اخبار بیت کوین

سیگنال صعودی یک اندیکاتور برای بیت کوین؛ رالی صعودی تا کجا ادامه دارد؟

یک اندیکاتور مومنتوم در نمودار قیمت بیت کوین برای اولین بار از آوریل به سمت صعود حرکت کرد. یک چرخش صعودی مشابه نیز در آغاز رالی اواخر سال ۲۰۲۳ و در اواخر سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد و پایان یک روند نزولی را نشان داد.

به گزارش والکس، یک شاخص بیت کوین که در اوایل سپتامبر نسبت به فرسودگی فروشندگان هشدار می‌داد، اکنون صعودی شده است و بیت کوین را برای حرکت به بالای ۷۰٬۰۰۰ دلار تقویت می‌کند.

اندیکاتوری که خبر از صعود بیت کوین می‌دهد

هیستوگرام همگرایی واگرایی میانگین متحرک (MACD) که یک شاخص تحلیل تکنیکال برای سنجش قدرت و تغییرات روند است، برای اولین بار از ماه آوریل در نمودار هفتگی بیت کوین مثبت شده است. این امر نشان‌دهنده یک تغییر مجدد به سمت حرکت صعودی بوده و حاکی از یک تصمیم صعودی برای معاملات بین ۵۰٬۰۰۰ تا ۷۰٬۰۰۰ دلار است.

نمودار هفته‌ای بیت کوین

این چشم‌انداز مثبت تکنیکالی با شرایط اقتصاد کلان نیز مطابقت دارد که احتمال تصمیم مجدد فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه طرفدار کریپتو در انتخابات ۵ نوامبر ایالات متحده و ضعف در ین ژاپن، احتمالاً بیت کوین را تقویت خواهد کرد و تا پایان دسامبر به حداقل ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

اندیکاتور MACD با کم کردن میانگین سطح قیمت بیت کوین در ۲۶ دوره گذشته (در این مورد ۲۶ هفته) از میانگین ۱۲ هفته گذشته محاسبه می‌شود. سپس خط سیگنال به عنوان میانگین ۹ هفته‌ای MACD محاسبه شده و تفاوت بین MACD و خطوط سیگنال به صورت هیستوگرام رسم می‌شود.

مکدی یکی از اندیکاتورهایی است که به طور گسترده توسط معامله‌گران دنبال می‌شود و نحوه حرکت آن نسبت به قیمت بیت کوین در نیمه اول سپتامبر نشان‌دهنده فرسودگی روند نزولی است.

بیت کوین از زمانی که در اوایل سپتامبر به کمتر از ۵۳٬۰۰۰ دلار رسید، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است. قیمت این ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار در ساعات معاملات روز دوشنبه آسیا به ۶۹٬۵۰۰ ​​دلار افزایش یافت.

آخرین سیگنال صعودی MACD به دنبال یک سیگنال صعودی دیگر (نمودار ۳ خط شکست) در هفته گذشته است و نشان می‌دهد گاوها ممکن است در نهایت موفق شوند به جایگاهی بالاتر از ۷۰٬۰۰۰ دلار برسند، زیرا از سه ماهه اول چندین بار نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

تقاطع صعودی مشابهی در اندیکاتور MACD در اکتبر سال گذشته اتفاق افتاد؛ زمانی که بیت کوین از مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلاری عبور کرد و در نهایت در مارس امسال به رکورد بیش از ۷۳٬۰۰۰ دلار رسید. تقاطع صعودی مشاهده شده در اواخر سال ۲۰۲۲ نیز پایین‌ترین سطح بازار خرسی را نشان داده بود.

به نظر شما آیا این بار نیز تاریخ تکرار خواهد شد؟

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا