیدهای خصوصی، پین و عبارت عبور را روی کاغذهای مختلف یادداشت کند. مطمئن شوید این اطلاعات را در جای امنی یادداشت و نگه‌داری می‌کنید.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول ترزور

برای انتقال دارایی از والت سخت افزاری ترزور این مراحل را به ترتیب طی کنید:

  • در مرحله اول، کیف پول ترزور را به کامپیوتر خود متصل کنید.
  • نرم افزار Trezor Bridge را که قبلا برای راه‌اندازی این والت در کامپیوتر خود نصب کرده‌اید را باز کنید.
  • از منو سمت چپ برنامه، ارز دیجیتال مورد نظر برای ارسال را انتخاب کنید.
  • دقت کنید که ارز دیجیتال با شبکه صحیح را انتخاب کرده باشید.
  • روی گزینه Send کلیک کنید تا صفحه مربوط به ارسال ارز دیجیتال برای شما ظاهر شود.
  • درون فیلد Address، آدرس والت مقصدی را که می‌خواهید به آن ارز دیجیتال ارسال کنید، به صورت دستی یا به کمک QR کد، وارد کنید.
  • در فیلد Amount، مقدار ارز دیجیتال برای ارسال را وارد کنید.
  • یک فیلد دیگر با عنوان Fee وجود دارد که مربوط به کارمزد می‌شود. برای این بخش باید سطح آن را یعنی بالا، عادی، کم یا اقتصادی انتخاب کنید. انتخاب سطح میزان کارمزد، در زمان پردازش تراکنش تاثیرگذار است. چرا که پردازش تراکنش‌ها به فعالیت شبکه بلاک چین بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر کارمزد کم را انتخاب کنید، تراکنش شما اولویت پردازش نمی‌شود و بالعکس، با کارمزد بالا، تراکنش با اولویت بیشتر پردازش می‌شود.
  • حالا که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ارسال ارز دیجیتال را وارد کردید، روی گزینه تایید و ارسال در کامپیوتر خود کلیک کنید.
مرحله نهایی ارسال ارز به ترزور
  • پس از آن، نیاز است که این تایید را نیز در دستگاه کیف پول ترزور هم انجام دهید.
  • برای اینکار، ابتدا اطلاعات نمایش داده شده روی ترزور را با صفحه نمایش کامپیوتر خود مقایسه کنید. مطمئن شوید که آدرس مقصد و مقدار ارز دیجیتال با یکدیگر مطابقت داشته باشد. اگر همه اطلاعات موجود صحیح بود، روی دکمه سبز دستگاه کلیک کرده و تا زمان تایید و امضا تراکنش، دست خود را روی آن نگه دارید. معمولا این تایید کمتر از ۱ دقیقه به طول می‌انجامد و تراکنش شما تایید می‌شود.
  • با انجام این مراحل، تراکنش شما با موفقیت ثبت می‌شود. برای مشاهده وضعیت تراکنش، می‌توانید بر روی گزینه Transactions در نرم افزار Trezor Bridge کلیک کرده و وضعیت ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال در این دستگاه را ببینید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول ترزور

نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول ترزور، مشابه هستند و تفاوت‌های بسیار کمی با یکدیگر دارند. در ادامه، این مراحل را به شما آموزش می‌دهیم.

  • کیف پول ترزور را به کامپیوتر متصل کرده و نرم افزار Trezor Bridge را باز کنید.
  • از منوی سمت چپ نرم افزار، ارز دیجیتال برای دریافت را انتخاب کنید.
  • دقیقا کنار منوی انتخاب ارز دیجیتال، چهار زبانه به نام‌های Transactions، Send، Receive و Sign & Verify وجود دارد. بر روی زبانه Receive کلیک کنید.
  • در این بخش، آدرس مربوط به دریافت ارز دیجیتال والت خود را مشاهده می‌کنید.
  • این آدرس را با آدرس نمایش داده شده روی دستگاه کیف پول ترزور مقایسه کرده و مطابقت دهید.
  • پس از تایید آن، باید آدرس دریافت ارز دیجیتال را با فرستنده خود به اشتراک بگذارید.
  • حالا باید صبر کنید تا ارز دیجیتال مورد نظر به شما ارسال شود.
آدرس دریافت ارز ترزور
  • در نهایت، برای مشاهده وضعیت دریافت ارز دیجیتال، از زبانه Transactions استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود جهت حفظ حریم خصوصی، برای هر تراکنش دریافتی از یک آدرس والت جدید استفاده کنید. برای این کار نیز می‌توانید روی گزینه Show new address کلیک کنید.

بازیابی دارایی موجود در کیف پول ترزور

ممکن است به هر دلیلی، کیف پول ترزور شما به سرقت رفته یا آسیب ببیند. در این حالت می‌توانید به کمک عبارت بازیابی، دارایی خود را در کیف پول ترزور جدید بازیابی کنید. البته، این موضوع در صورتی امکان پذیر است که عبارت بازیابی خود را داشته باشید.

بازیابی دارایی در ترزور

پس به یاد داشته باشید که عبارت بازیابی بسیار مهم است و باید در یک جای امن، نوشته و نگهداری شود. برای بازیابی دارایی، به سایت wallet.trezor.io وارد شوید و کیف پول ترزور جدید خود را به کامپیوتر متصل کنید. روی گزینه Recover Wallet در سایت کلیک کرده و اندازه عبارت بازیابی خود را انتخاب کنید.

انتخاب تعداد کلمه بازیابی در ترزور

برخی از عبارت‌ها ۱۲ کلمه‌ای و برخی دیگر ۲۴ کلمه‌ای هستند. در نهایت، عبارت را وارد کنید تا دارایی شما به طول کامل بازیابی شود.

 انتخاب کلمات بازیابی در ترزور

تا اینجای مقاله آموزش نصب، راه‌اندازی، نحوه انتقال دارایی و بازیابی رمزارزها در ترزور، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری را به شما ارائه کردیم. در ادامه به بررسی انواع مدل‌های کیف پول ترزور، ویژگی‌ها و امنیت آن می‌پردازیم.

انواع مدل‌های محصولات Trezor

 خط تولید کلی Trezor دارای دو والت سخت‌افزاری و یک والت نرم‌افزاری است که امکان استفاده از هر دو آنها برای کاربران وجود دارد:

ترزور مدل ۱ (Trezor One)

والت Trezor One اولین کیف پول HD سخت‌افزاری است که توسط Satoshi Labs، کمپانی سازنده کیف پول‌ٰهای ترزور، تولید شده است. این کیف‌پول امنیت بالایی دارد و از کلیدهای خصوصی کاربران مراقبت می‌کند. پس از وارد کردن عبارت عبور ۲۴ کلمه‌ای، کل والت به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از اطلاعات و کلید‌ها را  ثبت می‌کند تا اطلاعات کاربران در صورت سرقت یا گم‌شدن غیرقابل دسترسی نباشند. کیف پول ترزور وان از دکمه‌های فیزیکی بهره می‌برد که کاربران به وسیله آنها می‌توانند به فعالیت در دستگاه بپردازند. این ولت از USB تایپ بی و سی پشتیبانی می‌کند. در ضمن قیمت ترزور وان ۶۹ دلار است که نسبت به مدل تی از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

محصولات ترزور

ترزور مدل تی (Trezor Model T)

کیف Trezor Model T دومین والت فعال و پرکاربرد در خط تولید کیف پول ترزور است. این مدل یک کیف پول سخت‌افزاری پیشرفته در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. مدل تی از کلید دسترسی اصلی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کند. از قابلیت‌های انحصاری مدل تی، بهره‌مندی از سیستم امنیتی Shamir Backup است. کیف پول ترزور مدل تی از صفحه لمسی بهره می‌برد و فاقد دکمه است. این والت تنها از USB تایپ سی پشتیبانی می‌کند و قیمت آن در حال حاضر ۲۱۹ دلار آمریکا است.

کیف پول تحت وب ترزور بریج (Trezor Bridge)

این کیف پول برنامه نرم‌افزاری است که ارتباط بین دستگاه سخت‌افزاری Trezor، رایانه و مرورگرهای پشتیبانی شده را امکان‌پذیر می‌کند. در اصل Trezor Bridge یک برنامه رابط است و برای ارتباط بهتر بین والت و صرافی‌های آنلاین استفاده می‌شود.

ویژگی‌های مهم کیف پول ترزور کدامند؟

برخلاف سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول‌های Trezor با بالاترین سطح امنیتی و پشتیبانی از ارز دیجیتال طراحی شده‌اند. هر دستگاه Trezor ویژگی‌های عالی و کاربردی مهمی مثل رابط کاربری آسان و پشتیبانی کامل دارد. 

ویژگی‌های رابط کاربری کیف پول Trezor

نگه داشتن ارز با استفاده از کیف پول صرافی به‌صورت طولانی‌مدت یکی از بزرگ‌ترین خطاهایی است که مبتدیان این بازار می‌توانند انجام دهند، اما بعضی از کاربران هم به بهانه سخت‌بودن کاربری و استفاده از والت‌های سخت‌افزاری، این غفلت را توجیه می‌کنند. ویژگی‌های رابط کاربری ترزرو باعث شده تا جایی برای این بهانه‌ها نباشد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • رابط  کاربری آسان: پول سخت‌افزاری Trezor رابط کاربری آسانی دارد. برخلاف هر والت سخت‌افزاری دیگری، Trezor Model T می‌تواند برای مبتدیانی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند، بسیار آسان و کاربردی باشد. 
  • صفحه نمایش دیجیتال: صفحه‌نمایش دیجیتال این والتکیف پول برای دسترسی بهتر به دستگاه‌ها و دارایی‌های دیجیتال بسیار مناسب است.
  • ماهیت پویا: با وجود اینکه این والت از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، رابط کاربری آن ماهیت پویا دارد. به‌عنوان‌مثال، کاربران می‌توانند با داشتن این والت فقط روی رابط میان‌افزاری که از بیت کوین پشتیبانی می‌کند، سوئیچ کنند و هم‌زمان هم می‌توانند به رابط‌های میان‌افزاری که قابلیت پشتیبانی از چندین رمزارز دیگر را دارند، متصل شوند. 
  • امنیت انحصاری: چیزی که ضامن امنیت کیف پول ترزور است، امنیت انحصاری Shamir Backup است. این والت دارایی کاربران خود را از هرگونه هک و حمله اینترنتی که می‌تواند به دستگاه کیف پول سخت‌افزاری آسیب برساند، محافظت خواهد کرد.
  • ارتباط با صرافی‌های آنلاین: وقتی صحبت از راحتی کاربر می‌شود، مدل Trezor UI با چندین ویژگی مختلف بهترین گزینه‌ای است که به ذهن می‌آید. ویژگی‌هایی مثل ارتباط با صرافی‌هایی چون باینس و کوین بیس از جمله اصلی‌ترین مزایای آن است. با کمک این ابزارهای درون کیف‌پول، کاربران نه‌تنها می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی خود را در دستگاه‌های Trezor T ذخیره، بلکه می‌توانند آن‌ها را بدون هیچ مشکلی به چندین صرافی رایج ارزهای دیجیتال هم منتقل کنند.

ویژگی‌های کاربردی والت ترزور

کمپانی Trezor مشابه Ledger، چندین ویژگی کاربردی‌تر برای کاربران مدل‌های One و Model T ارائه کرده است. یکی از بهترین ویژگی‌های دستگاه Model T، امکان بازیابی سید والت (Seed Recovery) است. این ابزار برای ذخیره ارز دیجیتال بیت کوین بسیار مهم است و آن را به بهترین کیف پول بیت کوین تبدیل می‌کند. همچنین این ویژگی برای دارندگان و کاربرانی که رمز عبور و اطلاعات خود را در صورت آسیب‌دیدن دستگاه، سرقت یا فراموشی ازدست‌داده‌اند، بسیار مناسب است. این برند برای بهبود سازگاری با دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف هم نرم‌افزار کیف پول ترزور را طراحی کرده است که می‌تواند کل ویژگی‌ها و اطلاعات کیف‌پول فیزیکی را روی دسکتاپ اجرا کند.

کیف پول ترزور مدل T

ذخیره‌سازی سرد یا آفلاین

این دستگاه شباهت زیادی به کیف پول کریپتو Ledger Nano X دارد. این کیف پول موبایلی با سیستم‌عامل‌های ویندوز، macOS و لینوکس سازگار است. همچنین از پلتفرم اندروید هم با کمک پشتیبانی OTG پشتیبانی می‌کند. بااین‌وجود، در حال حاضر هیچ پشتیبانی‌ خاصی برای پلتفرم iOS در ترزور در دسترس نیست.

برنامه کیف پول سخت افزاری ترزور مبتنی بر مرورگر (والت وب) را می‌توان برای ارتباط با والت سرد آن استفاده کرد. وب‌سایت Trezor راهنمای کامل راه‌اندازی نرم‌افزار و دستگاه را برای کاربران خود به اشتراک گذاشته است تا کاربران و مبتدیانی که برای اولین‌بار از این کیف‌پول استفاده می‌کنند و نیاز به آموزش کیف پول ترزور (TREZOR) دارند از اطلاعات و راهنمای سایت استفاده کنند.

کیف پول برای اتصال به دسکتاپ و سایر دستگاه‌ها به کابل USB نیاز دارد. دستگاه‌های Trezor دارای مشخصات کد پین هستند که هنگام اتصال با کابل USB استفاده می‌شود.

ذخیره‌سازی بیت کوین در کیف پول Trezor

کیف Trezor Model T پشتیبانی بومی برای تراکنش‌های بیت کوین ارائه می‌دهد. تراکنش‌های متعدد برای بیت کوین گلد، بیت کوین کش، دش، لایت کوین، دوج کوین، زی کش و ورت کوین هم جزء لیست پشتیبانی این کیف پول است. اینها فقط برخی از رمزارزهای محبوبی هستند که توسط کیف پول Trezor Bitcoin پشتیبانی می‌شوند. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از رمزارزها در لیست پشتیبانی والت نباشد، در چنین شرایطی مجبور به استفاده از والت دومی هستید، پس توصیه می‌کنیم قبلا از استفاده از کیف پول، مطمئن شوید که رمزارز مورد نظر شما در لیست پشتیبانی والت قرار دارد. 

امنیت بالا در دسترسی و انتقال دارایی‌ها

هنگام استفاده از کیف پول ترزور برای ارسال یا دریافت وجوه دارایی‌های دیجیتال به احراز هویت کلید خصوصی نیاز دارید. احراز هویت دومرحله‌ای برای امنیت بیشتر انجام می‌شود. این احراز هویت به امنیت والت‌های مدل T کمک می‌کند. علاوه بر این، ترزور با کلید امنیتی FIDO2 قابل‌دسترسی است. این کلید با سایر خدمات کیف‌پول هم پشتیبانی می‌شود.

ویژگی‌های پشتیبانی کیف پول ترزور

این شرکت دارای منابع آموزشی فراوانی است و همین دلیل باعث شده تا پشتیبانی Trezor گسترده و کامل باشد؛ تا‌جایی‌که ترزور را به‌عنوان دایره‌المعارف آنلاینی برای والت‌های ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌گیرند. ذکر این نکته را هم از قلم نیندازیم که اکثر ویژگی‌های پشتیبانی آن برای تراکنش‌های بیت کوین و بیت کوین کش طراحی شده‌اند. 

بخش پرسش‌وپاسخ متداول دستگاه‌های Trezor هم برای پاسخ‌دهی به پرتکرارترین سؤال‌های کاربران است تا بتوانند با مراجعه به این بخش و خواندن سؤال‌ها و تجربه‌های مشابه، مشکلات استفاده از ترزرو را برطرف کنند.

وارد کردن رمز در کیف ترزور

هک کیف پول ترزور

 با وجود داشتن قوی‌ترین امنیت سخت افزاری، Trezor در گذشته آسیب‌هایی هم داشته است. در سال ۲۰۱۷، گزارش شد که نقصی در مکانیسم امنیتی Trezor به هکرها کمک کرده است تا به عبارت پشتیبان ۲۴ کلمه‌ای و پین دسترسی پیدا کنند. خوشبختانه، حمله ۲۰۱۷ بلافاصله برطرف شد و دارایی‌های دیجیتال سرقت شده توسط SatoshiLabs به همه کاربران بازپرداخت شد. بعد از این اتفاق تیم پشتیبانی تلاش کرد تا هوشمندی بیشتری نسبت به امنیت ترزور داشته باشند. این تیم پشتیبانی همواره تلاش می‌کند که امنیت والت را تضمین کند و به کاربران خود اطمینان می‌دهد دیگر هیچ دستگاه یا نرم‌افزاری نمی‌تواند دسترسی غیرمجاز به بهترین والت های ارز دیجیتال ترزور داشته باشد. 

قیمت کیف پول‌های Trezor

قیمت کیف پول ترزور ممکن است در کشورهای مختلف و دوره‌های زمانی متفاوت تغییر کند. نسخه‌های مختلف این دستگاه هم‌اکنون در کشورهای مختلف با قیمتی بین ۶۰ تا ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد. در مقایسه با هر والت سخت‌افزاری دیگری، Trezor One  پایین‌ترین قیمت را دارد و با قیمت ۶۹ دلار در بازار آمریکا دردسترسی است. کیف پول لجر Nano X نزدیک‌ترین رقیب برای محصول Trezor Model T است. در حال حاضر مدل تی در بازار آمریکا با قیمتی برابر با ۲۱۹ دلار خرید و فروش می‌شود. از طرف دیگر Trezor One رقیب نزدیکی برای لجر Nano S است و به همین دلیل این مدل را ۶۰ دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند.

پشتیبانی کیف پول ترزور

علاوه بر این دستگاه‌ها، Trezor یک رقیب سخت‌افزاری دیگر هم دارد و آن هم والت رمزنگاری KeepKey است. KeepKey حدود ۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. با این‌ وجود، این کیف‌پول ویژگی‌های امنیتی کیف پول Ledger و Trezor را ندارد.

مزایا و معایب کیف پول Trezor

درباره ویژگی‌ها و بالاترین سطح امنیت کیف پول صحبت کردیم و قیمت‌ها و شرایط استفاده از این والت هم گفتیم. اگر می‌خواهید نگاه مختصری به مزایای کیف پول ترزور داشته باشید، جدول زیر برای شماست:

مزایامعایب
صفحه نمایش لمسینداشتن نرم‌افزار اختصاصی برای ردیابی دارایی ارز دیجیتال
مشاهده آسان رمز عبور و دارایی‌هاسابقه هک در سال ۲۰۱۷
برنامه‌نویسی منبع‌بازقیمت بالاتر نسبت به دیگر همتایان
امنیت بسیار بالانداشتن پشتیبانی از IOS
پشتیبانی از ۱۶۰۰ رمزارز 
به‌روزرسانی‌های همیشگی و ثابت 

دلایل محبوبیت والت‌های ترزور

درباره ویژگی‌های کیف پول ترزور، قیمت و چگونگی استفاده از این والت صحبت کردیم. اگر قرار باشد بحث درباره این والت سخت‌افزاری و ایمن را به پایان برسانیم مطمئناً بهترین موضوع، صحبت درباره پشتیبانی آن است. تیم پشتیبانی مشتری Trezor به‌صورت آنلاین در دسترس است؛ با این‌ حال، برای برخی از کاربران، امکانات پشتیبانی مشتری ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. این پاسخگویی طولانی‌مدت بیشتر زمانی است ترافیک کاربرانی که برای رفع مشکلات و سؤال‌های خود با پشتیبانی ارتباط برقرار کرده‌اند، زیاد باشد.

همچنین تیم پشتیبانی نسبت به حفظ امنیت داده‌ها و اطلاعات کاربران خود حساسیت ویژه‌ای دارد. هر داده و اطلاعاتی که از طرف کاربران به تیم پشتیبانی اعلام می‌شود ظرف ۹۰ روز حذف خواهد شد و به کاهش تهدیدات برای مشتریان Trezor کمک می‌کند. صفحه پشتیبانی کیف پول Trezor اطلاعات گسترده‌ای در مورد مسائل فنی و راه‌حل‌های آنها دارد، کاربران همچنین می‌توانند «فرم تماس» را پر کنند و برای ارتباط تیم پشتیبانی منتظر بمانند. در این مقاله به معرفی کیف پول سخت افزاری TREZOR و آموزش استفاده از آن پرداختیم و ویژگی‌های مهم این ولت را مورد بررسی قرار دادیم.

سؤالات متداول

کیف پول سخت افزاری تریزور چه میزان امنیت دارد؟

ایمن‌تر از کیف پول‌های نرم‌افزاری سنتی یا کیف پول‌های ارز دیجیتال گرم طراحی شده است. کلیدهای خصوصی در دستگاه یا حافظه فیزیکی ترزور مراقبت می‌شود و هیچ‌کس جزصاحب کیف پول نمی‌تواند به این کیف پول‌ها دسترسی پیدا کند.

کیف پول ترزور بهتر است یا لجر؟

هر دو این کیف پو‌ل‌ها جزء بهترین گزینه‌های کیف پول سخت‌افزاری هستند و برخی ویژگی‌هایی دارند که بسته به استراتژی معامله‌گران، اولویت پیدا می‌کنند. برای تعیین بهتر یا بدتر بودن باید اولویت‌های سرمایه‌گذاری و معامله خود را در نظر بگیرید.

آیا کیف پول ترزور (Trezor) قابلیت استیک ارز دیجیتال دارد؟

قابلیت استیک مستقیم در کیف پول ترزور وجود ندارد. کاربرانی که می‌خواهند خیالشان از امنیت دارایی‌های دیجیتالشان مطمئن باشد، با استفاده از روش‌های غیرمستقیم یا اتصال ترزور به کیف پول اگزودوس، ارزهای موجود در این کیف پول را استیک می‌کنند.

چه ارزهای دیجیتالی را می‌توان در والت Trezor استیک کرد؟

از آنجایی که برای استیک کردن در ترزور به یک واسطه نیاز است، توکن‌‌های NEO، EOS، ART، ONT، XTZ، TRX، DASH، ATOM و VET از جمله توکن‌هایی هستند که با استفاده از کیف اگزودوس می‌توانید در والت ترزور استیک کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
investopedia
ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مربوط به آنها مثل چتری هستند که از هنر تا اقتصاد و از اشیاء تا انسان‌ها می‌توانند زیر این چتر قرار بگیرند. حوزه‌ای که نوشتن از آن برای من پر از آگاهی و لذت است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن ابوالقاسمی
محسن ابوالقاسمی
3 ماه قبل

سلام
من یه کیف TREZOR T خرید کردم.
آیا میشود کیف را همزمان روی چند دستگاه نصب کرد ؟ مثلا روی دستگاه دفتر کار و روی دستگاه منزل و روی گوشی موبایل؟
و آیا همواره برای استفاده از کیف پول باید به اینترنت وصل باشیم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل

سلام
بله میتوانید روی دستگاه‌های مختلف آن را نصب کنید. اما توجه داشته باشد که “در لحظه” فقط امکان استفاده از آن، روی یک دیوایس وجود دارد.
بله برای استفاده از کیف پول ارز دیجیتال، نیاز به اتصال اینترنت است.

شروین
شروین
9 ماه قبل

منابع معتبر خرید در ایران ؟

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  شروین

سلام
شروین جان صرافی والکس هیچ گونه خدماتی در خصوص خرید کیف پول یا پیشنهاد فروشنده خاصی را انجام نمیدهد. توصیه میکنیم با سرچ در اینترنت و بررسی فروشگاههای مختلف، یک ارائه دهنده کیف پول معتبر را شناسایی کنید.

دکمه بازگشت به بالا