کیف پول

پاسخ به ۱۷ سوال مهم تراست ولت , کارمزد تراست ولت + آموزش تصویری

کیف پول تراست ولت، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که کاربران می‌توانند به راحتی آن را روی موبایل خود نصب کنند. در مقاله آموزش تراست ولت، به صورت مفصل به آموزش کیف پول تراست و پرسش‌های مربوط به کارمزد تراست ولت پرداخته‌ایم. در این مقاله، قصد داریم به سؤالات رایج و مهم کاربران در مورد این کیف پول پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

آیا برای استفاده از تراست ولت، باید احراز هویت شوم؟

خیر، کیف پول تراست یک کیف پول غیرمتمرکز است و نیازی به احراز هویت ندارد. تنها موردی که خیلی اهمیت دارد، ۱۲ کلمه بازیابی است و در صورت خراب شدن موبایل یا حذف برنامه تراست، از طریق این کلمات می‌توانید مجدد به کیف پولتان دسترسی پیدا کنید.

من قبلاً کیف پول تراست داشتم، چگونه می‌توانم مجدد به آن دسترسی پیدا کنم؟

تنها در صورتی می‌توانید به کیف پول قبلی تراست ولتتان دسترسی پیدا کنید که ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول را داشته باشید.

برنامه تراست ولت را دانلود کرده و آن را باز کنید.

روی گزینه “I already have a wallet” (من قبلاً یک کیف پول داشتم) کلیک کنید.

کیف پول جدید

در صفحه‌ای که باز می‌شود، کلمات بازیابی را وارد کرده و روی گزینه “IMPORT” کلیک کنید. مجدد به کیف پولتان دسترسی پیدا خواهید کرد. آموزش کامل این بخش را می‌توانید در مقاله آموزش بازیابی تراست ولت، مشاهده کنید.

آیا می‌توانم کلمات بازیابی تراست ولت را تغییر دهم؟

خیر؛ امکان تغییر کلمات بازیابی در تراست ولت وجود ندارد. اگر احساس می‌کنید فردی به کلمات بازیابی شما دسترسی دارد، باید یک کیف پول جدید بسازید و موجودی کیف پول فعلی را به آن انتقال دهید.

موجودی من در کیف پول Trust به صورت ستاره نمایش داده می‌شود، راه حل چیست؟

اگر در تراست ولت موجودی شما مانند تصویر زیر به صورت ستاره نشان داده می‌شود، نگران نباشید و مشکلی برای دارایی‌هایتان پیش نیامده است.

ستاره دار شدن موجودی کیف پول تراست ولت

اگر روی ستاره‌ها کلیک کنید، موجودی کیف پول شما نمایش داده می‌شود و به حالت اولیه برمی‌گردد.

آیا در تراست ولت می‌توانم نمودارهای قیمتی را مشاهده کنم؟

بله؛ در تراست ولت می‌توانید نمودار قیمتی رمزارز موردنظر را مشاهده کنید. برای مثال، جهت مشاهده نمودار قیمتی  خرید بیت کوین، به صورت زیر عمل کنید:

روی رمزارز بیت کوین کلیک کنید.

انتخاب بیت کوین در تراست ولت

روی آیکن نمودار که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید.

انتخاب نمودار در تراست ولت

حالت پیش‌فرض، نمودار روی نمایش تغییرات ۲۴ ساعته تنظیم شده است. می‌توانید برای مشاهده تغییرات هفتگی (Week)، ماهانه (Month)، سالانه (Year) و تمام دوره‌ها (All Time)، روی بخش موردنظر کلیک کنید.

نمودار تراست ولت

برای مثال، با کلیک بر روی گزینه All Time، می‌توانید تغییرات قیمتی بیت کوین از زمان پیدایش تا زمان کنونی را مشاهده کنید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، از سال ۲۰۰۹ که اولین بیت کوین ایجاد شد تا امروز، قیمت بیت کوین حدود ۹۵۴۲ درصد رشد کرده است (در زمان نوشتن این مقاله).

نمودار کلی تراست ولت

کمی پایین‌تر از بخش نمودارها، می‌توانید جزئیات بیشتری را در مورد رمزارز بیت کوین مشاهده کنید؛ مانند:

  • حجم بازار (Market Cap) 
  • حجم معاملات ۲۴ ساعته (Volume 24h) 
  • سرمایه در گردش (Circulating Supply) 

ارزهایی که تراست ولت پشتیبانی می‌کند، کدام‌اند؟

زمانی که Trust Wallet آغاز به کار کرد، تمام توکن‌های اتریوم ERC20 و ERC223 توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شد. اما در حال حاضر، تراست ولت بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها را پشتیبانی می‌کند، مانند: بیت کوین، بایننس کوین و مونرو.

بیش از ۴۰ نوع بلاک چین و بیش از ۱۶۰ هزار کوین و توکن توسط تراست ولت پشتیبانی می‌شود. 

من ریپل خریدم و به تراست ولت انتقال دادم، ۲۰ ریپل کم شده است، دلیل آن چیست؟

اولین نکته: تراست ولت برای افتتاح حساب، دریافت یا نگهداری ارز دیجیتال، کارمزدی دریافت نمی‌کند. اگر بخواهید از تراست ولت ارز انتقال انجام دهید یا ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

دومین نکته: برای برخی ارزها و فعال‌سازی کیف پول ارز دیجیتال آنها، نیاز است برای اولین بار هزینه‌ای را به عنوان هزینه‌ی فعال‌سازی پرداخت کنید. برای مثال، جهت فعال‌سازی ارزهای زیر در تراست ولت یا دیگر کیف پول‌ها، باید مقداری از همان ارز را پرداخت کنید:

  • ریپل: ۲۰ XRP
  • کاردانو: ۱ ADA
  • پولکادات: ۱ DOT
  • استلار: ۱ XML

بنابراین برای رمزارز ریپل، ۲۰ ریپل به عنوان هزینه فعال‌سازی از شما کسر می‌شود. در واقع، این ۲۰ ریپل هزینۀ باز کردن اکانت است (توجه کنید که این هزینه فعال‌سازی با کارمزد معامله فرق دارد). هنگام استفاده از یک آدرس جدید ریپل، این مقدار به عنوان هزینۀ بازگشایی اکانت از حساب شما برداشته می‌شود و امکان بازگردانی آن وجود ندارد. این مورد یکی از تفاوت‌های ریپل با سایر رمزارزهاست.

بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

اگر گوشی من دزدیده شود، امکان سرقت و انتقال ارزها از تراست ولت وجود دارد؟

اگر کیف پول تراست روی گوشی شما بدون پسورد باشد، امکان انتقال ارزهای دیجیتال شما و دزدیده شدن آنها وجود دارد. برای افزایش امنیت کیف پولتان، می‌توانید برای آن رمز عبور تعریف کنید.

به بخش تنظیمات تراست ولت مراجعه کنید.

تنظیمات در تراست ولت

از بخش تنظیمات، روی گزینه “Security” کلیک کنید.

امنیت در تراست ولت

با فعال کردن گزینه “Passcode”، یک رمز عبور برای کیف پول Trust انتخاب کنید. هر بار که بخواهید وارد کیف پولتان شوید، باید این رمز را وارد کنید.

رمز عبور در تراست ولت

چرا معامله من در حال انتظار است؟ 

از آنجایی که ماینرها کارمزدهای دریافت شده توسط فرستنده ارز دیجیتال را دریافت می‌کنند، معمولاً به دنبال تایید معاملاتی با بیشترین کارمزد هستند. به همین دلیل پردازش معاملات با کارمزد کم، بیشتر طول می‌کشد. برخی از معاملات نیز به دلیل پایین بودن کارمزد، هرگز انتخاب نمی‌شوند و ماینرها تمایلی به پردازش آنها ندارند. این امر باعث می‌شود تراکنش شما در وضعیت معلق قرار گیرد. 

تراکنش معلق در تراست ولت

زمانی که تراکنش من در حالت تعلیق است، چه کاری انجام دهم؟

در صورتی که تراکنش شما در حالت تعلیق قرار دارد، می‌توانید ۳ انتخاب داشته باشید:

منتظر بمانید تا تراکنش شما در شبکه تایید شود

اگر عجله ندارید، می‌توانید منتظر بمانید تا معامله انجام شود. از شلوغی شبکه کم می‌شود و ماینرها معامله شما را انتخاب می‌کنند. تنها نکته منفی این است که هیچ زمان مشخصی برای مدت زمان ازدحام شبکه یا زمان تصمیم ماینرها برای پردازش معامله شما وجود ندارد.

تراکنش را دوباره ارسال یا یک تراکنش جدید ایجاد کنید

ترتیب پردازش معاملات با مقداری که “nonce” نام دارد، تعیین می‌شود. اگر می‌خواهید معامله‌ای را که ” معلق است (گیر کرده) ”، دوباره ارسال کنید، باید مقدار nonce آن را تعیین کنید و یک معامله جدید با همان مقدار nonce ایجاد کنید.

ابتدا به دنبال قدیمی‌ترین تراکنش معلق خود باشید. برای دریافت نمای کلی از تراکنش در حال تعلیق، روی تراکنش ضربه بزنید. مقدار Nonce را در این صفحه خواهید یافت. عدد نانس را یادداشت کنید، زیرا بعداً از این عدد استفاده خواهید کرد.

عدد نانس در تراست ولت

در مرحله بعد، یک تراکنش جدید ایجاد کنید (با «آدرس گیرنده» اصلی و مقدار تراکنش). در صفحه تأیید، روی نماد «چرخ دنده» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، به پایین صفحه بروید و مقدار nonce را در صفحه با مقداری که در مرحله قبل یادداشت کردید، جایگزین کنید. کارمزد بالایی تعیین کرده و معامله را تأیید کنید.

ارسال مجدد تراکنش

تراکنش را لغو کنید

برای لغو معامله، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • روی معامله در حال انتظار کلیک کنید و فیلدی به نام nonce را در صفحه پیدا کنید. مقدار را به خاطر داشته باشید (یک عدد).
  • یک تراکنش جدید را شروع کنید. در «آدرس گیرنده»، آدرس کیف پول عمومی خود را قرار دهید (همان آدرسی که از آن تراکنش می‌فرستید). برای «مقدار» ۰ قرار (صفر) دهید و روی گزینه NEXT کلیک کنید.
تراکنش تازه
تراکنش جدید در تراست ولت
  • در صفحه تأیید، روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، به پایین صفحه بروید و مقدار nonce را در صفحه با مقداری که در مرحله قبل یادداشت کردید، جایگزین کنید. کارمزد بالایی تعیین کرده و معامله را تأیید کنید.
تراکنش معلق در تراست ولت

این فرایند، یک تراکنش جدید ایجاد می‌کند که تراکنش در انتظار را لغو می‌کند.

تاریخچه تراکنش در تراست ولت

PEG در تراست ولت به چه معناست؟

پگ یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال، به معنای گره زدن ارزش یک رمزارز به یک رمزارز دیگر است. پگ کردن در واقع یعنی نسبت دادن ارزش یک ارز به یک ارز دیجیتال دیگر است.

این ویژگی زمانی در تراست ولت استفاده می‌شود که در بخش DEX برای معامله دو رمزارز با هم، هر دو در یک بلاک چین قرار نداشته باشند. با این کار ارزهای پگ شده امکان معامله با هم را پیدا می‌کنند. مثلاً می‌توان ترون و اتریوم را که در دو بلاک چین مختلف هستند، با هم معامله کرد.

این لیست چند رمزارز است که در تراست ولت پگ شده‌اند:

  • BTCB که یک توکن در بایننس چین است و ارزش آن به بیت کوین پگ شده است.
  • LTC BEP2 توکنی که ارزش آن به رمزارز لایت کوین پگ شده است.
  • XRP BEP2 توکنی که ارزش آن به رمزارز ریپل پگ شده است.
  • BCH BEP2 توکنی که ارزش آن به بیت کوین کش پگ شده است.
  • ETH BEP2 توکنی که ارزش آن به اتریوم پگ شده است.
  • TRX BEP2 توکنی که ارزش آن به رمزارز ترون پگ شده است.

Wrapped Ether) WETH) و Wrapped Bitcoin) WBTC) هم دو رمزارز دیگر هستند که به ترتیب به اتریوم و بیت کوین پگ شده‌اند.

رمزارزهای پگ شده را می‌توان در صرافی بایننس به ارزهای اصلی‌شان تبدیل کرد.

خطای Dust در تراست ولت چیست؟

زمانی که معامله شما خیلی کوچک باشد، خطای Dust را مشاهده می‌کنید (مثلاً مقدار کمی بیت کوین می‌خواهید انتقال دهید و شبکه این اجازه را به شما نمی‌دهد). چرا این خطا اتفاق می‌افتد؟

برای معامله رمزارزها، یک ورودی و یک خروجی وجود دارد. به خروجی‌های خرج نشده تراکنش، UTXO یا Unspent Transaction Output گفته می‌شود.

به بیان دیگر، مقدار رمزارزی که بعد از انجام تراکنش در کیف پول شما باقی می‌ماند، UTXO نام دارد. مثلاً هنگامی که یک معامله بیت کوین انجام می‌شود، دو UTXO ایجاد می‌شود: یکی بیت کوین واقعی ارسال شده به گیرنده است و دیگری مقدار بیت کوین باقی مانده (خروجی تغییر یافته) است که به کیف پول فرستنده برمی‌گردد.

به همین دلیل، اگر مقدار UTXO از میزان کارمزدی که می‌خواهید پرداخت کنید، کمتر باشد، تراکنش شما انجام نمی‌شود.

بنابراین، معاملات بسیار کوچک با کارمزد خیلی بالا را نمی‌توانید انجام دهید و در صورت انجام، با خطای Dust مواجه می‌شوید.

کارمزد تراست ولت چقدر است؟

خود تراست ولت برای نگهداری و دریافت ارز، هزینه‌ای ندارد و کارمزد دریافت نمی‌کند. اما برای ارسال ارز از تراست ولت به خارج از این کیف پول یا از صرافی به این کیف پول، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

کارمزدهای انتقال به رمزارزی که می‌خواهید انتقال دهید، بستگی دارد و برای ارزهای مختلف، متفاوت است. برای مثال:

  • کارمزد بیت تورنت با ترون پرداخت می‌شود.
  • کارمزد بیت کوین با بیت کوین پرداخت می‌شود.
  • کارمزد اتریوم با اتر پرداخت می‌شود.
  • کارمزد ترون با ترون پرداخت می‌شود.

چند نکته:

  • کارمزد تراکنش در تراست ولت با ارز دیجیتال پرداخت می‌شود و نمی‌توانید به تراست ولت، پول ریالی یا دلاری واریز کنید.
  • انتقال رمزارز از صرافی به تراست ولت یا هر کیف پول دیگری، مشمول کارمزد می‌شود که ارتباطی به تراست ولت ندارد.
  • میزان کارمزد بسته به شلوغ بودن شبکه، تغییر می‌کند.
  • حجم رمزارز در انتقال تاثیری روی میزان کارمزد تراکنش ندارد.

از کجا بدانم کارمزد انتقال ارز دیجیتال در تراست ولت چقدر است؟

در صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction)، بخشی به نام “Network Fee” وجود دارد که کارمزد شبکه را نشان می‌دهد. از این بخش، نام ارز موردنیاز برای پرداخت کارمزد، میزان ارز و معادل دلاری آن مشخص است.

اگر ارز موردنیاز برای پرداخت کارمزد را نداشته باشید یا مقدار آن کافی نباشد، با پیغام زیر روبه‌رو می‌شوید:

.You don’t have enough smart chain (BNB) to cover network fees. Top up BNB to continue

در این صورت، باید به اندازه کافی از رمزارز موردنیاز در کیف پول شما وجود داشته باشد تا گزینه SEND فعال شود. بنابراین باید کیف پول خودتان را شارژ کرده و مجدد برای انتقال اقدام کنید (از یک صرافی ترید ارز دیجیتال، ارز موردنظر را خریداری کرده و به تراست ولت انتقال دهید).

آیا در تراست ولت می‌توانم کارمزد انتقال را تغییر دهم؟

بله؛ برای این کار، در صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction)، روی علامت چرخ دنده یا تنظیمات در گوشه بالا (سمت راست) کلیک کرده و کارمزد را تغییر دهید. اما توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید، چرا که خود کیف پول بر اساس شرایط موجود، یک کارمزد منطقی برای تراکنش شما در نظر می‌گیرد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که با انتخاب کارمزد خیلی پایین، ممکن است هیچ وقت تراکنش شما در شبکه تایید نشود.

ممو در تراست ولت؛ تگ (memo) کیف پول را از چه قسمتی پیدا کنم؟

علت وجود memo (ممو) این است که در برخی صرافی‌های ارز دیجیتال آدرس همه‌ی کاربران مشترک است و سیستم آن‌ها واریزی شما را از روی memo تشخیص می‌دهند (مانند آنچه که تحت عنوان شناسه‌ی واریز در سیستم بانکی داریم).

برای صرافی‌ها که به شما گفته‌اند وارد کردن تگ ضروری است، اگر تگ را وارد نکنید، ارز شما گم می‌شود و به آن دسترسی ندارید. هنگام انتقال ارز از تراست ولت به صرافی، تگ را از صرافی یا جایی که می‌خواهید به آن ارز بفروشید، دریافت کنید.

به دلیل اینکه تراست ولت یک کیف پول شخصی است و برای هر رمزارز یک آدرس منحصربه‌فرد تولید می‌کند، شما فقط از آدرس ساخته شده استفاده می‌کنید. در نتیجه، برای ارسال ارز به تراست ولت، نیاز به وارد کردن memo ندارید.

بنابراین پاسخ سؤال این است که تراست ولت memo یا تگ را برای هیچ رمزارزی ارائه نمی‌کند. بدون تگ هم می‌توانید ارز را به این کیف پول انتقال دهید.

رمزارز من گم شده است (یا کیف پول موجودی من را صفر نمایش می‌دهد)، چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از اینکه به بررسی این سوال بپردازیم، یادآوری می‌کنیم همیشه مطمئن باشید جدیدترین نسخه تراست ولت روی دستگاه شما نصب است.

Trust Wallet در واقع فقط پل ارتباطی بین چندین بلاک چین است. از نظر فنی، هیچ دارایی روی کیف پول شما ذخیره نشده است. این کیف پول کلیدهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که امکان اتصال به شبکه را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید موجودی یا بالانس حساب خود را بررسی کرده و تراکنش انجام دهید.

برای رفع مشکل مطرح شده، موارد زیر را بررسی کنید:

آیا کوین یا توکن شما توسط تراست ولت پشتیبانی شده است؟

کیف پول تراست قادر است بیش از ۴۰ بلاک چین و ۱۶۰ هزار رمزارز را پشتیبانی کند. توکن یا کوین‌هایی که توسط تراست ولت پشتیبانی نمی‌شود، در این کیف پول نشان داده نمی‌شوند و نمی‌توانید آنها را بازیابی کنید. لطفاً هنگام ارسال رمزارز به تراست ولت مراقب باشید.

موجودی آدرس ارز موردنظر را بررسی کنید

باید بررسی کنید که آدرس شما واقعاً رمزارزی را در خود ذخیره دارد یا خیر. بهترین راه‌حل بررسی بالانس حساب، استفاده از مرورگر بلاک چین مربوطه است. اگر تراکنش شما ثبت شده باشد و آدرس موردنظر حاوی رمزارز باشد، این مورد در ردیابی دارایی به شما کمک می‌کند.

برای مثال در مورد اتریوم شما می‌توانید با استفاده از سایت https://etherscan.io، آدرس عمومی، هش و غیره را جستجو کنید؛ با این کار، سوابق تراکنش آدرس موردنظر را مشاهده می‌کنید.

اگر مرورگر بلاک چین نشان داد که آدرس موردنظر شما دارای رمزارز است، پس نگران نباشید؛ جای دارایی شما در بلاک چین امن است اما تراست ولت نمی‌تواند آن را نشان دهد (به مرحله ۳ بروید).

اما اگر مرورگر موجودی آدرس شما را صفر نشان می‌دهد، احتمالاً:

  • آدرس کیف پول را اشتباه وارد کردید. مطمئن شوید که آدرس را درست وارد می‌کنید.
  • کیف پول شما هک شده است. یک نفر به کلمات بازیابی شما دسترسی داشته و ارزهای شما به سرقت رفته است (متأسفانه در این صورت نمی‌توانید کاری انجام دهید).

اینترنت خود را چک کرده و از یک فیلترشکن استفاده کنید

برای استفاده از تراست ولت، باید آنلاین باشید.بررسی کنید که اینترنت شما مشکلی ندارد؛ وارد یک سایت شوید یا برنامه‌ی دیگری را روی گوشی که به اینترنت متصل است، باز کنید.

  • دستگاه خود را خاموش/ روشن کنید.
  • اینترنت خود را قطع/ وصل کنید.

اگر مشکلی در اتصال به اینترنت بود، باید تنظیمات دستگاه یا ارائه دهنده اینترنت را بررسی کنید.

گاهی اوقات ممکن است فیلتر بودن برخی سایت‌ها و برنامه‌ها تأثیرگذار باشند و اتصال شما با مشکل روبه‌رو شود. فیلترشکن خود را روشن/ خاموش کرده و بالانس کیف پول را بررسی کنید..

تراست ولت را روی دستگاه دیگری بازیابی کنید

تراست ولت را روی دستگاه دیگری با استفاده از کلمات ریکاوری، بازیابی کنید. قبل از بازیابی کیف پول، مطمئن شوید که کلمات ریکاوری را به‌درستی یادداشت کرده‌اید (تهیه نسخه پشتیبان).

همیشه از آخرین نسخه تراست ولت استفاده کنید

بررسی کنید که حتماً آخرین نسخه اپلیکیشن روی تلفن همراه شما نصب شده باشد.

به پشتیبانی تراست ولت پیام بفرستید

یک تیکت برای پشتیبانی تراست ولت بفرستید و از آن‌ها بخواهید مشکل شما را بررسی کنند (از این لینک استفاده کنید).

منتظر سوالات و نظرات شما هستیم

در این مقاله به ۱۷ سوال پرتکرار مخاطبان کیف پول تراست ولت به صورت تصویری پاسخ دادیم. اما اگر مشکل شما در میان این سوال‌ها نبود، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۳۶

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6K دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ستاره رمضان پور
ستاره رمضان پور
2 روز قبل

برنامه برام کانکت نمیشه

عهدیه...
عهدیه...
3 روز قبل

سلام و خسته نباشید
آیا شماره کیف پول و ولت باهم تفاوتی دارد؟
آیا این شماره ها شخصی است؟
در چه صورتی ممکن است از طریق این شماره ها حساب صفر شود؟

ر رواقی
ر رواقی
1 روز قبل
پاسخ به  عهدیه...

سلام
منظور شما از شماره کیف پول چیست دوست عزیز؟ ما چنین اصطلاحی در دنیای رمزارزها نداریم.
کیفغ پول ها دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی هستند. کلید خصوصی همانند رمز دسترسی به دارایی شماست که نباید آن را در اختیار سایرین قرار دهید. کلید عمومی هم همان آدرس کیف پول برای واریز توکن است.

علی حقیقی
علی حقیقی
4 روز قبل

سلام خسته نباشید تراست ولت دارایی هام رو بلاک کرده چونکه بدون فیلتر شکن وارد شدم میخاستم بدونم کاری میشه کرد میشه راهنمایی کنید لطفا چکار میشه کرد؟

ر رواقی
ر رواقی
3 روز قبل
پاسخ به  علی حقیقی

سلام
با استفاده از عبارات بازیابی، مجددا دارایی خود را روی کیف پول دیگری ایمپورت کنید.

اسماعیل مهرابی
اسماعیل مهرابی
6 روز قبل

سلام من ارز گروه #GA در تراست ولت با BNB اسمارت چین خریدم ،الان نمتونم بفروشم

ر رواقی
ر رواقی
2 روز قبل

سلام
خطای دریافتی شما هنگام معامله چیست؟
آیا ازداشتن کارمزد کافی در ولت خود اطمینان دارید؟
توجه داشته باشید معاملات توکنهای با استخر نقدینگی ضعیف، به کندی صورت می‌گرد.

علیرضا
علیرضا
6 روز قبل

سلام وقت بخیر
یک سوال در مورد برداشت بیت کوین از تراست ولت
کارمزد برداشت بیت کوین از تراست ولت(شبکه اصلی بیت کوین) رو با چه ارزی پرداخت میشه ؟ از خود بیت کوین کم میشه یا باید bnb شبکه bep2 داشته باشیم تا کارمزد پرداخت و انتقال انجام شود ‍!!؟

سپاس

ر رواقی
ر رواقی
3 روز قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام
کارمزد تراکنش همیشه در قالب کوین بومی شبکه تراکنش پرداخت میشود. اگر بیت کوین روی شبکه اصلی آن داشته باشید، کارمزد تراکنش در قالب BTC از موجودی شما کسر میشود.

مهدی
مهدی
8 روز قبل

سلام
من چند روز پیش ی رمز ارز تازه خریدم و الان هم توی تراست ولت لیست شده ولی قیمت نشون نمیده و نمیشه اون ارز رو فروخت
تو پنکیک سواپ هم قیمت نشون میده ولی نمیشه فروخت.
تو پوکوین هم که خواستم بفروشم رنگ trade هم قرمز رنگ بود و تراکنش انجام نمیشه
بنظر شما مشکل از چیه؟
کلاهبرداریه؟
ممنون از پاسخگویی شما

ر رواقی
ر رواقی
3 روز قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
توکنهای جدید به دلیل اینکه احتمالا در کوین مارکت کپ داده های قیمتی آنها وجود ندارد، تراست ولت هم قادر به نمایش قیمت آنها نیست. علاوه بر این به دلیل عدم نقدینگی کافی در اینگونه ارزها، معاملات آنها به سرعت انجام نمی‌شود.

پویان
پویان
9 روز قبل

سلام من توکن تز تراس ولت به صرافی مکسی انتقال دادم و در تراکنسثش های تراس ولت زده
completed
ولی به صرافی مکسی نیومده باید چی‌کار کنم؟؟

ر رواقی
ر رواقی
3 روز قبل
پاسخ به  پویان

سلام
اگر از صحت تراکنش خود اطمینان دارید، لطفا هش تراکنش را برای پشتیبانی صرافی مربوطه ارسال کرده و این مساله را پیگیری کنید.

پروانه فرزانه
پروانه فرزانه
11 روز قبل

سلام خسته نباشید
سوالم از شما بزرگوار اینکه من ۱۵۰۰۰شیبا به تراست ولت ارسال کردم از شبکه BEP20(BSC)رفت نشست تو کیف پولم
ولی وقتی خواستم برگشت بدم نشد از من BNBخواست ومن نمیدونستم چیکار کنم
وبه اشتباه چند جارو کلیک کردم دیدم رفتم باتمام شیبانی رو بازی یا شرط بندی که نمیدونم چی بود
دیگه کلیک نکردم وبرگشتم وحالا مونده اونجا بعد با پشتیبانی صرافی *** در ارتباط بودم که پیگیر بودن

ر رواقی
ر رواقی
10 روز قبل

سلام
با توجه به اینکه تراکنش شما در کیف پول مقصد نشسته، نیاز به پیگیری از سوی صرافی مبدا تراکنش نیست.
فقط توجه داشته باشید در کیف پول های خودحضانتی (مثل تراست ولت)، برای انجام تراکنش ملزم به پرداخت کارمزد شبکه هستید. این کارمزد همیشه در قالب کوین اصلی شبکه پرداخت میشود. به عنوان مثال اگر توکن شیبا شما از نوع bep20 است، حتما برای ارسال آنها باید مقداری bnb (bep20) در ولت خود داشته باشید. بنابراین مقداری bnb (bep20) از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی (والکس) خریداری کرده و به کیف پول تراست ولت خود انتقال دهید. سپس مجددا این تراکنش را انجام دهید.

سپاس از همراهی شما

پروانه فرزانه
پروانه فرزانه
9 روز قبل
پاسخ به  ر رواقی

ممنون از شما بزرگوار

امیر تهرانی
امیر تهرانی
14 روز قبل

سلام ارز ادب من گوشیم شکست بعد از ریست کردن بعد از زدن ۱۲حرف موجودی حسابم صفر شد و با پیامی که بلاک شده ام روبرو شدم چکار باید کرد؟

ر رواقی
ر رواقی
11 روز قبل
پاسخ به  امیر تهرانی

سلام
لطفا دارایی خود را روی کیف پول دیگری که از توکنهای شما پشتیبانی میکند، ایمپورت کنید.

فرهاد
فرهاد
15 روز قبل

درود حدود یک سال قبل مقداری ترون در تراست والت استیک کردم ، الان که میخوان از استیک در بیارن پس از طی مراحل و رفتن به قسمت پردازش ارور میده با این متن transaction error , contract validtor error
در ضمن توی کیف ترون آزاد دارم برای هزینه تراکنش . ممنون میشم راهنمایی کنید

آرن امیریان
آرن امیریان
8 روز قبل
پاسخ به  فرهاد

سلام وقت بخیر
شبکه ترون آپدیتی به نام Stake 2.0 داده که فرآیند استیکینگ رو ساده‌تر کنه. منتها این آپدیت از ورژن‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌کنه. برای رفع این ارور:
نسخه جدید تراست ولت از Stake 1.0 پشتیبانی نمی‌کنه و احتمالا برای همین این ارور رو به شما میده. ورژن‌های قدیمی‌تر تراست ولت رو نصب کنید و اونجا آن‌استیک کنید.

سالار قشقایی
سالار قشقایی
17 روز قبل

درود دوست گرامی

من کیف پول تراست ولت دارم .متاسفانه دوستم برام راه اندازی کرده و هر کاری میکنم نمیتوانم خرید بزنم ..در احر این پیام برای من میاد .

سرمایه گذاری کریپتون برای همه مناسب نیست .
براساس پاسخ های شما سرمایه گذاری و رمز ارز ممکن است برای شما مناسب نباشد .پس نمی‌توانید ادامه دهید …

لطفا کمک کنید تا سوالاتی که پاسخ دادم دوباره اصلاح کنم .متشکرم

ر رواقی
ر رواقی
16 روز قبل

سلام
توجه داشته باشید که به دلیل سوءاستفاده های احتمالی در فضای کریپتو، همیشه کیف پول و عبارات بازیابی آنرا نزد خود نگه دارید و از ساختن کیف پول توسط افراد و حتی آشنایان خودداری کنید.
منظور شما از خرید در کیف پول چیست؟ در تراست ولت امکان خرید مستقیم رمزارز به دلیل تحریم‌های بانکی وجود ندارد. شما باید ابتدا از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی (مثل والکس)، رمزارز موردنظر را خریداری کرده و آن را به کیف پول خود انتقال دهیدد.
آموزش نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

وحید حیدری
وحید حیدری
21 روز قبل

سلام خسته نباشید
من تراست ولتم رو بدون فیلتر شکن چند ماهی هست میرم داخلش
حالا میخوام ارزهام رو داخلش انتقال بدم
حتما باید با فیلتر شکن برم؟
قبلا بدون فیلترشکن رفتم مشکلی حالا واسم به وجود نمیاد. ممنون

آرن امیریان
آرن امیریان
18 روز قبل
پاسخ به  وحید حیدری

سلام ممنون
ترجیحا همیشه با وی پی ان استفاده کنید، چون ممکنه حساب رو بلاک کنن.

عاطفه داوری
عاطفه داوری
21 روز قبل

سلام وقت بخییر،آیا برای انتقال ارز از کیف پول تراس ولت به کیف پول دیگری از تراس ولت کارمزد کم میشود؟

ر رواقی
ر رواقی
21 روز قبل
پاسخ به  عاطفه داوری

سلام
بله؛ این کارمزد مربوط به شبکه بلاکچین است و برای هر تراکنشی ملزم به پرداخت آن هستید.

آرن امیریان
آرن امیریان
21 روز قبل
پاسخ به  عاطفه داوری

سلام وقت شما هم بخیر
خیر تراست ولت خودش کارمزد نمی‌گیره. شما فقط کارمزد شبکه رو پرداخت می‌کنید که همه شبکه‌های بلاکچینی کارمزد دارن.

حجت
حجت
24 روز قبل

سلام وقت بخیر.آیا کارمزد انتقال ارز ربطی به مقدار ارز دارد یا نه؟؟

ر رواقی
ر رواقی
23 روز قبل
پاسخ به  حجت

سلاه
بله، با افزایش حجم معامله، مقدار کارمزد هم افزایش می‌یابد.

دکمه بازگشت به بالا