NFT

مینت NFT چیست؟ همه چیز درباره ضرب کردن و فروش توکن غیر مثلی

در دنیای هنر فرصت‌های جدیدی در حال ظهور است. به‌جای فروش یک اثر به‌صورت فیزیکی، توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای خرید و فروش آثار هنری هنرمندان ارائه می‌دهند. اما nft چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

این توکن‌های غیر قابل تعویض و منحصربه‌فرد روی بلاک چین ساخته می‌شوند که اصطلاحاً به این عمل «مینت NFT» یا ضرب کردن توکن غیر مثلی گفته می‌شود. بسیاری از فعالان حوزه کریپتو قصد دارند NFT مینت کنند، اما به دلیل هزینه بالای گس (Gas) از انجام این کار منصرف می‌شوند. خبر خوب این است که برخی از پلتفرم‌ها یک ویژگی ضرب رایگان برای ایجاد NFT معرفی کرده‌اند و به افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند یک فرصت طلایی داده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید ضرب کردن توکن غیر مثلی چگونه انجام می‌شود و به دنبال پلتفرم مناسب برای مینت NFT هستید، خواندن این مطلب از بلاگ والکس را از دست ندهید.

منظور از مینت NFT چیست؟

مینت NFT همان ضرب کردن توکن غیر مثلی است که شما نسخه دیجیتالی اثر هنری را که خلق کرده‌اید به قسمتی از بلاک چین اتریوم تبدیل می‌کنید. بدین‌وسیله این فایل ایجاد شده در دفتر کل عموم اتریوم که قابلیت تغییر یا دست‌کاری ندارد ثبت می‌شود. پس از آنکه NFTها ضرب می‌شوند به چرخه توکن‌های موجود در بلاک چین افزوده می‌شوند. پس از آنکه اثر هنری خود را به NFT تبدیل کردید، می‌توانید عملیات خرید و فروش آن را شروع کنید. حتی می‌توانید مالکیت این NFT را به‌صورت دیجیتالی ردیابی کنید.

مینت NFT محتوای دیجیتالی را به یک دارایی رمز ارزی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند که به‌آسانی و بدون واسطه در بازارهای دیجیتالی دادوستد می‌شود. در طول این فرآیند سازندگان این توکن‌های غیرمثلی می‌توانند برای فروش اثرهای بعدی خود در بازار ثانویه یک حق امتیاز دریافت کنند. در واقع  خالق این اثر می‌تواند به‌ازای هر بار فروش اثر خود در بازار، مبلغی را دریافت کند.

مینت NFT چگونه انجام می‌ شود؟

صنعت NFT همان هنر دیجیتال است و این توکن‌ها توسط قراردادهای هوشمندی که مالکیت دارایی را در بلاک چین ثبت می‌کنند، ضرب می‌شود. پس هر چیزی را که بتوان به‌صورت دیجیتالی تأیید کرد می‌توان در فرآیند ساخت NFT به یک دارایی دیجیتالی تبدیل کرد. هر محتوا یا فایل دیجیتالی می‌تواند تبدیل به یک دارایی NFT با ارزش شود. این کار به‌راحتی آپلود کردن یک فایل و نوشتن یک تعریف درباره آن، تعیین حق امتیاز، تکمیل پروفایل و لیست کردن آن برای فروش در یک بازار NFT است.

آموزش مینت NFT

مینت NFT بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید و جالب‌تر اینکه می‌توانید در برخی از پلتفرم‌ها آن را به‌صورت رایگان ایجاد کنید. در واقع هنگام مینت NFT در بلاک چین اتریوم هزینه‌های گس زیادی باید پرداخت شود. هر چقدر بلاک چین شلوغ‌تر باشد، این هزینه‌ها هم بالاتر می‌روند. اما راه‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با صرف‌نظر از هزینه‌های گس، NFT خود را به‌صورت رایگان ضرب کنند.

مراحل ضرب کردن توکن غیر مثلی

در ادامه مراحل مینت NFT را گام‌به‌گام آموزش می‌دهیم.

آماده‌کردن اثر هنری NFT

اولین کاری که باید انجام دهید، خلق یک اثر هنری است. برای ساخت NFT می‌توانید از یک نقاشی دیجیتالی، یک متن، یک قطعه موسیقی یا یک ویدئو استفاده کنید. به‌طورکلی هدف NFT تبدیل آثار هنری دیجیتالی به قطعات بی‌نظیر در جهت بازتولید بی‌نهایت آنها است.

چگونگی ضرب توکن غیر مثلی

خرید ارز اتریوم

پس از آنکه اثر هنری خود را انتخاب کردید نوبت خرید اتریوم است. شما می‌توانید مینت NFT خود را روی هر بلاک چینی که می‌خواهید بسازید. اما ما در نظر می‌گیریم که قصد استفاده از اتریوم را دارید. اتریوم ارز دیجیتال محبوبی است که برجسته‌ترین بازارهای NFT از آن پشتیبانی می‌کنند.

قیمت درخواستی برای ایجاد یک NFT می‌تواند متغیر باشد؛ اما بهتر است حداقل به‌اندازه ۱۰۰ دلار اتریوم داشته باشید. فرآیند ضرب کردن بر اساس قیمت عملیاتی روزانه ممکن است هزینه بیشتری را برای شما داشته باشد.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

مینت NFT هزینه‌هایی به همراه دارد و به همین جهت باید کیف پول اتریوم را با مقداری اتر داشته باشیم. برای انجام این کار می‌توانید از والت متامسک (MetaMask) استفاده کنید زیرا یکی از پرکاربردترین  و در دسترس‌ترین والت‌ها است. پس از ساخت کیف پول، اتریوم‌های خریداری شده را به والت خود منتقل کنید.

انتخاب پلتفرم و ضرب NFT

اکنون همه چیز آماده شده‌است، باید پلتفرمی را انتخاب کنید که در آن بتوانید به‌صورت مجازی NFT خود را ایجاد و فهرست کنید. محبوب‌ترین آنها پلتفرم‌های “Mintable” ،“Rarible” یا “OpenSea” هستند. پیوستن به برخی از این پلتفرم‌ها رایگان هستند  و در محتوایی که می‌خواهید فهرست کنید هیچ تعدیلی وجود ندارد. یعنی برای فروش در پلتفرم نیازی نیست به‌عنوان یک هنرمند شناخته شوید.

مینت رایگان NFT در پلتفرم OpenSea

مینت NFT و پلتفرم OpenSea

فروش آثار هنری در پلتفرم OpenSea مزایا زیادی را به همراه دارد. برای مثال، درحالی‌که مالکیت واقعی کار خود را حفظ می‌کنید، آگاهی بیشتری را نسبت به بازار NFT کسب می‌کنید. به‌علاوه، به‌ازای هر باری که فردی NFT شما را می‌فروشد، کمیسیون دریافت می‌کنید. برای ایجاد NFT در OpenSea باید مقدار اتریوم بخرید و در کیف پول خود قرار دهید. سپس به‌حساب OpenSea پیوند دهید و NFT خود را آپلود کنید. برای ایجاد یک مجموعه NFT مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد حساب کاربری خود در اوپن‌سی شوید و روی “My Collection ” کلیک کنید.
  2. سپس برای ایجاد یک مجموعه جدید روی “Create” کلیک کنید.
مینت رایگان NFT در صرافی غیرمتمرکز OpenSea
  •  این مجموعه ساخته شده به‌عنوان نمونه کارهای هنری شما در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید جدیدترین طرح‌ها، میم‌ها یا حتی نقاشی از گربه‌های بامزه را اضافه کنید.

ضرب کردن توکن غیر مثلی

پس از آنکه مجموعه خود را ساختید، اضافه‌کردن NFT به آن آسان است.

  1.  مجموعه‌ای که ایجاد کرده‌اید را باز کنید.
  2. روی گزینه “Add Item” کلیک کنید.
مراحل مینت رایگان NFT در OpenSea
  •  یک NFT آپلود کنید و نامی برای آن انتخاب کنید.
  • ویژگی‌ها، سطوح و سایر توضیحات مهم را وارد کنید.
  • پس از اتمام روی “Create” کلیک کنید.
فروش مینت رایگان NFT در OpenSea

حالا می‌توانید مجموعه NFT خود را تماشا کنید. تصمیم‌گیری با خودتان است که می‌خواهید آن را برای نمایش نگه‌دارید یا با محاسبه هزینه و نحوه فروش NFT آن را به بالاترین قیمت بفروشید.

مینت NFT؛ تجربه‌ای متفاوت از حضور در دنیای رمزنگاری

در نهایت NFTها نه‌تنها برای ماندن در دنیای کریپتو آمده‌اند بلکه می‌خواهند صنایع خلاق دیجیتال را از پایه و اساس دگرگون کنند. فناوری NFT روش نوین و جدیدی را در اختیار هنرمندان و سازندگان محتوای دیجیتال قرار داد تا بتوانند بدون ترس از کپی‌برداری کار هنری خود را به اشتراک بگذارند و بدون واسطه برای همیشه از خلاقیت خود کسب درآمد کنند.

اغلب پلتفرم‌های مینت NFT بر روی شبکه اتریوم کار می‌کنند و که با تکمیل‌شدن شبکه اتریوم ۲.۰ تراکنش‌ها با هزینه و انرژی کمتری انجام خواهند شد. بهتر است برای فروش و مینت NFT های خود همکاری با هنرمندان مختلف را شروع کنید؛ زیرا منجر به دسترسی شما به مخاطبان ناشناخته‌ای می‌شود که از کار شما قدردانی می‌کنند و فروش شما بالا می‌رود.

شما از کدام پلتفرم برای ضرب کردن توکن غیر مثلی استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۷

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پری محمدی
پری محمدی
11 ماه قبل

باسلام دراینستا بافردی کلکسیونرآشناشدم درپلتفرم مینت nooks.comاثرهنری راآپلودنمودم ۰.۳ethبرای گس فی پرداختم به ظاهرخریداری شده پول درکیف همان حسابم هست اماشرکت برای پرداخت پولم تقاضای هزینه ی پشتیبانی یکساله رادارد بنده توانایی نداشتم برای یکباربرداشت با۳۰۰دلار راضی شدند آیا معتبرهست؟؟؟یا کلاهبرداریه؟ واقعا نیازبه کمک دارم

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  پری محمدی

سلام و عرض ادب
ما به هیچ وجه معاملات کریپتویی، تشویق به سرمایه گذاری در پلتفرمهای مختلف و خرید و فروش NFT رابر اساس اعتماد به افراد در شبکه های اجتماعی توصیه نمی‌کنیم. درخواستی که از سوی این شرکت برای پرداخت وجه شما مطرح شده به صورت یکطرفه است و ما نمیتوانیم راهکاری برای آن ارائه دهیم. تا قبل از اینکه از صحت این پلتفرم مطمئن نشده اید، از پرداخت مبالغ بیشتر خودداری کنید.

سپاس از همراهی شما

M
M
5 ماه قبل
پاسخ به  پری محمدی

با کسانی که توی همون پلتفرم خریدوفروش انجام دادن صحبت کن ببین آیا واقعیت داره یا نه چون بعضی از این پلتفرم ها مالکشون همون کسای هستن که بهتون یه قیمتی پیشنهاد میدن و میخوان ازتون بخرن ولی بعداز اینکه شما ان اف تی رو با پرداخت یه مبلغی مینت میکنی دیگه خبری از خرید اون نیست و به قول خودمون میزنن زیر حرفشون و تو میمونیو یک ان اف تی در یک پلتفرومی که اعتباری بهش نیست

دکمه بازگشت به بالا