تریدمقالات ارز دیجیتال

راهنمای کامل نحوه خرید استلار و فروش آن در ایران

اگر قصد کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید، باید ابتدا رمز ارزهای معروف را بشناسید و سپس با روش خرید و فروش آن‌ها در بازار آشنا شوید. تمام این موارد نیازمند مطالعه و کسب اطلاعات زیاد است. آموزش نحوه خرید استلار نیز در این میان طرفداران مخصوص به خود را دارد. زیرا این ارز دیجیتال در مدت زمان بسیار کمی توانست پیشرفت کند و جایگاه خوبی در بازار به دست آورد. ضمن اینکه اهداف والای این شبکه تماما در راستای خواسته‌های کاربران پیش می‌رود.

ارز دیجیتال استلار پس از فعالیت‌های رو به رشدی که داشته است اکنون در لیست پانزده ارز دیجیتال برتر و محبوب جهان قرار گرفته است. نحوه خرید استلار در شناسایی یک صرافی خوب، تشخیص وضعیت بازار و تحلیل اهداف نسبت به دارایی خود خلاصه می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم تا به سوالاتی مثل ارز دیجیتال استلار چیست؟ پاسخ دهیم و نحوه خرید استلار در ایران را توضیح دهیم.

معرفی ارز دیجیتال استلار (Stellar)

شبکه استلار (XLM) یک شبکه منبع باز رمزنگاری شده است که اهداف مختلفی دارد. طراحی این پروژه در سال ۲۰۱۴ و توسط افرادی با نام‌های “Jed McCaleb”  و “Joyce kim” تاسیس شد. اصلی‌ترین اهداف این پروژه عملی کردن پرداخت‌های فرامرزی، پرداخت‌های کم هزینه و تراکنش‌هایی با کمترین کارمزد و انتقال ارزش بین دارایی‌ها است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این شبکه این است که سرعت تراکنش‌ها را بالا برده و امنیت را برای حفظ دارایی‌های کاربران افزایش می‌دهد.

شبکه استلار، منبع باز و غیرمتمرکز

ارزهای دیجیتال ریپل و استلار شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و در واقع استلار فورک شده پلتفرم ریپل است. اما اصلی‌ترین تفاوت ریپل و استلار در بازار هدف آن دو است. اگر فردی فعال در بازار رمز ارزها باشید، باید با ویژگی ارزهای دیجیتال مهمی مثل آن‌ها آشنا باشید. ضمن اینکه نحوه خرید استلار به آشنایی و داشتن شناختی کامل از آن وابسته است.

شبکه استلار با این هدف تاسیس شد که به تمام افراد با هر درآمدی که دارند کمک کند تا از طریق فناوری بلاکچین به تمام خدمات مالی و بانکی دسترسی داشته باشند. در واقع این شبکه یک سیستم مالی باز است. با توجه به اینکه دسترسی به خدمات بانکی در اکثر کشورهای دنیا بسیار کند، سخت و گران است، این شبکه می‌تواند راه حلی خوبی برای این موضوع باشد.

ارز دیجیتال استلار از زمان ارائه در بازار تا کنون، روند رو به رشدی داشته است و روز به روز افزایش قیمت خوبی را تجربه کرده است. دلیل این موضوع هم کاملاً روشن است. کاربران دوست دارند که وجوه خود را سریع‌تر و ارزان‌تر منتقل کنند و شبکه استلار این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است. همچنین خوب است بدانید که توکن بومی این شبکه، لومن (Lumen) نام دارد. این توکن با نماد اختصاری XLM به بازار معرفی شده است.

توکن لومن، توکن بومی شبکه استلار

مراحل خرید و فروش استلار

همانطور که گفتیم استلار در مدت زمانی کم توانست جایگاه خوبی در بازار رمز ارزها به دست آورد. این موضوع باعث شد تا میزان محبوبیت آن بین فعالان ارز دیجیتال افزایش پیدا کند و اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال نیز از آن پشتیبانی کنند. به همین دلیل یادگیری نحوه خرید استلار طرفداران زیادی پیدا کرده است. در ابتدا برای خرید ارز استلار باید موفق به انتخاب یک صرافی خوب و مطمئن شوید. حال در ادامه به شکلی دقیق به آموزش خرید و فروش استلار می‌پردازیم و مراحل آن را به تفکیک توضیح خواهیم داد.

تهیه و نصب کیف پول

برای آموزش نحوه خرید استلار خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که به یک کیف پول استلار برای نگهداری دارایی خود در آن نیاز خواهید داشت. برای ذخیره استلار، می‌توانید از انواع کیف پول‌های سرد و گرم استفاده کنید. از جمله این کیف پول‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس – Ledger Nano X
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک – Atomic
  • کیف پول نرم افزاری Edge
  • کیف پول نرم افزار و تحت وب  Guarda
  • کیف پول نرم افزاری  Abra
  • کیف پول تحت وب  Stellar Term

 تمام کیف پول‌های معرفی شده، جزو بهترین گزینه‌‌هایی هستند که هنگام خرید استلار باید به آن توجه کنید. با این حال، اگر به جز استلار، ارز دیگری نیز خرید و فروش می‌کنید، بهتر است از کیف پولی استفاده کنید که از آن ارز هم پشتیبانی می‌کند.

صرافی خارجی

اولین مرحله‌ای که در نحوه خرید استلار باید به آن توجه ویژه‌ای کرد، پیدا کردن یک صرافی مطمئن است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی از طریق صرافی‌ها امکان‌پذیر است. اما به دلیل افزایش محبوبیت این بازار در بین مردم، صرافی‌های زیادی با هدف کلاهبرداری در این بازار فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه باید از میزان امنیت صرافی انتخابی خود مطمئن باشید زیرا ممکن است مورد حمله هکر‌ها قرار بگیرد.

انتخاب صرافی مطمئن، اولین مرحله در آموزش نحوه خرید استلار

نحوه خرید استلار در صرافی‌های مختلف تقریباً یکسان است اما هنگام دریافت ارز ممکن است با توجه به ساختار صرافی مورد نظر، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. در واقع پس از گذراندن تمام مراحل و رسیدن به این قسمت، شما فقط چند قدم با دریافت ارز استلار و نگهداری آن در کیف پول اختصاصی خود فاصله دارید.

صرافی ایرانی

نحوه خرید استلار در ایران به این صورت است که باید یک صرافی ایرانی انتخاب کنید. زیرا خرید ارز دیجیتال با ریال در صرافی‌های خارجی ممکن نیست. همچنین برای انتخاب صرافی باید به ویژگی‌هایی مثل سهولت استفاده، امنیت، کارمزد معاملات، نظر کاربران، قیمت و… توجه کنید. فراموش نکنید که خرید استلار در صرافی‌های خارجی با ارزهای خارجی غیر ممکن نیست، اما با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفته است، خطرات زیادی دارد.

نحوه خرید استلار با کارت بانکی شخصی

در آموزش نحوه خرید استلار خوب است به این نکته اشاره کنیم که پس از طی کردن مراحل ثبت نام و احراز هویت، مدارک و حساب بانکی شما در آن صرافی تایید شده است. بنابراین شما می‌توانید از طریق درگاه بانکی، ارز دیجیتال استلار را خرید و فروش کنید. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که کارت بانکی که برای خرید استلار استفاده می‌کنید باید به نام خودتان باشد.

دریافت و نگهداری ارز استلار در کیف پول اختصاصی

نحوه خرید استلار از شبکه‌های اجتماعی

از آنجا که تعداد سرمایه گذاران بازار کریپتو روز به روز افزایش پیدا می‌کند، روش‌های خلاقانه‌ای برای خرید ارزهای دیجیتال به وجود آمده است. برای مثال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ از جمله روش‌های مرسوم برای خرید ارزهای دیجیتالی به شمار می‌رود. مشکلی که در این شبکه‌ها وجود دارد این است که شما نمی‌توانید هویت فروشنده را شناسایی کنید. در نتیجه امکان کلاهبرداری در این روش خرید استلار، بسیار بالاست. از طرفی در صورت مشاهده کلاهبرداری امکان شکایت به مراجع را ندارید؛ در نتیجه بهتر است از خدمات عرضه کنندگان در شبکه‌‌های اجتماعی استفاده نکنید.

نکات مهم در نحوه خرید استلار

زمانی که مراحل ورود به صرافی را برای خرید استلار انجام دادید، قبل از اینکه اقدام به خرید یا فروش ارزهای خود کنید باید به نکات زیادی در راهنمای خرید و فروش استلار مثل وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در جهان، معاملات خرید، کارت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال استلار، نمودار تحلیلی و … توجه کنید. در کارت‌های خرید و فروش ارز استلار دو روش متفاوت برای خرید و فروش رمز ارز استلار وجود دارد:

  • روش تعیین محدودیت
  • روش خرید با قیمت بازار

نحوه خرید استلار در روش اول به این شکل است که محدوده قیمت برای رمز ارز توسط کاربر مشخص می‌شود و در روش دوم شما دقیقا ارز دیجیتال مورد نظر خود را با قیمت موجود در بازار خرید و فروش خواهید کرد.

آیا خرید و فروش استلار در ایران قانونی است؟

خرید و فروش استلار مانند هر ارز دیجیتال دیگری، از نظر قانونی مشکلی ندارد. تا زمانی که از استلار به عنوان روش پرداخت برای معامله استفاده نشود، خرید و فروش آن بلامانع است. در نتیجه شما برای سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها می‌توانید از صرافی‌های داخلی و خارجی استفاده کنید، اما اگر قصد داشته باشید برای خرید خانه به فروشنده استلار پرداخت کنید، مرتکب جرم شده‌اید. شما می‌توانید این ارز را با خیال آسوده از صرافی والکس خریداری کنید.

مزایا و معایب استلار

خرید استلار نیز مانند هر ارز دیگری، مزایا و معایبی دارد که بهتر است قبل از اقدام به خرید، با آن‌ها آشنا باشید.

مزایای خرید استلار

  • غیرمتمرکز است.
  • با شرکت‌های بزرگی مانند IBM مشارکت دارد.
  • هزینه تراکنش آن  پایین است.

معایب خرید استلار

در دسترسی برای تراکنش محدود است.

با رقابت بالایی روبرو است.

استلار، بهتر و کاربردی‌تر از اتریوم

هدف اولیه شبکه استلار این بود که ارزهای دیجیتال را یکپارچه سازد و تکنولوژی‌های جدید در اکوسیستم مالی ایجاد کند. ارز دیجیتال استلار یک ارز چندکاره است که هم برای پرداخت و هم به عنوان یک واسطه برای تبدیل کوین‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر استلار در حال رقابت شدید با اتریوم است و پیش‌بینی می‌شود در رقابت با این شبکه، پیشی بگیرد. برای همین است که اغلب فعالان کریپتو علاقه دارند تا نحوه خرید استلار در صرافی‌های ایرانی و خارجی را بدانند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر بررسی نحوه خرید استلار، به معرفی و شرح مزایا و معایب آن نیز بپردازیم، امید است که مقاله به سوالات شما در خصوص نحوه خرید استلار پاسخ مناسب داده باشد.

سوالات متداول

نحوه خرید استلار چگونه است؟

برای خرید ارز استلار ابتدا باید یک صرافی ایرانی مطمئن پیدا کنید و سپس در آن ثبت نام کنید. پس از گذراندن مراحل احراز هویت، مدارک هویتی و حساب بانکی شما تایید می‌شود و می‌توانید به خرید و فروش این رمز ارز بپردازید.

آیا برای سرمایه گذاری بلند مدت، خرید ارز استلار گزینه مناسبی است؟

پروژه‌های جدیدی که در حال راه اندازی در شبکه استلار است نشانه مهمی برای افزایش ارزش این رمز ارز در آینده خواهد بود. پس با توجه به نظرات تحلیلگران این عرصه، ارز دیجیتال استلار انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا