اخبار آلت کوین ها

اقدام عجیب پروتکل Parrot؛ بازخرید توکن PRT و انتقال به پروتکل بدون توکن

این پیشنهاد خواستار بازخرید توکن‌های PRT برای تامین نقدینگی خزانه‌ و انتقال پروژه به یک پروتکل بدون توکن است. اعضای جامعه از این اقدام به عنوان “جرم مالی” یاد کردند.

به گزارش والکس، پیشنهاد اخیر تیم توسعه‌دهنده پروتکل Parrot (شبکه تامین نقدینگی مبتنی بر سولانا) باعث جنجال در میان اعضای جامعه ارز دیجیتال شده است. این پیشنهاد که تا ۲۷ جولای در قالب پروپوزال به رای‌گیری گذاشته شده است، خواستار بازخرید توکن‌های PRT، برای خزانه نقدی و انتقال به یک پروتکل بدون توکن است.

بر اساس این پیشنهاد، قیمت بازخرید این توکن ۰.۰۰۴۵ دلار برای هر توکن تعیین شد. طبق داده‌های CryptoRank، این پروتکل از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۹ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است و با بازخرید با این قیمت، سرمایه‌گذاران باضرر ۸۹ درصدی مواجه می‌شوند.

ضرر شرکت کنندگان در ICO و IEO

تیم پروتکل دلایل این اقدام را توضیح نمی‌دهد و فقط به این موضوع اشاره می‌کند که «بسیاری از دارندگان PRT مایل هستند که توکن‌های PRT خود را به ارزش خزانه خود بازخرید کنند. این پیشنهاد همچنین به دنبال تغییراتی در توکنومیکس Parrot از نوامبر ۲۰۲۲، زمانی که پروتکل دوره قفل توکن خود را از ۱۲ ماه به ۷ روز کاهش داد، ارائه شده است.

نظرات اعضای انجمن نشان می‌دهد که تیم ۸۱٪ از توکن‌ها را کنترل می‌کند. با این حال، تیم Parrot در توییتر این ادعاها را با بیان اینکه توکن‌های خزانه هرگز استفاده نمی‌شوند، رد کرد. تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط CryptoRank نشان می‌دهد که ۳۵٪ از توکن‌ها به عنوان مشوق‌های پروتکل، ۲۰٪ برای تیم و سرمایه‌گذاران، ۱۰٪ به عنوان فروش عمومی، ۲۰٪ به عنوان دور جذب سرمایه Seed و ۱۵٪ برای هزینه‌های پروتکل توزیع شده‌اند.

به‌علاوه، این پیشنهاد سرنوشت وجوه استفاده نشده را پس از دوره هشت هفته‌ای بازخرید روشن نمی‌کند، زیرا اعضای جامعه پیشنهاد می‌کنند که وجوه ممکن است توسط افراد داخلی نقد شود.

جامعه دارندگان توکن PRT اعتقاد دارند که ارزش توکن‌ها برای بازخرید بسیار پایین است. به علاوه تیم Parrot همچنین به‌طور پیش از موعد قفل توکن‌های تخصیص یافته به تیم و سرمایه گذاران خطرپذیر را باز کرد. بنابراین، آنها اکثریت دارندگان توکن هستند و همین موضوع این رای‌گیری را بی‌معنا می‌کند. زیرا تیم و VCها بیشترین حق رای را دارند و هر تصمیمی که بخواهند می‌گیرند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا